Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3855
    • Nokia

    Se kannattaa muistaa että odotusarvoisesti tuollaisella on kalliimpaa ajoa luvassa kuin 330i:llä. Jos bensakone miellyttää ominaisuuksiltaan enemmän, niin ehdottomasti sellainen. Jos taas dieselin haluat ominaisuuksiensa takia niin sellainen sitten varmaan tarvii ostaa..
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • Jani83
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 25
      • Hollola

      Originally posted by Tomi T View Post
      Se kannattaa muistaa että odotusarvoisesti tuollaisella on kalliimpaa ajoa luvassa kuin 330i:llä. Jos bensakone miellyttää ominaisuuksiltaan enemmän, niin ehdottomasti sellainen. Jos taas dieselin haluat ominaisuuksiensa takia niin sellainen sitten varmaan tarvii ostaa..
      No kyllä se diesel on hakusessa. Valaisetko tietämätöntä, että miksi ko. diessellillä on kalliimpaa ajoa tiedossa?
      E46 330d touring -04 150 kW

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3855
        • Nokia

        Originally posted by Jani83 View Post
        No kyllä se diesel on hakusessa. Valaisetko tietämätöntä, että miksi ko. diessellillä on kalliimpaa ajoa tiedossa?
        Tätä foorumiakin seuraamalla voi todeta ettei nuo erityisen ongelmavapaita ole.. Turbo vaikkapa kun menee uusiksi niin sillä rahalla ostellaan jo iso määrä bensaa.

        edit: ja sitten tosiaan nämä dieselin negatiiviset ominaisuudet tuohon päälle, mutta ei nyt niistä sen enempää..
        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • kuirikki
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 116
          • Keski-Pohjanmaa, Himanka

          Originally posted by Tomi T View Post
          Tätä foorumiakin seuraamalla voi todeta ettei nuo erityisen ongelmavapaita ole.. Turbo vaikkapa kun menee uusiksi niin sillä rahalla ostellaan jo iso määrä bensaa.

          edit: ja sitten tosiaan nämä dieselin negatiiviset ominaisuudet tuohon päälle, mutta ei nyt niistä sen enempää..
          Mitäs nuo dieselin negatiiviset ominaisuudet sitten ovat??:think
          Ex:BMW 525 TDS E34 -93
          Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
          Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92

          Comment

          • Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

            Jos menee sitä ja tätä. Entä jos ei menekkään vaikka parissa vuodessa mitään kallista, niin ois kannattanu diesel ottaa? Ei näitä rutkuja, varsinkaan isoilla koneilla olevia bemuja osteta järjellä. Siinä on muut seikat jotka painaa. Jäkiautot on muun merkkisiä.
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

            ex E30 316i 4d

            Comment

            • janne320d
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1342
              • jns

              itellä 320da ja tuohonkin menee rahaa ihan reippaasti mutta silti sen rahanmenon korvaa auton ominaisuudet ja näin harrastelianahan ei muuta vaihtoehtoa ole kuin bmw.jos olet köyhä niin elä osta bemaria,muutoin onneksi olkoon auton valinnasta,330d tarjoaa varmasti hyvät kyydit
              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

              Comment

              • surface
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 257

                Käyppä vielä ajamssa vähintään -03 vuosimallista jossa jo 150 kw ja kuusipykäläinen laatikko

                No ainakin kannattaa kuunnella käykä auto tasaisesti. kiihdyttäessä esim. suurilla vaihteilla kuuluuko joitain ylimääräisiä jyrinöitä/värinöitä. Tuntuuko voimansiirrossa välystä jne jne ja onko huoltohistoria kunnossa.

                No toi on ihan turhaa jossittelua jos menee sitä jos menee tätä. Ihan yhtälailla siinä bensavehkeessä voi paikkoja hajota. Yksilöitä nämäkin on. Kumpaakaan ei ole kauhean edullista pitää...
                E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                Comment

                • pekkis234
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 80
                  • Espoo

                  Itsellä on 135kW versio 2003 vuosimallin 330dA. Tämä vielä siis automaatillla mutta on ollut todella huoleton auto. Ostin vuonna 2006 silloin 100.000 ajettuna ja nyt on 200.000 mittarissa. Normaalien huoltojen lisäksi on tarvittu vain ja ainoastaan siirtopumppu sinne kuskin penkin alle ja steering angle sensor. Yhteensä näihin ylimääräisiin mennyt joku 500 euroa.
                  Kone käy edelleen todella hienosti ja ajo on mukavaa.
                  Toki renkaat kannattaa valita huolella, muuten on tiedossa aika lailla uraherkkä peli.

                  Comment

                  • tp85
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 196
                    • Lappi

                    Hinaushan ei maksanut mitään itselle koska edellisen omistajan vakuutukset oli voimassa ja hänellä hinausturva niin lasku menee vakyhtiölle hinauksesta ja tunti sitten wetteriltä soiteltiin että virtalukon pohja paskana ja et jos selviää pelkällä pohjanvaihdolla niin 70€ mutta jos on juminut sähköisen rattilukon päälle niin 400€ ohjauspylvään vaihto.. Sanoi wetteriltä et näitä menee e46 bemuissa et kyseessä tyyppi vika ja helvetin huonoa tuuriahan tuo oli kun juuri auton haku matkalla meni.

                    Ja kunhan nyt kirjoittelen, jos vaik jollain muullakin joskus sattuu ku tyyppivika kerta niin voi olla jotain hyötyäkin tästä..[/quote]



                    ^ Tilannehan oli se että autossa virtalukko jumissa ja rattilukko päällä, avain ei kääntynyt lukossa yhtään ja näin ollen rattilukkokaan ei aukea.
                    Ja wetterillä meinasivat että virtalukko paskana,

                    ***Ja uutta tietoa tuli wetteriltä sen verran virtalukko ongelmaan että uusi virtalukko oli saapunut ja kun auton avain on niin kulunut niin ne ei saa virtalukkoa vaihdettua kun ei käänny yhtään, niin pitäis vaihtaa koko ohjausakseli johon uusi virtalukko kiinni ja kustannus arvio töiden kans 800-900€ yhteensä.. Ei helvetti onko jollekki kenties jouduttu vaihtaan ohjausakseli e46:seen?
                    Nykyinen:
                    Bmw e82 128i m-sport

                    Entiset:
                    Bmw e34 525i 92vm
                    Bmw e60 530iA sedan
                    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                    Bmw e30 325i coupe
                    Bmw e46 318i coupe
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e39 528iA sedan
                    Bmw e36 328i sedan
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e36 318iS coupe
                    Bmw e30 325i coupe

                    Comment

                    • tp85
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 196
                      • Lappi

                      Kysyin et jos uuden avaimen hommaa siihen vanhan kuluneen avaimen tilalle niin sanoivat wetteriltä et eivät voi antaa takuuta et uudella avaimellakaan kääntyy lukko sitä vertaa et sen sais irti ku on niin jumissa ja rattilukko päällä.. Tuossa googlettanu niin en kyllä löydä yhtään juttua et ois ohjausakseli jouduttu tällasen ongelman takia vaihtamaan, hermot kireellä.. :think Laittakaas kommenttia miten tietäis menetellä, ottasko riskin ja tilais sen uuden avaimen joku 200€ ja sit tuurilla onnistuisivat vaihtaan sen virtalukon ja siitä varmaan toiset 200€ lisää tai sit ohjausakseli vaihtoon ja koko lysti jonku 900€..
                      Nykyinen:
                      Bmw e82 128i m-sport

                      Entiset:
                      Bmw e34 525i 92vm
                      Bmw e60 530iA sedan
                      Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                      Bmw e30 325i coupe
                      Bmw e46 318i coupe
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e39 528iA sedan
                      Bmw e36 328i sedan
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e36 318iS coupe
                      Bmw e30 325i coupe

                      Comment

                      • tp85
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 196
                        • Lappi

                        Tilasin wetterille uuden avaimen, tekee parisensataa euroa, (avaimessa keskuslukituksen napit), vanha oli siis niin kulunut että eivät olleet sillä saaneet lukkoa kääntymään sitä vertaa että vanhan virtalukon olisi saanut pois ja uuden tilalle, eli se on sit fiftysixty että saavatko kääntyyn lukkoa uudella avaimella sen verran että rikkinäinen virtalukko saadaan pois ja uusi tilalle ja jos eivät saa kääntyyn niin joutuu vaihtaan koko ohjaus akselin, sanoivat et on jouduttu vaihtamaan akseleita samanvian takia ennenkin, vähän vaan kuulostaa jo häröltä et yhden virtalukon takia pitää koko helv*tin akseli vaihtaa??
                        Nykyinen:
                        Bmw e82 128i m-sport

                        Entiset:
                        Bmw e34 525i 92vm
                        Bmw e60 530iA sedan
                        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                        Bmw e30 325i coupe
                        Bmw e46 318i coupe
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e39 528iA sedan
                        Bmw e36 328i sedan
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e36 318iS coupe
                        Bmw e30 325i coupe

                        Comment

                        • tp85
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 196
                          • Lappi

                          Vähä ehkä offtopiccia jo mutta sama se on kertoa tarinaa kun kerran on tänne aloitettu
                          Nykyinen:
                          Bmw e82 128i m-sport

                          Entiset:
                          Bmw e34 525i 92vm
                          Bmw e60 530iA sedan
                          Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                          Bmw e30 325i coupe
                          Bmw e46 318i coupe
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e39 528iA sedan
                          Bmw e36 328i sedan
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e36 318iS coupe
                          Bmw e30 325i coupe

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Miksi siihen pitää ottaa uusi 900€:n akseli?

                            Comment

                            • tp85
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 196
                              • Lappi

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Miksi siihen pitää ottaa uusi 900€:n akseli?
                              www.varaosahaku.fi

                              Akseli on jotain 400€ mut siis tuohon 900€ kuuluu virtalukkokin ja kaikki työt päälle, et jos joudutaan vaihtaan uusi ohjaus akseli niin tulee maksaan tuon verran kaikkineen siis, tilannehan on se kuten tuolta aiemmilta sivuilta voi lukea et auto jäi haku reissulla välille virtalukon levittyä (ja rattilukon jäätyä päälle) ja auto hinattiin lähimpään huoltoon eli wetterille tässä tapauksessa ja auto on siis tuolla 100km päässä nyt kotikaupungista wetterin armoilla..
                              Nykyinen:
                              Bmw e82 128i m-sport

                              Entiset:
                              Bmw e34 525i 92vm
                              Bmw e60 530iA sedan
                              Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                              Bmw e30 325i coupe
                              Bmw e46 318i coupe
                              Bmw e46 316i sedan
                              Bmw e39 528iA sedan
                              Bmw e36 328i sedan
                              Bmw e46 316i sedan
                              Bmw e36 318iS coupe
                              Bmw e30 325i coupe

                              Comment

                              • Jani83
                                Newbiemmer
                                • Feb 2010
                                • 25
                                • Hollola

                                Originally posted by surface View Post
                                Käyppä vielä ajamssa vähintään -03 vuosimallista jossa jo 150 kw ja kuusipykäläinen laatikko

                                No ainakin kannattaa kuunnella käykä auto tasaisesti. kiihdyttäessä esim. suurilla vaihteilla kuuluuko joitain ylimääräisiä jyrinöitä/värinöitä. Tuntuuko voimansiirrossa välystä jne jne ja onko huoltohistoria kunnossa.

                                No toi on ihan turhaa jossittelua jos menee sitä jos menee tätä. Ihan yhtälailla siinä bensavehkeessä voi paikkoja hajota. Yksilöitä nämäkin on. Kumpaakaan ei ole kauhean edullista pitää...
                                No tänä viikonloopuna kävin koeajamassa -04 330 XDA touringin. Siinähän on jo tuo 150 kw kone. Tehoiltaan tuo tuntui suurin piirtein samalta kuin viikko sitten koeajamani 135 kw manuaali takaveto. Kai nuo neliveto ja automaatti sitten syövät hiukan tehoja. Mutta todella hyvä oli tämäkin yksilö ajaa. Ja onhan neliveto talvella hyvä. Auto oli noin 190 tkm ajettu. Mitä kokemuksia teillä on ko. autossa automaattilaatikon kestosta? Itsellä se käsitys, että automaattilaatikko poikii helpommin. Eli kokemuksia käyttäjiltä kaipaisin.
                                E46 330d touring -04 150 kW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎