Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JussiPussi
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 5
    • Suomi

    Originally posted by Vecara View Post
    Monitoimirattiin + vakkariin menee semmoinen reilu 100€ (napit + johtosarja), jos on valmiiksi sporttiratti, jos taas perusruori, joutuu vielä hankkimaan ratin lisäksi. Käytettynä 100€-300€ riippuen kunnosta.

    Tuossa ohjeet vielä asennukseen:


    Eli toisin sanoen: jos auto muuten on ok, ei vakkarin puuttumisen takia sitä kannata jättää ostamatta.
    Ihan perusruori näyttäis olevan. Auto on vuosimallia 2000, rekisteröity käyttöön huhtikuussa, joten löytyisikö tuosta nyt sitten tuo sähköinen kaasupoljin varmasti? Ja toimiiko tuo itse asennettu yhtä luotettavasti kuin tehtaalla laitettu?
    Itse asennus ei kyllä kovin vaikealta näyttänyt, kyllähän ton pitäis itse saada tehtyä. Mutta täytyy palata aiheeseen, mikäli tuota autoa ehtii edes koeajaa ennen kuin se on mennyt.
    Last edited by JussiPussi; 20-08-2010, 10:33.

    Comment

    • Vecara
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 342
      • Rovaniemi

      Originally posted by JussiPussi View Post
      Ihan perusruori näyttäis olevan. Auto on vuosimallia 2000, rekisteröity käyttöön huhtikuussa, joten löytyisikö tuosta nyt sitten tuo sähköinen kaasupoljin varmasti? Ja toimiiko tuo itse asennettu yhtä luotettavasti kuin tehtaalla laitettu?
      Itse asennus ei kyllä kovin vaikealta näyttänyt, kyllähän ton pitäis itse saada tehtyä. Mutta täytyy palata aiheeseen, mikäli tuota autoa ehtii edes koeajaa ennen kuin se on mennyt.
      Käsittääkseni dieseleissä on kaikissa sähköinen kaasupoljin.

      Toimii ihan yhtä luotettavasti, ihan valmistajan itsensä myymä retrofit-sarja, itsellänikin on jälkiasenteinen.

      Ja todellakin: e46 ei tarvitse vakkarille edes ohjelmointia, toimii heti asennuksen jälkeen.
      ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

      Comment

      • JussiPussi
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 5
        • Suomi

        Originally posted by Vecara View Post
        Käsittääkseni dieseleissä on kaikissa sähköinen kaasupoljin.

        Toimii ihan yhtä luotettavasti, ihan valmistajan itsensä myymä retrofit-sarja, itsellänikin on jälkiasenteinen.

        Ja todellakin: e46 ei tarvitse vakkarille edes ohjelmointia, toimii heti asennuksen jälkeen.
        No hyvä tietää että kaikista löytyy. Oletan että tarkoitat e46 ja e39 sarjoja. Soittelin muuten myös seinäjoelta hintoja tuohon, kokonaan uusi ratti+johtosarja + asennus noin 650€ ja pientä epävarmuutta oli että olisiko vielä 2 vuoden takuu. Ei mielestäni paha hinta, jos vaan tuo takuu olisi täysin varma kun työnosuus oli 200€ luokkaa.

        Niin ja seuraavaksi tässä on kallistuttu jo sen puoleen että autoa on lähdettävä saksasta tuottamaan, kun sattui löytymään liike jolle kelpaa vaihtoauto ja jolla on luonnollisesti se puolen vuoden virhevastuukin.

        Comment

        • Kaivo
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 866
          • Helsinki/Nurmijärvi

          joo, tullu huomattua että on kyllä tuskaisaa löytää haluamansa peli, edes jos on vähän kriteerejä.. Joutunt jo kattomaan muunmerkkisiä Mutta, eiköhän tää tästä lutviudu..

          E46 330 Cabrio(coupe ehkä menisi myös, jos on todella herkullinen..)
          Mielellään automaatti
          ajettu alle 180tkm
          väri ei saa olla missään nimessä hopea/harma, automaattinen hylkäys.
          cabrion tapauksessa kylmäkone ei välttämätön, coupessa oltava..
          hinta saisi olla alle 18ke.
          Ja cabriossa tarvii olla nahat.

          Ei tosiaan ole hirveen helppoa. Tällähetkellä olisi yksi kiva cabrio, hintaa ~23k.
          No, köyhälle kaikki on kallista

          kohta se on varmaan katseltava saksaan ihan tosissaan
          E39 530iA 2001

          Comment

          • Ozzy #69#
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1646
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Kaivo View Post
            joo, tullu huomattua että on kyllä tuskaisaa löytää haluamansa peli, edes jos on vähän kriteerejä.. Joutunt jo kattomaan muunmerkkisiä Mutta, eiköhän tää tästä lutviudu..

            E46 330 Cabrio(coupe ehkä menisi myös, jos on todella herkullinen..)
            Mielellään automaatti
            ajettu alle 180tkm
            väri ei saa olla missään nimessä hopea/harma, automaattinen hylkäys.
            cabrion tapauksessa kylmäkone ei välttämätön, coupessa oltava..
            hinta saisi olla alle 18ke.
            Ja cabriossa tarvii olla nahat.

            Ei tosiaan ole hirveen helppoa. Tällähetkellä olisi yksi kiva cabrio, hintaa ~23k.
            No, köyhälle kaikki on kallista

            kohta se on varmaan katseltava saksaan ihan tosissaan
            Muista myös naapurimaa: www.blocket.se
            G20 330e M-Sport sunset orange

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 631
              • Savo

              Onko kellään mitään tietoa tästä.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

                Alkaa pikkuhiljaa syömään miestä tämä bemareiden hinnoittelu, e38 740i ja e39 540i:jä saa hyvinvarusteltuja ja hyväkuntoisia alle 11ke. Koitappa sitte etsiä alle kymppitonnilla joku e46 320d,330d tai e39 530d niin ei kummosta kärryä löydy, kangaspenkkejä, manuilmastointeja, 300tkm ajettuja jne jne.

                Ei taloudellinen diiseli olekkaan kovin taloudellinen jos haluaa samat varusteet ja yleiskunnon kuin noissa isolohkoissa, koska hankintahinta on niin paljon kovempi.

                Toki ei sekään olisi kovin hääviä jos ylärivin autoista saisi vieläkin pulittaa yli 30-40ke......
                Last edited by Masatus; 28-08-2010, 21:27.

                Comment

                • atpanula
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 139
                  • Kuopio

                  E39 saat kuudella tonnilla. Eikä mene rahat hukkaan. Noita on vähemmän "ropattu" kun aiempia malleja.

                  Jos ei ole teini-ikään päässyt bemari niin se on aika hyvä.

                  Se on minun seuraava auto eli E39. Ajellaanhan tämä E34 ensin loppuun

                  Potuttaa vaan kun joku vei mun nenän edestä sen 525iA:n Kuopiossa. Tunnin myöhästyin ehkä tai kaksi. EXV-621 tai numerot jonnekin tuonne päin.

                  Siinä olisi nimittäin ollut hyvä bemari, mutta aina ei voi tuuri käydä. No nyt sain automaatti-ilmastoinnin ja vakionopeudensäätimen tähän romuun.

                  Harmittaa kyllä tuo, todennäköisesti loppuelämäni. Kunnes saa sen E39:n
                  ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                  ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2565
                    • Kirkkonummi

                    Jos varusteita on vailla, niin E38 alkaa olemaan nykyhinnoilla valinta vailla vertaa. Ja jos yhtään katselee ruusuiset lasit päällä Nettiauton ilmoituksia, niin ainakaan kovin monessa ei suoraan luetella vakavia vikoja, joten yleinen kuntokin niissä saattaa olla vielä ihan OK?

                    E39:t tuntuvat edelleen olevan 1-2k€ enemmän, mikä tietenkin ruudulla näyttää vähäiseltä, mutta jos haku on 5-7k€ hintaluokassa, niin silloin se on merkittävä. Tosin kannattaa vielä miettiä minkä ottaa, kun penkki ja ratti liikkuu sähköllä, niin sen jälkeen kaikki "nytkyttely"-säätely tuntuu rahvaaomaiselta..
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • DannyBoy
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 722

                      Ny pitäis hankkia e46 330i touring m-sport II facelift . Paljonko tuollaisesta kannattaa maksaa ulkomailla? Mobilee ja blokettii on tullut selailtua aika tiuhaa.
                      Ei vaan oikein tunnu löytyvän. Tämä voi ehkä olla hyvä KLIK??. tuohonkun vaan kun lyödään verot+haku. niin taitaa jo suomesta saada samaan hintaan. hmm jos joku tietää jotain hyviä saman tyyppisiä, niin pistäkää linkkiä tulemaan.
                      Kokovartalokyrpä

                      Nyt ajossa:
                      BMW X5 E45 M-Sport -20
                      BMW X5 Sport package -07
                      EX: Pirusti Pemareita

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7563
                        • Kotona

                        Originally posted by DannyBoy View Post
                        tuohonkun vaan kun lyödään verot+haku. niin taitaa jo suomesta saada samaan hintaan. .
                        Joo varmaan lähes pari kymppiä tulee veroineen + hakukustannuksineen maksamaan.





                        Siinä muutama M-Sport 330 farkku. Ei M-Sport II mutta toisaalta hintakin jää varmasti paljon edullisemmaksi.
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                        -

                        Comment

                        • KooHoo
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 132
                          • Oulu

                          Onkohan näille varoittaville esimerkeille jokin oma topicci vai voiko täällä varoitella muita nettiauton kusetuksista, tai no kyllä tämä ainakin liittyy tuohon threadin bemarin oston vaikeuteen. Noh anyhow, tämän perässä ajoin 1300km eilen, onkos muut haksahtaneet:



                          Luonnollisesti kuvat otettu huonolla kameralla, joten mitään paikan päällä todettuja vikoja ei niissä näy ainakaan ennen kuin ne on oikeasti tiedossa. Kaiken piti olla kunnossa ja priimaa. Piuhan päässä ja nosturillakäytettyä tuli semmoinen vikalista, että huh huh. Mm. molemmat puskurit ja kylkeä maalailtu, toinen vetari lähes irti -> nivel kulunut, jarruletkut edestä murtununeet, putkistoa räitty markettihitsillä, maali hilseilee, hitosti naarmuja, sisusta kauttaaltaan todella kulunut -> ent. taksi? jne....Vikahistoriassa yksi vika näytti ilmenneen 654tkm:n kohdalla! Liekö mörkö vai osa todellisuutta, mutta en kyllä voi suositella vaikka tuleekin hinnassa lähes tonnin vastaan. Myös paperihommat epäselvät ja auton tarina tuntui vaihtuvan kun tenttasin ristiin. Että semmosta, kiitos ja anteeksi...

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7563
                            • Kotona

                            Eiköhän tämäkin ole sieltä viro/latvia/liettua -akselilta tuotuja ja sieltäkin kaikista halvimmasta päästä? Sitten Suomessa tavoitellaan nopeita muutaman tonnin voittoja, koska suomalainen pyrkii aina ostamaan sen halvimman kunnosta riippumatta.

                            Oston jälkeen sitten perustellaan tänne ketjuja, kun se ja se ei "helmessä" toimikaan...
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                            -

                            Comment

                            • Discohai
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1726
                              • 02

                              Luulin että mikään ei ole helpompaa kuin ostaa e36 coupe(325/328) m-sporttina(emännälle). Mutta kun ei niin ei. On turkkipeltilook-lattiamattoja, tuning-ratteja, maalattuja sisutan pisteosia, kaameita tuningumpioita, ilmaottoreikiä. yms yms. Tuntuu että alle 7 000€:n ei saa sellaista e36 m-sport:ia jota ei joutuisi ensimmäiseksi entisöimään koko talvea että sillä kehtaisi liikkua...
                              E30 V8 M-Technic II
                              Myydään uusia bmw-varaosia
                              Täällä,

                              täällä
                              ja täällä
                              Puretaan:E32 735ia
                              Puretaan:E34 525ia
                              Puretaan:E34 535ia
                              Puretaan:2kpl E30
                              Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7563
                                • Kotona

                                Originally posted by Discohai View Post
                                Luulin että mikään ei ole helpompaa kuin ostaa e36 coupe(325/328) m-sporttina(emännälle). Mutta kun ei niin ei. On turkkipeltilook-lattiamattoja, tuning-ratteja, maalattuja sisutan pisteosia, kaameita tuningumpioita, ilmaottoreikiä. yms yms. Tuntuu että alle 7 000€:n ei saa sellaista e36 m-sport:ia jota ei joutuisi ensimmäiseksi entisöimään koko talvea että sillä kehtaisi liikkua...
                                Jos perse kestää niin siirry suoraan E46 323i/328i. Niitäkin saa, kilsoista ja varusteista riippuen, jo tuohon 7000-9000e. :think
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎