Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    Originally posted by full View Post
    kyllä tää näemmä aika hankalaa on kun emännälle pitäs auto löytää. nyt on ollu kiikarissa e39 520 ja sitten e36 318(is), 320 mutta kun kaikki tuntuu olevan jotain teinituninkia täynnä.

    sais olla perussiisti, nätit vanteet ja sisältä hyvä väri. ajettu alle 200tkm ja hinta tietenkin mahdollisimman vähän

    nyt kysytäänkin on noissa perus 318:ssa nyt sitten kaikissa tuo M40 kone vai onko niissä jo M42? kun noitten iS:sien hinnat tuntuvat vielä turhan korkeilta.
    Itse ostin juuri kolmisen viikkoa sitten muijalle e36 318is:n ('92 M42), joka käy bensan lisäksi kaasulla. Pikku laittoahan tuon ikäisessä aina on, mutta itse olen ainakin tykännyt ajaa is:llä ja yllättynyt positiivisesti siitä minkälainen auto on. Ja tehojakin on ihan riittävästi normaaliajoon.

    Tuo autogas on kyllä oikeasti helvetin hyvä juttu! Kaasu maksaa tällä hetkellä vähän alle 60cent/litra ja auto kuluttaa sitä saman verran kuin bensaa. 40 eurolla otettiin viikko sitten (kaasu) tankki täyteen, tänään trippimittarissa 650km eikä kaasu ole vieläkään loppu. M3:sella olisi päässyt samalla rahalla ehkä 200km.
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

    Comment

    • alonap-1
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 824
      • Hollola

      Originally posted by full View Post
      kyllä tää näemmä aika hankalaa on kun emännälle pitäs auto löytää. nyt on ollu kiikarissa e39 520 ja sitten e36 318(is), 320 mutta kun kaikki tuntuu olevan jotain teinituninkia täynnä.

      sais olla perussiisti, nätit vanteet ja sisältä hyvä väri. ajettu alle 200tkm ja hinta tietenkin mahdollisimman vähän

      nyt kysytäänkin on noissa perus 318:ssa nyt sitten kaikissa tuo M40 kone vai onko niissä jo M42? kun noitten iS:sien hinnat tuntuvat vielä turhan korkeilta.
      Mä oon myymässä jonkin ajan päästä iS:säni, ei mitään räpellyksiä wunderbaumien kanssa vaan Mobilia koneeseen oikeaan aikaan, tosin kilometrejä alkaa olla 250tkm joskin matka-ajoa viimeiset 50tkm minkä takia en ostanut 325. Nyt muuton myötä kun ei työmatka ole pitkä olen etsinyt 328, joku saa vielä tuosta isistä luotettavan kärryn kun raaskin luopua tai löydän etsimäni..
      42 1:1,6 70/30

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        Tämäkin ilmoitus todella innostaa ostajaa:



        hinta todella kohdallaan ja nuo kuvat,

        siis mitkä kuvat?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          Originally posted by K2Ri View Post
          Itse ostin juuri kolmisen viikkoa sitten muijalle e36 318is:n ('92 M42), joka käy bensan lisäksi kaasulla. Pikku laittoahan tuon ikäisessä aina on, mutta itse olen ainakin tykännyt ajaa is:llä ja yllättynyt positiivisesti siitä minkälainen auto on. Ja tehojakin on ihan riittävästi normaaliajoon.

          Tuo autogas on kyllä oikeasti helvetin hyvä juttu! Kaasu maksaa tällä hetkellä vähän alle 60cent/litra ja auto kuluttaa sitä saman verran kuin bensaa. 40 eurolla otettiin viikko sitten (kaasu) tankki täyteen, tänään trippimittarissa 650km eikä kaasu ole vieläkään loppu. M3:sella olisi päässyt samalla rahalla ehkä 200km.
          Eikös kaasu myydä pikemminkin kiloissa?

          Mielenkiintoinen peli, viitsitkö kertoa mitä tuohon on muutettu, että on saatu toimimaan kaasulla? Tietenkin säiliöt piilotettu johonkin konttiin, mutta muuta muutoksia?

          Suomessa on toistaiseksi aika harvakseltaan noita asemia, varsinkaan täällä Turussa ei ole yhtään asemaa.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • full
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1214
            • Tampere

            Noniin.. kirjoitellaan hetki siitä kuinka halvalla ei hyvää saa

            katselin nettiautoa ja kiikarissa oli 318i -96. ainoa ongelma oli välimatka tampere - oulu joten päätettiin mennä katsomaan viikonloppuna jos vielä tallessa.. eilenhän se oli sitten mennyt kun piti ruveta soittelemaan

            siinä samassa tampereelle oli ilmestynyt 318i -95 hintaan 2650€.. kuvien perusteella erittäin siisti joskin kuskin penkissä pientä kulumaa.

            paikanpäälle katselemaan ja auto näyttää suht siistiltä.

            - helmat ja puskurit juuri maalailtu joka herättää tietysti hieman epäilystä..
            - toinen umpio halki senverran että menee kosteutta sisään.
            - vasemma kuskinpuolen molemmat ovet naarmuja täynnä

            siinä noin niinkuin nopeesti katsottuna.. olisin ostanut jos tekniikka olis ok eli mentiin koeajolle. ekana tietenkin konepelti auki ja myyjä hehkuttaa ketjukonetta blaablaa ja on hyvä ajaa.

            - liikkeellelähtiessä vaihdelaatikosta joko synkrot tai laakerit menossa kun kuuluu pientä ulinaa
            - hihnat vinkuu joten jäänyt niidenkin vaihto vähälle.
            - repsikan sähkölasi ei pelaa
            - alkuoperäisen ratin kumipinta ratin yläosasta irti
            - ratti täristää reilusti eli joko on helvetisti väljää tai puuttuu vanteista keskitysrenkaat.
            - kiihdyttäessä ketju alkaa kalkattaa
            - kiihdyttäessä joko takakelkan puslat tai perän kannakekumi paskana rutisee reilusti
            - pakoputki kolahteli kovassa kiihdytyksessä.

            sitten vielä ekstrana pikkupoikien asentama pörinäpönttö sekä goatse vaihdekepinnuppi.

            ei voinu kun antaa avaimet pois.. teki mieli olla hiljaa mutta kun myyjä kysyi että mikä oli vikana niin myyjä lähti aika nopeesti pois punasena.

            nyt tarviis edes puolet vähemmillä vioilla olevan auton
            BMW M535iA -86
            Volvo V90 -18

            Comment

            • full
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1214
              • Tampere

              Jahas.. taas lähdetään autoa katsomaan ja koeajaan.. saa nähdä tullaanko tälläkertaa auton kera kotia.

              lähtökohdat ihan ok. jonkin verran vikoja tiedossa mutta tuskin ovat mitään suurempia... sitten näkee löytyykö koeajossa muuta mutta odotukset ovat aika korkealla että ei löydy.

              318i -97
              BMW M535iA -86
              Volvo V90 -18

              Comment

              • Miko
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 403
                • Aura

                Mitäs ootte mieltä kannattaako laittaa rahat tähän:


                Kävin koeajaas ton tänään.
                Ihan hyvin se kulki ja automaatti vaihto nätisti.
                Helvetin hyvillä varausteilla toi olis, sais kovankaton ja talvirenkaat mukaan, huoltokirjakin löyty viiminen merkintä 207tonnin kohdalla.
                Oli siin kyl pientä laittoakin. Pistää miettimään nuo kilometrit vajaa 270 tonnia mittarissa. Joutuis varmaan heti tekeen vähän isompaa huoltoo.
                4000€ joutuisin laittaan ton oman auton lisäks väliä.
                Nykyään: E60 545 sedan -04.
                Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Miko View Post
                  Mitäs ootte mieltä kannattaako laittaa rahat tähän:


                  Kävin koeajaas ton tänään.
                  Ihan hyvin se kulki ja automaatti vaihto nätisti.
                  Helvetin hyvillä varausteilla toi olis, sais kovankaton ja talvirenkaat mukaan, huoltokirjakin löyty viiminen merkintä 207tonnin kohdalla.
                  Oli siin kyl pientä laittoakin. Pistää miettimään nuo kilometrit vajaa 270 tonnia mittarissa. Joutuis varmaan heti tekeen vähän isompaa huoltoo.
                  4000€ joutuisin laittaan ton oman auton lisäks väliä.
                  No ei tuo kyllä ainakaan kuvissa hääville näytä ja kilometrit on melko korkeat.
                  Lisäksi meneehän tuohon rahaa kun hommaa jostain orkkisvalot noiden
                  tilalle. Toki jos olet tyytyväinen välirahaan niin mikä ettei, itse jättäisin kyllä väliin ainakin suoralla kaupalla tuon :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Miko
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 403
                    • Aura

                    Siihen oli jo vaihdettu punavalkoset takavalot noiden lexus valojen tilalle.
                    Nykyään: E60 545 sedan -04.
                    Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      jatkoa edelliseen kirjoitukseen jolloin lähdettiin autoa koeajamaan.

                      auto jota lähdettiin katsastamaan oli siis 318i sedan -97. ajettuja kilometrejä 285tkm joka tietenkin hirvitytti mutta lukemani perusteella M43 on kohtuu kestävä voimanlähde.

                      hintapyyntö laitoksessa 2750e joka ei mielestäni ollut todellakaan paha. jotain pieniä vikoja myyjä mainitsi etukäteen jotta tietää hieman mitä on vastassa.

                      varusteina todellakin perus karvalakkimallista pelkät karvat

                      noh paikanpäälle mentiin hieman avoimin mielin eikä oikein tiennyt mitä on vastassa. ensimäinen silmäys ja auto näytti hyvältä. ruostetta ainoastaan vasemmassa takakaaressa peukalonpäänkokoinen läntti.

                      muita puutteita
                      - umpioissa käytetty liian tehokkaita polttimoita joten umpioiden lasit palaneet
                      - keskuslukko ei pelaa
                      - sähköpeilit ei pelaa
                      - sumarin lasi puuttuu
                      - peilikolmiot puuttuu(ne verhoilumuovit sisälle)

                      koeajolenkkiä heitin 20km suurin osa suoraa tietä ja auto tuntui erittäin hyvältä kaikinpuolin. löysin siinä hiekkapätkän jossa piti hieman kokeilla kolajaako mutta ihmetys oli suuri kun autossa olikin luistonesto.. onneksi napista sai pois ja tuli ruovitettua niin että varmasti olis vikapiakt löytyneet.

                      ei muutako kauppoja siis tekemään.. itsehän en tuota päätöstä tehnyt vaan piti tuota emäntää hieman avittaa kun hänelle tämä kuitenkin tulee.

                      lopulta mukaan lähti lähes uudet talvinakitkin vanteilla vaikka sellasia ei pitänyt mukana olla ja hintakin tippui jonkunverran

                      kuva kiposta siinä kunnossa kun se haettiin



                      sitten pienen varaston kaivelun jälkeen alle tuli ruuvattua nurkkiin jääneet hunajat



                      sisusta on vaaleanruskea.. ihan kiva ja kohtuu siisti mutta päätettiin jo että aloitetaan hieman verhoilemaan joku päivä..

                      renkaiden vaihdon yhteydessä selvisi että iskarit on hyvä vaihdella.. eli jos uskot että sinulta on alustapäivityksen yhteydessä jäänyt e36 sedanin iskarit ja mahdollisesti jopoa jouset yli niin täällä ollaan valmiit ostamaan huokeaan hintaan. samoten voi tarjota noita peilikolmioita.. ihan minkäväriset tahansa kelpaa. lisäksi ajovaloumpiot vai onko ne vaan jotkut suojat(ne pyöreet)
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      • Panu.K
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 824
                        • Salo

                        Originally posted by Miko View Post
                        Mitäs ootte mieltä kannattaako laittaa rahat tähän:


                        Kävin koeajaas ton tänään.
                        Ihan hyvin se kulki ja automaatti vaihto nätisti.
                        Helvetin hyvillä varausteilla toi olis, sais kovankaton ja talvirenkaat mukaan, huoltokirjakin löyty viiminen merkintä 207tonnin kohdalla.
                        Oli siin kyl pientä laittoakin. Pistää miettimään nuo kilometrit vajaa 270 tonnia mittarissa. Joutuis varmaan heti tekeen vähän isompaa huoltoo.
                        4000€ joutuisin laittaan ton oman auton lisäks väliä.
                        Aika kova pyynti tuossa cabissa kun vertaa kuntoon. Kaveri tuollaisen 328 automaatti cabin myi todella siisti kuntoisena, ajettu noin 140tkm, samoihin hintoihin keväällä, joten tuosta pitäisi saada 5k pois että olis järkevä kauppa. Tietysti kun vaihto kyseessä niin eri juttu, mutta silti katsoisin muita.
                        Kulkuvälineet:
                        Etsintä käynnissä
                        ex BMW:t
                        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                        ex muun merkkiset:
                        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1996
                          • Tampere

                          Paljos porukka olis valmis maksamaan hyvin pidetystä E34 540i Touring manuaalista ? Varusteet: suurinpiirtein kaikki paitsi parkkitutkaa ei löydy. Biisoninnahka Sporttipenkit sähköllä, yms.

                          Comment

                          • Miko
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 403
                            • Aura

                            Munkin mielestä siin oli ihan liikaa hintaa kilometreihin ja kuntoon nähen. Nahat vaatis käsittelyn ja kuskin penkis oli reikä, katon sisäverhoilut oli irti, toinen ovipahvi ei ollu kunnol kiinni, moottoritilaa ei varmaan koskaan oltu pesty varmaan 1cm kerros paskaa ympäriinsä, konepelti ei pysyny ylhääl ilman käsiä, radio oli kohtuu huonos hapes samoin toinen etukajari.
                            Nykyään: E60 545 sedan -04.
                            Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

                            Comment

                            • maverick999
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 919
                              • Rauma

                              e36 316i combatti, noin 5000e menee alle seiskaan satasella... jos ei tyylillä oo niin väliä
                              Respect your elders

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7552
                                • Kotona

                                Originally posted by Miko View Post
                                Munkin mielestä siin oli ihan liikaa hintaa kilometreihin ja kuntoon nähen. Nahat vaatis käsittelyn ja kuskin penkis oli reikä, katon sisäverhoilut oli irti, toinen ovipahvi ei ollu kunnol kiinni, moottoritilaa ei varmaan koskaan oltu pesty varmaan 1cm kerros paskaa ympäriinsä, konepelti ei pysyny ylhääl ilman käsiä, radio oli kohtuu huonos hapes samoin toinen etukajari.
                                Eikös tuosta voi jo päätellä, että kannattaa alkaa katselemaan muita yksilöitä? :think
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎