Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiP
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1734
    • Tampere

Duali:

Oman E30 '91 farkun kohdalla käsittelijä ihan itse tokaisi, että tämä taitaa olla sitä vanhempaa koppaa. Jos ei olis älynnyt niin sen olisin sille sanonut. Puhumalla noista väärinymmärryksistä yleensä selviää, mutta se kannattaa sitten tehdä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ei siinä vaiheessa kun päätös on kolahtanut luukusta ja tulli odottelee "rahojaan".
    Official member of BTCF-Sauna Team
    E46 316i -03
    Ex:
    E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

Comment

• jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

Originally posted by TROCK View Post
      En ole lainkaan varma, onko edes tuo nettiauto oikea paikka hintojen katseluun. Olen viimeiset kuukaudet enemmän tai vähemmän aktiivisesti etsinyt itselleni e60-bemua (530d) ja pääasiassa selannut juuri nettiautoa. Nuo kyseiset autot eivät todellakaan liiku tuolta yhtään mihinkään! Hinnat eivät silloin voi olla kohdallaan!!! Myynnissä on edelleen autoja, jotka olivat myymättä puoli vuotta sitten ja hinnat ovat pikkuhiljaa tulleet alemmas ja alemmas, mutta eipä näy vieläkään kauppa käyvän. Asialla on mielestäni melko paljon merkitystä, kun auto tulee nyt myyntiin hintaan 49900,- ja se loppujen lopuksi monen kuukauden päästä häipyy markkinoilta hinnan tipahdettua jopa liki 10000,-. Onko millään lailla perusteltua, että tulli sitten käyttää tuollaista viiden kympin pyynnillä olevaa autoa edes verrokkina, kun kauppahinta ei ole lähelläkään alkuperäistä pyyntiä?!

Yksi tähän liittyvä asia, joka myös ihmetyttää on Rinta-Joupin nykyhinnoittelu. Vuosi sitten 2003 mallin e60 530d:t maksoivat sen 50000. Kuluneen vuoden aikana alettiin näkemään jo liki neljän kympin hintoja ja nyt Rinta-Jouppi myy jälleen useita 2003 malleja 50k€:n hintaan! Ollaanko tässä kanssa korottamassa yksityisten tuojien veroja vai mistä on kyse?! Tosin Rinta-Jouppi on itse melko iso tuoja... :think
      Mukava lukea kohtalotoverista. Tosiaan, vajaa vuosi sitten E60 dieseleiden hinnoittelu oli mielestäni hyvinkin johdonmukaista. Nyt ei kyllä mitään tolkkua. Esim jopa Laakkonen kauppa kohta lähemmäs 40:lla satkun ajettuja. Ja samanlaisia yli 50:llä. Samalla nuo muutamat RIntajupin hinnat on aivan perseestä. Miten ihmeessä samasta autosta (sama vm, kilsat ja varusteet) voidaan pyytää melkein kymppi enemmän.

PS en kyllä usko, että noista rintajupin 530:sta käteisellä hakemalla saa ihan kymppiä pois. Silloinhan jo melkein kannattaisi hakea sieltä eikä Saksasta...

PS2: nuo Nettiauton toteutuneet ovat ihan mitä sattuu: laitoin itsekin todelliset toteutuneet hinnat ja silti tuolla tilastoissa näkyi vain viimeinen pyynti. Toisaalta veikkaan, että monilla jannuilla on tarvetta pullistella mitä autostaan saivat = laittavat enemmän kuin todellinen. Eivätkä ymmärrä, että tuo tieto voi itse asiassa kääntyä itseään vastaan.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

Jaahas, taas jotain tietoa mun tapauksestani.

Olen ollut sähköpostilla yhteydessä MARVO:n porukoihin, MARVO:n yks isompi tirehtööri sanoi laittaneensa mun asian eteenpäin, mutta mitään ei ole kuulunut näistä mun veropäätöksen tehneistä virkailijoista. Laitoin sitten uusiksi viestiä isolle pomolle ja se sanoi jälleen laittaneensa mun viestin eteenpäin, mutta mitään ei vieläkään kuulunut.

Oon noin viikko sitten laittanut sähköpostia suoraan vielä tän veropäätöksen tehneille virkailijoille, mutta vastauksia ei kuulu. Nyt mua kiinnostaa, kuinka kauan valtion virkamies voi olla vastaamatta yhteydenottopyyntöihin ilman, että se syyllistyy virkavirheeseen?

Kai noilla virkamiehillä on jotkut säännöt, joiden mukaan niiden pitää elää ja toimia? Mun tietääkseni esim. yhteydenottopyyntöön on vastattava jossain kohtuullisessa ajassa. Mutta mikä se kohtuullinen aika sitten on? Eikö ole aika selvää, että virkamies tekee virheen, mikäli hän ei ota kantaa/yhteyttä täysin asialliseen yhteydenottopyyntöön?

Pyysin mm. oikaisemaan verotustani, koska autoa on verrattu täysin erilaiseen autoon, sekä vertailukohteena on käytetty naurettavan kalliita autoja Vertaa.fi-sivustolta. Laitoin vielä loppuun omat yhteystietoni ja pyysin pikaista yhteudenottoa asian tiimoilta sähköpostitse.

Kun nyt mitään ei kuulu, niin alan tässä suunnittelemaan erilaisia valituksia tahoille, jotka kontrolloivat valtion virkamiesten toimintaa. Nyt ois vaan kiva tietää, että minkä ajan kuluessa mun on oikeus odottaa yhteydenottoa ja mikä menee jo huonon hallintotavan piikkiin? Onko asiasta tietoa?

Comment

• bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

Originally posted by Raputurkki View Post
          Jaahas, taas jotain tietoa mun tapauksestani.

Olen ollut sähköpostilla yhteydessä MARVO:n porukoihin, MARVO:n yks isompi tirehtööri sanoi laittaneensa mun asian eteenpäin, mutta mitään ei ole kuulunut näistä mun veropäätöksen tehneistä virkailijoista. Laitoin sitten uusiksi viestiä isolle pomolle ja se sanoi jälleen laittaneensa mun viestin eteenpäin, mutta mitään ei vieläkään kuulunut.

Oon noin viikko sitten laittanut sähköpostia suoraan vielä tän veropäätöksen tehneille virkailijoille, mutta vastauksia ei kuulu. Nyt mua kiinnostaa, kuinka kauan valtion virkamies voi olla vastaamatta yhteydenottopyyntöihin ilman, että se syyllistyy virkavirheeseen?

Kai noilla virkamiehillä on jotkut säännöt, joiden mukaan niiden pitää elää ja toimia? Mun tietääkseni esim. yhteydenottopyyntöön on vastattava jossain kohtuullisessa ajassa. Mutta mikä se kohtuullinen aika sitten on? Eikö ole aika selvää, että virkamies tekee virheen, mikäli hän ei ota kantaa/yhteyttä täysin asialliseen yhteydenottopyyntöön?

Pyysin mm. oikaisemaan verotustani, koska autoa on verrattu täysin erilaiseen autoon, sekä vertailukohteena on käytetty naurettavan kalliita autoja Vertaa.fi-sivustolta. Laitoin vielä loppuun omat yhteystietoni ja pyysin pikaista yhteudenottoa asian tiimoilta sähköpostitse.

Kun nyt mitään ei kuulu, niin alan tässä suunnittelemaan erilaisia valituksia tahoille, jotka kontrolloivat valtion virkamiesten toimintaa. Nyt ois vaan kiva tietää, että minkä ajan kuluessa mun on oikeus odottaa yhteydenottoa ja mikä menee jo huonon hallintotavan piikkiin? Onko asiasta tietoa?
          soita sinne. tollaset sähköpostit menee varmaan suoraan roskiin...

ja mikä se isompi tirehtööri nyt sitten on?
          Last edited by bemu2000; 02-10-2007, 21:56.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Eemeli
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1605
            • pk-seutu

Viddu kun ne ei vastaa puhelimeen..

Niin, suoraan mahdista kesti 3½kk printata täysin päätön lukema paperille. On siinä perustelut kohdallaan kun on haulikolla ammuttu johonkin taulukkoon pisteitä kuvastamaan jotain markkina-arvoa.
            Last edited by Eemeli; 03-10-2007, 13:51.

Comment

• bmwci
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 58

Mistä hel.... numerosta ootte päässy tonne tulliin läpi tiedustelee veropäätöksiä, kun kukaan apina siellä ei ilmeisesti osaa vastata?! Vai onko se pakko lähteä käymään vierailulla tullin konttorilla?!

Comment

• Eemeli
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1605
                • pk-seutu

Vaihteeseenhan ne palautuu jatkuvasti vaikka olisikin suora numero.. Tuli sitten tieto, että henkilö tekee nyt vähän asiakaspalvelu hommia joten ei mikään ihme jos ei vastaa.

No just näin, ketä me sitten ollaan?

Onko kellään taas tietoa miten käy jos poliisit pysäyttää kun ajolupa mennyt umpeen tullin hitauden takia? Liikennevakuutus on, ja rekisteröintikatsastuskin on ok vielä toistaiseksi.

Comment

• bmwci
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 58

Dodi, postauksilla on mahtava voima, koska heti edellisen jälkeen pääsin jopa ihme ja kumma läpi ja sain tiedon, että paperiani ei enää hyllyssä ole, joten pitäisi olla käsittelyssä parhaillaan toinen on sitten mikä on tämän tarinan paikkansa pitävyys, kun tossa laitoksessa tuntuu kusevan vähän kaikki :think onneksi vielä ajoaikaa jäljellä melkeen pari viikkoa, että ehtii uudelleen tiedustella, jos se tullin tyyliin kummasti ei olekaan käsittelyssä.. Paskaa määritystä odotellen

Comment

• zanardi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 251
                    • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

puhelimella ei pääse läpi kun ihan säkällä... näin kävi kun töissä pari tuntia istuin ja koko ajan taukoomatta soitin.

sillonki meni keskukseen ja ilmotin sinne et olen myynyt jo autoni että sain edes jätettyä soittopyynnön ja se lähetti sähköpostia jollekkin joka sit soitti takasi...

edit: onko se nyt niin että jos ei ota 3kk lappuja ni saa sen päätöksen viikossa-parissa??? tietää vaan ens kertaa varten...
                    Last edited by zanardi; 03-10-2007, 15:37.
                    ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                    nykyset
                    e39 523 jääratapeli

Comment

• bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

Originally posted by zanardi View Post
                      puhelimella ei pääse läpi kun ihan säkällä... näin kävi kun töissä pari tuntia istuin ja koko ajan taukoomatta soitin.

sillonki meni keskukseen ja ilmotin sinne et olen myynyt jo autoni että sain edes jätettyä soittopyynnön ja se lähetti sähköpostia jollekkin joka sit soitti takasi...

edit: onko se nyt niin että jos ei ota 3kk lappuja ni saa sen päätöksen viikossa-parissa??? tietää vaan ens kertaa varten...
                      ihan turha niille autovero käsittelijöille on edes soitella. jos vero on suoraan MAHTI tietokannasta, niin maksuun vaan ja velitusta menemään. jos taas MARVO on määrittänyt verotusarvon, niin soittoa vaan sinne sitten. sieltä kyllä on vastattu aina, kun ei sinne moni tajua soittaa...

nopeammin sen päätöksen on saanu, jos ei ota 3kk kilpiä, mutta se homma nyt vähän muuttui tän MAHTI pelleilyn takia, kun sieltä ei löydy paljoakaan malleja. muutamassa päivässä on päätös tullu ilman 3kk kilpiä, mutta nyt meni reilu kuukausi, kun meni MARVOn määritettäväksi, kun ei yllättäen löytynyt arvoa MAHTI järjestelmästä.

onkos kellään tietoa miten toi MAHTI toimii? käykö ne jatkuvasti läpi niitä tietoja, että on hinnat vuosimalliin nähden ajantasalla? eihän ne voi tietää mitä auto maksaa ensi vuonna tai sitä seuraavana
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• jeps
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1986
                        • Espoo

Originally posted by bemu2000 View Post

onkos kellään tietoa miten toi MAHTI toimii? käykö ne jatkuvasti läpi niitä tietoja, että on hinnat vuosimalliin nähden ajantasalla? eihän ne voi tietää mitä auto maksaa ensi vuonna tai sitä seuraavana
                        Ainaki mitä oon seurannu ni tuntuu samat hinnat olleen jo 5kk (ainakin mk4 tdi golffin osalta)
                        Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

Comment

• IvvN
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 3078
                          • HelSINKI

Tänään yhdellä tutulle kerrottiin ettei veropäätöstä voi tehdä, koska joku "tietokone" on rikki tullissa.
                          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                          www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• zanardi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 251
                            • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

[QUOTE=bemu2000;1051249]ihan turha niille autovero käsittelijöille on edes soitella. jos vero on suoraan MAHTI tietokannasta, niin maksuun vaan ja velitusta menemään.QUOTE]

joo mahti toi oli..

mites mulla lukee tuos et autoveropäätöksen liite lapussa valitusosoitus autoveropäätöksen kääntöpuolella

noh sellasta en kyllä löytäny.. oisko se sit ollu just siinä osassa mikä jäi konttorille ku kävin kilvet hakeen? vai pitääkö tehä normi valitus niinku yleensä
                            ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                            nykyset
                            e39 523 jääratapeli

Comment

• VESiX
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 407
                              • Kehä 1

Vähän updatea: MARVO tekee edelleen päätöksiä viimeisenä mahdollisena päivänä.

Oma prosessi alkoi 6.7 ja päätös oli tehty 5.10. Perusteluja odotan vielä postissa, mutta maksulapun sain faxilla, kun soittelin perään. Päätös oli onneksi kohtuullinen -> Ei tarvetta oikaisuun.

Comment

• VESiX
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 407
                                • Kehä 1

Nyt voi kommentoida tämän topicin toistakin osiota "pohdintaa uudesta verotusarvon määritystavasta": Päätös oli tehty vain yhden vertailuauton perusteella! Kyseinen auto on edelleen myynnissä, joten paha väittää että pyyntihinta on yhtä kuin markkina-arvo. Sitä paitsi tämä auto oli vielä eri koneella varustettu. Tähän asti silkkaa huumoria. Siitä oli sitten tehty hieno laskentakaava, josta ei ole mitään pahaa sanottavaa. puppua*1,X=oikea markkinahinta! JES!

Noh, verot olivat kuitenkin odotusarvoni alalaidassa, joten en tästä ainakaan oikaisua jaksa lähteä vaatimaan. Valitusta pitää vielä fundeerata...

Piti sitten maksaa heti, että saan kilvet ennen kuin katsastus menee vanhaksi.

Kokemuksesta muille tuontia harkitseville voisi sanoa:
                                -Suosi malleja joille löytyy arvo Mahdista. Marvossa on menossa arpajaiset.
                                -Jätä maahantuontikatsastus viimeiseen mahdolliseen päivään, jotta saat pari päivää maksuaikaakin. Vaikka kuntotarkastus vaatimus poistuu, niin jäihän siihen vielä hallinnollisen puoli.
                                Last edited by VESiX; 08-10-2007, 20:41.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎