Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #91
    Originally posted by biiemdabljuu View Post
    Vai saako jostakin vielä uusia e38:a?
    Saivar-saivar. Puhuttiin vain yksilöeroista, ei sen tarkemmin. Joku joka ei autoja tai merkkiä entuudestaan tunne (ehkä jopa sellainen, joka tämän kaltaisen topicin aloittaa tai on muuten samasta aiheesta kiinnostunut) saattaa saada tuosta sen kuvan, että seiskoissa olisi ns. maanantaikappaleita, mitä tusinamerkkien seassa hyvin yleisesti esiintyy. Eli rotteloita, joissa on sitten kaikki laatujärjestelmän ohi päässeet viat. Tällaisia tapauksia ei käsittääkseni seiskoissa juuri esiinny. Siksi kirjoitin.

    Sen sijaan vähän ajettuja e38 seiskoja saa edelleen, nykyään yhä harvemmin, mutta saa kuitenkin. Niistä vaan täytyy maksaa vähän enemmän kuin hinnat-alkaen yksilöistä. Joihin tosin valitettavan usein kaikkia mallisarjan autoja verrataan...

    Originally posted by Noppe View Post
    Onhan tästä jauhettu, mutta kysyn silti: omaan budjettiin noita vanhemmalla laatikolla olevia saisi vähempi ajettuna ja paremmilla varusteilla, vai onko tuo vanhempi laatikko oikeasti niin paska, että kannattaa tinkiä varusteissa ja laittaa stepillinen?:think
    Tarkoitat 5HP30, jos 740 mallista puhutaan? Ei kai se nyt niin paska ole. Onhan niitä alkupään laatikoita parjattu, tyyppivioiksi ne kuula- ja rumpuviat kai lasketaan. Searchilla löytyy. Jossain vaiheessa -95 vuonna ne kai korjattiin noilta osin, vaan tarkkaa vaihtoajankohtaa en tiedä. Mutta on niitäkin, joissa ei ole ollut mitään vikaa. Oma mielipiteeni on, ettei se steppi autuutta tuo. Vaan on niitä toisenlaisiakin mielipiteitä...
    Last edited by Erich; 10-07-2008, 18:07.
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • C63
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 89
      • Finland

      #92
      Nyt ollaan taas vähän viisaampia! Kiitoksia vaan vastanneille tähän mennessä!

      Comment

      • biiemdabljuu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 156

        #93
        Halpoja löytyy

        Katselin tuossa nettiauton tarjontaa ja kyllähän sieltä e38-mallisarjan autoja löytyy pilvin pimein. Ja kaikki on myyntitekstien mukaan "lähes virheettömiä lämpimästä tallista".

        Kuten aiempikin postaaja mainitsi, on harmi että kaikki 700-sarjalaiset niputetaan samaan, vaikka yksilötasolla kuntoerot voivat olla todella suuret. Eli en suosittele ostamaan halvinta, vaan käy katsomassa useampia ja tee ostopäätös kokemuksen pohjalta. Näitä saa nyt halvalla, mutta isojen vikojen korjaaminen on edelleen kallista.

        Onnea metsästykseen.
        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Kuopio

          #94
          Originally posted by Erich View Post
          Tarkoitat 5HP30, jos 740 mallista puhutaan? Ei kai se nyt niin paska ole. Onhan niitä alkupään laatikoita parjattu, tyyppivioiksi ne kuula- ja rumpuviat kai lasketaan. Searchilla löytyy. Jossain vaiheessa -95 vuonna ne kai korjattiin noilta osin, vaan tarkkaa vaihtoajankohtaa en tiedä. Mutta on niitäkin, joissa ei ole ollut mitään vikaa. Oma mielipiteeni on, ettei se steppi autuutta tuo. Vaan on niitä toisenlaisiakin mielipiteitä...
          Juu, 740 oli mielessä. Onhan täälläkin monikin tietysti kirjoitellut omistavansa/ajaneensa yli 300tkm rullatulla ilman mitään ongelmia + ne kaikki joilla ei ongelmia ole, eivät varmaan täällä ole itkemässä asiasta.

          Comment

          • Omega
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 30
            • Kainuu

            #95
            Itse oon ajellu nyt vajaat 3kk 740:llä ja päivääkään en oo katunut. Kilsoja on tullu vajaat 10tkm ja tuntuu että mitä enemmän sillä ajaa sen paremmaksi se muuttuu. Varsinkin kun joskus käy ajamassa jollakin muulla autolla niin sen jälkeen todellakin osaa arvostaa seiskan kyytiä. Sitten noista käyttökuluista niin kyllähän se rahaa imee kun tällaisen laittaa siitä ei pääse mihinkään. Lähes kaikki osat maksaa huomattavasti enemmän kuin tavan malleihin ja koska tällaisessa ei voi mitenkään sallia minkäänlaisia kolinoita ym. vikoja niin kaikenlaista palikkaa saa melko varmasti vaihdella. Varsinkin jos ostaa juurikin tuollaisen hieman alle tai yli 200tkm ajetun niin niitä alustanosia saa varmasti vaihtaa. Kulutus on mulla pyörinyt siellä 10-11 reipasta maantieajoa ja 13-14 kaupunkiajossa. Sitten tuosta laatikosta sen verran että oli mikä tahansa jos on huonolla käytöllä ollut tai muuten vaan sattuu huonompi kipale kohdalle niin saattaa kilahtaa, niistä kun ei ikinä tiedä. En kyllä menisi väittämään että steppi ois yhtään sen varmempi kuin tuo vanhempikaan laatikko.

            Eli sen voin sanoa että jos on valmis laittamaan siihen ylläpitoon hieman enemmän rahaa niin ehdoton ostos, aivan varmasti! Rahalleen saa kyllä vastinetta!

            Ps. Noppe ala jo sinäki hommata 740 ennenkun kesä ihan kokonaan menee ohi. Ja mulle se eberi...
            MB c270 cdi
            MB c180
            MB 190 2.0 -88
            E38 730d -99
            MB Vito 112 Cdi
            MB S400Cdi L -00
            E38 740iA -94

            Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #96
              Originally posted by mpower85 View Post
              Ps. Noppe ala jo sinäki hommata 740 ennenkun kesä ihan kokonaan menee ohi. Ja mulle se eberi...
              Kuhan tuosta entisestä nyt sattus pääsemään eroon... Ois kyllä Kempeleessä yks 750

              Pitää syksyllä kuulostella töissä jos sattus tulemaan käytettyä eberiä...

              Comment

              • Juhutti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 633
                • Tampere

                #97
                Noista huoltohinnoista sen verran, ettei ne seiskassa mitenkään ihan päättömiä ole, vrt. esim. S-mersu tai Audi A8. BMW-tasolla tietty voi olla hieman korkeammat kuin "halvemmissa" versioissa.
                Skoda.

                ex.
                e63 645ci
                e38 730iA
                e36 325i

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3982
                  • Suomi

                  #98
                  Originally posted by Juhutti View Post
                  Noista huoltohinnoista sen verran, ettei ne seiskassa mitenkään ihan päättömiä ole, vrt. esim. S-mersu tai Audi A8. BMW-tasolla tietty voi olla hieman korkeammat kuin "halvemmissa" versioissa.
                  No mitä noita hintoja olen vähän seuraillut niin S-mersu on kallein, audi A8:in ja bemarin seiskan osat on samaa luokkaa mutta jos otetaankin vertailuun S8 eikä A8 niin tietyt osat on huomattavasti kalliimmat, kuin bemarissa...

                  Puhumattakaan osien saatavuudesta ässään, kun tuntuu ettei mitään löydy hyllystä koko Suomesta.

                  Mutta itse aiheeseen niin e38 7-sarjalainen on varmasti loistava auto (itsekkin välillä salaa haaveilen sellaisesta...) mutta itse en 740:sta pienempää edes harkitsisi bensan hinta sinne tai tänne.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • SLK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 275
                    • Päijät-häme

                    #99
                    Sitten näkökanta pienimoottorisella seiskalla ajavalta.

                    Auton yleinen laatu on ollut yllättävän hyvä. Omalla ajettu nyt reilu 294tkm ja ehkä suurin kilometrien ilmiantaja on kuskin penkki ja sekään ei ole mikään pyssyllä ammuttu. Vertauskohteina pidän perheen kakkos autoja joilla mittarilukemat on olleet 300tkm molemmin puolin. On ollut Civicciä, Xantiaa ja Astraa. Ne on ihan eri planeetalta.
                    Kunnossa olevassa seiskassa ei ole kitinöitä, värinöitä, kalkatuksia, kolinoita tai natinoita. Ota ihmeessä se huollettu versio. Jos ei ole nykyiseltäkään omistajalta tiedossa huoltoja tai kuitteja -> seuraava vaihtoehto. Mieluummin maksaa enemmän laitetusta. Se kun vie paljon ajopäiviä pois kun auto seisoo pajalla.

                    Kun en tiedä millä moottorilla topicin aloittaja on tottunut ajelemaan niin omasta mielestä tällä 2.8 litrasella 200hv:lla, joka liikuttaa n. 1750kg massaa, parjää ihmeen hyvin liikenteessä. Paikaltaan lähdettäessä siinä on massaa liikutettavaksi, mutta ohitukset menee ihan kivasti. Itse mittailin tuossa eräs päivä 80-120km/h ja n. 8s pintaan meni (lentävä, automaatti, talla pohjaan). EDIT: Otin uudet vedot manuaali puolella ja 7,2s sain tällä kertaa.

                    Kannattaa kysyä myyjältä syökö öljyä. Mene pakoputken viereen haistelemaan kun auto on käynnissä, jos tuntuu semmonen palaneen öljyn käry voit unohtaa sen. Itse tulin tämän auton kanssa vähän huijatuksi kun auton öljyn kulutus oli aika suuri. Nyt se on vihdoinkin korjattu (venttiilivarren kumit), mutta se oli ainoa asia joka aika ajoin vitutti autossa.

                    Autoon olen ollut tyytyväinen. Iso perheauto hyvillä sisätiloilla (++) ja luxus kyydillä.

                    Ja se, että samaan hintaan saa saman ikäisiä 3 ja 5 sarjan bemuja. Ei helveta
                    Last edited by SLK; 12-07-2008, 20:46.
                    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      Kulutuksesta jotain. En tiedä, rikki kai tuo mun auto on, kun se menee niin vähällä. Tai sitten olen herkkä varpainen.
                      Nytkin lukee 10.6l seka-ajossa(matkaajoa n. 20%)
                      http://www.luntti.1g.fi/kuvat/Omia+autoja/740i/ post num. 57 alkaa kulutus keskustelu.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Seiskaa olen ajatellut firmalle sijaisautokäyttöön, mutta ajatuksena vähän epäilyttää että asiakaat tottumattomuuttaan saattaisivat jollain 750 ajaa itsensä hengiltä kokeillessaan, tai ainakin korttinsa hyllylle... PR arvo seiskalla kyllä ilmeisesti olisi kohdallaan. (Semmoisia yksilöitä joissa on kaikki mahdolliset viat voi tarjota sitten tännepäin, hintapolitiikka sen mukaan).
                        Tokihan tuota omassakin autokannassa voisi tehdä hypyn E32-> E38 (lang ilman muuta) kun ei oikein Maybachiinkaan vielä säästöt riitä, mutta eipä tuosta hyväkuntoisestakaan E32:sta enää mitään järkevää summaa oikein saa. Huoltokuluja ei onneksi tarvitse miettiä, muuta kuin osien hinta.
                        Vai kannattaakohan tuo E32->E38 vaihto mitenkään, jos ajatellaan molempien olevan samantasoisessa kunnossa; kertokaapas vaihtaneet, tuoko mitään lisäarvoa, ,mikä on paremmin, mikä huonommin?
                        Last edited by WSE1; 12-07-2008, 01:58.

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          E32 oli 80-luvulla kova sana. Mutta onhan E38 ihan eri peli. Ja topicin aloittajalle.. hanki vähintään 740i 4.4, mieluiten suoraan 750i 5.4. On muuten kunnossa olevana todella leppoisa peli! Ja ihan turha kenenkään kertoa, miten tuo 4.4 kulkee paperilla yhtä hyvin kuin 750i. Varmaan paperilla kulkeekin, mutta itse en aja niillä papereilla, vaan autoilla!
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            On tullu vaiheltua e32 ja e38 eestakas. Itse tykkään enemmän e32:n ajettavuudesta ja siitä että se tuntuu näppärälle. E38 on jotenkin etäinen ja ison oloinen jo ratin takana. Sisusta ja moottorivalikoima sitten taas kääntäs katseet tonne e38-puolelle.


                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Seiskaa olen ajatellut firmalle sijaisautokäyttöön, mutta ajatuksena vähän epäilyttää että asiakaat tottumattomuuttaan saattaisivat jollain 750 ajaa itsensä hengiltä kokeillessaan, tai ainakin korttinsa hyllylle... PR arvo seiskalla kyllä ilmeisesti olisi kohdallaan. (Semmoisia yksilöitä joissa on kaikki mahdolliset viat voi tarjota sitten tännepäin, hintapolitiikka sen mukaan).
                            Tokihan tuota omassakin autokannassa voisi tehdä hypyn E32-> E38 (lang ilman muuta) kun ei oikein Maybachiinkaan vielä säästöt riitä, mutta eipä tuosta hyväkuntoisestakaan E32:sta enää mitään järkevää summaa oikein saa. Huoltokuluja ei onneksi tarvitse miettiä, muuta kuin osien hinta.
                            Vai kannattaakohan tuo E32->E38 vaihto mitenkään, jos ajatellaan molempien olevan samantasoisessa kunnossa; kertokaapas vaihtaneet, tuoko mitään lisäarvoa, ,mikä on paremmin, mikä huonommin?
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Bimer
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 359
                              • Hkää

                              Tiedossa olisi E38 735i -97, manuaali, 232tkm. Tutkimaan ei sen tarkemmin pääse kun auto on tällä hetkellä Ruotsissa.
                              Onko tuossa mallissa mitään ns. tyyppivikaa mitä pitäisi alkaa murehtia? 740:ssä tuntunut ongelmana olevan esim. öljypumpun kiinnityksen löystyminen, mites tässä moottorissa? Mitähän luokkaa kulutus ja suorituskyky tuolla manuaalilaatikolla verrattuna esim. vastaavaan automaattiin?
                              Talvella: Ford Sierra iS
                              Kesällä: E92 335d

                              Comment

                              • MasaTDS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1606
                                • Tampere

                                pelkkää hyvää ovat omat kokemukset e38:sta.Auto on todella nautinnollinen ajettava varsinkin matkanopeuksissa,omani on -94 730i manualilla ja auton iästä huolimatta ei todellakaan tunnu että ajaa 14v vanhalla autolla.Omassani oli öljypumppu lähes iti ostohetkellä joka ainakin näissä tyyppivikana ja nyt alkanut pientä vetelyä keulassa tapahtua,joten alkaa olemaan puslien ja nivelten vaihdon aika.Varustetasohan näissä on kattava jo vaikka ostaisi perusvarustellun.Comfort penkeillä kannattaa ehdottomasti hankkia,takaa parhaan mahdollisen ajoasennon.
                                Omassa sekalaisessa ajossani,jossa aikalailla puolet kaupunkia ja puolet maantietä on keskikulutus n.11L/100km,jos tulee paljon matka-ajoa menee tuollainen helposti alta 10L.Tuo 730 riittää hyvin jos ei ole ostamassa e38:a urheiluautoksi,toki itsekin haluaisin isompi koneisen mutta tuollakin riittävät ominaisuudet kun saa malmikasan liikkeelle.
                                E24 635csi
                                M-B W140
                                Citroen c4 coupe
                                H-D sportster chopper

                                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                                www.mpanet.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎