Taitaa olla niin, että ne jotka tolla 728:lla eivät ole ajaneet, ovat sitä mieltä, että sillä ei pärjää liikenteessä. Kannattaa kokeilla. Paikaltaan lähdettäessä ei mikää tykki, mutta ohituksissa aivan loistava.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ostamassa
Collapse
X
-
Originally posted by SAMIoj View PostTaitaa olla niin, että ne jotka tolla 728:lla eivät ole ajaneet, ovat sitä mieltä, että sillä ei pärjää liikenteessä. Kannattaa kokeilla. Paikaltaan lähdettäessä ei mikää tykki, mutta ohituksissa aivan loistava.
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Oman kokemuksen mukaan 728i (vm. -98) oli ainakin manuaalivaihteisena erittäinkin positiivinen kokemus suorituskyvyn suhteen. Ei todellakaan tarvitse kierrättää hulluna vaan kone on erittäin vääntävä ja mukava käytössä. Sanotaanko näin että kaikkiin normaalitilanteisiin riittävä ja ennenkaikkea taloudellinen ratkaisu. Urheiluautot sitten erikseen.
728i manuaali kiihtyy muuten mitattuna 0-100 km/h 8,6 sek. Ja ostajan mukaan mittariin kelasi vielä 235 km/h. Ja tankilla päästelee parhaimmillaan yli 1100 km.
-Mika-E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A BLUETEC 9G Elegance -13
Comment
-
-
E38:sia ostamassa (7-series ihmiset huomio!)
E38:n hankinta alkaisi olla ajankohtainen ja vähän taustatietoja automallista onkin jo haeskeltu.. Moottorivaihtoehtoja, varusteita, värejä jne. Kaikista tärkein vielä puuttuu, eli kiinnostaisi siis tietää käytännön vinkkejä kyseisestä automallista. Esimerkiksi:
-Tekniikka
-Tekniikan kestävyys
-Laadukkuus
-Huoltaminen/Huollon hinta
-Tyyppiviat ja niiden korjaus
-Varaosien hinnat
-Ajettavuus
-Mitä kannattaa ottaa huomioon tälläistä hankkiessa?
-Onko mitään erityisiä asioita, joita kannattaa kysellä myyjältä ennen kaupanteko hetkeä "Onko mittaria ruuvattu"-kysymyksen lisäksi?
Muutenkin käytännön kokemukset autosta kiinnostaa! Kuten viestistä ehkä näkyykin, niin minkäänlaista kokemusta autosta ei juuri ole, tai BMW:sta yleensäkkän eli kaikki tieto on erittäin tarpeellista ja tervetullutta.
Kaikkihan on ilmeisesti tekniikka kohtaista näissä, mutta erityisesti vinkit 735 mallia kohtaan siis tässä vaiheessa kiinnostaa.
Kiitos vastauksista!
(Jos moderaattorit katsovat topicin olevan väärässä aihekategoriassa, niin saa siirtää oikeaan)
Comment
-
-
Ostaahan kannattaa ainoastaan suurin ja kaunein, eli 750.Kulutuksen erot ovat vähäiset mutta auto kulkee aivan eri tavalla, kuin pienemmät mallit. Ja ne äänet...
Tekniikkana 7-sarjan V12-kone on yksi BMW:n pisimpään tuotannossa olleista koneista (1987-2001). Siihen tehtiin -95 (vai oliko -94) parannuksia mutta periaate lienee aika lailla sama eli se on kahdennettu rivikuutonen.
Kun autoon tekee normaalit huollot ja hoitaa samalla havaitut kuluneet osat, ei pitäisi olla ongelmia. Jos ei tarkista kaikkia huoltokohteita, mitä määräaikaishuollossa on, ei voi olettaa, etteikö yllätyksiä voisi tulla.
Kannattaa kuitenkin ostaessa ajaa lenkki ja mieluummin käydä kokeilemassa useita yksilöitä. Itse olen ajanut noin viittätoista yksilöä Saksassa usealla kerralla ja kunnossa oli huomattavia eroja.
Auton ajettavuus on erinomainen, jos se on kunnossa. V12:lla auto kulkee miellyttävän vaivattomasti. Autobaanalla se kulkee 250 km/h kuin juna. Suomessa ajo on myös varsin mukavaa ja rauhallista, kun 120 km/h ei juuri tuota ongelmia.
Ennen kuin teet kauppaa, käy koeajolla! Sammuta radio, pane tuulettimet hiljaiselle asetukselle ja aja eri nopeuksilla, erilaisilla tiepinnoilla, kokeile täyskiihdytystä jne.
Kannattaa muistaa myös, että jos auto on maksanut uutena sen 150000 euroa, sen ostajille tuskin tulee rahavaikeuksia 1500 euron huollosta. Normaalisti huolloista selviää paljon halvemmalla mutta niistä ei kannata luistaa. Yleensä määräaikaishuolto maksaa merkkiliikkeessä 200-800 euroa riippuen tehtävästä huollosta.
Kilometreistä sen verran, että olen kokeillut 750:tä, jossa mittarissa oli 420 tkm se kulki vielä aivan vaivattomasti ja ilman mitään ongelmia. Toinen, jossa mittarissa oli 140 tkm, tutisi ajossa todella kovasti. Varmasti päinvastaisiakin tapauksia on eli kannattaa käydä kokeilemassa. Kunnosta voi olla varma ainoastaan pakasta otetusta autosta.
Suosittelen V12-seiskaa lämpimästi! Se on erinomainen käyttöauto, jolla on ilo ajaa pitkääkin reittiä.
Comment
-
-
730iA e38
Moi,
Puolivuotta em. autolla (ajettu 200 tkm) ajaneena minulla ei juurikaan ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Laatu on todella hyvää, ajettavuus parasta mahdollista. Kuten edellinenkin sanoi, yksilötasolla tosin vaihtelu voi olla suurtakin.
Myös näissä, kuten muissakin BMW:n malleissa, ainoa päänvaivaa aiheuttava on alustan puslien ja nivelien sekä koiranluiden kuluminen, tosin niistä vaivoista pääsee osat vaihtamalla ja on todella kaiken vaivan arvoista. Mitään värinöitä/tärinöitä/narinoita ei näissä autoissa kannata hyväksyä. Menee maku hienoon autoon.
Konevaihtoehdoista sen verran, että oma kokemukseni rajoittuu 3 litraiseen V8:n. Suorituskyky on riittävä ja keskikulutus 10 litran tietämissä. Toki 740/750-sarjojen suorituskyky on toista luokkaa, mutta harva näitä urheiluautoksi ostaa. V12 -koneesta sen verran, että vaikka se tosiaan oli tuotannossa toista vuosikymmentä, se on samalla maineeltaan hieman epäilyttävä, aiheesta vai ei, siihen en ota kantaa. Varmasti niin hyviä kuin huonojakin yksilöitä on tarjolla, eli tarkkana pitää olla.
Ai niin, multa sais -95 730iA:n kymppitonnilla, on tullut tarve farmariautolle. Ajettu tosiaan 200 tkm."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
Originally posted by biiemdabljuu View PostKuten edellinenkin sanoi, yksilötasolla tosin vaihtelu voi olla suurtakin.
Originally posted by biiemdabljuu View PostMyös näissä, kuten muissakin BMW:n malleissa, ainoa päänvaivaa aiheuttava on alustan puslien ja nivelien sekä koiranluiden kuluminen, tosin niistä vaivoista pääsee osat vaihtamalla ja on todella kaiken vaivan arvoista.
Alkuperäisosat kestävät, tarviketukivarsista ja puslista on eri foorumeilla kirjoitettu varottavia esimerkkejä jo monessa yhteydessä. Ebayn halvimmat eivät taida soveltua kuin myyntikunnostuksiin. Vai miten voidaan perustella, että orkkisosa kestää yli kymmenenkin vuotta, kehno tarvike alle vuoden?
Originally posted by biiemdabljuu View PostToki 740/750-sarjojen suorituskyky on toista luokkaa, mutta harva näitä urheiluautoksi ostaa.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Minulla on ollut nyt runsaat kaksi vuotta ajoautona nolo 725tdsa. Oli 186tkm. ajettu ostettaessa, nyt 307tkm. Korjattu on vain vesipumppu ja dieselpumpun tiivisteet. Vesipumppu olisi pitänyt älytä vaihtaa ennen leviämistä, ne kun kestää lähes poikkeuksetta sen 200tkm. Alustassa ei vieläkään mitään ongelmia. Tuolla pikkudieselilläkin koko ajan kortti lepattaa. Tottahan V12 on makia kuin mikä, mutta jos.......niin menee kaksio keskustassa. Seuraava on kyllä täälläkin bensalla kulkeva, nafta maksaa melkein saman ja verot päälle.
Lujia autoja e38:t on, osta pois vaan.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Käytetyistähän tässä puhutaankin
Vai saako jostakin vielä uusia e38:a?
Eli kyllä, tarkoitin että käytetyissä autoissa voi olla suuriakin eroja yksilötasolla, kuten sain huomata nykyistä etsiessäni. Edellisten omistajien huolto- ja käyttötottumukset näkyvät auton kunnossa.
Ja alustan osienkin suhteen tarkoitin juuri sitä, että vaihtotarve tulee yleensä viimeistään 200 tkm kohdalla ja vaihdettuaan osat kunnollisiin niistä ei enää tarvitse murehtia.
Konepuolesta sen verran, että aika hyvin toi 730:ä riittää maantienopeuksillekin, ainakin Suomessa. 2000 rpm vauhtia n. 120 km/h, eli tartte konetta huudattaa. Mutta makuasioita, kuka kuinkakin pitkän jatkeen tarvitsee...
Naapurin Skoda-mies kehui että "mökkimatkoilla 100 km/h ja 3500 kierrosta on juuri sopiva." Kokeilin omalla mökkimatkalla BMW:n vastaavaa ja arvot olivat 185 km/h / 3500 rpm. Meni naapuri hiljaiseksi."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
mahtavia vehkeitähän ne on varmasti kaikki jos vain on pidetty kunnol. itsellä 750 ja on toiminut erittäin hyvin paitsi näit surullisen kuuluisia "tarvike" neveliä. se on tosi et jos niissä alkaa säästään ni ei kannata, marmoritiskille vain suoraa vaik onki vähä kalliimpia.
mitä bensan kulutukseen tulee niin tolla munki vehkeel pääsee maantiellä sieväl ajol n.9 ja risat kulutukseen ja kaupungis menee sit se 17-20 ja keskikulutus ollu n.20 tkm matkalla 14l.
huoltojen hinnat kuten yhdessä jutus sanottiin saattaa maksaa jopa 150€ mut jos tekee itse niin siinki säästää aikalailla.
Comment
-
-
Keskikulutuksesta
Toi mun antama n. 10 litran (viimeksi 10,5l) sadalla pitää sisällään 450 km maantietä ja 200 km kaupunkiajoa Helsingissä, sama kuvio toistuu lähes joka viikko. Se on myös valmistajan antama keskikulutus.
Mutta kuka niitä laskee, jos auto kulkee hienosti ja naapuri on kateellinen (lue: se sama Skoda-mies). Osta paras yksilö joka vastaan tulee, itse arvostaisin alkuperäisyyttä. Tietää mitä ostaa."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
Itselläkin seuraavana tulossa e38. Värinä itselle ainakin hopea näyttää parhaimmalta silmään.
Onhan tästä jauhettu, mutta kysyn silti: omaan budjettiin noita vanhemmalla laatikolla olevia saisi vähempi ajettuna ja paremmilla varusteilla, vai onko tuo vanhempi laatikko oikeasti niin paska, että kannattaa tinkiä varusteissa ja laittaa stepillinen?:think
Comment
-
-
Tarkoittanet ZF:n 5hp18:a
Ei se paska ole, kai noissa stepeissä vikoja on ainakin saman verran esiintynyt. Mulla on ollut tollanen laatikko jo kahdessa bemussa ja hyvin ovat toimineet. Olen molempiin vaihtanut laatikkoöljyt lotraamalla alakautta, tosin molemmat ovat olleet mustakilpisiä eli laatikkoöljynvaihto on kuulunut huolto-ohjelmaan alkujaankin. Onko sitten hyvää tuuria ollut vaiko puheet vioista liioiteltuja? Mene ja tiedä, mutta oma kokemukseni on positiivinen."Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
Comment