Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rise
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 213
    • Jyväskylä

    E46 328 ollut lähinnä etsinnässä ja tuntuupa vaikealta löytää 200 000km ajettuna ja hyvin varustettuna n. 10 000e budjettiin Myös isompilohkoset E39 ja E38 ollut mietinnässä, mutta niissäkin tarjonta aika nihkeä nettiautossa :think
    Ex
    F11 530d m-sport
    E46 325i cabriolet m-sport
    E39 540iA m-sport
    E39 523iA
    E46 316i

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by Rise View Post
      E46 328 ollut lähinnä etsinnässä ja tuntuupa vaikealta löytää 200 000km ajettuna ja hyvin varustettuna n. 10 000e budjettiin Myös isompilohkoset E39 ja E38 ollut mietinnässä, mutta niissäkin tarjonta aika nihkeä nettiautossa :think
      Kannattaa varmaan lisätä valikoimaan 325 ja 330, kun ovat uudemmalla koneella ja tehty 2002->
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • Rise
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 213
        • Jyväskylä

        Originally posted by ka00z View Post
        Kannattaa varmaan lisätä valikoimaan 325 ja 330, kun ovat uudemmalla koneella ja tehty 2002->
        Juu toki noitakin on tullut vilkuiltua sillä silmällä, mutta ainakin hyväkuntoset 330 tuntuu olevan järestään yli tuon budjetin.
        Ex
        F11 530d m-sport
        E46 325i cabriolet m-sport
        E39 540iA m-sport
        E39 523iA
        E46 316i

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          Originally posted by Rise View Post
          Juu toki noitakin on tullut vilkuiltua sillä silmällä, mutta ainakin hyväkuntoset 330 tuntuu olevan järestään yli tuon budjetin.
          Mobile ja Blocket auki
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11707
            • Kouvola

            Tuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?

            Vähän sama ku haluaisi tilata tavaraa Saksasta, niin myyjä ei suostu lähettämään tavaraa Suomeen. Eihän se ole yhtään sen vaikeampaa roudata sama paketti samaan kuljetusliikkeeseen ja kirjata paketin kanteet Finland. Kuljetus voi tietty maksaa enempi, mutta ostajahan maksaa kulut.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Semmoisia ne Ruotsalaiset on. Eivät luota että tulee rekisteriin täällä ja eivät myy ulkomaille

              Jos Esko tarvitset apua Ruotsissa niin laita privaa, eiköhän sen jotenkin saa ostettua
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Semmoisia ne Ruotsalaiset on. Eivät luota että tulee rekisteriin täällä ja eivät myy ulkomaille

                Jos Esko tarvitset apua Ruotsissa niin laita privaa, eiköhän sen jotenkin saa ostettua
                Joo hurrit pitää meitä suomalaisia rikollis ja hampuusikansana. Se on tullu autokaupoilla nähtyä.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Jees. Tästä nykyisestä E39:stä joutui maksamaan 5000kr takuun joka palautetaan kun auto on rekisteröity suomeen. Ja ihan autoliikkeestä ostettu..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11707
                    • Kouvola

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Semmoisia ne Ruotsalaiset on. Eivät luota että tulee rekisteriin täällä ja eivät myy ulkomaille

                    Jos Esko tarvitset apua Ruotsissa niin laita privaa, eiköhän sen jotenkin saa ostettua
                    Tähän mennessä saanut vaan hyvää palvelua mut nyt tökkii. Laitan viestiä jossei tää homma ala tästä luistamaan.

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Originally posted by Esko View Post
                      Tuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?
                      Minulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.

                      Erään auton tapauksessa myyjä myi autonsa mielummin 5000 kruunua halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, kuin mitä minä olisin tarjonnut autosta. Kertoi tämän vielä itse minulle. Sanoi, että halusi mielummin myydä auton halvemmalla ruotsalaiselle ostajalle, ettei vaan joudu hankaluuksiin myydessä ulkomaalaiselle.

                      Tätä tilannetta ei varmasti helpota se, että ihmiset eri maista hakevat autoja ottaen ne edellisen omistajan kilvissä ja luvaten huolehtia omista velvollisuuksistaan rekisteristä poistoon liittyen. Ja sitten kun luvatut paperit jätetään toimittamatta tai asiat hoitamatta, ei autojen myyjät välttämättä saa ihan helposti autojaan poistettua rekisteristä. Sitten asioista ymmärtämättömät ihmiset kertovat toisilleen, että ulkomailta tuleville ostajille ei kannata myydä autoaan, koska joutuu ongelmiin. Vaikka asiat voi hoitaa ihan fiksustikin.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7090
                        • Forssa

                        Erittäin paha tämä krooninen autokuume.

                        Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
                        Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
                        Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
                        Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
                        Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
                        Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.

                        Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Minulla on kokemuksia täysin samanlaisista tilanteista. Tämä on yksi niistä monista syistä, minkä takia en itse ole oikein kiinnostunut hakemaan autoja Ruotsista. Monesti kiinnostavien autojen myyjät eivät suostu lainkaan myymään niitä ulkomaille. Pelkäävät kaikenlaisia hankaluuksia ja useimmiten turhaan. En jaksa hakata päätä seinään enää tuollaisten ihmisten takia.
                          Turha niitä ihmisiä on byrokratiasta syyttää. Jos omien maksujen katkeaminen olisi kiinni pelkästään ostajan antamasta lupauksesta, menisi se auto todellakin helpommin natiiville. Keskiverto ruotsalainen ei ole myöskään yhtään enempää perillä paperiasioista kuin keskiverto suomalainen, jolloin lopputulos on selvä. Parhaimmillaan homma sujuu todella kivuttomasti ja edullisesti, tai sitten ei ollenkaan, kuten Eskon keississä. Helvetin turhauttavaa.

                          Omat kokemukset ovat aivan vastaavanlaisia. Usein on hiljaista, mutta mikäli tiedusteluihin vastataan, rullaa homma hyvin vaivattomasti eteenpäin. Kansankoti on pitkien perinteiden sivistysvaltio ja se näkyy ihmisissä. Ruotsista myös löytyy yhä kohtuulliseen hintaan sellaista herkkua jonka hinta on esim. Saksassa ampunut pilviin jo vuosia sitten. Sen sijaan uudehkon saksalaisen premiumin hakuun se Saksa lienee aina paras vaihtoehto.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Erittäin paha tämä krooninen autokuume.

                            Tämän nykyisen e46:n kävin hakemassa hätäpäissään kun ei oikein muuta ollut tarjolla silloin. Nooh pettymys olikin suuri kun luulin saaneeni premium luokan auton. Eihän yksikään kolmossarjan tuote ole mitään laatua nähnytkään. Ovet paukkuu kuin ladassa, sisuta on tojotan tasoa ja muutenkin tuntuu puuttuvan jotain. Jättää erittäin kylmäksi.
                            Kuitenkin samaan rahaan olisi saanut vaikkapa e39, joka kuitenkin on mielestäni laadukkaamman tuntuinen ja ihan eri tavalla sisustaa sekä sitä bemarin sielua.
                            Nyt päällä taas aivan kamala autokuume ja pakko päästä tuosta e46 eroon hinnalla millä hyvänsä, ei kuitenkaan ilmaiseksi.
                            Tilalle tahtoisi jotain isompikoneista ja kori täytyy olla pienimmillään viitonen ja isoimmillaan seiska. Kuitenkin suomen nettiauto on aika rajallinen valikoimaltaan, foorumin tarjonnasta puhumattakaan. Ulkomailta en oikein osaa etsiä, kun ei kielet taivu. Ainoastaan tuolta etelänaapurin puolelta pystynyt kurkistelemaan ja siellähän se tarjonta vasta rajallista onkin.
                            Tässäpä siis soppaa kerrakseen, ei tarkkaan tiedä mitä haluaa mutta jotain olisi pakko saada.
                            Rajoittavin tekijä löytyy budjetista. Tällä hetkellä puhutaan n. maks 5ke ja kun tuo e46 on myyty niin voidaan suunnata katseet jo huomattavasti kalliimpiin kuljettimiin.

                            Eipä mulla muuta, saipahan vähän tuulettaa tukkaa...
                            Sinun tilanteessa harkitsisin tarkkaan, kun seuraavaa autoa ostat. Noi häthätää pikaostokset harvoin on niitä parhaita.

                            Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
                              Juurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.

                              Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • N42fun
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 60
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Juurikin näin. Perus suomivarusteltu pommi on kyllä aivan hirveä korimallista riippumatta. Eipä itseäni sytytä mikään E60 520d Finlandia Edition kangaspenkeillä, manuaali-ilmastoinnilla (kai ne sitä mainostaa jollekin uunolle automaatti-ilmastointina), ilman tehtaan navigaattoria ja muutenkin masentavalla varustetasolla. Kun tietää, että samaan koriin voisi saada reilut 500hv, nahkaa ja alcantaraa joka nurkkaan kabiinia sekä muutenkin kaikki mahdolliset nykytekniikan tarjoamat hienoudet.

                                Jostain E46 M3 CSL:stä ei taas oikein voi puhua samana päivänä hinnat alkaen E46 320d:n kanssa. Siitähän BMW on perinteisesti eniten erottunut edukseen normi tallaajien Corollista ja Avensiksista, että autoihin on saanut oikeasti hienoja moottoreita ja upeita varusteita. Jos ostaa BMW:n ilman moottoria ja varusteita, niin eipä siihen paljoa jää. Merkki ja hyvä ajettavuus. Joka sekin puuttuu jostain loppuunajetusta miinasta, jossa joka paikka on rempallaan.
                                Saahan 520d:ssä avensikseen nähden jo kunnollisen moottorin, äänieristyksen ja pääsee eroon toyotan halvoista natinamuoveista. Samalla tulee takaveto ja miellyttävä ajettavuus noin niin kuin käyttöautoksi. Ja onhan ne bemarin vakiolättäpenkitkin vähän eri tasoa kuin tojossa, ulkonäöstä nyt puhumattamaan. Mutta aina riippuu siitä minkälaista autoa on hakemassa ja millä rahalla. Kasvava trendi on se, ettei karvalakkien suuntaan pidä edes kusta, mutta itse ajaisin mielummin vaikka E34 518i:llä kuin jollain vastaavan ikäisellä carina E:llä .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎