Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tp85
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 196
    • Lappi

    Eikö kukaan tiedä mitä eroa noilla koneilla on?
    M43164E3 moottori
    Ja
    M43B19 moottori

    Molemmat 1.9i ja e46 316 bemua näkyy olla 99vm molemmilla koneilla?

    ??
    Nykyinen:
    Bmw e82 128i m-sport

    Entiset:
    Bmw e34 525i 92vm
    Bmw e60 530iA sedan
    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
    Bmw e30 325i coupe
    Bmw e46 318i coupe
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e39 528iA sedan
    Bmw e36 328i sedan
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e36 318iS coupe
    Bmw e30 325i coupe

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      Originally posted by tp85 View Post
      Eikö kukaan tiedä mitä eroa noilla koneilla on?
      M43164E3 moottori
      Ja
      M43B19 moottori

      Molemmat 1.9i ja e46 316 bemua näkyy olla 99vm molemmilla koneilla?

      ??
      Oletetaan että tossa sun ekassa vaihtoehdossa on typo. Molemmat on samaa konetta mutta ilmeisesti eri tehoversiot. 105 hv malli on 316i ja 118 hv malli on 318i. Eli luultavasti myyjät ei ihan satavarmasti tiedä mitä myyvät. Uudemmat N43 moottorit on sitten jo ihan eri maata kulkupuoleltaan.


      Miks pitää väkisin ostaa pienimmällä mahdollisella koneella oleva versio? Emännällä oli joskus tollanen 1.9 litranen 105hv versio ja ei se kyllä kulkupuoleltaan säväyttänyt yhtään. Tasan 2 markkaa se kelas mittariin kun tulin öistä lahdentietä mäntsälästä helsinkiin. Bensaa se kumminkin veti 8-9 litraa satasella mikä oli mun mielestä todella paljon, nykyinen 325i menee samalla määrällä ja tehoeroa on kumminkin 87 heppaa. Ajoltaankaan tuollainen ei ole kutoskoneiseen verrattuna kovin hyvä, itse asiassa aika rimpula.

      Mieluummin itse etsisin kohtuukuntoisen E36 328i:n ja ajelisin sillä suupielet hymyssä. Hintaluokkakin on näköjään kohtuullisen sama nykyisin ja varusteita noissa isompikoneisissa on varmasti enemmän. Tässäpä nyt vaan omaa pohdintaa aiheesta.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • tp85
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 196
        • Lappi

        Tuo lähtis 6500€, onko nuo 320 e46:set kovia syömään?


        Toinen vaihto ehto on e46 316..
        Nykyinen:
        Bmw e82 128i m-sport

        Entiset:
        Bmw e34 525i 92vm
        Bmw e60 530iA sedan
        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
        Bmw e30 325i coupe
        Bmw e46 318i coupe
        Bmw e46 316i sedan
        Bmw e39 528iA sedan
        Bmw e36 328i sedan
        Bmw e46 316i sedan
        Bmw e36 318iS coupe
        Bmw e30 325i coupe

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7550
          • Kotona

          Originally posted by tp85 View Post
          Tuo lähtis 6500€, onko nuo 320 e46:set kovia syömään?
          Jos bensan syöntiä tarkoitat niin mulla (E46 320i -00) menee 7-10l/100km riippuen ajotavasta.

          Öljyä ei syö yhtään mutta tämä taitaakin olla harvinainen yksilö, vaikkei olekaan SUOMI-auto!
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
          -

          Comment

          • tp85
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 196
            • Lappi

            Tuntuukohan nuo 300.000km mittari lukemat noissa e46 missään? Ku joillakin e36:silla ajeltu vaan paria sataa tuhatta.. Useimmilla e46 näyttää olla ajeltu 300.000km verran ja kaikkiin näytty vaihtavan alusta sarjaa yms ja kaikilla myyjillä sama vastaus et kilometrit ei näy missään muualla kuin mittarissa.. Toisaalta tuollaisiin 300.000km ajettuhin on isoja huoltoja tehty jo ku taas 200000km-250000km ajettuihin edessä alustan vaihtoa yms..

            Onko jotain tiettyjä paikkoja e46:sissa mistä ruostuvat helpoiten et mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
            Nykyinen:
            Bmw e82 128i m-sport

            Entiset:
            Bmw e34 525i 92vm
            Bmw e60 530iA sedan
            Bmw e46 325i touring facelift m-sport
            Bmw e30 325i coupe
            Bmw e46 318i coupe
            Bmw e46 316i sedan
            Bmw e39 528iA sedan
            Bmw e36 328i sedan
            Bmw e46 316i sedan
            Bmw e36 318iS coupe
            Bmw e30 325i coupe

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by tp85 View Post
              Mielessä kyllä pyörinyt myös e36 coupe 325i..

              Tuossa ois parikin vaihtoehtoa mutta en tiijä..



              Ja




              Nuille vaan tuo soppa maistuu ja vakuutuksetki on vissiin aika hinnakkaat..
              No ehdottomasti toi vaaleansininen jos jompaankumpaan on pakko langeta.

              Ja juu , autot vie bensaa , sitä enemmän mitä niillä ajaa.
              Originally posted by tp85 View Post
              Tuntuukohan nuo 300.000km mittari lukemat noissa e46 missään? Ku joillakin e36:silla ajeltu vaan paria sataa tuhatta.. Useimmilla e46 näyttää olla ajeltu 300.000km verran ja kaikkiin näytty vaihtavan alusta sarjaa yms ja kaikilla myyjillä sama vastaus et kilometrit ei näy missään muualla kuin mittarissa.. Toisaalta tuollaisiin 300.000km ajettuhin on isoja huoltoja tehty jo ku taas 200000km-250000km ajettuihin edessä alustan vaihtoa yms..

              Onko jotain tiettyjä paikkoja e46:sissa mistä ruostuvat helpoiten et mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
              eli.... :

              Auto kuin auto on sitä pommimpi mitä enemmän sillä on rullattu piste
              Kaikki muu on toiveajattelua ja/tai myyjän paskapuheita piste
              Last edited by petrolhead; 30-01-2010, 16:52.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • tp85
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 196
                • Lappi

                Hmm yksilöitäkin/poikkeuksia varmasti löytyy..
                Nykyinen:
                Bmw e82 128i m-sport

                Entiset:
                Bmw e34 525i 92vm
                Bmw e60 530iA sedan
                Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                Bmw e30 325i coupe
                Bmw e46 318i coupe
                Bmw e46 316i sedan
                Bmw e39 528iA sedan
                Bmw e36 328i sedan
                Bmw e46 316i sedan
                Bmw e36 318iS coupe
                Bmw e30 325i coupe

                Comment

                • apeke
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 108
                  • Suomi

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Auto kuin auto on sitä pommimpi mitä enemmän sillä on rullattu piste
                  Kaikki muu on toiveajattelua ja/tai myyjän paskapuheita piste
                  Höpöhöpö. Kaikki on kiinni käyttäjästä. Teppo Tuunaaja, kun saa käsiinsä auton, niin se on kolmessa kuukaudessa saatu revittyä paskaksi, kun taas Eero Eläkeläinen pitää autoaan kuin kukkaa kämmenellä ja pyyhkii pölyt aina ennekuin ajaa auton talliin.

                  Eli mittarilukemalla ei ole mitään merkitystä sinänsä, jos autoa on pidetty muutoin hyvin ja huollettu. Jokainen tietenkin maksaa mistä haluaa ja jos se mittarilukema auttaa yöuniin niin mikäs siinä.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by tp85 View Post
                    Hmm yksilöitäkin/poikkeuksia varmasti löytyy..
                    No , eikun ettimään ja kerro kun löydät.

                    Originally posted by apeke View Post
                    Höpöhöpö. Kaikki on kiinni käyttäjästä. Teppo Tuunaaja, kun saa käsiinsä auton, niin se on kolmessa kuukaudessa saatu revittyä paskaksi, kun taas Eero Eläkeläinen pitää autoaan kuin kukkaa kämmenellä ja pyyhkii pölyt aina ennekuin ajaa auton talliin.

                    Eli mittarilukemalla ei ole mitään merkitystä sinänsä, jos autoa on pidetty muutoin hyvin ja huollettu. Jokainen tietenkin maksaa mistä haluaa ja jos se mittarilukema auttaa yöuniin niin mikäs siinä.
                    No..
                    Mun päätoimi oli puolentoista vuoden ajan ottaa autotaloon sisääntulevat vehkeet syyniin korjaustarpeen selvittämista ja korjaamista varten. Seuraavassa ihan tilastollisia faktoja joita sinä kutsut höpöhöpöksi.

                    1) Mitä suurempi mittarilukema , sitä enemmän korjattavaa. Ihan sama vaikka olisi "uusikin"
                    2) Samalla mittarilukemalla oleva tuontipelissä on keskimäärin enemmän laitettavaa kuin Suomivehkeessä
                    3)Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla olevat vehkeet tuppaa olemaan hieman parempikuntoisia kuin samanverran rullatut Sepin pajalla öljynvaihdossa käyneet.
                    4)Jos autossa on thyyning osia , se on tekniseltä kunnoltaan/alkuperäisvarusteiltaan keskimäärin orkkiksena pidettyä verrokkia heikommassa kunnossa.

                    Ja mitä niiihin pappojen helmikuntoisiin tulee: Papoilta löytyy juuri niitä 15 vuotiaita 70 tonnia ajettuja joihin on vaihdettu 10 kertaa merkkiliikkeessä öljyt ja tehty kampanjat pois kuleksimasta samalla. Mutta , tässäkin : pieni kilometrimäärä.
                    Mut älkää toki mua uskoko

                    -Jarno

                    PS: Ihan vapaasti saa jokainen autonsa valita ja toiveajatella siitä mitä haluaa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Heksula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 2285
                      • Porvoo

                      Petrolheadin kertoma pitää paikkaansa varmasti isossa autotalossa jossa vaihtoon tulevat on pääasiassa enintään 6 vuotta vanhoja käyttöautoja. Noissa on se vika että niiden omistajat tietävät vaihtavansa autonsa aina liikkeessä uuteen, jossa ainoa mikä vaikuttaa hyvitykseen on mittarilukema. Muutenkin nuo menevät luokkaan käyttöesineet, joista ei huolta juuri pidetä muuten kuin määräaikaishuoltojen osalta.

                      Ei mun mielestä ole mitään romantisointia jos joku bmw omistaja on vaihtanut 200tkm ajettuun autoonsa kaikki alustan palikat uusiin viimeisen 50tkm aikana, puunannut ja pitänyt autosta huolta niinkuin nyt autosta olettaa pitävänsä. Säännölliset käsinpesut, vahaukset ja sisäputsit tehtynä ja pienimmätkin rikkinäiset osat ehjättynä. Mieluummin itse ostaisin tällaisen yksilön, kun sen 140tkm ajetun jossa kaikki em. Osat ovat joko vaihtokuntoisia heti tai hetken päästä. Kyllä meidänkin autolla ajetaan 30tkm vuoteen, mutta on se silti muutakin kuin käyttöesine.

                      Noihin tuuning terojen viritelmiin, missä on lexukset sun muut luxukset en kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Jos ostaa 300tkm ajetun lasikuitupuskureilla olevan neonvalohelvetin, seuraa takuuvarmasti ongelmia ja niistä ei pääse syyttämään kuin itseään.

                      2020 G20 320i xdrive

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Heksula View Post
                        Petrolheadin kertoma pitää paikkaansa varmasti isossa autotalossa jossa vaihtoon tulevat on pääasiassa enintään 6 vuotta vanhoja käyttöautoja.
                        Ei ihan. Se mitä rivissä seisoo ei kerro kaikkea. Ja parempiahan ne autotalojen rivissä seisovat aina on kuin jobbarien riveissä olevat todelliset miinat..
                        Noissa on se vika että niiden omistajat tietävät vaihtavansa autonsa aina liikkeessä uuteen, jossa ainoa mikä vaikuttaa hyvitykseen on mittarilukema.
                        Hyvitykseen vaikuttaa muutkin seikat mutta pääpiirteissään kyllä.
                        Muutenkin nuo menevät luokkaan käyttöesineet, joista ei huolta juuri pidetä muuten kuin määräaikaishuoltojen osalta.
                        Ei ihan noinkaan.

                        Ei mun mielestä ole mitään romantisointia jos joku bmw omistaja on vaihtanut 200tkm ajettuun autoonsa kaikki alustan palikat uusiin viimeisen 50tkm aikana
                        Ei paranna kattilan , laatikon , varusteiden.. kuntoa.
                        Mut hei , niinkuin sanoin , tossa oli vaan tilastollinen otanta noin parin tuhannen vaihtoautojen tutkimiseen vietetyn tunnin pohjalta. Ei mua tarvi uskoa
                        Last edited by petrolhead; 30-01-2010, 20:20.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Heksula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 2285
                          • Porvoo

                          No anna nyt Petrolhead edes jotain esimerkkejä noille sun väitöksilles, muuten tämä keskustelu on osaltasi aika hedelmätöntä.

                          Mielenkiintoinen väittämä että auton huolto/korjaus/ylläpito ei vaikuta auton kuntoon mitenkään? Turhaan kai sitten näitä tulee huollettua ja rikkiniset osat vaihdeltua jos kerran se ei vaikuta auton kuntoon mitenkään. Sitäpaitsi 200tkm ajettu BMW ei todellakaan ole mekaanisilta osiltaan mitenkään loppuunajettu. Ainakaan jos huolto-ohjelmaa on vähääkään noudatettu.
                          2020 G20 320i xdrive

                          Comment

                          • gRt
                            BTCF Member
                            • May 2009
                            • 222
                            • Tampere

                            Saatana ku vituttaa!!!! Käytin melkein tunnin ja kirjoitin pitkän tekstin e46 sesta ja sen vuoden omistuksesta/kokemuksista kunnes tää vitun Tuning Foorumi heitti mut pihalle!! Joku aikaraja nähtävästi...



                            Ehkä saani itteni kasattua ja tiivistettyä tekstin jokupäivä uudestaan.... ararara

                            Enivei, tp85 jos sul jotaki tärkeää tulee mieleen ni kysele vaik privana autosta, vastaan parhaanimukaan..
                            Last edited by gRt; 30-01-2010, 20:35.
                            Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
                            https://www.youtube.com/@gerttiih

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Heksula View Post
                              No anna nyt Petrolhead edes jotain esimerkkejä noille sun väitöksilles, muuten tämä keskustelu on osaltasi aika hedelmätöntä.

                              Mielenkiintoinen väittämä että auton huolto/korjaus/ylläpito ei vaikuta auton kuntoon mitenkään? Turhaan kai sitten näitä tulee huollettua ja rikkiniset osat vaihdeltua jos kerran se ei vaikuta auton kuntoon mitenkään. Sitäpaitsi 200tkm ajettu BMW ei todellakaan ole mekaanisilta osiltaan mitenkään loppuunajettu. Ainakaan jos huolto-ohjelmaa on vähääkään noudatettu.
                              En ole sanonut että huolto , korjaus ja ylläpito ei vaikuttaisi auton kuntoon , päinvastoin; quotaan itseäni :
                              Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla olevat vehkeet tuppaa olemaan hieman parempikuntoisia kuin samanverran rullatut Sepin pajalla öljynvaihdossa käyneet.
                              Ihmiset jotka käyttää merkkiliikkeen huollossa autonsa tuppaa olemaan niitä joilla on varaa siihen teettää ja laitattaa muutakin kuin välttämättömät elvytykset. Merkkihuollossa käymällä luonnollisesti tulee kaikki kampanjat ja päivitykset tehtyä autoon. Mm näistä syistä merkkiliikkeen täydellisellä kirjalla oleva auto on kilsoihin nähden jonkin verran muita parempikuntoinen yleensä. Mutta , yleensä mitä enemmän autolla on rullattu sitä vähemmän huolto saa laittaa kuntoon löytämiään vikoja , keskimäärin , kun asiakkaalle soitellaan (juttuja joita ei-ole-aivan-pakko-nyt-heti-laittaa).

                              En oikeasti tiedä mitä kirjoittaisin. Pukissa on ollut minua itseä vanhempia autoja joissa ei ole mitään vikaa kun on 120 tkm vedetty , on ollut autoa jolla on vedetty kolmessa vuodessa 300tkm ja pirusti laitettavaa.

                              TAKAISIN TOPIKKIIN:
                              Onko noi etujarruletkut kovin yleisiä menemään e46:sta , omaan '01 / 160 tkm vehkeeseen juuri uusin..
                              Last edited by petrolhead; 30-01-2010, 20:49.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Heksula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 2285
                                • Porvoo

                                Originally posted by petrolhead View Post

                                TAKAISIN TOPIKKIIN:
                                Onko noi etujarruletkut kovin yleisiä menemään e46:sta , omaan '01 / 160 tkm vehkeeseen juuri uusin..
                                Ei ainakaan meillä ole tarvinnut vaihtaa, eikä päällisin puolin mitään vikaa nähtävissä. Mittarissa 183tkm ja auto on ´02.
                                2020 G20 320i xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎