BMW 528i man. M-sport, varusteista puuttuu navi+parkkitutka, 181tkm, rek. 5.7.2000
pyyntihinta: 7589€
verotusarvo: 6089€
veroprosentti: 31,8%
->1936,30€
BMW verotus
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä taitaa vakuutusyhtiön tädillä olla huono aika kuukaudesta. Heität siirtokilvet roskiin ja kun otat/otit liikennekäytöstä pois niin eivät ne voi sinulla väkisin maksattaa liikennevakuutusta.
Nykyään tuntuu et kaikki palvelut siirretään puhelinpalveluihin, joissa ei vain selvästi ole asiantuntemusta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Enliz View PostPakko heittää kysymys tänne. Toin auton marraskuussa saksasta. Sain siirtokilvet tullista ja otin kaskon pohjolasta. No autolle löytyi tallipaikka talveksi joten soittelin trafiin että haluaisin tehdä autolle liikenteestäpoiston seisonnan ajaksi. Tämä hoitui muutaman mutkan kautta, jonka jälkeen ilmoitin vakuutusyhtiöön. Vakuutusyhtiö ilmoitti että laittaa sille "osakaskon" talvenajaksi.
Nyt tuli lasku vakuutusyhtiöstä, jossa oli myös liikennevakuutus edelleen päällä. Soittelin perään, johon ilmoitettiin että autoa jossa ei ole suomenkilpiä "ei voi ottaa liikennevakuutuksesta pois". Miten tämän laita nyt on? Verot maksoin autosta 23.12.2011 jonka jälkeen sen voi "rekisteröidä ja hakea kilvet" Mutta tarkoitus oli viedä konttorille vasta keväällä.
Eli lyhyesti, eikö siirtokilvellistä autoa saa liikenteestä poistoon, johon jäisi pelkästään osakasko
Pitää huomenna soitella taas trafiin, koska homma tuntuu olevan todella hakusessa niin trafissa kuin vakuutusyhtiössä. Varmasti moni muukin on tuonut vuosien saatossa autoja, jotka on mennyt talveksi seisontaan ilman suomenkilpiä.
Leave a comment:
-
-
Pakko heittää kysymys tänne. Toin auton marraskuussa saksasta. Sain siirtokilvet tullista ja otin kaskon pohjolasta. No autolle löytyi tallipaikka talveksi joten soittelin trafiin että haluaisin tehdä autolle liikenteestäpoiston seisonnan ajaksi. Tämä hoitui muutaman mutkan kautta, jonka jälkeen ilmoitin vakuutusyhtiöön. Vakuutusyhtiö ilmoitti että laittaa sille "osakaskon" talvenajaksi.
Nyt tuli lasku vakuutusyhtiöstä, jossa oli myös liikennevakuutus edelleen päällä. Soittelin perään, johon ilmoitettiin että autoa jossa ei ole suomenkilpiä "ei voi ottaa liikennevakuutuksesta pois". Miten tämän laita nyt on? Verot maksoin autosta 23.12.2011 jonka jälkeen sen voi "rekisteröidä ja hakea kilvet" Mutta tarkoitus oli viedä konttorille vasta keväällä.
Eli lyhyesti, eikö siirtokilvellistä autoa saa liikenteestä poistoon, johon jäisi pelkästään osakasko
Pitää huomenna soitella taas trafiin, koska homma tuntuu olevan todella hakusessa niin trafissa kuin vakuutusyhtiössä. Varmasti moni muukin on tuonut vuosien saatossa autoja, jotka on mennyt talveksi seisontaan ilman suomenkilpiä.
Leave a comment:
-
-
-
BMW 530xi
-farkku
-200kw bensa manuaali neliveto
-2008 (rek 11/2007)
-74tkm
-hintalähde markkina-arvoryhmän lausunto, yleinen jälleenmyyntiarvo 34071 euroa
-veroprosentti päästöjen mukaan 29,6%, (203g mukaan), veroa maksuun 10085 euroa
Vajaassa neljässä viikossa tuli päätös.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pande View PostHyvin samat kuin minulla oli. Vaikka mun oli vähän enempi ajettu. Että kyllä siinä mielessä reilassa on. :think
No ei auta itku, tuttu toi vastaavan 2kk sitten, oli verot ollu n.4200e samoilla kilsoilla ja m-sport. Tosin varusteet oli unohtunut ruksia tehtaallaMut tosiaa, kyl tohon oli varauduttu.
(köyhänä pitää aina vähän kitistä)Last edited by Enliz; 09-12-2011, 17:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Enliz View PostBMW 330 M-Sport Cabriolet -vm02
141tkm
Verot: 5114€
Ei oo ihan reilassa? Loput tiedot laitan myöhemmin
Laitan kyllä valituksen, vaikka ei mihinkään johtaisi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMolemmat on merkitty 200kw koneella, ja näitä ei kaiketi olo kuin yhdellä tekniikalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tume86 View PostRiippuu ihan siitä, onko suoraruisku vai tavallinen monipisteruisku. 2006 vuosimallissa oli vielä monipisteruisku, ja 330CxiA:lle tarkka CO2-lukema on 243 g/km. Suoraruiskulla (2007) lukema on 193. 330Ci cabriolla taas lukemat ovat 229 (2006) ja 185 (2007).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMitenkäs Mahdin co2 vaihtelee näin kovasti saman mallin eri versioilla?
3.0 AWD AUT N 2D COUPE 200kW bensa 34.50% 240 (co2)
330 3.0 N 2D CABRIOLET 200kW bensa 27.50 % 183 (co2)
Tällä on jo suuri vaikutus veroprosenttiin. Ymmärrän kyllä, että toinen on cabriolet ja toinen coupe, mutta se ei vaikutan noin paljon kun raskaammalla 5-sarjalla samalla koneella päästöt tourinkina on n. 180 (co2). Pienet erot johtuu korimallista ja auto vs man, mutta mistä tulee näin isot heitot? 330i:n kohdalla näitä on paljon!
lähde: ottoauto.de viimeisen vuoden ajalta.
Todennäköisesti ensin mainittu siis on vanhempi MPI ja jälkimmäinen uudempi GDI. Start-stop systeemistä en tiedä milloin on tullut näihin, mutta se laskee yleensä jotain 0,5-1 litran luokkaa EU-kulutusta, eli päästöjä vähentää 10-20 g/km.
Ja sitten oman rotiskon tiedot:
BMW 330i M-Sport II SMG 10/03
- ajettu 144 tkm
- ei übervarusteltu, mutta riittävä...
- verotusarvo 13 550 €
- veroprosentti 31,5 %
- vero 4 268 €
- verotusarvo nykäisty suoraan MAHTI-järjestelmästä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juster View PostEnsimmäinen on nelivetoinen ja alkuvuoden versio, missä ei ollut vielä EfficientDynamics varustelua.
Leave a comment:
-
Leave a comment: