Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallitus uudistaa autoverotusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    PS 2.

    Se vajaan seiskan ferkku mondial oli tarkoitettu vitsiksi ja meni täydestä kuin väärä raha. BTW. Eipä olisi vajaa 18kEUR paha hinta ferkusta.

    PS 3.

    Petri.Kekkonen:
    Mitä tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaa asiaa ymmärtävien mielestä? Eikö vanhalla verotasolla ei olekaan väliä syrjivyyden suhteen, jos myös uusien autojen verotusta muutetaan?

    Kielitaitoiset voivat tutustua Euroopan Yhteisöjen Tuomioistuimen oheiseen tulevaan caseen ja tehdä siitä oman analyysinsä versus viime viikolla esitelty autoverotuksen muutos.

    Shortcut:
    In order to benefit of the reduction based on the C02 emissions, owners have to provide a certificate of conformity that is hardly possible to be obtained for second-hand vehicles. The Commission has considered that a requirement which contributes to determine the amount of tax but which, for the application of the more favourable tax treatment, cannot be met in most of the cases by goods coming from other Member States, is incompatible with Article 90 of the EC Treaty, since it would result in a higher taxation to the detriment of mainly foreign second-hand cars.
    Secondly, the standard way of calculating the amount of the tax according to the age of the vehicle does not allow taking into consideration the real loss of value of the vehicle at the moment of the registration. The consequence is that the tax applied on second hand vehicles coming from another Member State will not reflect, in the majority of the cases, the amount of tax incorporated in similar second hand vehicles already registered in Cyprus.
    Finally, the Commission has also found that Cyprus lacks a system which allows the taxpayer to challenge the correctness of the tax due before a national court, contrary to what the ECJ has held in case Gomes Valente, C-393/98

    ---
    Tästä taasen voi lueskella perusteluita joitten linjauksien mukaisesti mm EY-T varsin mukavasti toimii
    Last edited by nullzwei; 06-11-2007, 06:02.

    Comment

    • Sampza
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1398
      • Rovaniemi

      Originally posted by zet4 View Post
      Onko ketään törmännyt vielä uusiin BMW-hintoihin?Volvo oli ensimmäinen ja päivitti jo hinnat
      No jotain tälläistä löytyi:


      Jotain aivan älytöntä katsoa noiden laskelmien mukaan BMW:n M:sarjan hinnanmuutosta.
      Muutoin aika positiiviset vaikutukset olisi luvassa?
      Last edited by Sampza; 06-11-2007, 07:03. Reason: vähän kommenttia
      320d touring M-sport -09
      320d -02
      1250 Bandit S

      Comment

      • _artsi_
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 579
        • Pori

        Top 100....

        Tällä listalla BMW ainakin pärjää hyvin.



        BMW 330dA e92 M-SPORT

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          Originally posted by _artsi_ View Post
          Tällä listalla BMW ainakin pärjää hyvin.



          http://www.iltasanomat.fi/autot/auto...s.asp?sort=asc
          Tai pikemmin pyyhkii persettään muilla ..
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by nullzwei View Post
            Perkules mikä moka. Luin tuon kohdan ja lainasin sitä kuin se olisi ollut oikein. Mutta sehän oli KYSYMYS ja sisältää karmaisevan virheen, joka muuttaa merkityksen täysin vääräksi.

            loppuosa kuuluu näin; sen LISÄKSI pitäisi maksaa UUDEN auton auto- ja arvonlisävero auton YLEISESTÄ JÄLLEENMYYNTIHINNASTA KÄYTTÖMAASSA eli meidän tapauksessa SUOMESSA.

            googlettakaa HE 110/2007 (arvonlisäverosta) ja lukekaa sen viimeinen kappale
            Tätä vähän pelkäsinkin, mutta nyt kysymys: Laskeeko ne tuon alvin suoraan uuden auton hinnasta, vai lasketaanko se uuden auton verottomasta hinnasta? Tuohan on todellinen tavaran liikkuvuuseste jos uuden auton alvi räpsäistään Suomessa jo myynnissä olevasta autosta ja autoveron lisäksi.

            Auton hinta saksassa 100.000€
            100.000 x 0,2 = 20.000 x 1,22 = 24.400€
            Auton hinta Suomessa 150.000€
            150.000 x 0,1803 = 27.045€

            Verollinen hinta: 100.000€ + 24.400€ + 27.045€ = 151.445€

            Joko laskukaava näyttää oikealta? Hinnat on revitty hatusta, mutta ideaa tässä nyt haetaankin, voidaan myöhemmin laskea todellisilla luvuilla.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Originally posted by nullzwei View Post
              AKL (autoalan keskusliitto) Autotuojat ry, Autoalan tiedotuskeskus, Ajoneuvohallintokeskus, Autokierrätys Oy, Grey-Hen, Netwheels jne. Samat firmat, samat tyypit, malliesimerkkinä "paskaiset housut pessyt puhdasta päälle pukenut" ja Suomen autoverouudistusta "maailman kehittyneimmäksi autoverotusjärjestelmäksi" kehunut juristi Pekka Puputti. Heebo ihan pokkana istuu AKEn johtokunnan puheenjohtajana (arvatkaas kuka on Puputtin seuraaja? Juu-u, joku Rantala ) , Autotuojat ry:n puheenjohtajana, Autokierrätys oy:n toimarina, toimii aivan taatusti Autoalan keskusliitossa, Autoalan tiedotuskeskuksessa ja väliajalla käy antamassa "hyviä verotuksellisia vinkkejä" valtiovarainministeriön lakeja vääntäville virkamiehille, antaa Eduskunnan verovaliokunnissa auto- ja ajoneuvolakiasiain asiantuntijalausuntoja ja ohessa ylläpitää hyviä suhteita tulliin sekä Liikenne- ja Viestintäministeriöön. Näin ollen uusi laki on sorvattu täysin sen mukaan, miten Puputtin edustamat tahot tahtoivat.
              Tuo Pekka Puputti on kyllä malliesimerkki häikäilemättömästä toiminnasta Suomen autoverotuksen suhteen. Miten voi olla mahdollista, että sama henkilö on edustamassa sekä virallisia autontuojia eli lasipalatsien jengiä, AKE:n johtokunnan puheenjohtajana ja vielä Autonkierrätys Oy:ssa?! Ei ole ainakaan minun oikeustajuni mukaista. Only in Finland..
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by Juhis View Post
                Only in Finland..
                Väärin.. Kyllähän näin toimivat monet muutkin sivistysvaltiot, kuten Pohjois-Korea, Pakistan jne.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Auton hinta saksassa 100.000€
                  100.000 x 0,2 = 20.000 x 1,22 = 24.400€
                  Auton hinta Suomessa 150.000€
                  150.000 x 0,1803 = 27.045€

                  Verollinen hinta: 100.000€ + 24.400€ + 27.045€ = 151.445€

                  Joko laskukaava näyttää oikealta? Hinnat on revitty hatusta, mutta ideaa tässä nyt haetaankin, voidaan myöhemmin laskea todellisilla luvuilla.
                  Noniin, takaisin sorvin ääreen. Väittäisin että homma menee kuitenkin seuraavasti. Otetaan nyt tuo 100 000 eur tax-free hinta saksassa ja vastaavalle hintaa 150 000 suomessa. Tästä lasketaan:

                  Uuden auton ALV hankintahinnasta:
                  100 000 * 0,22 = 22 000 eur

                  Tämän pykälän jälkeen kyseessä on tax-free auto josta ALV maksettu ensirekisteröintimaahan. Sitten:

                  Uuden auton autovero ja autoverosta ALV vastaavan yleisestä myyntihinnasta suomessa:
                  150 000 * 0,2 *1,22 = 36 600 eur

                  Saadaan:
                  100 000 + 22 000 + 36 600 = 158 600 eur?

                  Näin ainakin itse tuon kuvion tämän perusteella ymmärsin. Tuossa esimerkissä vääristää lukemia hieman se, että tuo 100 keur on ALViton hinta, kun taas suomen hinta ALVillinen kaiketi
                  Last edited by nut; 06-11-2007, 11:26.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Tätä vähän pelkäsinkin, mutta nyt kysymys: Laskeeko ne tuon alvin suoraan uuden auton hinnasta, vai lasketaanko se uuden auton verottomasta hinnasta? Tuohan on todellinen tavaran liikkuvuuseste jos uuden auton alvi räpsäistään Suomessa jo myynnissä olevasta autosta ja autoveron lisäksi.

                    Auton hinta saksassa 100.000€
                    100.000 x 0,2 = 20.000 x 1,22 = 24.400€
                    Auton hinta Suomessa 150.000€
                    150.000 x 0,1803 = 27.045€

                    Verollinen hinta: 100.000€ + 24.400€ + 27.045€ = 151.445€

                    Joko laskukaava näyttää oikealta? Hinnat on revitty hatusta, mutta ideaa tässä nyt haetaankin, voidaan myöhemmin laskea todellisilla luvuilla.
                    Noin se suurin piirtein menee. Ainakin niin kauan, kunnes "uudesta laista" valitetaan ja todetaan laki vääräksi. Sitä ennen voi Euroopan Yhteisöjen Tuomioistuin ehtiä pudottamaan pari kolme pommia, joitten perusteella "uusi laki" on kuolleena syntynyt. Kuten valmisteverolaki, jonka eräs tavja kesällä allekirjoitti ja syksyllä laki oli vainaja. (vrt alkoholin tuonti tilaamalla nettikaupasta)

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by nut View Post
                      Uuden auton autovero ja autoverosta ALV vastaavan yleisestä myyntihinnasta suomessa:
                      150 000 * 0,2 *1,22 = 36 600 eur
                      Ja luonnollisesti tuo kuvitteellinen summa ei olisi 150 000, vaan jostain generaattorista tai MARVO nimisen taikurin hatusta kietaistu 168 000eur:n yleinen myyntihinta...
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Auton hinta saksassa 100.000€
                        100.000 x 0,2 = 20.000 x 1,22 = 24.400€
                        Auton hinta Suomessa 150.000€
                        150.000 x 0,1803 = 27.045€

                        Verollinen hinta: 100.000€ + 24.400€ + 27.045€ = 151.445€

                        Joko laskukaava näyttää oikealta? Hinnat on revitty hatusta, mutta ideaa tässä nyt haetaankin, voidaan myöhemmin laskea todellisilla luvuilla.
                        Originally posted by nut View Post
                        Noniin, takaisin sorvin ääreen. Väittäisin että homma menee kuitenkin seuraavasti. Otetaan nyt tuo 100 000 eur tax-free hinta saksassa ja vastaavalle hintaa 150 000 suomessa. Tästä lasketaan:

                        Uuden auton ALV hankintahinnasta:
                        100 000 * 0,22 = 22 000 eur

                        Uuden auton autovero ja autoverosta ALV vastaavan yleisestä myyntihinnasta suomessa:
                        150 000 * 0,2 *1,22 = 36 600 eur

                        Saadaan:
                        100 000 + 22 000 + 36 600 = 158 600 eur?

                        Näin ainakin itse tuon kuvion tämän perusteella ymmärsin. Tuossa esimerkissä vääristää lukemia hieman se, että tuo 100 keur on ALViton hinta, kun taas suomen hinta ALVillinen kaiketi
                        Niin, kumpi näistä nyt on se Suomen tapa? Tuo nut:n esimerkki nostaa hintaa vielä törkeämmin ja omasta vinkkelistä se kyllä näyttää oikeammalta kuin tuo minun, ainakin kun lukee tuota Tullin ohjetta.

                        Mutta kummallakin laskukaavalla hinta on korkeampi itse tuotaessa kuin autoliikkeestä ostettaessa ja sehän sotii tavaran vapaata liikkumista vastaan.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Ja luonnollisesti tuo kuvitteellinen summa ei olisi 150 000, vaan jostain generaattorista tai MARVO nimisen taikurin hatusta kietaistu 168 000eur:n yleinen myyntihinta...
                          Toki, toki. Kyllähän tulliherra aina paremmin tietää kun tavallinen kansa. Eikö tuo periaatteessa ole sama homma kuin käytetyn verotuksen kanssa. Loihditaan jostain vastaavan markkinahinta ja tästä lasketaan autovero ja siihen päälle tuikataan ALV.

                          Tuo uuden auton ALV sitten tavallaan juttu erikseen. Käytetyssä se on jo maksettu ensirekisteröintimaahan, mutta uudessa maksetaan suomeen (eli ensirekisteröintimaahan) ja sen jälkeen aletaan ihmetellä autoveroa?
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Otetaanpas nyt ihan oikeilla hinnoilla, eli hinnat Saksan ja Suomen BMW:n hinnastoista ja Saksan hinta on veroton. Autona e90 330d sedan.

                            Hinta Saksassa: 33 319,33€
                            Hinta Suomessa: 57 500€

                            Uuden auton ALV hankintahinnasta: 33 319,33 x 0,1803 = 6007,48€
                            Autovero (20%) + ALV myyntihinnasta: 57 500 x 0,2 x 1,22 = 14 030€

                            Yhteensä: 33 319,33€ + 6007,48€ + 14 030€ = 53 356,81€

                            Eli tuon mukaan itse tuotuna auton hinta olisi sen 4000€ halvempi kuin maahantuojalta ostettuna? Miten sitten varusteet hintaan vaikuttavat, niin onkin taas toinen juttu, mutta nuo hinnat ovat suoraan lähtöhintoja.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Hinta Saksassa: 33 319,33€
                              Hinta Suomessa: 57 500€
                              Sisältääkö tuo saksan hinta myös saksan alvin? Ilmeisesti kyllä..
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • 10+
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2084
                                • Nivala

                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                Otetaanpas nyt ihan oikeilla hinnoilla, eli hinnat Saksan ja Suomen BMW:n hinnastoista ja Saksan hinta on veroton. Autona e90 330d sedan.

                                Hinta Saksassa: 33 319,33€
                                Hinta Suomessa: 57 500€

                                Uuden auton ALV hankintahinnasta: 33 319,33 x 0,1803 = 6007,48€
                                Autovero (20%) + ALV myyntihinnasta: 57 500 x 0,2 x 1,22 = 14 030€

                                Yhteensä: 33 319,33€ + 6007,48€ + 14 030€ = 53 356,81€

                                Eli tuon mukaan itse tuotuna auton hinta olisi sen 4000€ halvempi kuin maahantuojalta ostettuna? Miten sitten varusteet hintaan vaikuttavat, niin onkin taas toinen juttu, mutta nuo hinnat ovat suoraan lähtöhintoja.
                                Joo mutta se vero isompi jos auto ei ole ollut käytössä yli 6kk saksassa
                                E39 M5 -00

                                Ex E60 530Da M-Sport -04
                                Ex E39 M5 -00
                                Ex E39 M5 -00 Individual
                                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                                Ex E36 3.0 M3 -93
                                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                                Ex E36 3.2 M3 -97
                                Ex E36 2.5 Coupe -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎