Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nachi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 378

    E38 ostamassa

    Terve, tarkoituksena olisi mahdollisesti vaihtaa tuo nykyinen pösö (406) E38 bemuun, tarkemmin 728, 740 tai 750. Mitä mallivuosia suosittelette näistä, ja mitä päinvastoin kannattaa välttää?

    Törmäsin myös semmoiseen asiaan, että ilmoitettu kulutus on 750:lla VÄHEMMÄN kuin esim. 740, pitääkö tämä paikkansa? (lähteenä autotalli.com)
    Ja tiedän, että jos tämmöisen auton laittaa niin kulutuksella ei ole niin väliä, mutta ihan näin mielenkiinnosta.

    Auto on tulossa tänne lappiin Rovaniemen korkeuksiin, minkälainen ajettava tämä on talvella? Meinaan, kyllähän sillä tietenkin ajaa, mutta tuntuuko siltä että on jokapaikassa kiinni jne. Onhan 750 mm. luistonestoa ja ajonvakautusta, mutta niiden toiminnasta/toimintatavasta talvella ei ole kokemusta ollenkaan, ainoastaan E32 mallia on tullut kesäisin ajeltua (730).

    Siispä, kaikkea yleistä löpinää jos sais omistajilta tai ajaneilta tähän topikkiin, kiitos.
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #2
    Käyppäs tutustumassa http://e38.org/ ja http://www.7-forum.com/modelle/e38/
    Last edited by Rockwell; 14-08-2006, 16:33.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Minulla on E38 750 steptronic vaihteistolla käyttöautona. Loistava auto kaikinpuolin. Parhaita käyttöautoja joilla olen koskaan ajanut. Erittäin mukava kyyti, hyvä ajettava, hiljainen sisämelu, paljon tilaa, hyvä varustelu, nykyään jo kohtuullinen hankintahinta ja näyttävän näköinen. Ainoa negatiivinen asia on polttoaineenkulutus joka tosin on itselleni yhdentekevä asia, koska ajan omalla autolla niin vähän.

      Kulutus E38 750 mallilla on matka-ajossa n. 9-10 litraa/100km, moottoritiellä 10-12 litraa/100km ja kaupunkiajossa 15-18 litraa/100km.

      Jos meinaat ostaa E38 mallin, niin osta ehdottomasti uudemmalla steptronic vaihteistolla. Manuaalivaihteisto ei mielestäni sovi E38 tyyliin. Älä osta 1994 vuonna valmistettuja autoja jo pelkästään vaihteiston hajoamisriskin vuoksi. 1995 vuonna käyttöönotetuissa on jo parempi vaihteisto ja 1995/1996 vaihteessa on saanut ensimmäiset autot (750) steptronic vaihteistolla. Vuonna 1997 se taitaa olla jo kaikissa malleissa.

      Mielestäni 728 on liian pienellä moottorilla E38:n painavaan koriin, mutta jos mihinkää ei ole kiire ja kulutus ei saa olla kovin suuri, niin silloin varmaan perusteltu valinta. 740 4,4 mallilla tulee jo toimeen. 1996 / 1997 vaihteessa taisi saada jo tuolla uudemmalla 4,4 litraisella moottorilla. Vanhemmalla 4,0 litraisella en itse ostaisi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #4
        Sen verta lisättävä Juhiksen juttuun että kaverilla on moinen 728iA (myynnissä jos kiinnostaa ) niin se kyllä yllätti positiivisesti. Ei se niin laiska ollut kun olin aina kuvitellut. Kelpais moinen mullekkin.

        Itsellä ollut 740iA jossa laatikko yritti temppuilla (-94).. Tiiä sit mikä ois ollu lopputulos jos se auto ois vielä olemassa...

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Jos olet hommaamassa tollasta, kannattaa pitää pää kylmänä, mitä olen seurannut niin nyt noissa on täysin ostajan markkinat.Samat autot on roikkuneet pitkään nettiautossa. Ilmeisesti tavis-virtasta pelottaa iso moottori= lue bensan kulutus...näillä hinnoilla...niinpä noi ei vaihda omistajaa. Huomaa että tuonnin suhteen näissä on edulliset prosentit, eli kannattaa laskea ottaako taxfreenä.

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #6
            Originally posted by Brotofobia
            Jos olet hommaamassa tollasta, kannattaa pitää pää kylmänä, mitä olen seurannut niin nyt noissa on täysin ostajan markkinat.Samat autot on roikkuneet pitkään nettiautossa. Ilmeisesti tavis-virtasta pelottaa iso moottori= lue bensan kulutus...näillä hinnoilla...niinpä noi ei vaihda omistajaa. Huomaa että tuonnin suhteen näissä on edulliset prosentit, eli kannattaa laskea ottaako taxfreenä.
            Tämä pitää täysin paikkaansa. Varsinkin Saksassa 750 malleja saa suhteessa edullisimmin kun ajatellaan autojen hintoja uutena. Mutta nehän on juuri niitä parhaita. Ei ne muuten olisi maksanut aikoinaan kaikista eniten. Jos vertaillaan vaikka 1996 vuoden 740 ja 750 hintoja Saksassa johonkin 3-sarjan ripulikiikkuihin niin tuntuu välillä että eihän samaan hintaan saa mitään kunnon moottorilla ja hyvillä varusteilla olevaa peliä.

            Ylläpito ei tietysti ole ilmaista ja veroja tulee edelleen kiitos Suomen valtion hienojen systeemien. Vaikka veroprosentit onkin hieman järkevämpiä kuin monissa muissa malleissa.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • säkki
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 2372
              • espoo

              #7
              No mulla on ollu 2 kappaletta 740:siä ja yks 735:nen ja kokeillu oon kyllä tuota 750:stäki. Mut suosittelen ehdottomasti tota 740:stä ja niinku juhis sano ni jos löydät steptronicilla niin ehdottomasti sillä.Tuo 740:nen on loppujen lopuksi niin vähän vaan hitaampi kun 750:nen mutta vie pitkän matkan pidemmälle samalla bensamäärällä...(no offense juhis,mulla,niinku sullaki pitää olla noi "lippulaivat" mut me ei ostetakkaa autoja järjellä )
              Bmw E60 520D LCI -08

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Ehjä 750 voi olla helpompi löytää kuin ehjä 740 ihan vaan sen takia, koska 740 on Saksassa suosituin malli. Näin ainakin vanhemmissa vuosimalleissa. Facelifteistä ja kalliimmista sellasista taitaa löytyä kumpaakin ihan hyvin.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  mitähän eroa 730 ja 735 koneissa muuta kun kuutiot? onkohan kulutus huomattavasti pienempi mitä 740:ssä?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    mitähän eroa 730 ja 735 koneissa muuta kun kuutiot? onkohan kulutus huomattavasti pienempi mitä 740:ssä?
                    Olennaista on vuosimallierot. E38 730i malleja valmistettiin ja myytiin 1994-1996 vuosina. Eli uudempana kuin 1996 alkuvuodesta käyttöönotettuna niitä ei ole olemassakaan. E38 735i malli esiteltiin 1995/1996 vaihteessa ja vuosimallit on käytännössä 1996-2001.

                    Vanhassa 3,0 litraisessa moottorissa oli 218hv (160kW) ja uudemmasssa 3,5 litraisessa 238hv (175kW) tai 235hv (173kW). Tuo 3,0 kuuluu M60 sarjan moottoreihin ja uudempi 3,5 litrainen on M62 mallisarjan moottori.

                    En usko että noissa 730i tai 735i malleissa on olennaisesti pienempi kulutus kuin 740i mallissa. Joissakin tilanteissa ehkä jopa toisin päin.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • dhr
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 207

                      #11
                      Originally posted by Juhis View Post
                      Vanhassa 3,0 litraisessa moottorissa oli 218hv (160kW) ja uudemmasssa 3,5 litraisessa 238hv (175kW) tai 235hv (173kW). Tuo 3,0 kuuluu M60 sarjan moottoreihin ja uudempi 3,5 litrainen on M62 mallisarjan moottori.

                      En usko että noissa 730i tai 735i malleissa on olennaisesti pienempi kulutus kuin 740i mallissa. Joissakin tilanteissa ehkä jopa toisin päin.
                      Ainakin tuo vanha 3-litrainen V8 lähtee kuin lehmä ojasta. Aika lailla piti antaa kenkää, ennen kuin kulki kepeästi. Pienimmillä moottoreilla E38:n massa todella tuntuu. Itse ottaisen juuri tuon 4,4-litraisen.

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #12
                        Originally posted by dhr View Post
                        Ainakin tuo vanha 3-litrainen V8 lähtee kuin lehmä ojasta. Aika lailla piti antaa kenkää, ennen kuin kulki kepeästi. Pienimmillä moottoreilla E38:n massa todella tuntuu. Itse ottaisen juuri tuon 4,4-litraisen.
                        Näinpä juuri. Mielestäni tuo 5,4 litrainen V12 on paras vaihtoehto E38 koriin, eikä 4,4 litrainen V8:kaan ole ollenkaan huono valinta. Molemmissa on tarpeeksi tehoja ja vääntöjä painavan auton liikuttamiseen jouhevasti. Täällä vaan ei näkyään saa kirjoittaa suoraan mitä ajattelee kun 728i miehet on heti helisemässä, joten en viitsinyt toistaa sanojani. Kaikkihan on tietysti suhteellista mikä on se "riittävä" suorituskyky autoon. Nämä siis bensakoneista. Dieseleillä ajaa ne jotka sellaisen katsovat olevan itselleen tarpeellisen.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • nootti84
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 619
                          • Kajaani

                          #13
                          On tullut tässä lyhyen ajan kuluessa kokeiltua e38 728ia ja 740ia:ta ja itse en ikinä ottaisi kyseistä autoa tuolla 2.8L moottorilla, juurikin tuosta e38 korista saa omasta mielestäni 110% enemmän irti tuolla 4.0/4.4L moottorilla! Itse etsiskelen juuri e38 740ia:ta 95-
                          "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


                          http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            eli siis 728i voisi olla järkevämpi vaihtoehto mitä 730i. noita 730i:tä saa jo halvemmalla mitä 728:tä, mutta kulutus ilmeisesti 2-3L suurempi ja tehossa ei taida isoa eroa olla... olishan se kasi ollut tosin kiinnostava.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by nachi View Post
                              Terve, tarkoituksena olisi mahdollisesti vaihtaa tuo nykyinen pösö (406) E38 bemuun, tarkemmin 728, 740 tai 750. Mitä mallivuosia suosittelette näistä, ja mitä päinvastoin kannattaa välttää?

                              Törmäsin myös semmoiseen asiaan, että ilmoitettu kulutus on 750:lla VÄHEMMÄN kuin esim. 740, pitääkö tämä paikkansa? (lähteenä autotalli.com)
                              Ja tiedän, että jos tämmöisen auton laittaa niin kulutuksella ei ole niin väliä, mutta ihan näin mielenkiinnosta.

                              Auto on tulossa tänne lappiin Rovaniemen korkeuksiin, minkälainen ajettava tämä on talvella? Meinaan, kyllähän sillä tietenkin ajaa, mutta tuntuuko siltä että on jokapaikassa kiinni jne. Onhan 750 mm. luistonestoa ja ajonvakautusta, mutta niiden toiminnasta/toimintatavasta talvella ei ole kokemusta ollenkaan, ainoastaan E32 mallia on tullut kesäisin ajeltua (730).
                              Kas kun piti oikein miettiä ettenkö itse kirjoittanut tätä
                              Samansuuntaista mietinnässä, tosin nyt on käyttöautona E32 735 IAL. Joten pitkää uudempaa seiskaa heti kun talous myöten antaa.
                              Tuosta seiskakolmeviitosesta voi sanoa että on ollut kaikin puolin loistava käyttöautonakin (no joutuuhan sitä vähn jo harrastelemaan). Myös talvella - joten en voi epäillä jotteiko E38 olisi vieläkin parempi. Tilaa on, varusteita ja mukavuutta eikä ole missään kelissä mitenkään rauhaton ajettava. Lukkoperähän noissa on aika monessa ja etuvetoautot jäävät kyllä risteyksessä taakse kynsimään lumikelillä. Ei ole vielä niin pahaa paikkaa löytynyt jotta kiinni olisi jäänyt... Lämminkin on ja lämpenee nopeasti. Webastomallejakin löytyy ja taukolämpö lienee melkein kaikissa. Vakuutushinnatkaan ei ole ylitsepääsemättömiä kun vertaa siihen mitä auto tarjoaa, jos bonuksia on niin eipä nuo summat suuria ole vuositasolla.
                              Tuolla kolmeviitosella kuutoskoneella menee 8,5 maantiellä ja 12-13 kaupungissa, myös talvella (lähtö kyllä lämpimästä tallista). Viiskymppinenkään ei taida tiellä enempää viedä, kaupungissa varmaan sitten. Toisaalta oma valinta olisi oikeastaan vain 750, pitkä malli (pitkään tottunut, onpahan tenavilla jalkatilaa ). Pitää odotella sopivan löytymistä, sopivaan hintaan, ja kartuttaa pankkitilin saldoa.
                              Oikeastaan ainoa miinus käyttöautona noissa on siinä jotta niitä saa olla "koko ajan" imuroimassa ja puunaamassa, tenavien jäljiltä - ei viitsi pitää hienoa autoa vähääkään törkyisenä. Toisaalta äkkiä ne tenavatkin oppii arvostamaan autonkin siisteyttä, tuommoiset vähän isommat ainakin.
                              Jotta tervetuloa lisää seiskoja Rovaniemelle, ei niitä täällä liikaa ole ainakaan!

                              -Noissa autoissa tulee sitten halvemmaksi ostaa se vähän kalliimpi oikeasti hyvä yksilö kuin korjata siinä halvemmassa huonommin pidetyssä olevia pikkuvikoja.

                              -Jos tuommoinen tulee hankittua ja mahdollisia probleemia ilmenee löytyy minulla myös siistit ja hyvin varustellut työtilat ja yli 10v kokemusta autoharrastamisesta ja elektroniikasta/YV.
                              Last edited by WSE1; 25-09-2006, 17:22.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎