Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SLK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 275
    • Päijät-häme

    #76
    Taitaa olla niin, että ne jotka tolla 728:lla eivät ole ajaneet, ovat sitä mieltä, että sillä ei pärjää liikenteessä. Kannattaa kokeilla. Paikaltaan lähdettäessä ei mikää tykki, mutta ohituksissa aivan loistava.
    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #77
      Originally posted by SAMIoj View Post
      Taitaa olla niin, että ne jotka tolla 728:lla eivät ole ajaneet, ovat sitä mieltä, että sillä ei pärjää liikenteessä. Kannattaa kokeilla. Paikaltaan lähdettäessä ei mikää tykki, mutta ohituksissa aivan loistava.
      Pärjää varmasti, mutta kyllä siinä varmasti jotain jää kaipaamaan. Moottorinluonne on kyllä tuttu, sen verran tullut ajettua autoilla joihin se oikeasti kuuluu :P

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • Mika V.
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 37

        #78
        Oman kokemuksen mukaan 728i (vm. -98) oli ainakin manuaalivaihteisena erittäinkin positiivinen kokemus suorituskyvyn suhteen. Ei todellakaan tarvitse kierrättää hulluna vaan kone on erittäin vääntävä ja mukava käytössä. Sanotaanko näin että kaikkiin normaalitilanteisiin riittävä ja ennenkaikkea taloudellinen ratkaisu. Urheiluautot sitten erikseen.

        728i manuaali kiihtyy muuten mitattuna 0-100 km/h 8,6 sek. Ja ostajan mukaan mittariin kelasi vielä 235 km/h. Ja tankilla päästelee parhaimmillaan yli 1100 km.

        -Mika-
        E63 T AMG `Designo´ -07
        E350 T A BLUETEC 9G Elegance -13

        Comment

        • Jultsu_tre
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 4
          • Tampere

          #79
          Kuinkas suuri tankki noissa seiskoissa on? 80-90 litraa?

          Comment

          • rjkl
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 104

            #80
            Neljä vuotta tulee täyteen kaunottarelle tänä vuonna. Ei vikoja taipaleella ole ollut simahtaneen akun tueksi. Malli on 38/750 96. Seuraavaa hankintaa jo suunnitellaan loppuvuodeksi. Emännän kypsyttely on hyvällä alulla

            Comment

            • C63
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 89
              • Finland

              #81
              E38:sia ostamassa (7-series ihmiset huomio!)

              E38:n hankinta alkaisi olla ajankohtainen ja vähän taustatietoja automallista onkin jo haeskeltu.. Moottorivaihtoehtoja, varusteita, värejä jne. Kaikista tärkein vielä puuttuu, eli kiinnostaisi siis tietää käytännön vinkkejä kyseisestä automallista. Esimerkiksi:

              -Tekniikka

              -Tekniikan kestävyys

              -Laadukkuus

              -Huoltaminen/Huollon hinta

              -Tyyppiviat ja niiden korjaus

              -Varaosien hinnat

              -Ajettavuus

              -Mitä kannattaa ottaa huomioon tälläistä hankkiessa?

              -Onko mitään erityisiä asioita, joita kannattaa kysellä myyjältä ennen kaupanteko hetkeä "Onko mittaria ruuvattu"-kysymyksen lisäksi?

              Muutenkin käytännön kokemukset autosta kiinnostaa! Kuten viestistä ehkä näkyykin, niin minkäänlaista kokemusta autosta ei juuri ole, tai BMW:sta yleensäkkän eli kaikki tieto on erittäin tarpeellista ja tervetullutta.

              Kaikkihan on ilmeisesti tekniikka kohtaista näissä, mutta erityisesti vinkit 735 mallia kohtaan siis tässä vaiheessa kiinnostaa.

              Kiitos vastauksista!

              (Jos moderaattorit katsovat topicin olevan väärässä aihekategoriassa, niin saa siirtää oikeaan)

              Comment

              • panda-ardillita
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 10

                #82
                Ostaahan kannattaa ainoastaan suurin ja kaunein, eli 750. Kulutuksen erot ovat vähäiset mutta auto kulkee aivan eri tavalla, kuin pienemmät mallit. Ja ne äänet...

                Tekniikkana 7-sarjan V12-kone on yksi BMW:n pisimpään tuotannossa olleista koneista (1987-2001). Siihen tehtiin -95 (vai oliko -94) parannuksia mutta periaate lienee aika lailla sama eli se on kahdennettu rivikuutonen.

                Kun autoon tekee normaalit huollot ja hoitaa samalla havaitut kuluneet osat, ei pitäisi olla ongelmia. Jos ei tarkista kaikkia huoltokohteita, mitä määräaikaishuollossa on, ei voi olettaa, etteikö yllätyksiä voisi tulla.

                Kannattaa kuitenkin ostaessa ajaa lenkki ja mieluummin käydä kokeilemassa useita yksilöitä. Itse olen ajanut noin viittätoista yksilöä Saksassa usealla kerralla ja kunnossa oli huomattavia eroja.

                Auton ajettavuus on erinomainen, jos se on kunnossa. V12:lla auto kulkee miellyttävän vaivattomasti. Autobaanalla se kulkee 250 km/h kuin juna. Suomessa ajo on myös varsin mukavaa ja rauhallista, kun 120 km/h ei juuri tuota ongelmia.

                Ennen kuin teet kauppaa, käy koeajolla! Sammuta radio, pane tuulettimet hiljaiselle asetukselle ja aja eri nopeuksilla, erilaisilla tiepinnoilla, kokeile täyskiihdytystä jne.

                Kannattaa muistaa myös, että jos auto on maksanut uutena sen 150000 euroa, sen ostajille tuskin tulee rahavaikeuksia 1500 euron huollosta. Normaalisti huolloista selviää paljon halvemmalla mutta niistä ei kannata luistaa. Yleensä määräaikaishuolto maksaa merkkiliikkeessä 200-800 euroa riippuen tehtävästä huollosta.

                Kilometreistä sen verran, että olen kokeillut 750:tä, jossa mittarissa oli 420 tkm se kulki vielä aivan vaivattomasti ja ilman mitään ongelmia. Toinen, jossa mittarissa oli 140 tkm, tutisi ajossa todella kovasti. Varmasti päinvastaisiakin tapauksia on eli kannattaa käydä kokeilemassa. Kunnosta voi olla varma ainoastaan pakasta otetusta autosta.

                Suosittelen V12-seiskaa lämpimästi! Se on erinomainen käyttöauto, jolla on ilo ajaa pitkääkin reittiä.

                Comment

                • biiemdabljuu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 156

                  #83
                  730iA e38

                  Moi,

                  Puolivuotta em. autolla (ajettu 200 tkm) ajaneena minulla ei juurikaan ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Laatu on todella hyvää, ajettavuus parasta mahdollista. Kuten edellinenkin sanoi, yksilötasolla tosin vaihtelu voi olla suurtakin.

                  Myös näissä, kuten muissakin BMW:n malleissa, ainoa päänvaivaa aiheuttava on alustan puslien ja nivelien sekä koiranluiden kuluminen, tosin niistä vaivoista pääsee osat vaihtamalla ja on todella kaiken vaivan arvoista. Mitään värinöitä/tärinöitä/narinoita ei näissä autoissa kannata hyväksyä. Menee maku hienoon autoon.

                  Konevaihtoehdoista sen verran, että oma kokemukseni rajoittuu 3 litraiseen V8:n. Suorituskyky on riittävä ja keskikulutus 10 litran tietämissä. Toki 740/750-sarjojen suorituskyky on toista luokkaa, mutta harva näitä urheiluautoksi ostaa. V12 -koneesta sen verran, että vaikka se tosiaan oli tuotannossa toista vuosikymmentä, se on samalla maineeltaan hieman epäilyttävä, aiheesta vai ei, siihen en ota kantaa. Varmasti niin hyviä kuin huonojakin yksilöitä on tarjolla, eli tarkkana pitää olla.

                  Ai niin, multa sais -95 730iA:n kymppitonnilla, on tullut tarve farmariautolle. Ajettu tosiaan 200 tkm.
                  "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                  Comment

                  • Erich
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 783
                    • Hämeenkyrö

                    #84
                    Originally posted by biiemdabljuu View Post
                    Kuten edellinenkin sanoi, yksilötasolla tosin vaihtelu voi olla suurtakin.
                    Tarkoittanette varmaankin, että käytetyissä on eroja, koska kaikki eivät pidä autojaan hyvin. Uutena perheen sisäinen laadunvaihtelu on varmaankin ollut aika vähäistä.

                    Originally posted by biiemdabljuu View Post
                    Myös näissä, kuten muissakin BMW:n malleissa, ainoa päänvaivaa aiheuttava on alustan puslien ja nivelien sekä koiranluiden kuluminen, tosin niistä vaivoista pääsee osat vaihtamalla ja on todella kaiken vaivan arvoista.
                    Vähän ne minun mielestäni kuluvat, siis jos vertaa moneen muuhun. Omalla rullattu kohta 200 tkm ja vasta nyt auto alkaa antamaan merkkejä uusimisen tarpeesta. Vai onko vain poikkeuksellinen yksilö? Eräissä muissa tuolla ajomäärällä on tavaraa vaihdettu alle jo moneen kertaan...

                    Alkuperäisosat kestävät, tarviketukivarsista ja puslista on eri foorumeilla kirjoitettu varottavia esimerkkejä jo monessa yhteydessä. Ebayn halvimmat eivät taida soveltua kuin myyntikunnostuksiin. Vai miten voidaan perustella, että orkkisosa kestää yli kymmenenkin vuotta, kehno tarvike alle vuoden?


                    Originally posted by biiemdabljuu View Post
                    Toki 740/750-sarjojen suorituskyky on toista luokkaa, mutta harva näitä urheiluautoksi ostaa.
                    Makuasioita... Jos mietitään asiaa kulutuksen kautta, niin kaupunkiin pienempi kone, maantielle voi sitten ottaa isommankin. Jokainen tietää itse parhaiten oman kipukynnyksensä. Tai jos sitä ei ole, niin valintaa ei varmaan tarvitse pohtia..?
                    6 - E24 635
                    7 - E38 740
                    8 - E31 850

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #85
                      Minulla on ollut nyt runsaat kaksi vuotta ajoautona nolo 725tdsa. Oli 186tkm. ajettu ostettaessa, nyt 307tkm. Korjattu on vain vesipumppu ja dieselpumpun tiivisteet. Vesipumppu olisi pitänyt älytä vaihtaa ennen leviämistä, ne kun kestää lähes poikkeuksetta sen 200tkm. Alustassa ei vieläkään mitään ongelmia. Tuolla pikkudieselilläkin koko ajan kortti lepattaa. Tottahan V12 on makia kuin mikä, mutta jos.......niin menee kaksio keskustassa. Seuraava on kyllä täälläkin bensalla kulkeva, nafta maksaa melkein saman ja verot päälle.
                      Lujia autoja e38:t on, osta pois vaan.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • biiemdabljuu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 156

                        #86
                        Käytetyistähän tässä puhutaankin

                        Vai saako jostakin vielä uusia e38:a?

                        Eli kyllä, tarkoitin että käytetyissä autoissa voi olla suuriakin eroja yksilötasolla, kuten sain huomata nykyistä etsiessäni. Edellisten omistajien huolto- ja käyttötottumukset näkyvät auton kunnossa.

                        Ja alustan osienkin suhteen tarkoitin juuri sitä, että vaihtotarve tulee yleensä viimeistään 200 tkm kohdalla ja vaihdettuaan osat kunnollisiin niistä ei enää tarvitse murehtia.


                        Konepuolesta sen verran, että aika hyvin toi 730:ä riittää maantienopeuksillekin, ainakin Suomessa. 2000 rpm vauhtia n. 120 km/h, eli tartte konetta huudattaa. Mutta makuasioita, kuka kuinkakin pitkän jatkeen tarvitsee...

                        Naapurin Skoda-mies kehui että "mökkimatkoilla 100 km/h ja 3500 kierrosta on juuri sopiva." Kokeilin omalla mökkimatkalla BMW:n vastaavaa ja arvot olivat 185 km/h / 3500 rpm. Meni naapuri hiljaiseksi.
                        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                        Comment

                        • juhajan
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 88

                          #87
                          mahtavia vehkeitähän ne on varmasti kaikki jos vain on pidetty kunnol. itsellä 750 ja on toiminut erittäin hyvin paitsi näit surullisen kuuluisia "tarvike" neveliä. se on tosi et jos niissä alkaa säästään ni ei kannata, marmoritiskille vain suoraa vaik onki vähä kalliimpia.


                          mitä bensan kulutukseen tulee niin tolla munki vehkeel pääsee maantiellä sieväl ajol n.9 ja risat kulutukseen ja kaupungis menee sit se 17-20 ja keskikulutus ollu n.20 tkm matkalla 14l.

                          huoltojen hinnat kuten yhdessä jutus sanottiin saattaa maksaa jopa 150€ mut jos tekee itse niin siinki säästää aikalailla.

                          Comment

                          • biiemdabljuu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 156

                            #88
                            Keskikulutuksesta

                            Toi mun antama n. 10 litran (viimeksi 10,5l) sadalla pitää sisällään 450 km maantietä ja 200 km kaupunkiajoa Helsingissä, sama kuvio toistuu lähes joka viikko. Se on myös valmistajan antama keskikulutus.

                            Mutta kuka niitä laskee, jos auto kulkee hienosti ja naapuri on kateellinen (lue: se sama Skoda-mies). Osta paras yksilö joka vastaan tulee, itse arvostaisin alkuperäisyyttä. Tietää mitä ostaa.
                            "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              #89
                              Itselläkin seuraavana tulossa e38. Värinä itselle ainakin hopea näyttää parhaimmalta silmään.

                              Onhan tästä jauhettu, mutta kysyn silti: omaan budjettiin noita vanhemmalla laatikolla olevia saisi vähempi ajettuna ja paremmilla varusteilla, vai onko tuo vanhempi laatikko oikeasti niin paska, että kannattaa tinkiä varusteissa ja laittaa stepillinen?:think

                              Comment

                              • biiemdabljuu
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 156

                                #90
                                Tarkoittanet ZF:n 5hp18:a

                                Ei se paska ole, kai noissa stepeissä vikoja on ainakin saman verran esiintynyt. Mulla on ollut tollanen laatikko jo kahdessa bemussa ja hyvin ovat toimineet. Olen molempiin vaihtanut laatikkoöljyt lotraamalla alakautta, tosin molemmat ovat olleet mustakilpisiä eli laatikkoöljynvaihto on kuulunut huolto-ohjelmaan alkujaankin. Onko sitten hyvää tuuria ollut vaiko puheet vioista liioiteltuja? Mene ja tiedä, mutta oma kokemukseni on positiivinen.
                                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎