Juu on se turhan pieni mylly mutta koirankuljettimeksi tuo tuleekin, ettei sillä nyt niin väliä tuossa. Eipä nuo 525 ja 530 koneisetkaan kovin ripeitä ole, kun tuo on sellainen valas. Jos on pikkukoneinen e39 niin täytyis melkein olla 530d että olis vääntöö millä se liikkuis.
Samaa mieltä. Mutta minusta edellinen 528i oli arkikäyttöön melko sopivan pirtsakka. Eihän se kyllä paikoiltaan automaattina lähtenyt mihinkään mutta ohittaessa ei tarvinnut kyllä jännittää. Nykyisen auton hommasin "työautoksi" ja siihen oli just hyvä, nyt vaan alkaa taas vähän kaipailla tehoa...
Samaa mieltä. Mutta minusta edellinen 528i oli arkikäyttöön melko sopivan pirtsakka. Eihän se kyllä paikoiltaan automaattina lähtenyt mihinkään mutta ohittaessa ei tarvinnut kyllä jännittää. Nykyisen auton hommasin "työautoksi" ja siihen oli just hyvä, nyt vaan alkaa taas vähän kaipailla tehoa...
Joka tapauksessa, hyvän auton olet hankkinut
Se kyllä tuli tosiaan huomattua Vaasa-Tre väliä ajaessa että lapun saa iskeä kyllä huoletta lattiaan joka ohituksen kohdalla jos meinaa ohi päästä Tällä ei ainakaan tarvitse märällä perätä että perä lähtis alta, tosin ei pääse kyllä motarin rampeissakaan huvittelemaan...
Se kyllä tuli tosiaan huomattua Vaasa-Tre väliä ajaessa että lapun saa iskeä kyllä huoletta lattiaan joka ohituksen kohdalla jos meinaa ohi päästä Tällä ei ainakaan tarvitse märällä perätä että perä lähtis alta, tosin ei pääse kyllä motarin rampeissakaan huvittelemaan...
Kyllä, kolmosella mäkin vedän jokaisen ohituksen Mut pakko sanoa että on tuo M54 kyllä kestävä konekin. Itsellä tulee kohta 300tkm täyteen ja ei minkäänlaisia sivuääniä tai oireita
Mutta jos topicciin pitäs kirjotella jotain järkevää... Niin oon miettiny että keväällä tai kesällä vois olla sen haaveen toteutus, eli E39 M5. Mutta mitä oon lukenu ja kavereilta kyselly, niin faktahan on se että minunlaisen tunarin kannattaa käytännössä ostaa sellainen joka on käynyt "Raikulla" tai sitten muuten vaan tiedossa että mitä siihen on tehty. Huvikseen oon tuonne bongaustopicciin noita linkitellyt ja jokaisesta on tullut takaisin että mitä on vikana Mutta sehän on hyvä vaan.
Tulipa taas vaikeeta auton ostamista, meni koko kesä ennen kuin e39 523i sedan meni kaupan ja sitten kun piti se e39 toukka lähteä vain hakemaan pois nettiauton tarjonnasta, ilmeni ettei sielä mitään ole. Vaatimuksia toki on:
Facelift, bensa, manuaali ja edes pikkusen varusteita. Perus sininen väri ei kiinnosta, tekis mieli sporttipenkkiä ja automaattista kylmäkonetta.
Mistähän sitä nyt lähtis tinkimään? Faceliftistä? -99 tuli se parempi ruostesuojaus ja puskureihin ja valoihin uppois äkkiä tonni jos faceliftiä tekee.
Kävin piruuttani koeajamassa yhtä 525ia:ta, mutta on se kyllä ihan selvä ettei tomaatti istu käteen yhtään. Varsinkin kun emäntä vänkärin penkiltä kysyi, että niin kiihdytätkö sä nyt täysiä vai? Eli ei tomaattia
Penkkejä nyt tietty aina vaihtelee, mutta oma vaivansa niitäkin on täältä jumalanselän takaa haeskella.
Kylmäkoneen automaattisuudesta tinkii kevyesti.
Jotensakkin en jaksa luottaa, että tuo 2,2litranen tyydyttää tehon tarpeen, koska tuolla 523i se oli siinä ja siinä, että sillä ehtii. Täältäkin luin, että tuon 2,2 todellinen suorituskyky ei ole lähelläkään tuota 523i:n 2,5l konetta. Joten 520i on myös liputettu ulos.
Pitääkö se vain tuottaa ulkoa, ruotsi vaiko saksa? 10k€ paikkeille se taitaa sieltäkin tuotuna lipsua ja tuo hinta on taas vähän yläkanttiin emännän käyttöautolle. Pari tonnia sinne tänne, mutta joku 8k€ olis sopeva
Yllättävän ylivaikeaa (quote J.Hannula) löytää yksi saamarin tourinki
Tulipa taas vaikeeta auton ostamista, meni koko kesä ennen kuin e39 523i sedan meni kaupan ja sitten kun piti se e39 toukka lähteä vain hakemaan pois nettiauton tarjonnasta, ilmeni ettei sielä mitään ole. Vaatimuksia toki on:
Facelift, bensa, manuaali ja edes pikkusen varusteita. Perus sininen väri ei kiinnosta, tekis mieli sporttipenkkiä ja automaattista kylmäkonetta.
Mistähän sitä nyt lähtis tinkimään? Faceliftistä? -99 tuli se parempi ruostesuojaus ja puskureihin ja valoihin uppois äkkiä tonni jos faceliftiä tekee.
Kävin piruuttani koeajamassa yhtä 525ia:ta, mutta on se kyllä ihan selvä ettei tomaatti istu käteen yhtään. Varsinkin kun emäntä vänkärin penkiltä kysyi, että niin kiihdytätkö sä nyt täysiä vai? Eli ei tomaattia
Penkkejä nyt tietty aina vaihtelee, mutta oma vaivansa niitäkin on täältä jumalanselän takaa haeskella.
Kylmäkoneen automaattisuudesta tinkii kevyesti.
Jotensakkin en jaksa luottaa, että tuo 2,2litranen tyydyttää tehon tarpeen, koska tuolla 523i se oli siinä ja siinä, että sillä ehtii. Täältäkin luin, että tuon 2,2 todellinen suorituskyky ei ole lähelläkään tuota 523i:n 2,5l konetta. Joten 520i on myös liputettu ulos.
Pitääkö se vain tuottaa ulkoa, ruotsi vaiko saksa? 10k€ paikkeille se taitaa sieltäkin tuotuna lipsua ja tuo hinta on taas vähän yläkanttiin emännän käyttöautolle. Pari tonnia sinne tänne, mutta joku 8k€ olis sopeva
Yllättävän ylivaikeaa (quote J.Hannula) löytää yksi saamarin tourinki
Sanoppa muuta. Kaverille ollaan metätetty käyttistä alkukesästä lähtiin, eikä muuten ole helppoa.
Kriteerit seuraavanlaiset: E39 528i, manuaali, farkku, sporttipenkit nahoilla, automaatti-ilmastointi. Kaikki muuta on plussaa, mutta noista edellä mainituista ei tingitä. Yhen ainuttakaan ole ollut jota ois kannattanut lähte ees kattomaan vakavissaan. Pirun vähä noita on tarjolla.
Sanoppa muuta. Kaverille ollaan metätetty käyttistä alkukesästä lähtiin, eikä muuten ole helppoa.
Kriteerit seuraavanlaiset: E39 528i, manuaali, farkku, sporttipenkit nahoilla, automaatti-ilmastointi. Kaikki muuta on plussaa, mutta noista edellä mainituista ei tingitä. Yhen ainuttakaan ole ollut jota ois kannattanut lähte ees kattomaan vakavissaan. Pirun vähä noita on tarjolla.
Koko maanlaajuinen ongelma, länsirannikolta itään Nettiauto pullollaan e39 520i farkkuja karvalakkivarusteilla, kuka semmosia edes uutena haluaa? Hinnatki aivan tähtitieteellisiä, tämä parhaana esimerkkinä http://www.nettiauto.com/bmw/520/3448122
E39 kohdalla juna alkaa koko ajan jättämään, mikäli etsii hyvillä varusteilla vähän ajettua yksilöä. alkaa olla jo vaihtoehdot ulkomaita myöten vähissä
Sitten jos löytyy niin tuskin saa millään 8000-10000e haarukkaan.
Koko maanlaajuinen ongelma, länsirannikolta itään Nettiauto pullollaan e39 520i farkkuja karvalakkivarusteilla, kuka semmosia edes uutena haluaa? Hinnatki aivan tähtitieteellisiä, tämä parhaana esimerkkinä http://www.nettiauto.com/bmw/520/3448122
Niinhän tuo tuntus olevan
Se o jännä kyllä jos tomaatin kelpuuttas, niin kummastippa rupeaisi löytymään. Tällä samaisella kaverilla kun oli muutama vuossitten 540ia ja se meni vaihtoon aika nopeasti juurikin tomaatin takia (+ kalliitten ylläpitokustannusten).
Toi 528i ois vaan aika optimaalinen käyttis. Kohtalaisesti tehoa ja tilaa ilman sen suurempia ylläpitokustannuksia. Saksassa varaosat ei paljoa maksa ja purkuosaakin alkaa olla jo ihan kohtalaisesti.
Mut katotaas nyt. Kiikarissa ois yks vm. 00 528i jolla ajettu alle 200 000 km ja on pietty hyvin
Comment