Originally posted by bemu2000
View Post
BMW verotus
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Supra^ View PostAinakin helsingin tullissa ovat halunneet yleensä nähdä verotettavan ajoneuvon vain jos kunto määritellään huonoksi. Toki pistokokeitakin pidetään välillä. Varusteiden vaikutuksesta en osaa sanoa mutten uskois että paljoa loppupeleissä prosentuaalisesti vaikuttaa. Viisaammat kertokoot.
Jos auto löytyy mahdista, niin ei vaikuta ollenkaan. Aivan sama mitä sinne ruksii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Z3Coupe View PostMoro,
Löytyykö tietoa / mutua kuinka paljon kaavakkeessa olevat varusteet vaikuttavat veropäätökseen?
Entäs onko autoja pyydetty tuomaan tarkastettavaksi viime aikoina kun laput voi laittaa postitse, eikä tarvitse enään mennä konttorille?
Leave a comment:
-
-
Varusteiden vaikutus vertailuhintaan?
Moro,
Löytyykö tietoa / mutua kuinka paljon kaavakkeessa olevat varusteet vaikuttavat veropäätökseen?
Entäs onko autoja pyydetty tuomaan tarkastettavaksi viime aikoina kun laput voi laittaa postitse, eikä tarvitse enään mennä konttorille?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Titansilber View PostVähän OT, mutta jos joku haluaa tuota aiemmin mainittua kaavaa kokeilla niin se taipuu Exceliin helpommin, kun muistaa laittaa siihen potenssiinkorotuksen, eli siis
p=52,15-51,95/(1+e^(0,015*(h-152)))
Tulee muuten jännittävän muotoinen käyrä, ihan eri muotoinen kuin olisin maalaisjärjellä odottanut!
Aluksi veroprosentti nousee tosi jyrkästi päästöjen mukana. Mutta kun ylitetään 300g/km niin sitten saa päästellä mitä huvittaa eikä prosentti juurikaan enää nouse.
Anssi
Leave a comment:
-
-
Vähän OT, mutta jos joku haluaa tuota aiemmin mainittua kaavaa kokeilla niin se taipuu Exceliin helpommin, kun muistaa laittaa siihen potenssiinkorotuksen, eli siis
p=52,15-51,95/(1+e^(0,015*(h-152)))
Tulee muuten jännittävän muotoinen käyrä, ihan eri muotoinen kuin olisin maalaisjärjellä odottanut!
Aluksi veroprosentti nousee tosi jyrkästi päästöjen mukana. Mutta kun ylitetään 300g/km niin sitten saa päästellä mitä huvittaa eikä prosentti juurikaan enää nouse.
Anssi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOnko vielä tullut 1.4 jälkeisiä veropäätöksiä? Mielenkiintoista seurata miten vero saadaan pysymään samalla tasolla kuin vastaavan kotimassa olevan. Nyt kun veroprosentti on monessa tapauksessa noussut niin ainoa vaihtoehto on pudottaa vastaavan myyntihintaa, josta vero lasketaan.
Leave a comment:
-
-
Edelliseen puheenvuoroon viitaten - on aika hölmöä uskoa vanhempien autojen olevan erityisen vähän ajettuja, jollei tälle ajomäärälle ole aukottomia todisteita ja hyvää selitystä. Eihän tilanne voi olla sellainen, että pari vuotta vanhoilla autoilla on usein ajettu jo esim. 100tkm ja sitten 10-20 vuotta vanhalla autolla olisi vain hieman suurempi ajomäärä esim. 120 - 150tkm. Se ei yksinkertaisesti ole uskottavaa, erityisesti jos auto ei ole kilometreja vastaavassa kunnossa, eikä usein siitäkään huolimatta.
En tällä kommentillani tietenkään tarkoita, että olisi laillista esittää Tullille itse keksittyjä ajomääriä. Mutta toisaalta eipä autoveron maksaminen jonkun muun väärentämillä liian alhaisilla kilometreilläkään ole järkevää.
Leave a comment:
-
-
OT
Originally posted by Cesium View PostOmin sanoin kerroin mitä päätöksessä oli vialla ja esitin merkkiliikkeen lausunnon että autoon ei kuulu M3 mittaristoa, jolloin mittariston lukemaan ei voi luottaa.
Ymmärtääkseni tämä tieto on erittäin vahva peruste esittää tullille täysin toisenlainen ajokilometrimäärä kuin mitä mittari "sattuu näyttämään".
EDIT. Luin jostain toisaalta että ADAC:n innoittamana ja muutoinkin on saksalainen Kriminalpolizei viemässä useita kymmeniä mittariväärennöstapauksia oikeuteen. Mielestäni mittarilukeman ilmoittaminen verotuslomakkeessa on erittäin merkittävä juttu sillä "väärällä mittarilukemalla" vero voi olla huomattavasti korkeampi kuin sillä oikealla lukemalla. Siis lukemalla, jonka selvittämiseksi täytyy oikeasti tuntea ajoneuvo sekä sen ominaisuudet. Tulli väittää tietenkin toista, eli vetoaa jopa pieneen mittarilukemaan, mutta mielestäni nämä saksalaiset oikeustapaukset sekä ADAC:n jutut ovat vahva argumentti "veivata" verollepanolappuun huomattavasti korkeampi lukema kuin mitä mittarissa oikeasti on.Last edited by nullzwei; 23-04-2012, 06:45.
Leave a comment:
-
-
Onko vielä tullut 1.4 jälkeisiä veropäätöksiä? Mielenkiintoista seurata miten vero saadaan pysymään samalla tasolla kuin vastaavan kotimassa olevan. Nyt kun veroprosentti on monessa tapauksessa noussut niin ainoa vaihtoehto on pudottaa vastaavan myyntihintaa, josta vero lasketaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TKU View PostMenikö linjassa 130 kW:iin verrattuna?
Käytännössä veroarvo oli laskettu 5 kpl nettiauton liikkeiden hintapyynnöstä,
-10% ja normaalit alennukset 5% ja 750€.
Se että millä perusteella liikkeiden ilmoitukset oli valittu,
jäi epäselväksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juh4 View PostMillä sanoilla teit oikaisupyynnön ja mihin asioihin vetosit? Privalla vastaanotetaan myös valmiita verovalituspohjia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cesium View PostOikaisupyynnöllä 570 egee takaisin, mittari...
Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cesium View PostBMW 325 avoauto -94
Mittarissa 156 tkm, tosin kyseessä on m3 mittaristo...
Pyynti: 7835€
Myynti: 6335€
Vero: 1856,15€
Vittuttaa ja valituttaa
Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi sitä veroprosenttia tarvitse (eikä edes voi?) laskea vaan katsoa taulukosta:
toki sen veroprosentin voi laskeakin, ja kaavan tekemisessä on luultavasti poltettu jokunen virkamiestyöpäivä:
Uusi veroprosentin laskentakaava 1.4.2012 alkaen on seuraava:
p = 52,15 – (51,95 / ( 1 + e0,015*(h – 152) ), jossa
p = veroprosentti
h = hiilidioksidipäästö (g/km)
e = Neperin luku (2,71828..)
Autoveroprosentit määritetään pyöristettynä yhteen desimaaliin
Leave a comment:
-
Leave a comment: