Riippuu aika paljon auton hinnastakin. 2000 euron autoa en lähde 1000 kilsan päähän kattoo mutta jos oon ostamassa 20 000 euron autoo niin helpostikki voin voin lähtee vaikka olisi hyvin mahdollista ettei kauppoja tulekaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä jää multakin auto ostamatta jos siihen on joku värkänny jälkiasennus xenonit....en oikeen ymmärrä näitä.Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by taustatauno View PostEi se välimatka este tosissaan autoa havittelevalle ole. Mä vietin eilen ~10 tuntia junassa, kun kävin toteamassa erään auton kuntoa. No ostamatta se loppujen lopuksi jäi kun joku kotitarveasentaja oli laittanut tuplaxenonit keulalle ja kyllähän sen tietää. Toinen pitkistä mykkä, toinen pitkä "räpsii" kun lyhyet päällä. No edellisessä autossa oli samanlaista toimintaa, joten päätin etten enää ota vaivoikseni toisten epäonnistuneita kytkentöjä, huonosti tiivistettyjä umpioita jne. Lisäksi lohkolämppäriä ei ollut vaikka myynti-ilmoituksessa niin luki, tämän myyjä olisi kompensoinut hinnassa ja on nyt korjannut ilmoituksenkin kuntoon.
Mikä loppujen lopuksi on ideana vaihtaa xenonit väkisellään joka auton keulalle? Eikö ne toimivat halogeenit olis paremmat ku sähkövikaiset xenonit ja autokin menisi helpommin kaupaksi.
Meni vähän offtopicin puolelle, kiitos ja anteeks.
Jos autossa oli jotain muuta vikaa, niin ymmärrän asian. Tai jos ei muuten vaan napannut, tuo kuulostaa vaan niin hassulta selitykseltä. En ostanut kun vaihdekepinnuppi oli kulunut puhki. Ei herneitä, jokainen tavallaan.
Toki nyt on ostajan markkinat, joten kannattaakin katsoa mitä ostaa. On reilusti valikoimaa puntaroida päätöstä.Last edited by ka00z; 03-08-2009, 18:48.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostSiis ymmärsinkö oikein, että matkasit tuon 10h ja jätit auton ostamatta jos ainoa varsinainen vika oli JÄLKIASENNUS xenonit!? Nuohan on helppo deähtäröidä itse.
Jos autossa oli jotain muuta vikaa, niin ymmärrän asian. Tai jos ei muuten vaan napannut, tuo kuulostaa vaan niin hassulta selitykseltä. En ostanut kun vaihdekepinnuppi oli kulunut puhki. Ei herneitä, jokainen tavallaan.
Toki nyt on ostajan markkinat, joten kannattaakin katsoa mitä ostaa. On reilusti valikoimaa puntaroida päätöstä.
Niinkuin sanoit itsekin, ostajan markkinat ja menihän se päivä sutjakasti siinä maisemia katsellessa.E91 330d
Comment
-
-
Ongelmat vasta kasvavat, kun kokeilee temppua jossakin arvonsa tuntevassa merkkiliikkeessä (ei siis välttämättä BMW-dealerin luona). Elävästä elämästä oma esimerkki:
Seurasin lomani aikana hyvin tarkasti 5-sarjan vaihtoautoja, josko jossain olisi sellainen, että voisi päivittää omaa nykyistä a) vähän tuoreemmaksi b) lisätä jokusen hyödyllisen/mukavan varusteen.
Parhaat naurut (jotka nauroin itsekseni, en päin naamaa) tuli Lahdesta, jossa oli tarjolla hieman paremmin varustelu 523iA.
Myyjä perusteli tolkutonta (siis oikeasti, viisinumeroinen luku) välirahapyyntiä mm. näin:
"No 5 tonnia tekee jo xenonit ja automaatti!".
Aivan. Uuden auton tehdasvarusteethan eivät maksa 523:een kuin hieman vähemmän, noin 4.300,-. Mutta käytetyssä nekin ovat arvossa arvaamattomassa. Ihmetyttää autoliikkeiden asenne, sillä ketään ei kiinnosta oikeasti alle 40tkm ajettu siisti hyvä auto. Mutta hei, tämä on vapaa maa. Mutta ei sitten kannattaisi itkeä (alan tiedotteissa), että hyvistä vähänajetuista vaihdokeista on pulaa.
No, eikun onnea vaan Lahteen, että joku ostaa ylihintaisen 523iA:n. Onhan se siellä vasta puolisen vuotta ottanutkin happea ja rakentanut pesää. Ja samat terveiset Espooseen, toiseen merkkiliikkeeseen. Ei vaan onnistu.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostOngelmat vasta kasvavat, kun kokeilee temppua jossakin arvonsa tuntevassa merkkiliikkeessä (ei siis välttämättä BMW-dealerin luona). Elävästä elämästä oma esimerkki:
Myyjä perusteli tolkutonta (siis oikeasti, viisinumeroinen luku) välirahapyyntiä mm. näin:
"No 5 tonnia tekee jo xenonit ja automaatti!".
Kokemusta on, omaa lähes 10v wanhaa bemua on turha mihinkään merkkiliikkeeseen edes vaihdossa tarjota, ne eivät edes huoli enää näin wanhaa (paitsi hyvittämällä muutaman tonnin).-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
-
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNykyään tuntuu että merkkiliikkeissä ei viitsitä käydä edes paperitöihin, jos liikkeeseen tuleva väliraha on alle 10 000e.
Tätä taustaa vasten on helppo ennustaa, että merkkiliikkeillä ahdinko kasvaa (hyvien vaihtoautojen suhteen) ja käyrät näyttävät kaakkoon jatkossakin, jollei jotain radikaalia tehdä (nosteta hyvityshintoja siedettävälle tasolle).
Kuten Suomen valtion, tulisi autokauppojen katsoa kulujaan - esimerkiksi luopua täysin hyödyttömästä printtimainonnasta. Kuka oikeasti katsoo etsimänsä auton kuvaa jostain 20 x 30mm mustavalkokuvasta? Haloo. Jos autot eivät ole on-line, voi homman unohtaa. Printissä toki voi kertoa firman osoitteen ja listata valikoiman (ajoittain), mutta kuvia sinne on täysin turha upotella. Ihan oma juttunsa on sitten jotkut koko sivun mielikuvamainokset (joku VW tai Seat, esimerkkinä), joilla ei takuulla saada yhtään ostavaa asiakasta lisää. Mutta kymppitonneja palaa, jos ei satasia.
"Se on kymppi väliä" -tyypit eivät heilu enää vuoden päästä samoissa hommissa, sano minun sanoneeni.Last edited by MSam; 03-08-2009, 20:56.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostNäin alan uskoa itsekin. On tainnut arvon päälliköiltä (vaihtoauto-) unohtua, miten tiukassa tavallisella ihmisellä "vain" 3.500,- nykyään on. Sen eteen joutuu tekemään töitä aika pitkään.
Tätä taustaa vasten on helppo ennustaa, että merkkiliikkeillä ahdinko kasvaa (hyvien vaihtoautojen suhteen) ja käyrät näyttävät kaakkoon jatkossakin, jollei jotain radikaalia tehdä (nosteta hyvityshintoja siedettävälle tasolle).
Kuten Suomen valtion, tulisi autokauppojen katsoa kulujaan - esimerkiksi luopua täysin hyödyttömästä printtimainonnasta. Kuka oikeasti katsoo etsimänsä auton kuvaa jostain 20 x 30mm mustavalkokuvasta? Haloo. Jos autot eivät ole on-line, voi homman unohtaa. Printissä toki voi kertoa firman osoitteen ja listata valikoiman (ajoittain), mutta kuvia sinne on täysin turha upotella. Ihan oma juttunsa on sitten jotkut koko sivun mielikuvamainokset (joku VW tai Seat, esimerkkinä), joilla ei takuulla saada yhtään ostavaa asiakasta lisää. Mutta kymppitonneja palaa, jos ei satasia.
"Se on kymppi väliä" -tyypit eivät heilu enää vuoden päästä samoissa hommissa, sano minun sanoneeni.
Heh, kannattaa varmaan ihan aikuisen oikeasti perehtyä kaupan alaan ja markkinointiin ennen kuin alkaa arvostelemaan muiden tekemisiä. Eiköhän ne ammatilaiset tiedä mitä tekevät. Sori vaan, mutta kuulostaa enemmänkin katkeran ihmisen tilitykseltä.
Kannattaa miettiä sitä oman auton hyvityshintaa ihan järjellä. Liikkeen pitää saada 2000-3000€ kuitenkin katetta autosta. Eikä se auto ilmaiseksi tule myyntikuntoon. Jonkun pitää tarkastaa se ja hoitaa mahdolliset kunnostukset jne... Autoliike joutuu myös antamaan kuluttajasuojalain mukaisen "takuun/virhevastuun" 6kk ajaksi.
En yhtään ihmettele ettei autoliikettä kiinnosta tehdä kauppoja muutaman tonnin välirahalla. Pitäähän ne kulutkin saada jollain tavalla maksettua ja raha kiertämään.
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostHeh, kannattaa varmaan ihan aikuisen oikeasti perehtyä kaupan alaan ja markkinointiin ennen kuin alkaa arvostelemaan muiden tekemisiä. Eiköhän ne ammatilaiset tiedä mitä tekevät. Sori vaan, mutta kuulostaa enemmänkin katkeran ihmisen tilitykseltä.
Onko sinusta siis linjassa, että uuden auton lisävarusteiden hinta nousee käytetyssä? Sekö on sitä perehtymistä ja markkinointia?
Ja jos jokaisesta autosta pitää saada 2-3k EUR kate, niin metsään mennään. Mietipä vähän, miten käy esimerkiksi 6t tai 60t autojen kohdalla?E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostNo, kerropa sitten minun työurani ja nykyinen työtehtäväni, kun kerran olet ihan pro haistamaan jutut. :-D Ammattilaisilla ei muuten vaihtoautot seiso 60pv hyllyssä. Saati 180pv.
Onko sinusta siis linjassa, että uuden auton lisävarusteiden hinta nousee käytetyssä? Sekö on sitä perehtymistä ja markkinointia?
Ja jos jokaisesta autosta pitää saada 2-3k EUR kate, niin metsään mennään. Mietipä vähän, miten käy esimerkiksi 6t tai 60t autojen kohdalla?
Sinun työtehtävistäsi tai ammatistasi ei ole hajuakaan eikä oikeastaan kiinnostustakaan. Itse olen työskennellyt vähittäiskaupan ja maahantuontikaupan parissa 13-vuotta ja hakannut rahaa markkinointiin, markkinoititutkimuksiin vuosien varrella satojatuhansia euroja eli jotain kokemusta asiasta löytyy. Muutaman tutkintokin aiheesta löytyy taskusta.
Varaston kiertonopeuden ja siihen liittyvät laskelmat osaat varmasti itsekkin. Eli tiedät ettei kaikkien tuotteiden tarvitse liikkua yleisen kierron mukaisesti jotta kiertonopeus pysyy riittävän suurena ja mahdollistaa kannattavan liiketoiminnan.
Minä en ole mitään mieltä lisävarusteiden hinnasta. Jokainen kaupan alalla työskentelevä tietää myyjien keksivän erilaisia selityksiä korkeiden hintojen syyksi. Yksi perustelee korkeaa hintaa lisävarusteilla, toinen vähillä ajokilometreillä ja kolmas hyvällä kunnolla jne...
2000-3000€ on todennäköisesti minimi kate monella "isommalla" autoliikkeellä. Tyhmempikin tajuaa ettei kate pysy samana kalliimmissa autoissa. Osa hakee prosentuaallista katetta ja osa euromääräistä katetta. Kaikilla on tapansa, mutta prosentuaalisella tasolla yleensä seuraaminen tapahtuu.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostNäin alan uskoa itsekin. On tainnut arvon päälliköiltä (vaihtoauto-) unohtua, miten tiukassa tavallisella ihmisellä "vain" 3.500,- nykyään on. Sen eteen joutuu tekemään töitä aika pitkään.
Tätä taustaa vasten on helppo ennustaa, että merkkiliikkeillä ahdinko kasvaa (hyvien vaihtoautojen suhteen) ja käyrät näyttävät kaakkoon jatkossakin, jollei jotain radikaalia tehdä (nosteta hyvityshintoja siedettävälle tasolle).
Kuten Suomen valtion, tulisi autokauppojen katsoa kulujaan - esimerkiksi luopua täysin hyödyttömästä printtimainonnasta. Kuka oikeasti katsoo etsimänsä auton kuvaa jostain 20 x 30mm mustavalkokuvasta? Haloo. Jos autot eivät ole on-line, voi homman unohtaa. Printissä toki voi kertoa firman osoitteen ja listata valikoiman (ajoittain), mutta kuvia sinne on täysin turha upotella. Ihan oma juttunsa on sitten jotkut koko sivun mielikuvamainokset (joku VW tai Seat, esimerkkinä), joilla ei takuulla saada yhtään ostavaa asiakasta lisää. Mutta kymppitonneja palaa, jos ei satasia.
"Se on kymppi väliä" -tyypit eivät heilu enää vuoden päästä samoissa hommissa, sano minun sanoneeni.
Autoliikkeiden vähäistä kiinnostusta varsinkin vieraisiin merkkeihin pienellä välirahalla en ihmettele ollenkaan. Virhevastuut, myyntimeikkaukset ja paperityöt syövät katteen helposti. "Omalla" merkillä riski on paljon pienempi kun mahdolliset virhevastuukorjaukset voidaan tehdä omana työnä, autokaupan myötä saadaan mahdollinen huoltoasiakas jne. Useimmat vääränmerkkiset autot menevätkin tietääkseni omakustannushintaan "pientrokareille" eivätkä tule merkkiliikkeen myyntilistoille/tiloihin ollenkaan.
Comment
-
-
Jumaliste näiden tuontiruoskien kanssa.Viimeksi olen 2006 puljannut tuontiauton kanssa ja voisin hoitaa kotona asiat kuntoon, eli mikä/mitkä laput pitää täyttää jotta saan tuon 3kk ajoluvan alkamaan. (Ja autossa ei ole edellisten kilpien vakuutukset voimassa)
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/s...keet/index.jsp onko se tuo lomake 83s? Ajoin auton edellisillä kilvillä viikko sitten kotiin niin en sataman tullissa pysähtynyt.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Tähän kysymykseen tuli vastaus. Mutta sitten toinen, tarvitseeko tuossa vaiheessa olla mitä lappuja mukana kun tulliin menee? Itseltä löytyy kaikki paitsi rekisteriote (del1) on auton luona ja auto muualla.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostTähän kysymykseen tuli vastaus. Mutta sitten toinen, tarvitseeko tuossa vaiheessa olla mitä lappuja mukana kun tulliin menee? Itseltä löytyy kaikki paitsi rekisteriote (del1) on auton luona ja auto muualla.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostOngelmat vasta kasvavat, kun kokeilee temppua jossakin arvonsa tuntevassa merkkiliikkeessä (ei siis välttämättä BMW-dealerin luona). Elävästä elämästä oma esimerkki:
Seurasin lomani aikana hyvin tarkasti 5-sarjan vaihtoautoja, josko jossain olisi sellainen, että voisi päivittää omaa nykyistä a) vähän tuoreemmaksi b) lisätä jokusen hyödyllisen/mukavan varusteen.
Parhaat naurut (jotka nauroin itsekseni, en päin naamaa) tuli Lahdesta, jossa oli tarjolla hieman paremmin varustelu 523iA.
Myyjä perusteli tolkutonta (siis oikeasti, viisinumeroinen luku) välirahapyyntiä mm. näin:
"No 5 tonnia tekee jo xenonit ja automaatti!".
Aivan. Uuden auton tehdasvarusteethan eivät maksa 523:een kuin hieman vähemmän, noin 4.300,-. Mutta käytetyssä nekin ovat arvossa arvaamattomassa. Ihmetyttää autoliikkeiden asenne, sillä ketään ei kiinnosta oikeasti alle 40tkm ajettu siisti hyvä auto. Mutta hei, tämä on vapaa maa. Mutta ei sitten kannattaisi itkeä (alan tiedotteissa), että hyvistä vähänajetuista vaihdokeista on pulaa.
No, eikun onnea vaan Lahteen, että joku ostaa ylihintaisen 523iA:n. Onhan se siellä vasta puolisen vuotta ottanutkin happea ja rakentanut pesää. Ja samat terveiset Espooseen, toiseen merkkiliikkeeseen. Ei vaan onnistu.
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt liikkeessä...auto myynnissä,n.3-5 kk:ta vanha ajettu 5000-7000 km niin pyydetään melkein sama hinta,kuin vastaava samoilla varusteilla,mutta pakasta revitty!Tosin uutta joutuu odottamaan sen 2 kk:ta...mutta silti!BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment