E46 328 ollut lähinnä etsinnässä ja tuntuupa vaikealta löytää 200 000km ajettuna ja hyvin varustettuna n. 10 000e budjettiin Myös isompilohkoset E39 ja E38 ollut mietinnässä, mutta niissäkin tarjonta aika nihkeä nettiautossa :think
E46 328 ollut lähinnä etsinnässä ja tuntuupa vaikealta löytää 200 000km ajettuna ja hyvin varustettuna n. 10 000e budjettiin Myös isompilohkoset E39 ja E38 ollut mietinnässä, mutta niissäkin tarjonta aika nihkeä nettiautossa :think
Kannattaa varmaan lisätä valikoimaan 325 ja 330, kun ovat uudemmalla koneella ja tehty 2002->
Tuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?
Vähän sama ku haluaisi tilata tavaraa Saksasta, niin myyjä ei suostu lähettämään tavaraa Suomeen. Eihän se ole yhtään sen vaikeampaa roudata sama paketti samaan kuljetusliikkeeseen ja kirjata paketin kanteet Finland. Kuljetus voi tietty maksaa enempi, mutta ostajahan maksaa kulut.
Tuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?
Minulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.
Erään auton tapauksessa myyjä myi autonsa mielummin 5000 kruunua halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, kuin mitä minä olisin tarjonnut autosta. Kertoi tämän vielä itse minulle. Sanoi, että halusi mielummin myydä auton halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, ettei vaan joudu hankaluuksiin myydessä ulkomaalaiselle.
Tätä tilannetta ei varmasti helpota se, että ihmiset eri maista hakevat autoja ottaen ne edellisen omistajan kilvissä ja luvaten huolehtia omista velvollisuuksistaan rekisteristä poistoon liittyen. Ja sitten kun luvatut paperit jätetään toimittamatta tai asiat hoitamatta, ei autojen myyjät välttämättä saa ihan helposti autojaan poistettua rekisteristä. Sitten asioista ymmärtämättömät ihmiset kertovat toisilleen, että ulkomailta tuleville ostajille ei kannata myydä autoaan, koska joutuu ongelmiin. Vaikka asiat voi hoitaa ihan fiksustikin.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.
Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
Minulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.
Turha niitä ihmisiä on byrokratiasta syyttää. Jos omien maksujen katkeaminen olisi kiinni pelkästään ostajan antamasta lupauksesta, menisi se auto todellakin helpommin natiiville. Keskiverto ruotsalainen ei ole myöskään yhtään enempää perillä paperiasioista kuin keskiverto suomalainen, jolloin lopputulos on selvä. Parhaimmillaan homma sujuu todella kivuttomasti ja edullisesti, tai sitten ei ollenkaan, kuten Eskon keississä. Helvetin turhauttavaa.
Omat kokemukset ovat aivan vastaavanlaisia. Usein on hiljaista, mutta mikäli tiedusteluihin vastataan, rullaa homma hyvin vaivattomasti eteenpäin. Kansankoti on pitkien perinteiden sivistysvaltio ja se näkyy ihmisissä. Ruotsista myös löytyy yhä kohtuulliseen hintaan sellaista herkkua jonka hinta on esim. Saksassa ampunut pilviin jo vuosia sitten. Sen sijaan uudehkon saksalaisen premiumin hakuun se Saksa lienee aina paras vaihtoehto.
Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.
Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
Sinun tilanteessa harkitsisin tarkkaan, kun seuraavaa autoa ostat. Noi häthätää pikaostokset harvoin on niitä parhaita.
Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
Juurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.
Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Juurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.
Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
Saahan 520d:ssä avensikseen nähden jo kunnollisen moottorin, äänieristyksen ja pääsee eroon toyotan halvoista natinamuoveista. Samalla tulee takaveto ja miellyttävä ajettavuus noin niin kuin käyttöautoksi. Ja onhan ne bemarin vakiolättäpenkitkin vähän eri tasoa kuin tojossa, ulkonäöstä nyt puhumattamaan. Mutta aina riippuu siitä minkälaista autoa on hakemassa ja millä rahalla. Kasvava trendi on se, ettei karvalakkien suuntaan pidä edes kusta, mutta itse ajaisin mielummin vaikka E34 518i:llä kuin jollain vastaavan ikäisellä carina E:llä .
Comment