memebuy23buy

BMW verotus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Jos auto löytyy mahdista, niin ei vaikuta ollenkaan. Aivan sama mitä sinne ruksii.
    Kyllä, yli 2 vuotiaissa ei vaikuta, uudemmissa vaikuttaa...

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Ainakin helsingin tullissa ovat halunneet yleensä nähdä verotettavan ajoneuvon vain jos kunto määritellään huonoksi. Toki pistokokeitakin pidetään välillä. Varusteiden vaikutuksesta en osaa sanoa mutten uskois että paljoa loppupeleissä prosentuaalisesti vaikuttaa. Viisaammat kertokoot.

    Jos auto löytyy mahdista, niin ei vaikuta ollenkaan. Aivan sama mitä sinne ruksii.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Z3Coupe View Post
    Moro,

    Löytyykö tietoa / mutua kuinka paljon kaavakkeessa olevat varusteet vaikuttavat veropäätökseen?

    Entäs onko autoja pyydetty tuomaan tarkastettavaksi viime aikoina kun laput voi laittaa postitse, eikä tarvitse enään mennä konttorille?
    Ainakin helsingin tullissa ovat halunneet yleensä nähdä verotettavan ajoneuvon vain jos kunto määritellään huonoksi. Toki pistokokeitakin pidetään välillä. Varusteiden vaikutuksesta en osaa sanoa mutten uskois että paljoa loppupeleissä prosentuaalisesti vaikuttaa. Viisaammat kertokoot.

    Leave a comment:


  • Z3Coupe
    replied
    Varusteiden vaikutus vertailuhintaan?

    Moro,

    Löytyykö tietoa / mutua kuinka paljon kaavakkeessa olevat varusteet vaikuttavat veropäätökseen?

    Entäs onko autoja pyydetty tuomaan tarkastettavaksi viime aikoina kun laput voi laittaa postitse, eikä tarvitse enään mennä konttorille?

    Leave a comment:


  • Cesium
    replied
    Originally posted by Titansilber View Post
    Vähän OT, mutta jos joku haluaa tuota aiemmin mainittua kaavaa kokeilla niin se taipuu Exceliin helpommin, kun muistaa laittaa siihen potenssiinkorotuksen, eli siis

    p=52,15-51,95/(1+e^(0,015*(h-152)))

    Tulee muuten jännittävän muotoinen käyrä, ihan eri muotoinen kuin olisin maalaisjärjellä odottanut!

    Aluksi veroprosentti nousee tosi jyrkästi päästöjen mukana. Mutta kun ylitetään 300g/km niin sitten saa päästellä mitä huvittaa eikä prosentti juurikaan enää nouse.

    Anssi
    Tuli töllättyä tota laskimessa, ton tekemiseksi on kyllä varmasti demaripikkuvirkamiehiä "työllistetty" vuosiksi.

    Leave a comment:


  • Titansilber
    replied
    Vähän OT, mutta jos joku haluaa tuota aiemmin mainittua kaavaa kokeilla niin se taipuu Exceliin helpommin, kun muistaa laittaa siihen potenssiinkorotuksen, eli siis

    p=52,15-51,95/(1+e^(0,015*(h-152)))

    Tulee muuten jännittävän muotoinen käyrä, ihan eri muotoinen kuin olisin maalaisjärjellä odottanut!

    Aluksi veroprosentti nousee tosi jyrkästi päästöjen mukana. Mutta kun ylitetään 300g/km niin sitten saa päästellä mitä huvittaa eikä prosentti juurikaan enää nouse.

    Anssi

    Leave a comment:


  • finotto
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Onko vielä tullut 1.4 jälkeisiä veropäätöksiä? Mielenkiintoista seurata miten vero saadaan pysymään samalla tasolla kuin vastaavan kotimassa olevan. Nyt kun veroprosentti on monessa tapauksessa noussut niin ainoa vaihtoehto on pudottaa vastaavan myyntihintaa, josta vero lasketaan.
    itseäkin kiinnostaa tämä eli koska tulee? viimeviikolla tuli taulukot maaliskuusta...

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Edelliseen puheenvuoroon viitaten - on aika hölmöä uskoa vanhempien autojen olevan erityisen vähän ajettuja, jollei tälle ajomäärälle ole aukottomia todisteita ja hyvää selitystä. Eihän tilanne voi olla sellainen, että pari vuotta vanhoilla autoilla on usein ajettu jo esim. 100tkm ja sitten 10-20 vuotta vanhalla autolla olisi vain hieman suurempi ajomäärä esim. 120 - 150tkm. Se ei yksinkertaisesti ole uskottavaa, erityisesti jos auto ei ole kilometreja vastaavassa kunnossa, eikä usein siitäkään huolimatta.

    En tällä kommentillani tietenkään tarkoita, että olisi laillista esittää Tullille itse keksittyjä ajomääriä. Mutta toisaalta eipä autoveron maksaminen jonkun muun väärentämillä liian alhaisilla kilometreilläkään ole järkevää.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    OT
    Originally posted by Cesium View Post
    Omin sanoin kerroin mitä päätöksessä oli vialla ja esitin merkkiliikkeen lausunnon että autoon ei kuulu M3 mittaristoa, jolloin mittariston lukemaan ei voi luottaa.
    Jeder dritte gebrauchtwagen soll manipuliert sein

    Ymmärtääkseni tämä tieto on erittäin vahva peruste esittää tullille täysin toisenlainen ajokilometrimäärä kuin mitä mittari "sattuu näyttämään".

    EDIT. Luin jostain toisaalta että ADAC:n innoittamana ja muutoinkin on saksalainen Kriminalpolizei viemässä useita kymmeniä mittariväärennöstapauksia oikeuteen. Mielestäni mittarilukeman ilmoittaminen verotuslomakkeessa on erittäin merkittävä juttu sillä "väärällä mittarilukemalla" vero voi olla huomattavasti korkeampi kuin sillä oikealla lukemalla. Siis lukemalla, jonka selvittämiseksi täytyy oikeasti tuntea ajoneuvo sekä sen ominaisuudet. Tulli väittää tietenkin toista, eli vetoaa jopa pieneen mittarilukemaan, mutta mielestäni nämä saksalaiset oikeustapaukset sekä ADAC:n jutut ovat vahva argumentti "veivata" verollepanolappuun huomattavasti korkeampi lukema kuin mitä mittarissa oikeasti on.
    Last edited by nullzwei; 23-04-2012, 06:45.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Onko vielä tullut 1.4 jälkeisiä veropäätöksiä? Mielenkiintoista seurata miten vero saadaan pysymään samalla tasolla kuin vastaavan kotimassa olevan. Nyt kun veroprosentti on monessa tapauksessa noussut niin ainoa vaihtoehto on pudottaa vastaavan myyntihintaa, josta vero lasketaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by TKU View Post
    Menikö linjassa 130 kW:iin verrattuna?
    Ei, oli selvästi korkeammat. Jos niinkuin meinasit että teholla olisi jakanut.

    Käytännössä veroarvo oli laskettu 5 kpl nettiauton liikkeiden hintapyynnöstä,
    -10% ja normaalit alennukset 5% ja 750€.

    Se että millä perusteella liikkeiden ilmoitukset oli valittu,
    jäi epäselväksi.

    Leave a comment:


  • Cesium
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    Millä sanoilla teit oikaisupyynnön ja mihin asioihin vetosit? Privalla vastaanotetaan myös valmiita verovalituspohjia
    Omin sanoin kerroin mitä päätöksessä oli vialla ja esitin merkkiliikkeen lausunnon että autoon ei kuulu M3 mittaristoa, jolloin mittariston lukemaan ei voi luottaa.

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    Originally posted by Cesium View Post
    Oikaisupyynnöllä 570 egee takaisin, mittari...
    Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.
    Millä sanoilla teit oikaisupyynnön ja mihin asioihin vetosit? Privalla vastaanotetaan myös valmiita verovalituspohjia

    Leave a comment:


  • Cesium
    replied
    Originally posted by Cesium View Post
    BMW 325 avoauto -94

    Mittarissa 156 tkm, tosin kyseessä on m3 mittaristo...

    Pyynti: 7835€
    Myynti: 6335€

    Vero: 1856,15€

    Vittuttaa ja valituttaa
    Oikaisupyynnöllä 570 egee takaisin, mittari...
    Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.

    Leave a comment:


  • Snow Dog
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei sitä veroprosenttia tarvitse (eikä edes voi?) laskea vaan katsoa taulukosta:
    pyhäpäivän kunniaksi pieni pilkunviilaus:
    toki sen veroprosentin voi laskeakin, ja kaavan tekemisessä on luultavasti poltettu jokunen virkamiestyöpäivä:

    Uusi veroprosentin laskentakaava 1.4.2012 alkaen on seuraava:

    p = 52,15 – (51,95 / ( 1 + e0,015*(h – 152) ), jossa
    p = veroprosentti
    h = hiilidioksidipäästö (g/km)
    e = Neperin luku (2,71828..)


    Autoveroprosentit määritetään pyöristettynä yhteen desimaaliin

    Leave a comment:

Working...
X