ebaystä kattelin joskus noita kompuroita ja 250€ paikkeilla oli hinnat, realoem: 515€. jos kompuran joutuu vaihtamaan myös kuivain täytyy vaihtaa ~150€ ja sama jos lauhduttimen joutuu vaihtamaan joka on ~250€
summa summarum, vähintään 500€ saa varata ilmastoinnin toimintaan saattamiseksi jos ostaa auton jossa koko järjestelmä pimeänä. sitten kun ei ole noita ikinä korjannut niin saisi ostaa muutaman kuivaimen varastoon kun kuitenkin menee vituiks..
kukaan ei kuitenkaan anna tuota 500€ alennusta autostaan niin parempi etsiä sellainen jossa ko. mööpeli toimii :think
No itse hinnoittelin sen mukaan että ilmastointiin olisi varmaan saanut uuden kennon ja kuivaimen.
No max noin 13-14 tuhatta sais olla hinta. Mieluusti alle 200 tkm ajettu ja autom. ilmastointi ja nahat pakolliset. M-sport plussaa. Ei mitään jälkiasenneltuja tingentangeleita pitkin autoa, ei ulkopuolella eikä sisällä...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
E91 diesel haussa ollut nyt pari kuukautta, päivittäin nettiautoa selattu ja etsitty sopivaa. M-sport olisi oikein kiva mutta tahtoo olla turhan hintavia. 320d m-sportista kun saa pulittaa melkein saman hinnan kuin karvalakki 330d:stä. 325d:tä on vielä vähemmän tarjolla.
Matkan varrella mielipide on muuttunut useampaankin otteeseen - ensin katsoin pelkästään 320d:tä (vaimon painostuksesta) mutta nyt vaimokin on tullut "järkiinsä" että voisi se kutosen diesel-koneellakin olla. Ei se kaksilitrainenkaan ole kokonaan pois suljettu vielä, mutta kovin nuhalta tuntuu kun vaihtaa tuollaiseen nykyisestä ~240hv bensaturbosta. Saahan tuostakin ohjelmoitua ~200hv, mutta miten esim. manuaalin kytkimen ja laatikon kesto, onko ongelmia tiedossa? Automaattilaatikko ilmeisesti kestää hyvinkin.
Vaimolta tullut ohje että sporttijakkaroilla pitää olla, ehdottomasti - tämä vaatimus tuli kun käytiin lyhyt koeajolenkki tekemässä yhdellä M-Sportilla. Sopii mulle. Itselle kyllä normipenkitkin kävisi jos auto muuten on bueno.
Saksasta tuollaisen tuottaminen ei periaatteessa olisi ongelma mutta ongelman tässä kohtaa aiheuttaakin nykyisen käyttöauton eteenpäin myynti. Vissiin liian kova hintapyynti vaan siinäkin kun ei ole kuin yksi soitto tullut yksityiseltä ja autoliikkeissä hyvittävät tietysti vielä huonommin.
Raisiossa on myynnissä ihan pirun nätti 320d m-sport mutta on manuaaliaskilla ja sporttijakkarat on myös manuaalisäädöillä eikä ole pysäköintitutkia sekä halogeenit xenonien sijaan. Toisaalta kiehtoisi kun on aivan pirun hyvän näköinen muuten, mutta en tiedä. Vai mitäs sanotte? Hintaahan sillä on varsinkin kun siihen saa päälle laskea heti yhden kierroksen vanteita ja kesärenkaita, moottorin lämmittimen, koukun, imusarjan läppien poiston (?). Rahaa se vaan kysyy.
E91 diesel haussa ollut nyt pari kuukautta, päivittäin nettiautoa selattu ja etsitty sopivaa. M-sport olisi oikein kiva mutta tahtoo olla turhan hintavia. 320d m-sportista kun saa pulittaa melkein saman hinnan kuin karvalakki 330d:stä. 325d:tä on vielä vähemmän tarjolla.
Matkan varrella mielipide on muuttunut useampaankin otteeseen - ensin katsoin pelkästään 320d:tä (vaimon painostuksesta) mutta nyt vaimokin on tullut "järkiinsä" että voisi se kutosen diesel-koneellakin olla. Ei se kaksilitrainenkaan ole kokonaan pois suljettu vielä, mutta kovin nuhalta tuntuu kun vaihtaa tuollaiseen nykyisestä ~240hv bensaturbosta. Saahan tuostakin ohjelmoitua ~200hv, mutta miten esim. manuaalin kytkimen ja laatikon kesto, onko ongelmia tiedossa? Automaattilaatikko ilmeisesti kestää hyvinkin.
Vaimolta tullut ohje että sporttijakkaroilla pitää olla, ehdottomasti - tämä vaatimus tuli kun käytiin lyhyt koeajolenkki tekemässä yhdellä M-Sportilla. Sopii mulle. Itselle kyllä normipenkitkin kävisi jos auto muuten on bueno.
Saksasta tuollaisen tuottaminen ei periaatteessa olisi ongelma mutta ongelman tässä kohtaa aiheuttaakin nykyisen käyttöauton eteenpäin myynti. Vissiin liian kova hintapyynti vaan siinäkin kun ei ole kuin yksi soitto tullut yksityiseltä ja autoliikkeissä hyvittävät tietysti vielä huonommin.
Raisiossa on myynnissä ihan pirun nätti 320d m-sport mutta on manuaaliaskilla ja sporttijakkarat on myös manuaalisäädöillä eikä ole pysäköintitutkia sekä halogeenit xenonien sijaan. Toisaalta kiehtoisi kun on aivan pirun hyvän näköinen muuten, mutta en tiedä. Vai mitäs sanotte? Hintaahan sillä on varsinkin kun siihen saa päälle laskea heti yhden kierroksen vanteita ja kesärenkaita, moottorin lämmittimen, koukun, imusarjan läppien poiston (?). Rahaa se vaan kysyy.
Itse katsellut myös näitä E9x, niin tämä olisi aika kova sana. Kilsat on kohtuulliset, vähän erikoisemmat mutta siistit sporttijakkarat, monitoimiratti, navi (ehdoton), ihan kiva väri ja toi 6lovinen aski on hyvä tossa maantieajoa ajatellen! Hinta on aika reilusti halvempi kuin toi Raision..
Itselläkin alkanut jostakin kumman syystä kiehtoa nämä E90:set ja juurikin kyseinen yksilö E46 taitaa jäädä henkilökohtaisesti välistä hienona, mutta jo vanhentuneena mallina. Mutta miten se on näissä tuo 4-koneen kestävyys ja vääntö? kun 6- ja 8-sylinteriset on sykkinyt omassa rinnassa aina niin onko suuri kulttuurishokki hypätä tuommoiseen pikkudieseliin:think
Tarvisi vain pikkuruokaisen käyttöauton rouvalle, jota nykyinen 540 ei valitettavasti ole.
Itselläkin alkanut jostakin kumman syystä kiehtoa nämä E90:set ja juurikin kyseinen yksilö E46 taitaa jäädä henkilökohtaisesti välistä hienona, mutta jo vanhentuneena mallina. Mutta miten se on näissä tuo 4-koneen kestävyys ja vääntö? kun 6- ja 8-sylinteriset on sykkinyt omassa rinnassa aina niin onko suuri kulttuurishokki hypätä tuommoiseen pikkudieseliin:think
Tarvisi vain pikkuruokaisen käyttöauton rouvalle, jota nykyinen 540 ei valitettavasti ole.
On se helpoo ostaa bemari.
Ensin ajat puoli suomee ja kuulet, että auto jota olet menossa ostamaan(sovittu juttu) onkin myyty.
Eipä siinä keula kohti uutta mahdollisuutta. Tuli ajettua 900km ja kun sanotaan, että kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa niin kaikki oli päin persettä. Eli käytiin katsomassa toinen kuvien perusteella hieno E36(Nettiauto) mutta ihan täys pommi.
Nukuttiin yön yli kun kotiin päästiin ja aamulla uutta matoa koukkuun. Matkaa täällä kertaa reilusti alle 200km. Kuvat jotka näin (Nettiauto) ei olleet olenkaan hyvät, mutta kun paikkalle päästiin niin kuvat ei kertoneet ollenkaan mitä livenä auto oli.
Nyt on "uusi teinikupee" pihassa ja paluu juurille on tyhty. Kaikki hienostelu heitetty roskakoppaan ja hommattu "viidenkympin villitys"
Saapi sitten nähä kuinka kauan tämä kestää mutta joka halluu hyvän E36:n nii ei kannata niitä parhaita kuvan perusteella hakkee.
Comment