Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tp85
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 196
    • Lappi

    Juu tuli e46 316 99vm ostettua ja auto oli kaikin puolin hyväkuntoinen vaik rullattu se 300.000km, sisusta ehjä ja siisti, koriltaan siisti ja hyvä ja tekniikka tuntui pelaavan moitteitta jne, kilometrit ei kyllä näy eikä tunnu missään. MUTTA jotain negatiivistakin sit eli matka jäi kesken kun tuli pariin otteeseen pysähdyttyä aiemminkin kyl mut viimeinen pysähdys matkalla jäi tosiaanki viimeiseksi, tönäisin jotenki rattia autosta noustessani niin et rattilukko meni päälle mut sepäs ei enää sit auennutkaan ja avainta ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan, mikä jännää niin renkaita sai käännettyä jonku verran ku väänsi ratista ihan saatanan lujaa!, ja avain kyl liikkui virtalukossa sisään ja ulos mut ei kääntynyt ollenkaan ja tuntui tosi löystältä virtalukko, Eli korkkasikohan virtalukko vai? :think Auto tosiaan jäi välille ja hinauspalvelulla wetterille huoltoon, hakea se sieltä kun saavat korjattua ja mielenkiinnolla odotan millainen lasku tulee.. :O Vittu kun alkoi mukavasti tämä yhteiselo uuden auton kanssa.. Muilla käynyt ikinä vastaavaa?
    Nykyinen:
    Bmw e82 128i m-sport

    Entiset:
    Bmw e34 525i 92vm
    Bmw e60 530iA sedan
    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
    Bmw e30 325i coupe
    Bmw e46 318i coupe
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e39 528iA sedan
    Bmw e36 328i sedan
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e36 318iS coupe
    Bmw e30 325i coupe

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by tp85 View Post
      Juu tuli e46 316 99vm ostettua ja auto oli kaikin puolin hyväkuntoinen vaik rullattu se 300.000km, sisusta ehjä ja siisti, koriltaan siisti ja hyvä ja tekniikka tuntui pelaavan moitteitta jne, kilometrit ei kyllä näy eikä tunnu missään. MUTTA jotain negatiivistakin sit eli matka jäi kesken kun tuli pariin otteeseen pysähdyttyä aiemminkin kyl mut viimeinen pysähdys matkalla jäi tosiaanki viimeiseksi, tönäisin jotenki rattia autosta noustessani niin et rattilukko meni päälle mut sepäs ei enää sit auennutkaan ja avainta ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan, mikä jännää niin renkaita sai käännettyä jonku verran ku väänsi ratista ihan saatanan lujaa!, ja avain kyl liikkui virtalukossa sisään ja ulos mut ei kääntynyt ollenkaan ja tuntui tosi löystältä virtalukko, Eli korkkasikohan virtalukko vai? :think Auto tosiaan jäi välille ja hinauspalvelulla wetterille huoltoon, hakea se sieltä kun saavat korjattua ja mielenkiinnolla odotan millainen lasku tulee.. :O Vittu kun alkoi mukavasti tämä yhteiselo uuden auton kanssa.. Muilla käynyt ikinä vastaavaa?
      ...."ja ne kilometrit ei näy eikä tunnu missään"...?

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        Originally posted by tp85 View Post
        tönäisin jotenki rattia autosta noustessani niin et rattilukko meni päälle mut sepäs ei enää sit auennutkaan ja avainta ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan
        Itsellä kävi joskus aikoinaan sama juttu E46:sen kanssa.Aluksi näytti että en saa rattilukkoa auki millään,mutta kun tarpeeksi kauan nytkytteli ratti edes takaisin ja samaan aikaan käänteli avainta,se lukitus posahti auki.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11723
          • Kouvola

          Originally posted by tp85 View Post
          Juu tuli e46 316 99vm ostettua ja auto oli kaikin puolin hyväkuntoinen vaik rullattu se 300.000km, sisusta ehjä ja siisti, koriltaan siisti ja hyvä ja tekniikka tuntui pelaavan moitteitta jne, kilometrit ei kyllä näy eikä tunnu missään. MUTTA jotain negatiivistakin sit eli matka jäi kesken kun tuli pariin otteeseen pysähdyttyä aiemminkin kyl mut viimeinen pysähdys matkalla jäi tosiaanki viimeiseksi, tönäisin jotenki rattia autosta noustessani niin et rattilukko meni päälle mut sepäs ei enää sit auennutkaan ja avainta ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan, mikä jännää niin renkaita sai käännettyä jonku verran ku väänsi ratista ihan saatanan lujaa!, ja avain kyl liikkui virtalukossa sisään ja ulos mut ei kääntynyt ollenkaan ja tuntui tosi löystältä virtalukko, Eli korkkasikohan virtalukko vai? :think Auto tosiaan jäi välille ja hinauspalvelulla wetterille huoltoon, hakea se sieltä kun saavat korjattua ja mielenkiinnolla odotan millainen lasku tulee.. :O Vittu kun alkoi mukavasti tämä yhteiselo uuden auton kanssa.. Muilla käynyt ikinä vastaavaa?
          Kehtasit vielä tuon episodin kirjoittaa tänne. Kyllä saattaa Wetterillä päästä huoltoporukalta pitkä nauru, kun hinausauto tuo E46:n pihaan ja ihmettelee "huohotinko siinä on jäätyny vai mitä? Eiku rattilukko on päällä"

          Comment

          • Nifa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 292
            • Kymenlaakso™

            Originally posted by tp85 View Post
            .. tönäisin jotenki rattia autosta noustessani niin et rattilukko meni päälle mut sepäs ei enää sit auennutkaan ja avainta ei saanut käännettyä mihinkään suuntaan..
            Ei herneitä.. On juu käynyt, ei itselle mutta appivanhemmille ja parille kaverille. Erittäinen tyypillinen vanhemman korin Opel Vectran ja Astran tyyppivika...
            Noin 400e lasku hinauksineen tuli kaverille voimasalaman merkkihuollossa ennen jouluja, kun Anttilan pihaan jäi :I Tosin hintaa aavistuksen kasvatti se että väännettiin yksi avain tohjoksi.
            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

            Comment

            • tp85
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 196
              • Lappi

              No hoh hoi.. , jopa oli taas asiallista tekstiä, kyllä tännekki vain tuota porukkaa mahtuu näköjään laidasta laitaan.. Osa on tosi asiallisia ja neuvomassa kyl heti ku porukalla ongelmia tai neuvoa kaivataan tms ja toinen osa on sit tollasia tyhjän arvostelijoita ja hehkuttajia, mutta meitähän on moneen junaan menijöitä ja osa jää vielä asemallekkin..

              Hinaushan ei maksanut mitään itselle koska edellisen omistajan vakuutukset oli voimassa ja hänellä hinausturva niin lasku menee vakyhtiölle hinauksesta ja tunti sitten wetteriltä soiteltiin että virtalukon pohja paskana ja et jos selviää pelkällä pohjanvaihdolla niin 70€ mutta jos on juminut sähköisen rattilukon päälle niin 400€ ohjauspylvään vaihto.. Sanoi wetteriltä et näitä menee e46 bemuissa et kyseessä tyyppi vika ja helvetin huonoa tuuriahan tuo oli kun juuri auton haku matkalla meni.

              Ja kunhan nyt kirjoittelen, jos vaik jollain muullakin joskus sattuu ku tyyppivika kerta niin voi olla jotain hyötyäkin tästä..
              Nykyinen:
              Bmw e82 128i m-sport

              Entiset:
              Bmw e34 525i 92vm
              Bmw e60 530iA sedan
              Bmw e46 325i touring facelift m-sport
              Bmw e30 325i coupe
              Bmw e46 318i coupe
              Bmw e46 316i sedan
              Bmw e39 528iA sedan
              Bmw e36 328i sedan
              Bmw e46 316i sedan
              Bmw e36 318iS coupe
              Bmw e30 325i coupe

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by tp85 View Post
                No hoh hoi.. , jopa oli taas asiallista tekstiä, kyllä tännekki vain tuota porukkaa mahtuu näköjään laidasta laitaan.. Osa on tosi asiallisia ja neuvomassa kyl heti ku porukalla ongelmia tai neuvoa kaivataan tms ja toinen osa on sit tollasia tyhjän arvostelijoita ja hehkuttajia, mutta meitähän on moneen junaan menijöitä ja osa jää vielä asemallekkin..

                Hinaushan ei maksanut mitään itselle koska edellisen omistajan vakuutukset oli voimassa ja hänellä hinausturva niin lasku menee vakyhtiölle hinauksesta ja tunti sitten wetteriltä soiteltiin että virtalukon pohja paskana ja et jos selviää pelkällä pohjanvaihdolla niin 70€ mutta jos on juminut sähköisen rattilukon päälle niin 400€ ohjauspylvään vaihto.. Sanoi wetteriltä et näitä menee e46 bemuissa et kyseessä tyyppi vika ja helvetin huonoa tuuriahan tuo oli kun juuri auton haku matkalla meni.

                Ja kunhan nyt kirjoittelen, jos vaik jollain muullakin joskus sattuu ku tyyppivika kerta niin voi olla jotain hyötyäkin tästä..
                Tyyppiviasta ei kuitenkaan missään nimessä ole e46:ssa kyse.
                Toki siinä mielessä että ihan minkä tahansa auton mekaaninen virtalukko+pohja on kuluva osa joka kohtaa elinkaarensa pään joka tapauksessa joskus. Eli niin kummallista kuin se onkin, niin vaikka ne kilometrit eivät välttämättä näykkään pintakiillossa, ne näkyvät 100%:lla varmuudella kaikessa mekaanisessa.
                Nytkään siis ei ole kyse autonomistajan tyypillisestä itsepetoksellisesta tuurista....hyvästä tai huonosta, vaan puhtaasti mekaanisesta kulumisesta, eli fysiikan laeista.
                Eihän siinä mitään vaikka vikatiheys suurilla kilometrisuoritteilla hieman kasvaakin, mikäli itse pystyy tekemään kaikki perus/pikkujutut mitä eteen väkisinkin nopeammassa tahdissa tulee. Jos kuitenkin jokaisessa ongelmassa pitää ottaa Wetteri hätiin, tulee aikaisempien omistajien ajamista kilometreistä yht`äkkiä itselle kovin kalliita.
                Auton kalleutta/halpuutta ei nimittäin mitata pelkästään ostohinnassa, vaan osto ja myyntihinnan erotuksella+huolto/korjauskuluilla.
                Se tonni/kaksi sijoitettuna ostotilanteessa oikeasti pieneen kilometrisuoritteeseen, ei pitkässä joksussa todellakaan tule niin kalliiksi kuin moni kuvittelee tuijottaessaan pelkkää ostohintaa ja hyvin fiksattua sisustaa sekä myllytettyä maalipintaa. Samalla hän selittääitselleen, itseään pettäen että kilometrit näkyy vain mittarissa.
                Last edited by Hemi; 03-02-2010, 12:03.

                Comment

                • tp85
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 196
                  • Lappi

                  En vain tiijä mutta luulen et ne siellä wetterillä tietävät mistä puhuvat ja mitäs sä "hemi" itse tekisit jos auto jää välille illalla Tällaisesta syystä? Siinä on kyllä vähän helvetin vaikea keskellä ei mittään hommata jostain uutta virtalukon pohjaa saati sit kunnon työkaluja saati sit hinata auto muulla kun lavetilla mihinkään jos renkaat ei kääny ja saati sit vaikka ja mitä.. Voi helvetti sentään..

                  Ja voin kertoa että Ei Todellakaan pidä ottaa joka tapauksessa Wettereitä hätiin!!
                  Last edited by tp85; 03-02-2010, 12:20.
                  Nykyinen:
                  Bmw e82 128i m-sport

                  Entiset:
                  Bmw e34 525i 92vm
                  Bmw e60 530iA sedan
                  Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                  Bmw e30 325i coupe
                  Bmw e46 318i coupe
                  Bmw e46 316i sedan
                  Bmw e39 528iA sedan
                  Bmw e36 328i sedan
                  Bmw e46 316i sedan
                  Bmw e36 318iS coupe
                  Bmw e30 325i coupe

                  Comment

                  • tp85
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 196
                    • Lappi

                    Ja olihan tuossa kirjoituksessasi pointtinsakin joo joltain osin mutta siitä on väännetty jo aiemmin tarpeeksi että esim 100.000km kokoaika revitetty auto voi olla huonompi kuin esim pitkää matkaa tasaisesti ajeltu ja säännöllisesti huollettu 300.000km ajettu auto, ei nyt palata siihen TAAS.
                    Nykyinen:
                    Bmw e82 128i m-sport

                    Entiset:
                    Bmw e34 525i 92vm
                    Bmw e60 530iA sedan
                    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                    Bmw e30 325i coupe
                    Bmw e46 318i coupe
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e39 528iA sedan
                    Bmw e36 328i sedan
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e36 318iS coupe
                    Bmw e30 325i coupe

                    Comment

                    • Tuoppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 558
                      • Joensuu

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tyyppiviasta ei kuitenkaan missään nimessä ole e46:ssa kyse.
                      Toki siinä mielessä että ihan minkä tahansa auton mekaaninen virtalukko+pohja on kuluva osa joka kohtaa elinkaarensa pään joka tapauksessa joskus. Eli niin kummallista kuin se onkin, niin vaikka ne kilometrit eivät välttämättä näykkään pintakiillossa, ne näkyvät 100%:lla varmuudella kaikessa mekaanisessa.
                      Nytkään siis ei ole kyse autonomistajan tyypillisestä itsepetoksellisesta tuurista....hyvästä tai huonosta, vaan puhtaasti mekaanisesta kulumisesta, eli fysiikan laeista.
                      Eihän siinä mitään vaikka vikatiheys suurilla kilometrisuoritteilla hieman kasvaakin, mikäli itse pystyy tekemään kaikki perus/pikkujutut mitä eteen väkisinkin nopeammassa tahdissa tulee. Jos kuitenkin jokaisessa ongelmassa pitää ottaa Wetteri hätiin, tulee aikaisempien omistajien ajamista kilometreistä yht`äkkiä itselle kovin kalliita.
                      Auton kalleutta/halpuutta ei nimittäin mitata pelkästään ostohinnassa, vaan osto ja myyntihinnan erotuksella+huolto/korjauskuluilla.
                      Se tonni/kaksi sijoitettuna ostotilanteessa oikeasti pieneen kilometrisuoritteeseen, ei pitkässä joksussa todellakaan tule niin kalliiksi kuin moni kuvittelee tuijottaessaan pelkkää ostohintaa ja hyvin myllytettyä maalipintaa.

                      Toki mitä vähemmän kilometrejä sen parempi, mutta pelkkä kilometreihin tuijottaminen ei missään tapauksessa kerro koko totuutta. Toisilla kilometrit kertyvät kaupungissa toisilla matka-ajossa. Toiset huoltavat autojaan säännöllisesti ja toiset vain silloin kun jotain särkyy. En väitä, että enemmän ajettu auto olisi automaattisesti parempi vaihtoehto, mutta jos hinta on sopiva ja auto on hyvin pidetty ei pelkkiin kilometreihin mielestäni kannata tuijottaa.

                      Jälleenmyyntiä ajatellen mielestäni kannattaa ottaa myös huomioon myös jälleenmyynnin vaikeus/helppous perinteisen arvon alenemisen ohessa. Esimerkkinä, jos ostat tänään vaikka viimeisintä vuosikertaa olevan E46 koppaisen auton jonka arvo olisi vaikka 17k€ ja verrokkina autolla olisi samanlainen 3 vuotta vanhempi jossa isompi mittarilukema noin hinta n.10K€. Jos autoa pitää vaikka kolme vuotta jonka jälkeen auton laittaa myyntiin. Uudemman auton hinta tulee olemaan vielä yli 10k€, mutta vanhempi, joka nyt on ajettu maaginen 300 000 on ehkä 5K€, jos se on yhä kohtuullisen ehjä ja siisti kilometreistä huolimatta. Väittäisin, että tässä tilanteessa olisi aika paljon helpompi on myydä tuo vanhempi auto, varsinkin käteisellä eteenpäin. Tosin eihän näitä vanhoja pommeja kannata kenenkään haalia tarkoituksella, koska lasipalatseista saa uusia vastaavia, joissa on takuu kaupan päälle.
                      G30 530e xDrive iPerformance -20
                      E70 X5 xDrive40d -10

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by tp85 View Post
                        Ja olihan tuossa kirjoituksessasi pointtinsakin joo joltain osin mutta siitä on väännetty jo aiemmin tarpeeksi että esim 100.000km kokoaika revitetty auto voi olla huonompi kuin esim pitkää matkaa tasaisesti ajeltu ja säännöllisesti huollettu 300.000km ajettu auto, ei nyt palata siihen TAAS.
                        En vain ymmärrä tätä yhtälöä jossa 100tkm ajettua autoa on revitetty ja 300tkm ei?
                        Eikö tällaisen tapauksen mahdollisuus ole sama kuin kolikkoa heittäessä, eli 50/50 aina autoa ostettaessa täysin riippumatta siitä mikä kilometrilukema siellä on?
                        Kuitenkin se 100tkm revitetty auto on vähävikaisempi kuin se 300tkm revitetty(kuka siis takaa etteikö se 300tkm ajettu voi ihan yhtä lailla olla revitetty?)?
                        Eli tuo ylläoleva "logiikkakin" on puhtaasti vain taitavaa itsepetosta siitä, etteikö aina se vähemmän ajettu vaihtoehto olisi pitkässä juoksussa se vähävikaisempi....siis "uudempi".

                        Comment

                        • tp85
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 196
                          • Lappi

                          Hoh hoijaa, miten vaan, eiköhän tämä kilometri "taistelu" ole jo käyty, ketään kiinnosta siitä varmaan enää jauhaa..
                          Last edited by tp85; 03-02-2010, 14:40.
                          Nykyinen:
                          Bmw e82 128i m-sport

                          Entiset:
                          Bmw e34 525i 92vm
                          Bmw e60 530iA sedan
                          Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                          Bmw e30 325i coupe
                          Bmw e46 318i coupe
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e39 528iA sedan
                          Bmw e36 328i sedan
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e36 318iS coupe
                          Bmw e30 325i coupe

                          Comment

                          • tp85
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 196
                            • Lappi

                            Samanlaista ongelmaa näköjään ollut: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=175853
                            Nykyinen:
                            Bmw e82 128i m-sport

                            Entiset:
                            Bmw e34 525i 92vm
                            Bmw e60 530iA sedan
                            Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                            Bmw e30 325i coupe
                            Bmw e46 318i coupe
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e39 528iA sedan
                            Bmw e36 328i sedan
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e36 318iS coupe
                            Bmw e30 325i coupe

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              Joillain nimerkeillä toi samasta asiasta jauhaminen on niin nähtyä, että aika ison osan viesteistä voi surutta jättää huomiotta. Toki tuo tapahtuu luonnostaan, kun tekstit on järjettömän pitkiä ilman että niissä sen kummempaa faktaa olisi. Usein jauhetaan jostain käsittämättömyyksiä asioista, joita on itse päissään mietitty. Sen pitäisi sitten
                              olla faktaa.

                              tp85:lle onnittelut autohankinnasta, vaikka vähän harmillisesti yhteinen taival alkoi. Omasta kokemuksesta voi sanoa, että kilometrien myötä E46 mallisarjassa esiintyy monenmoista. Omistamisen iloa siisteys tietysti tuo, siinä on pidollakin ollut merkitystä.

                              Comment

                              • tp85
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 196
                                • Lappi

                                Juu.. Auto kyllä muuten oli mieleinen kampe vaikka yhteis elo alkoikin huonoissa merkeissä , eihän siinä nyt esim ku vitosella painaa kaasun pohjaan niin tapahdu juuri mitään mutta ei tässä rakettia oltu ostamassakaan. Jaa asiasta viidenteen, kuulin et e46:sessa ois joku huohotin suodatin mikä voi jäätyä tai tukkeutua ja näin ollen tulla öljyt pihalle, jollekkin käynyt näin? Ja kuin usein kyseinen suodatin tulis sit vaihtaa?
                                Last edited by tp85; 03-02-2010, 17:09.
                                Nykyinen:
                                Bmw e82 128i m-sport

                                Entiset:
                                Bmw e34 525i 92vm
                                Bmw e60 530iA sedan
                                Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                                Bmw e30 325i coupe
                                Bmw e46 318i coupe
                                Bmw e46 316i sedan
                                Bmw e39 528iA sedan
                                Bmw e36 328i sedan
                                Bmw e46 316i sedan
                                Bmw e36 318iS coupe
                                Bmw e30 325i coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎