Originally posted by Convertible
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Vähän aihetta sivuten, kun tätä postausta lukevat varmaan tietävät vastauksen.
Mutta mitä mobilessa meinaa noi hinnat esim. Gross 8900e, Net 7500e. Onko toi jälkimmäinen hinta siis ilman alvia? Ja samaan asiaan, jos tuon auton vaikka toiminimen nimissä, niin onkos toi alv ihan vähennyskelpoista ja auto on siis siten Suomessakin alvillinen?///M3 97-
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostVähän aihetta sivuten, kun tätä postausta lukevat varmaan tietävät vastauksen.
Mutta mitä mobilessa meinaa noi hinnat esim. Gross 8900e, Net 7500e. Onko toi jälkimmäinen hinta siis ilman alvia? Ja samaan asiaan, jos tuon auton vaikka toiminimen nimissä, niin onkos toi alv ihan vähennyskelpoista ja auto on siis siten Suomessakin alvillinen?
Jos ostaja on ALV -verovelvollinen niin hän voi ostaa auton Saksasta nettohinnalla (jos myyjä suostuu myymään, jos ei, niin Alvit haketaan takaisin Saksasta). Alvit maksetaan Suomeen koko myyntihinnasta sitten kun auto myydään...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNet on alviton, ts. auto on alv-vähennyskelpoinen.
Jos ostaja on ALV -verovelvollinen niin hän voi ostaa auton Saksasta nettohinnalla (jos myyjä suostuu myymään, jos ei, niin Alvit haketaan takaisin Saksasta). Alvit maksetaan Suomeen koko myyntihinnasta sitten kun auto myydään...
Mites sitten noi autot, jotka ovat alvittomia Saksassa, eli siis yksityiseltä ostetaessa. Jos yritys myy sellaisen auton Suomessa eteenpäin, vaikka hintaan 10000e ja kyseessä kun käytetty tuontiauto, niin sisältääkö toi 10000e tässä tapauksessa myös alvin? Vai meneekö noi alv 0%?///M3 97-
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostOkei, kiitti tästä. Ilmeisesti sakemanni tarttee jonkun todistuksen, että olet alv-rekisterissä? Vai riittääkö pelkkä y-tunnari?
Mites sitten noi autot, jotka ovat alvittomia Saksassa, eli siis yksityiseltä ostetaessa. Jos yritys myy sellaisen auton Suomessa eteenpäin, vaikka hintaan 10000e ja kyseessä kun käytetty tuontiauto, niin sisältääkö toi 10000e tässä tapauksessa myös alvin? Vai meneekö noi alv 0%?
Jos sitten Suomessa yritys myy ALVittomana ostetun auton yksityiselle, yritys luonnollisesti tilittää kaupasta ALV:n, joten se on tietysti leivottu kauppasummaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos auto on ALViton, myyjän täytyy olla yritys. Myyjä voi tarkistaa tietokannasta annetun Y-tunnuksen olemassaolon. Lisäksi haluavat yleensä kopion passista.
Jos sitten Suomessa yritys myy ALVittomana ostetun auton yksityiselle, yritys luonnollisesti tilittää kaupasta ALV:n, joten se on tietysti leivottu kauppasummaan.
Jos auton ostaa yksityiseltä jolla auto ei ole ollut ALV vähennyskelpoisessa käytössä, hintaan ei sisälly alvia.
Jos myyjänä on yritys ja auto on ollut ALV vähennyskelvottomassa käytössä niin hinta sisältää ei-vähennettävää alvia (marginaaliverotus).
Jos yritys myy tällaisen auton eteenpäin, hän maksaa katteestaan ( marginaalistaan) alvit ja ostaja ei voi vähentää niitä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEn oikein ymmärtänyt tuota em. viestiä.
Jos auton ostaa yksityiseltä jolla auto ei ole ollut ALV vähennyskelpoisessa käytössä, hintaan ei sisälly alvia.
Jos myyjänä on yritys ja auto on ollut ALV vähennyskelvottomassa käytössä niin hinta sisältää ei-vähennettävää alvia (marginaaliverotus).
Jos yritys myy tällaisen auton eteenpäin, hän maksaa katteestaan ( marginaalistaan) alvit ja ostaja ei voi vähentää niitä.
Eli käytännössä meneekö asia näin?
- Ostan yksityiseltä gyntteriltä auton hintaan 10000e.
- Lisäksi maksan autoon verot ym. Auton hinnaksi muodostuu tässä vaiheessa 15000e.
- Myyn auton yritykselle tai yksityiselle hintaan 18000e, eli katteeksi muodostuu 3000e
- Tästä 3000e sitten tilitän alvin ja loppu jää yritykselle voitoksi, josta tietenkin vähennetään itse verot vielä
Eli toimiiko kuvio näin? Saakos auton hakuun käytettävät kustannukset lisätä tuohon auton kokonaishintaan? Ovatko siis vähennyskelpoisia? Ihan mielenkiintoinen kuvio, sillä olen varmaan tässä ihan lähikuukausina ostamassa autoa ulkomailta firman piikkiin, eikä ole oikein selvyyttä tähän asiaan.
Mutta, jos ostan Saksasta firmalta auton ja siitä saa alvit pois niin missä välissä autoon tulee alvit päälle, tai autosta tilitetään alvit? Vain autoa myydessä?Last edited by datzka; 07-02-2010, 23:48.///M3 97-
Comment
-
-
Perjantaina 29.1 paperit sisään tulliin. Päätös oli tänään tullut luukusta.
Näin siis Helsingissä.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Pidetään keskustelu hengissä. Mielenkiintoisia asioita paljastuu kokoajan Suomen hienosta autoverosta. Jos ei koko autoverotus palstaa jaksa seurata, niin ehkä oleellisimpana topikkina Tuulilasin foorumilta kannattaa lukaista tämä:
Lyhyesti: Autoliikkeet kusettavat jatkuvasti miljoonia ja taas miljoonia autoverossa. Nyt on jo saatu asiasta mustaa valkoiselle (kyseessä autokauppa Veho) ja Tullin ja viranomaisten asenne on mielenkiintoista. Jopa Trafin tietojärjestelmiin tulee yhtäkkiä "häiriöitä" kun aletaan kaivamaan tietoa esiin.
Suosittelen lukemaan tuon topikin. nostattaa samalla lailla karvoja pystyyn, kuin Astrid Thorsin ihanuudet...S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Juu tuo Pyrozin mainitsema linkki on ollut foorumilla jo aiemminkin. Itse olen tavannut tuon "Lahjomaton" nimimerkin livenä. Oli tosi asiallinen kaveri ja hän kertoi minulle myös tuon saman tarinan.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostLyhyesti: Autoliikkeet kusettavat jatkuvasti miljoonia ja taas miljoonia autoverossa. Nyt on jo saatu asiasta mustaa valkoiselle (kyseessä autokauppa Veho) ja Tullin ja viranomaisten asenne on mielenkiintoista. Jopa Trafin tietojärjestelmiin tulee yhtäkkiä "häiriöitä" kun aletaan kaivamaan tietoa esiin.
Comment
-
-
Originally posted by apeke View PostNiin. Lyhyestihän tuossa tekstissä lukee, että Veho kusettaa veroissa, ei autoliikkeet. Noh, kaikki shamppanjat ovat kuohuviinejä, mutta kaikki kuohuviinit eivät ole shamppanjaa. Ei kuitenkaan yleistetä, nimittäin jos pienempi autoliike yrittäisi kusettaa veroissa, niin toiminta loppuisi erittäin nopeasti. Veho, kun on virallinen maahantuoja, eikä pelkkä autoliike.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment