Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • minurmi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 222
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Juppe View Post

    Tänään juuri mulkaisin keskikulutusta ja se näytti 9,8L/100km keskinopeudella 41km/h.
    Hiukan näkökulmaa matka-ajonkulutuksesta, työmatka päivittäin ~100km:
    vakio-330Ci n. 66 km/h keskinopeudella 7,5-7,8 L/100km. Riippuen vähän onko leveät kesäpyörät vai kapeat talvipyörät ja paljonko nurkka-ajoa. Aina saa selitellä miksi ajan 100 km/päivä työmatkaa 3-litraisella bensa-autolla... kunnes kuulevat kulutuksen (jota eivät tahdo uskoa). Voisihan joku pikkudieseli halvempi olla mutta ei ole intoa ajaa millään 1,4D:llä.
    ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
    ex. E46 330 Ci M-Sport -03
    ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
    ex. E36 316i -92

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Töihin 37km suunta, sisältää seka-ajoa ja paljon. On 60kmh alueita, 80kmh, 100kmh ja nyt kesäisin 120kmh. Ajotietokoneen mukaan mennään siinä 8.8-9.0/100km. Ajotapa ei ole säästää bensaa..

      Mutta kuten yllä jo todettiin niin ei tämä M54B30 kone mikään Type-R luonteinen ole, ei tästä koneesta löydy sitä "potkua" jossain 5000RPM kohdalla tjsp. Todella eriluonteinen kone, rauhallisempi ja sivistyneempi.
      Tätä voisi kutsua kuminauhakoneeksi, vääntää alhalta ja veto loppuu rajoittajalle, tohon väliin ei mahdu mihinkään kohtaan minkäännäköistä tehopiikkiä/potkua.

      Matka-ajossahan tää on tosi lepposa, ei hyydy ylämäessä eikä tarvitse laatikkoa hämmentää jos ohi tahtoo päästä. Tasasesti kun ajelee ~85kmh niin alle 7L/100km mennään
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Noi peltisarjat kyllä muuttaa sitä yläpään luonnetta aika kivasti. Ei puudu eikä mene tukkoon ennen punarajaa ja 4000r nurkilta veto on kyllä vakioon verrattuna sen verran pirteämpää, että eron huomaa ihan perseessäkin. Eipä se silti tosiaan tuota ohjukseksi muuta.

        Moottorinohjauksen adaptiivisuus joskus pistää korpeamaan. Kun on pitkään (vaikka viikonkin) ajellu rauhassa ja haluaa yht äkkiä lähteä polkemaan ei kone tunnu oikein tietävän mitä tehdä. Kyllä se toki kierroksia ottaa, mutta tuntuu vain jotenkin tahmealta, varsinkin jos lähtee alhaalta vedättämään kaasu pohjassa. Pari vetoa ja sitten se osaa jo vastata nopeammin toiveisiin. Tuo kait sen säästönkin selittää, kun se ecu todellakin muuttaa säätöjään ajotavan mukaan.

        Jenkit ovat laittaneet noihin shark injector flashia, mutta eurooppalaisiin yksilöihin ei taida mitään vastaavaa olla. Sen pitäisi vähentää adaptiivisuutta ja sitä kautta parantaa kaasuun vastaamista. Tais siinä vähän muutoksia olla ennakoissakin. Olis kyllä kiva testata miten tuo kone tuosta vielä muuttuisi, jos moottorinohjausta vähän optimoitaisiin.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          .....
          Last edited by Tuoppo; 18-04-2010, 16:01.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Tctic
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 215
            • Raahe

            Topic luettu läpi, mutta paljon ei viisastuttu. Moottoripyöräily ei tunnu enää saavan fiiliksiä nousemaan, joten on sama laittaa pyörä lihoiksi ja hommata hieman parempi auto. 325i touring olisi pop, mutta kun kilometrejä tulee vuodessa yli 20t vaikka miten vähän yrittäisi ajaa, niin varmaan on järkevintä hankkia suosiolla facelift 320d. Kuinka pommi tuo M47TUD20 moottori on jos ei oteta huomioon vp44:ää ja turboa? Ja onko noissa ollut ajonvakautus vakiona? Jos joku haluaa vaihtaa järkevillä kilometreillä olevan 320dt:n -06 ktm 950 supermotoon (+nippuun seteleitä) niin privaa tulemaan.
            Lähes autoton...

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1286
              • HKI

              Hommaa ihmeessä kuutosella oleva jos pelimerkit riittää, tuo 320d ei tietääkseni ole.
              t.318 ajelia
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Pande
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1324
                • Helsinki

                Originally posted by Tctic View Post
                Topic luettu läpi, mutta paljon ei viisastuttu. Moottoripyöräily ei tunnu enää saavan fiiliksiä nousemaan, joten on sama laittaa pyörä lihoiksi ja hommata hieman parempi auto. 325i touring olisi pop, mutta kun kilometrejä tulee vuodessa yli 20t vaikka miten vähän yrittäisi ajaa, niin varmaan on järkevintä hankkia suosiolla facelift 320d. Kuinka pommi tuo M47TUD20 moottori on jos ei oteta huomioon vp44:ää ja turboa? Ja onko noissa ollut ajonvakautus vakiona? Jos joku haluaa vaihtaa järkevillä kilometreillä olevan 320dt:n -06 ktm 950 supermotoon (+nippuun seteleitä) niin privaa tulemaan.
                Ei sua samalla kiinnostais vaihtaa 330d:hen?

                Huomaa varusteet ja kilometrit:
                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                sigpic

                Comment

                • Puuhis
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 77
                  • Turku

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Jos on facelifti niin läpät löytyy. Just otin omasta manuaalista pari kuukautta sitten pois.
                  100Kw vehkeessäkin on läpät, jos automaatti. Omasta poistettu
                  BMW E87 120d -04

                  Ex-
                  E46 320d Touring M-sport II -01
                  E36 316ti compact -94
                  E46 320 DAT -00
                  E39 530 dAT -03
                  E46 318i AT -01

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Henkisesti varautuu pumpun sekä turbon poksahtamiseen, jos kumpaakaan ei ole vielä vaihdettu
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      Kaverilla rikkui juuri vastaavasta laitteesta automaattilaatikko kilometrien ollessa 170th. Ei se aina kilometrejä katso, toiset hajoaa ennemmin, toiset vasta maailmanlopun koittaessa. Käytöstä riippuu hyvin pitkälti. Melkein suosittelisin bensaversiota esim. 320 170hv. Vie kumminkin kohtuullisen vähän, tehoa löytyy sopivasti, eikä tarvitse pelätä pumppujen ja turbojen täystuhoja!
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      • janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

                        itsellä 270tkm ajettu -01 e46 320da touring ja ei ole automaattilaatikonkanssa ollut aiankaan vielä ongelmia ja läppiä ei tässä mallissa ole
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                        Comment

                        • Haggis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1571
                          • Wackyland

                          Käyttöautoksi olen etsimässä 2l tai 2,5l (M54) koneista coupea. Mitkä ovat näiden kulutus erot? Ovatko tehtaan Xenonit hyvät? Ja tuliko myös coupen facelift 2001?

                          Kiitokset vastauksista
                          Käyttis:Kia Optima TF

                          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Haggis View Post
                            Käyttöautoksi olen etsimässä 2l tai 2,5l (M54) koneista coupea. Mitkä ovat näiden kulutus erot? Ovatko tehtaan Xenonit hyvät? Ja tuliko myös coupen facelift 2001?

                            Kiitokset vastauksista
                            Siis tuota , jos molemmat sun vaihtoehdot on M54:illa niin toi 320i on silloin 2171cc , ei 1990cc kuten M52. Jos sen kolme desiä isommalla olevan ostat niin vaihda isommalle vaan vähä aikasemmin . Kunnossa ollessaan taloudellisia moottoreita , ja tykkään tosta 2,2 litraisestakin kun pystyy arkipyörittelyssä halutessaan jurputtamaan eteenpäin isolla vaihteella/pienillä kierroksilla.
                            Last edited by petrolhead; 06-07-2010, 21:17.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              Originally posted by Haggis View Post
                              Käyttöautoksi olen etsimässä 2l tai 2,5l (M54) koneista coupea. Mitkä ovat näiden kulutus erot? Ovatko tehtaan Xenonit hyvät? Ja tuliko myös coupen facelift 2001?

                              Kiitokset vastauksista
                              Kiinnostaisko sigun sedan?

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1571
                                • Wackyland

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Kiinnostaisko sigun sedan?
                                Ei,Coupe hakusessa täysin.
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎