Originally posted by Jani83
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Originally posted by walde View PostMutuilua, mutta omalla kohdalla tuo kirjainyhdistelmä xdA aiheuttaa kylmiä väreitä. Persaukisen ajattelua tämä, toimivana varmasti mukava peli ajella.tarkoitus olis kumminki huhtikuussa hakea gynttereiltä 330d ku matkatki on jo tilattu.
Comment
-
-
Originally posted by Jani83 View PostNo tänä viikonloopuna kävin koeajamassa -04 330 XDA touringin. Siinähän on jo tuo 150 kw kone. Tehoiltaan tuo tuntui suurin piirtein samalta kuin viikko sitten koeajamani 135 kw manuaali takaveto. Kai nuo neliveto ja automaatti sitten syövät hiukan tehoja. Mutta todella hyvä oli tämäkin yksilö ajaa. Ja onhan neliveto talvella hyvä. Auto oli noin 190 tkm ajettu. Mitä kokemuksia teillä on ko. autossa automaattilaatikon kestosta? Itsellä se käsitys, että automaattilaatikko poikii helpommin. Eli kokemuksia käyttäjiltä kaipaisin.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Itse punnitsin pitkään dieselin ja bensan välillä E46 ostaessa. Lopulta ratkaisu oli helppo, koska tulin siihen päätökseen, että dieselin pitäisi olla mielellään alle 150tkm ajettu tai sitten siitä pitäisi olla uusittu, jokin kallis tyyppivika. Yksinkertaisesti tällaisen dieselin löytäminen osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi alle 15K€ budjetilla ja kohtuullisilla varusteilla.Last edited by Tuoppo; 14-02-2010, 21:12.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Onko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x? Seuraavaa autoa jo tässä mietin ja E46 sisustan muotoiluun olen tykästynyt. Diesel tietenkin ensin kolmossarjalaisena, mutta ei bensakaan ole poissuljettu, koska kilometrit voi tulevaisuudessa vähentyä. Pienet koneet eivät ole vaihtoehto.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostOnko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x?.Mä ainakin tähtäisin siihen... Joskin e46 sisusta on jotenki hienompi kuin e9x sarjaa mutta kaipa siihenkin tottuu!
Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostOnko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x?
Käypäsiä E46 sopivalla kutoskoneella saa vähän päälle 10k€ ja jos yli 20k€ laittaa fyffeä niin kerralla sitten E90 tms. uudempi korimalli. Eipä näitä oikein muilta kannata kysellä, jokainen tehköön miten haluaa
Jos vähän päälle 10k€ saa kohtuu siistin 323i/328i E46 suht matalilla kilometreillä niin en kyllä näkisi että 10k€ lisää laittamalla saa tuolle rahalle täysin vastinetta kun korimalli pysyy samana. Toki uudemman ja vähemmän ajetun tietenkin saa, mutta aika vanhahan tuo E46 korimallina alkaa jo olla
Eli E90 vaan alle!E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by Erh4be View PostNo mielipidekysymyksiähän nämä ovat, en kyllä itse voisi kuvitellakaan laittavani enää noinkin vanhaan korimalliin kuin E46 yli 20k€, M3 lukuunottamatta
Käypäsiä E46 sopivalla kutoskoneella saa vähän päälle 10k€ ja jos yli 20k€ laittaa fyffeä niin kerralla sitten E90 tms. uudempi korimalli. Eipä näitä oikein muilta kannata kysellä, jokainen tehköön miten haluaa
Jos vähän päälle 10k€ saa kohtuu siistin 323i/328i E46 suht matalilla kilometreillä niin en kyllä näkisi että 10k€ lisää laittamalla saa tuolle rahalle täysin vastinetta kun korimalli pysyy samana. Toki uudemman ja vähemmän ajetun tietenkin saa, mutta aika vanhahan tuo E46 korimallina alkaa jo olla
Eli E90 vaan alle!
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostNo mutta eihän noi tuoreimmat E46:set ole vielä kuin 5 vuotta vanhoja ja E90 325:lle hinnat näyttäisi olevan alkaen 22k€ ja tuolla saa melko karvahattuversion. Sanoisin, että vähän henkilöstä kiinni ottaako mielummin varusteettoman E90:n vai "kaikilla" varusteilla höystetyn vuoden kaksi vanhemman E46:n. Toki E46:sta katsoisin suoraan sitten 330 mallia.
Sähköllä esiinkääntyvä koukku houkutteli joissain e90:ssä, mutta muuten kun niissä kävin istumassa niin ei kyllä säväyttänyt juuri perus japsipurkkia enempää. Sensijaan e46 tuntuu omaan silmään kokonaisuutena särmemmältä ja urheilullisemmalta (jokainen linja ja muoto on sopii just eikä melkein kokonaisuuteen) sekä sisusta muotoilultaan onnistuneemmalta (nämä koskee siis facelift m-sport malleja kohtuullisilla optioilla)
Jotenka valinta oli lopulta suht. helppo vaikka aavistuksen korkeissa hinnoissa e46 ko. mallit vielä ehkä ovatkin.
Toki facelift e90 M-Sport leluilla olisi toki jo maukasta herkkua mutta hinnat alkavat 50ke> joten ero on huomattava. Samoin prefacelift 335i/d coupe olis menevä paketti kans tosin hintaluokka on tuplat alkupaan 320d/325 e90.
Tietty jos esim. mummoani pitäisi autovalinnassa jeesata niin ennemmin suosittelisin toki tuota uudempaa korimallia kun pelkät järkisyyt puntarissa.
Itelle en osaa pelkällä järkiperusteella bemaria valita.
Edit: Ja senverran vielä että itse en pitänyt prefacelift e46 minkäänlaisena vaihtoehtona, ratti, navi, keulan ilme - kaikki kertaluokkaa vanhempaa. Itseasiassa mielummin helmi 328i e36 m-sport kaikilla leluilla kuin GL mallin 328i e46 vm. 98. Just my 2 cents.Last edited by snoub; 15-02-2010, 19:28.BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Hyviä kommentteja! Itsekin pidän lähes mokana tuota e90 kojelautaa. Vaikka siinä on palattu pystysuoraan, vähän kuin E30, niin en tykkää. En ole koskaan ajanut tuollaisella, joten pitäisi käydä kurvaamassa niin saisi referenssiä hiljaisuuteen ja ajotuntumaan.
Kyllä tuo nykyinen 330d on aika minimikone, ehkä 325 bensa vielä menisi. E46 on kyllä onnistunein muotoilu BMW:llä jos minulta kysytään. E9x vaatii kyllä tolkuttomat vanteet ja madalluksen sekä M-Sport korisarjan, että saa mielenkiinnon heräämään. Kai siihenkin tottuisiex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by snoub View PostJoo itse en kyllä näe mitään sytyttävää karvalakki "mummoankka" tyylisesti muotoillussa prefacelift e90:ssä
Vaikka monen mielestä e90:sen vaihto e46:een on downgrade eikä upgrade, niin omien kokemuksieni mukaan asia meni päinvastoin, eikä toistaiseksi ole kaduttanut. Tosin tuota e46:sen SMG vaihteistoa en voi kehua, saati suositella. Mutta nyttemmin senkin kanssa on opittu elämään ;-)
IlkkaLast edited by IKa; 15-02-2010, 21:45.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
Tuonne aiempiin viesteihini jatkoksi et auto vihdoin kämpillä ja wetterillä vaihdettiin uusi virtalukko ja tilattiin uusi avain, ja töineen yhteensä 450€. On tuo vanha avain tosiaan melko kulunut kun vertaa uuteen, ja auto tuntuu pelaavan kaikinpuolin, huomenna vihdoin tutustumaan siihen paremmin.
Semmosta tuli vielä mieleen et nyt ku on uusi virtalukko laitettu niin pitääkö sitä sit voidella millään lukkoöljyllä, crc:llä tms? Jostain luin et olisi hyvä voidella mut joku sanoi et ei missään nimessä saa voidella virtalukkoa..Nykyinen:
Bmw e82 128i m-sport
Entiset:
Bmw e34 525i 92vm
Bmw e60 530iA sedan
Bmw e46 325i touring facelift m-sport
Bmw e30 325i coupe
Bmw e46 318i coupe
Bmw e46 316i sedan
Bmw e39 528iA sedan
Bmw e36 328i sedan
Bmw e46 316i sedan
Bmw e36 318iS coupe
Bmw e30 325i coupe
Comment
-
-
Originally posted by tp85 View Post...
Semmosta tuli vielä mieleen et nyt ku on uusi virtalukko laitettu niin pitääkö sitä sit voidella millään lukkoöljyllä, crc:llä tms? Jostain luin et olisi hyvä voidella mut joku sanoi et ei missään nimessä saa voidella virtalukkoa..
Comment
-
-
Ihan btw, kun noi kulutuslukemat on aina hollilla kun jengi miettii auton ostoa.
Ajoin Helsingistä Kuopioon noin 370km ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4,5L/100km ja samasta matkasta keskinopeus 101km/h, eilen noin -10 asteen pakkasella ja ohituksiakin sisältyi tuohon matkaan useita.
Auto siis sigun diesel.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pande View PostIhan btw, kun noi kulutuslukemat on aina hollilla kun jengi miettii auton ostoa.
Ajoin Helsingistä Kuopioon noin 370km ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4,5L/100km ja samasta matkasta keskinopeus 101km/h, eilen noin -10 asteen pakkasella ja ohituksiakin sisältyi tuohon matkaan useita.
Auto siis sigun diesel.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Comment