memebuy23buy

BMW verotus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jupe_e
    replied
    BMW 528i man. M-sport, varusteista puuttuu navi+parkkitutka, 181tkm, rek. 5.7.2000
    pyyntihinta: 7589€
    verotusarvo: 6089€
    veroprosentti: 31,8%
    ->1936,30€
    Last edited by jupe_e; 12-01-2012, 18:38.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä taitaa vakuutusyhtiön tädillä olla huono aika kuukaudesta. Heität siirtokilvet roskiin ja kun otat/otit liikennekäytöstä pois niin eivät ne voi sinulla väkisin maksattaa liikennevakuutusta.
    Juu näin tuumasin, piti käydä tänää konttorilla vierailemassa niin tuli asia kuntoon. Ainakin siihen asti kunnes seuraava lasku tippuu luukusta

    Nykyään tuntuu et kaikki palvelut siirretään puhelinpalveluihin, joissa ei vain selvästi ole asiantuntemusta

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Pakko heittää kysymys tänne. Toin auton marraskuussa saksasta. Sain siirtokilvet tullista ja otin kaskon pohjolasta. No autolle löytyi tallipaikka talveksi joten soittelin trafiin että haluaisin tehdä autolle liikenteestäpoiston seisonnan ajaksi. Tämä hoitui muutaman mutkan kautta, jonka jälkeen ilmoitin vakuutusyhtiöön. Vakuutusyhtiö ilmoitti että laittaa sille "osakaskon" talvenajaksi.

    Nyt tuli lasku vakuutusyhtiöstä, jossa oli myös liikennevakuutus edelleen päällä. Soittelin perään, johon ilmoitettiin että autoa jossa ei ole suomenkilpiä "ei voi ottaa liikennevakuutuksesta pois". Miten tämän laita nyt on? Verot maksoin autosta 23.12.2011 jonka jälkeen sen voi "rekisteröidä ja hakea kilvet" Mutta tarkoitus oli viedä konttorille vasta keväällä.

    Eli lyhyesti, eikö siirtokilvellistä autoa saa liikenteestä poistoon, johon jäisi pelkästään osakasko

    Pitää huomenna soitella taas trafiin, koska homma tuntuu olevan todella hakusessa niin trafissa kuin vakuutusyhtiössä. Varmasti moni muukin on tuonut vuosien saatossa autoja, jotka on mennyt talveksi seisontaan ilman suomenkilpiä.
    Kyllä taitaa vakuutusyhtiön tädillä olla huono aika kuukaudesta. Heität siirtokilvet roskiin ja kun otat/otit liikennekäytöstä pois niin eivät ne voi sinulla väkisin maksattaa liikennevakuutusta.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Pakko heittää kysymys tänne. Toin auton marraskuussa saksasta. Sain siirtokilvet tullista ja otin kaskon pohjolasta. No autolle löytyi tallipaikka talveksi joten soittelin trafiin että haluaisin tehdä autolle liikenteestäpoiston seisonnan ajaksi. Tämä hoitui muutaman mutkan kautta, jonka jälkeen ilmoitin vakuutusyhtiöön. Vakuutusyhtiö ilmoitti että laittaa sille "osakaskon" talvenajaksi.

    Nyt tuli lasku vakuutusyhtiöstä, jossa oli myös liikennevakuutus edelleen päällä. Soittelin perään, johon ilmoitettiin että autoa jossa ei ole suomenkilpiä "ei voi ottaa liikennevakuutuksesta pois". Miten tämän laita nyt on? Verot maksoin autosta 23.12.2011 jonka jälkeen sen voi "rekisteröidä ja hakea kilvet" Mutta tarkoitus oli viedä konttorille vasta keväällä.

    Eli lyhyesti, eikö siirtokilvellistä autoa saa liikenteestä poistoon, johon jäisi pelkästään osakasko

    Pitää huomenna soitella taas trafiin, koska homma tuntuu olevan todella hakusessa niin trafissa kuin vakuutusyhtiössä. Varmasti moni muukin on tuonut vuosien saatossa autoja, jotka on mennyt talveksi seisontaan ilman suomenkilpiä.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by cchki View Post
    Paljonko on dieselvero 525d E61 facelift mallissa?
    mikäli nyt ihan oikein nuita taulukoita tulkitsin niin ensi vuodelle vero 462€

    edit: tuossapa vielä niistä veroista

    Leave a comment:


  • cchki
    replied
    Paljonko on dieselvero 520d/525d E61 facelift mallissa?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    BMW 530xi
    -farkku
    -200kw bensa manuaali neliveto
    -2008 (rek 11/2007)
    -74tkm
    -hintalähde markkina-arvoryhmän lausunto, yleinen jälleenmyyntiarvo 34071 euroa
    -veroprosentti päästöjen mukaan 29,6%, (203g mukaan), veroa maksuun 10085 euroa

    Vajaassa neljässä viikossa tuli päätös.
    Last edited by 205/65-15H; 15-12-2011, 19:36. Reason: tiedot lisätty

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by Pande View Post
    Hyvin samat kuin minulla oli. Vaikka mun oli vähän enempi ajettu. Että kyllä siinä mielessä reilassa on. :think
    Okei, vertailu pohjina oli 4kpl nettiauton autoa.. joista 2kpl oli yli 20tuhatta :think
    No ei auta itku, tuttu toi vastaavan 2kk sitten, oli verot ollu n.4200e samoilla kilsoilla ja m-sport. Tosin varusteet oli unohtunut ruksia tehtaalla Mut tosiaa, kyl tohon oli varauduttu.

    (köyhänä pitää aina vähän kitistä)
    Last edited by Enliz; 09-12-2011, 17:48.

    Leave a comment:


  • Pande
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    BMW 330 M-Sport Cabriolet -vm02
    141tkm

    Verot: 5114€

    Ei oo ihan reilassa? Loput tiedot laitan myöhemmin
    Laitan kyllä valituksen, vaikka ei mihinkään johtaisi
    Hyvin samat kuin minulla oli. Vaikka mun oli vähän enempi ajettu. Että kyllä siinä mielessä reilassa on. :think

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    BMW 330 M-Sport Cabriolet -vm02
    141tkm
    Varusteet: +++
    Veroitusarvo: 15591 €
    Autovero: 5114€

    Ei oo ihan reilassa? Loput tiedot laitan myöhemmin
    Laitan kyllä valituksen, vaikka ei mihinkään johtaisi
    Last edited by Enliz; 29-01-2012, 20:19.

    Leave a comment:


  • tume86
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Molemmat on merkitty 200kw koneella, ja näitä ei kaiketi olo kuin yhdellä tekniikalla.
    Joo, en toki tarkkaan tiedä... Jos jollakulla varmaa tietoa niin korjatkoon, Wikipedia näyttää väittävän että N52 mottia on tehty 200 kW versiona ja ois tullut 330i:n keulalle loppuvuodesta 2006 ja samaa väittää myös 2006 TM autotietotaulukko (eli siis MPI koneessa tehoa 200 kW).

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by tume86 View Post
    Riippuu ihan siitä, onko suoraruisku vai tavallinen monipisteruisku. 2006 vuosimallissa oli vielä monipisteruisku, ja 330CxiA:lle tarkka CO2-lukema on 243 g/km. Suoraruiskulla (2007) lukema on 193. 330Ci cabriolla taas lukemat ovat 229 (2006) ja 185 (2007).
    Molemmat on merkitty 200kw koneella, ja näitä ei kaiketi olo kuin yhdellä tekniikalla. Ehkä virhe, mutta näitä katsoessa löytyy vaikka mitä päästöjä eri malleille. Mut joo, korimalli, xdrive vs. takaveto, automaatti, start&stop vaikuttaa päästöihin eli tuleehan tuosta monta yhdistelmää, mutta ei siltikään pitäisi 30% eroa olla.

    Leave a comment:


  • tume86
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Mitenkäs Mahdin co2 vaihtelee näin kovasti saman mallin eri versioilla?

    3.0 AWD AUT N 2D COUPE 200kW bensa 34.50% 240 (co2)

    330 3.0 N 2D CABRIOLET 200kW bensa 27.50 % 183 (co2)

    Tällä on jo suuri vaikutus veroprosenttiin. Ymmärrän kyllä, että toinen on cabriolet ja toinen coupe, mutta se ei vaikutan noin paljon kun raskaammalla 5-sarjalla samalla koneella päästöt tourinkina on n. 180 (co2). Pienet erot johtuu korimallista ja auto vs man, mutta mistä tulee näin isot heitot? 330i:n kohdalla näitä on paljon!

    lähde: ottoauto.de viimeisen vuoden ajalta.
    Riippuu ihan siitä, onko suoraruisku vai tavallinen monipisteruisku. 2006 vuosimallissa oli vielä monipisteruisku, ja 330CxiA:lle tarkka CO2-lukema on 243 g/km. Suoraruiskulla (2007) lukema on 193. 330Ci cabriolla taas lukemat ovat 229 (2006) ja 185 (2007).

    Todennäköisesti ensin mainittu siis on vanhempi MPI ja jälkimmäinen uudempi GDI. Start-stop systeemistä en tiedä milloin on tullut näihin, mutta se laskee yleensä jotain 0,5-1 litran luokkaa EU-kulutusta, eli päästöjä vähentää 10-20 g/km.

    Ja sitten oman rotiskon tiedot:

    BMW 330i M-Sport II SMG 10/03
    - ajettu 144 tkm
    - ei übervarusteltu, mutta riittävä...
    - verotusarvo 13 550 €
    - veroprosentti 31,5 %
    - vero 4 268 €
    - verotusarvo nykäisty suoraan MAHTI-järjestelmästä

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by juster View Post
    Ensimmäinen on nelivetoinen ja alkuvuoden versio, missä ei ollut vielä EfficientDynamics varustelua.
    tieto vai arvaus? Tuossa on noin 30% ero kulutuksessa ja se ei yksin voi selittyä start stopilla. Onkohan nyt kyseessä vain virhe? Muutenkin katsellut, että juuri samaa co2 arvoa ei kahdelta eri autolta löydy.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Edit: Joku ehti jo...

    Leave a comment:

Working...
X