Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7090
    • Forssa

    Originally posted by McBeast View Post
    Sinun tilanteessa harkitsisin tarkkaan, kun seuraavaa autoa ostat. Noi häthätää pikaostokset harvoin on niitä parhaita.

    Asiasta toiseen, en kyllä lähtisi yleistämään E46 koria sieluttomaksi ja muoviseksi. Kangaspenkeillä, ilman ilmastointia jne. ja vielä varustettuna 1,9l moottorilla on kyllä sieluton ja kamala auto.
    Niin kuin mulla on nämä tapaukset lähes poikkeuksetta olleet hätäostoksia.
    Mulla kun sattuu aina joku perhanan vimma saada jotain muuta. Näin jälkikäteen ajateltuna se M5 olis voinut pitää ja jamotella menemään sielun kyllyydestä. Eikä tuo e38kaan huono ollut. Aina vaan tulee joku prehanan tarve päästä autosta eroon ja hankkia jotain muuta. Nyt sitten jotain pysyvää hankkimassa, oikeasti pysyvää. Olisi tarkoitus hankkia käyttis ensin ja sitten vähän myöhemmin joku kiva harrastepulkka tohon lämpimään talliin. Ainahan haaveilla saa...

    Eihän tämä nelimukinen tiiseli mikään voimapesä ole mutta silti tuntuu siinä enemmän potkua olevan kuin naapurin tojotassa. En tiedä tarkoititko mun auto mutta on mulla jopa ilmastointi ja mustalaisen hameesta tehdyt olevinaan sporttipenkit. Enkä nyt tarkoita ainoastaan että mun auto olisi tylsä, no onhan se mutta kaverilla tässä kylällä e46 330xiA ja monta kertaa ajaneena noin kertoa ettei siinäkään ole sen enempää sitä jotain bemaria.
    Nämähän ovat ihan mielipide juttuja mutta ei tuo kolmossarja jotenkin sytytä. Kovin on kolkko tunne kolmosessa.

    En ole päässyt e46 M3:n rattiin (onneksi) joten en tiedä mikä on tilanne sellaisen ratissa mutta jotenkin voin veikata että siinä keskittyy jo ihan johonkin muuhun kuin sisustaan tai muuten siätiloihin.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • snoub
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • Oulu

      Originally posted by |foder| View Post
      Niin kuin mulla on nämä tapaukset lähes poikkeuksetta olleet hätäostoksia.
      Mulla kun sattuu aina joku perhanan vimma saada jotain muuta. Näin jälkikäteen ajateltuna se M5 olis voinut pitää ja jamotella menemään sielun kyllyydestä. Eikä tuo e38kaan huono ollut. Aina vaan tulee joku prehanan tarve päästä autosta eroon ja hankkia jotain muuta. Nyt sitten jotain pysyvää hankkimassa, oikeasti pysyvää. Olisi tarkoitus hankkia käyttis ensin ja sitten vähän myöhemmin joku kiva harrastepulkka tohon lämpimään talliin. Ainahan haaveilla saa...

      Eihän tämä nelimukinen tiiseli mikään voimapesä ole mutta silti tuntuu siinä enemmän potkua olevan kuin naapurin tojotassa. En tiedä tarkoititko mun auto mutta on mulla jopa ilmastointi ja mustalaisen hameesta tehdyt olevinaan sporttipenkit. Enkä nyt tarkoita ainoastaan että mun auto olisi tylsä, no onhan se mutta kaverilla tässä kylällä e46 330xiA ja monta kertaa ajaneena noin kertoa ettei siinäkään ole sen enempää sitä jotain bemaria.
      Nämähän ovat ihan mielipide juttuja mutta ei tuo kolmossarja jotenkin sytytä. Kovin on kolkko tunne kolmosessa.

      En ole päässyt e46 M3:n rattiin (onneksi) joten en tiedä mikä on tilanne sellaisen ratissa mutta jotenkin voin veikata että siinä keskittyy jo ihan johonkin muuhun kuin sisustaan tai muuten siätiloihin.
      Joo no se sisustahan onkin tosi paljon erinlainen esim. e39 mitä e46 kun on lähes samasta puusta veistetty, mitä nyt pikkaisen e46:seen modernisoitu joistain kohti, esim. navi jne. mitä ei noista maailman halvimmista suomimiinoista toki edes löydy. Esim. listat e46 aitoa alumiiniä ja e39 muovia ym. juttuja ja e46 ovet muuten kuulostaa suljettaessa paremmilta kuin e39. Myöskään e38 ei ole kyllä sisustaltaan yhtään sen kummempi merkittäviltä osin, ovipaneelit toki on jo hiukan kalliimmin toteutettu mutta eipä juuri muuta. Näin omien havaintojen perusteella, ja pidän myös kaikista edellämainituista korimalleista noin yleisesti ottaen.

      Että vähän nihkeetä jonkun paskaksi poljetun 320d pommin perusteella alkaa vetämään johtopäätöksiä koko korimallista, vähän sama kun porukka joskus aikanaan ajellut jollain '91 e36 316 ruoskalla ja sen perusteella muodostetaan kuva koko korimallista.
      Toisekseen jos ehjä 330i ei esim. tarjoa ajoelämyksiä niin tuskin kovin moni muukaan 10-20ke hintaluokassa sen paremmin suoriutuu. Uudemmat perusmallit jopa vielä heikommin.
      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

      Ex.
      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Kyllä itse olen ainakin havainnut selvän laatueron E46 -> E39 / E38. Ja nyt puhun siis täysivarustelluista malleista. Vaikkei minulla ole E46 korimallia mitään vastaan, niin onhan se selkeästi halvemmin tehty nimenomaan sisustaltaan. E39 tai E38 kun on kokonahkasisustalla eli oviverhoilut ylhäältä alas nahkaa, nahkaisella kojelaudalla myös päältä, kunnon varusteilla ja alcantara katolla, niin kyllähän se hyvillä varusteilla olevaa E46:sta pääsee merkittävästi edelle. Eikä E46:n kova rengasmelu ainakaan sitä laatuvaikutelmaa lisää. Kehitystä E36:sta on kuitenkin tapahtunut selvästi.

        Haukkujenkin uhalla sanoisin melkein, että aikoinaan (ehjä ja hyväkuntoinen) E30 melkein antoi kaikessa yksinkertaisuudessaan laadukkaamman vaikutelman.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • snoub
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 220
          • Oulu

          Originally posted by Juhis View Post
          Kyllä itse olen ainakin havainnut selvän laatueron E46 -> E39 / E38. Ja nyt puhun siis täysivarustelluista malleista. Vaikkei minulla ole E46 korimallia mitään vastaan, niin onhan se selkeästi halvemmin tehty nimenomaan sisustaltaan. E39 tai E38 kun on kokonahkasisustalla eli oviverhoilut ylhäältä alas nahkaa, nahkaisella kojelaudalla myös päältä, kunnon varusteilla ja alcantara katolla, niin kyllähän se hyvillä varusteilla olevaa E46:sta pääsee merkittävästi edelle. Eikä E46:n kova rengasmelu ainakaan sitä laatuvaikutelmaa lisää. Kehitystä E36:sta on kuitenkin tapahtunut selvästi.

          Haukkujenkin uhalla sanoisin melkein, että aikoinaan (ehjä ja hyväkuntoinen) E30 melkein antoi kaikessa yksinkertaisuudessaan laadukkaamman vaikutelman.
          Itse vertaan lähinnä vastaavasti varusteltuja autoja keskenään, pääsääntöisesti facelift m-sport malleja, perusmallit ilman varusteita nyt tietty on fiilikseltään mitä sattuu. Toki tuollainen individual täysnahka-alcantara menee jo oikean premiumin puolelle, mutta peruskomponentit sisustassa noissa kamppeissa on täysin samaa matskua ja yksityiskohdissa laatu menee ristiinrastiin tarkasteltavasta osasta riippuen. Ovet mielestäni ainoat joihin panostettu 5:ssa ja seiskassa enemmän. Toisaalta uusissa f10 ja f30 taas on todella selkeä ero sisustassa varsinkin perusmalleissa 5 hyväksi.
          Kivittäkää vaikka mutta rengasmelu äänekkäillä rattailla kuuluu myös jumalaisen e39 sisään, sellaisen omistaneena, sen ärsyttävyydessä ei oma korva osaa tehdä mitään eroa e46, hyvillä teillä ja renkailla taas molemmat ok hiljaisia, e39 toki parempi. Foorumilla tämä meluasia saanut mielestäni vähän turhan rajut kärjistykset, teropa ja kumppanithan listasi testeissään e90 samaan kastiin mitä e39/e60, vaikka foorumin perusteella e90 ajaessa veri pitäisi tulla korvista.
          BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
          BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
          BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

          Ex.
          BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
          BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            Juu siis itsekin vertailin ns. parhaita saatavilla olevia malleja keskenään. Eli kaikissa korimalleissa paras tehtaan varustelu. Kun taas puhutaan sporttisesta ajettavuudesta, niin kyllähän E46 on selvästi näppärin noista, E39 hyvä kompromissi ja E38 selvästi mukavuuspainotteinen. Itselläni on ollut "aika monta" yksilöä omassakin käytössä noista korimalleista ja tälläkin hetkellä taloudesta löytyy E46, joten jotain vertailupohjaa minullakin..

            Näiden minun kommenttien ei siis ollut tarkoitus olla mitään E39 ylistystä, mutta kyllä hyväkuntoinen E39 hienoilla varusteilla vaan on sisältä E46 mallia laadukkaampi. Tottakai molemmat perus suomivarusteilla eli ns. keine Ausstattung Finlandia Edition malleina ovat aivan järkyttäviä. Kuten myös seuraavien korimallien edustajat (E90, E60) ihan yhtä lailla. Ne vakiolättänät säkkikangasverhoiltuna ja muoviverhoilut ovissa vaan on jotain aivan jäätävää..

            Sisämelu ja laatuvaikutelma on muuten sellaisia asioita, joita ei omasta mielestäni desibelimittarilla saa mitattua vertailukelpoisesti ja jokaisella on omat asiansa mitkä kokee häiritseviksi. En minä sietämättömän meluisaksi mitään Bemaria haukkuisi, mutta onhan noiden eri mallisarjojen välillä selkeitä eroja. Kyllä sille uuden auton hintalapulle ja niissä oleville eroille mallisarjojen välillä vaan on jotain perusteita..
            Last edited by Juhis; 16-05-2012, 18:44.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • snoub
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 220
              • Oulu

              Joo samaa mieltä tuossa että jos mennään individual herkutteluihin ei 300srj enää yllä samalle tasolle kuin 5 saati sitten 7 koska siihen ei edes täysnahkaista kojelautaa ym. käsittääkseni edes saa. Kauheeta toistoa tulee kyllä mutta e46 ja e39 ja toisaalta e60 ja e90 ovat tosiaan vastaavilla varusteilla mielestäni laatuvaikutelmaltaan samaa tasoa, tai ainakin hyvin lähellä toisiaan. Toista on sitten f10 ja f30 joissa 3srj on haluttu selvästi erinlainen (halvempi).

              Ja vähän enemmän aiheeseen: e46, e39 tai e38 aivan viimeisinä malleina, kunnon koneella ja individual/m-sport varustuksella ja matalilla kilsoilla kyllä tarjoaisi sitä "oikeaa" bmw fiilistä ja ajamisen sekä omistamisen iloa. Harmi vaan että nuo siistit ja varustelultaan hienot yksilöt alkaa olemaan "loppu" eli myynnissä niitä ei ole edes kunnolla saksan päässä vaikka kuinka yrittäisi kytätä ja jos onkin, hinnat ylittää jo taxfreenä kirkkaasti nettiauton vastaavan ikäiset..
              Eli uudempiin malleihin siirtyminen jossain vaiheessa lienee jo pelkästään tästä syystä edessä.
              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

              Ex.
              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Ei voi kuin todeta että juhiksen kuvaus e46/e39/e38 akselilla on täysin identtinen sen suhteen miten nuo kopat on itse tullut koettua... Omasta puolestani tuoreemman pään hyvin varusteltu e39 pesee monet uudemmat perusvarustellut korit helposti.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1940
                  • Manse

                  Originally posted by Esko View Post
                  Tuli löydettyä Blocketista varsin mieluinen auto porukoille. No siitä sitten sähköpostia ruotsiksi myyjälle että kiinnostaisi auto, voisko kertoa lisää ja saisko muutaman lisäkuvan. Ei kuulu mitään vastausta. Ajattelin että laitan uudestaan viestin kun en ollu varma tuliko hätäpäissään heitettyä oikea sähköposti osote siihen. No sitten tulee vastaus, että auto löytyy ja on uutta vastaavassa kunnossa. Jos haluan exportata auton Suomeen, niin pitäisi olla Ruotsissa joku sukulainen tai kaveri kenen kautta auto pitäisi käyttää. Kysyin sitten, että miksikäs tämmönen järjestely. No ei halua mitään sotkuja rekisterikilpien jne. kanssa. Laitoin asiallisen vastauksen, että jos tulen hakemaan sen, niin voidaan ottaa ne kilvet irti ja tuon omat mukana ja kerroin normaaleista kaupankäyntitoimenpiteistä, miten auto vaihtaa omistajaa ja saa auton pois Ruotsin rekisteristä. Noh, taas ei ole kuulunut mitään vastausta tältä myyjältä. Käy pikku hiljaa sapettamaan tällänen kaupankäynti. Mikä tästä tekee näin sietämättömän vaikeeta?
                  Kuulostaa liiankin tutulta, pari konstia noitten kans veivaamiseen tietysti on.
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11707
                    • Kouvola

                    Empä ole kyllä ikinä tavannut yhtä onnetonta auton myyjää. Kyse edelleen tuosta samasta myyjästä, josta puhuin aikasemminkin. Onnistuin _nixu_:n kautta löytämään yhteyshenkilön Ruotsista, jonka kautta kaupat voisi hoitaa. Tämä henkilö soitti myyjälle alkuviikosta ja kyseli tietoja. Sitten yritettiin soittaa ja jättää tarjous autosta. Myyjä ei vastannut, mutta jätettiin soittopyyntö. No seuraavana päivänä tämä yhteyshenkilö sai myyjän kiinni ja kertoi tarjouksen. Myyjä lupasi soittaa takaisin, mutta eipä taas ole kuulunut mitään. Harmittaa, kun joutunut vaivaamaan tota yhteyshenkilöä asian tiimoilta, kun myyjä on noin vaikeana. Täytyy näköjään siirtää katseet Saksaan. Yhtä potentiaalista yksilöä jo kattelin ja laitoin kyselyä sähköpostilla. Menikö 5min, kun myyjä jo vastasi ja tuntia myöhemmin lähetti parikymmentä uutta kuvaa autosta.

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Suosiolla kannattaa hankkia Saksasta. Sen verran on kokemusta noista Ruotsin yms hankinnoista, että ei ole yleensä vaivan arvoista, jollei kyseessä ole niin erikoinen auto, ettei sitä Saksasta löydä. Valikoima on Saksassa huomattavasti parempi ja myös yksityiset myyjätkin suostuvat lähes poikkeuksetta myymään autonsa vientiin.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11707
                        • Kouvola

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Suosiolla kannattaa hankkia Saksasta. Sen verran on kokemusta noista Ruotsin yms hankinnoista, että ei ole yleensä vaivan arvoista, jollei kyseessä ole niin erikoinen auto, ettei sitä Saksasta löydä. Valikoima on Saksassa huomattavasti parempi ja myös yksityiset myyjätkin suostuvat lähes poikkeuksetta myymään autonsa vientiin.
                        Jep, nyt on GT varattu Berliinin kupeesta ja ens viikolla hakemaan.

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Esko View Post
                          Jep, nyt on GT varattu Berliinin kupeesta ja ens viikolla hakemaan.
                          Siis tämmönen 500-sarjan möhkö GT? Siihen ei kyllä oo silmä vieläkään tottunu.
                          M550d

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Siis tämmönen 500-sarjan möhkö GT? Siihen ei kyllä oo silmä vieläkään tottunu.
                            Aissaatana ne on leuhkoja ja lepposia pelejä Siihen komeaa vannetta alle niin jo kelpaa matkustella...

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11707
                              • Kouvola

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Siis tämmönen 500-sarjan möhkö GT? Siihen ei kyllä oo silmä vieläkään tottunu.
                              Jep, tulee tolla 35i motilla. Emmä ole vieläkään varma, että onko omakaan silmä mut porukoillehan toi tuleekin eikä itelle

                              Originally posted by tuumas View Post
                              Aissaatana ne on leuhkoja ja lepposia pelejä Siihen komeaa vannetta alle niin jo kelpaa matkustella...
                              Vielä ku tuohon saa sellasen läjän mukavuusvarusteita, että siitä ei paljoa matkalehmä parane.

                              Comment

                              • Bemarituristi
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 238
                                • Helsinki

                                E30 ostamisen älytön vaikeus....
                                Kriteereinä:
                                1.8is,2.0,2.5 moottorit, ohjaustehostin, ehjä sisusta, ulkoa kondiksessa, ei ruosteen raiskaama...

                                Vitukun löysin tollasen 320 netistä, mikä oli priima kuntonen, ei herkkuja, mutta kondis olo huippu. Ostin sen 1100e, ja laitoin kokeeksi myyntii 2250, ja sehän meni kaupaksi... Nyt kaduttaa, koska tollasia ei taida enään olla olemassa.
                                Tässä nyt pari viikkoa päivittäin, kokoajan autoa ettineenä, ei tunnu löytyvän. Kai se pitää säästää lisää ja ostaa sitten kovalla rahalla tolanen, tai sitten purasta sormi irti ja niellä tappio ja ostaa e36 ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎