Originally posted by remedy
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 ostamassa
Collapse
X
-
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postalamäkeen ja kovassa myötätuulessa toi lukemayhden 740i:n ajoin saksasta ja kulutukset oli n.10-11l matka-ajossa ja nousi hetkessä 13l paikkeille kun tuli vähänkin kaupunki ajoa. pelkästään kaupungissa sitten +15l
EDIT: Lisätietoina autossani on lastu, viriputkisto yms. Kulutukset on OBC:n antamia, mutta perstuntuma tankkailujen myötä tukee kyllä sitä, ettei OBC kaukana totuudesta ole. (Edellinen auto vei mitatusti n. 12l / 100km ja useammin sai olla tankilla kuin tällä Bemulla.) Renkaiden vaikutuksesta en tiedä, mutta kitkoina alla pyörii edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, joten eipä ne ainakaan kulutusta laske... Tehdashan lupaa 7,8l / 100km tasaisessa matka-ajossa...Last edited by Tenox; 19-02-2007, 09:31.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by remedy View PostNostetaanpas wanha triidi ylös. Itseäni ei tuo bensankulutus niinkään haittaa jos kerta sille kulutukselle saa vastinettakin tehon muodossa.
Mutta mutta miten on huoltokulujen laita? Luksus auto ja paljon voi härpäkkeitä hajota. Entä Mites alustan kestävyys? Paljonko moottorilla ajaa ennen suurempia huoltoja? Tyyppiviat? Mua huolettas seiskan omistaja enemmän noi huoltokulut kuin bensat tai vakuutukset....Kokemuksia?Last edited by nootti84; 19-02-2007, 09:52."Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
Originally posted by remedy View PostNostetaanpas wanha triidi ylös. Itseäni ei tuo bensankulutus niinkään haittaa jos kerta sille kulutukselle saa vastinettakin tehon muodossa.
Mutta mutta miten on huoltokulujen laita? Luksus auto ja paljon voi härpäkkeitä hajota. Entä Mites alustan kestävyys? Paljonko moottorilla ajaa ennen suurempia huoltoja? Tyyppiviat? Mua huolettas seiskan omistaja enemmän noi huoltokulut kuin bensat tai vakuutukset....Kokemuksia?
Kannattaa laittaa suosiolla koko alusta uusiksi, jos on vähänkään välystä. EDC iskarit on kalliit, mutta yleensä ihmeen hyvässä kunnossa, vaikka paljon ajettuja. Iskunvaimennus ei tietysti ole enää yhtä hyvä, kuin uusissa iskareissa, mutta menevät kyllä katsastuksesta läpi ja niillä pystyy ajamaan.
Etu- ja takapään nivelet ja puslat on aika pitkälti samaa tavaraa kuin E39 malleissa. Niitä saa kohtuuhintaan tilaamalla esim. saksalaisista firmoista. Osia löytyy vaikka Ebay:sta selaamalla.
Eniten murehtisin seiskan ostajana, että automaattilaatikko on varmasti ehjä. Jollet sitten osta manuaalia, joka tosin ei mielestäni oikein sovi auton tyyliin. Eikä 750 mallia edes saa manuaalina. Osta suosiolla steptronicilla varustettu automaatti, jos päädyt automaattiin.
Yleisesti ottaen mielestäni E38 on vielä korkeampaa laatua kuin E39.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Hoplaa
Ensimmäisen bemun osto on enemmän kuin lähellä, ja ajattelin siirtyä suoraan Kuningassarjaan. Mistään ei vain tahdo löytyä oikeanlaisella sisustalla (beige nahka) olevaa e38:ia. Täysmusta nahkasisustakin menettelisi. Tuon lisäksi pohdin vielä 728 / 740 4.4 eroja, paljonko tuossa tulisi 10tkm vuositasolla eroja huolto -ja bensakustannuksissa? Tuo tehokkaampi motti houkuttaisi tietysti, ja jos puhtaasti kulutusta laskee niin 10tkm tekisi kai jotain 400-500e enempi gasoliinia vuodessa...? "pieni" hinta mielestäni vähän "Suuremmasta Ilosta"
Comment
-
-
Hyvä se on valita ekaksi Bemuksi 7-sarjalainen. Mutta tokkopa toi 728i vs. 740i käyttökulujen erot ovat mitenkään ratkaisevia. Kun on kyse näin vanhoista autoista(yli 10 vuotta), niin käyttö- ja korjauskuluissa tulee aika paljon satunnaisvaihtelua riippuen yksilöstä. Muutaman satasen säästö bensakuluissa saattaa helposti mennä moninkertaisesti aivan yllättävään ja satunnaiseen vikaan ja sen korjaamiseen. Että kai se hyvä ja oikeanhintainen yksilö kannattaa ostaa. Ja ostaa vielä sellaisen mallin, mistä tykkää niin ei tunnu niin pahalta jos se hajoaa...
Comment
-
-
Juu ei nuo kulut mitään mahdottomia oo ellei satu just sitä yksilöä ostamaan missä on kaikki kulutusosat juuri lopussa. Kannattaa ehdottomasti valita huoltokirjallinen yksilö ja mielellään max. 3 omistajaa. Nää on kuitenki jo niissä hinnoissa että varsinkin saksasta löytyy aika kauheita yksilöitä, löytyy niitä toki suomestakin. Mulla on ollut 740:nen ennen tuota 750:stä ja ainakin nyt näyttää siltä, että tää 750 vie minun ajossa vähemmän bensaa kuin 740. 728:sia en edes harkitsisi koska n. 10Tkm vuosisuoritteella ei 750 vie sekalaisessa ajossa juurikaan enenpää bensaa. Eikä se 2.8 jaksa tuota malmikasaa viedä...E28 M
Comment
-
-
Originally posted by bayerman View PostEikä se 2.8 jaksa tuota malmikasaa viedä...
Itsellä aikanaan oli 740iA ja silloin en ollut ikinä ajanut 728 mallilla. Olin hirveen negatiivinen kyseistä mallia kohtaan että eihän sillä pysy etes liikenteen mukana ja sitähän joutuu huudattaa ihan hulluna mieli liikkua. Ka pääsinpäs sitten moista ajelemaan ja mielipide muuttu kokonaan! Todella positiivinen yllätys oli tuo 2.8 kone moisessa kopassaMelkein uskaltasin väittää että 325 on hitaampi ja 525 on 100% varmuudella hitaampi
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostMelkein uskaltasin väittää että 325 on hitaampi ja 525 on 100% varmuudella hitaampiOriginally posted by Bayerische Motoren Werke AG
BMW 728i
1910 kg/193 hv = 9,9 kg/hv
0-100 km/h 9,6
0-1000 m 30,5 s
Huiput 228 km/h
BMW 525i
1480 kg/192 hv = 7,7 kg/hv
0-100 km/h 8,6 s
0-1000 m 29,2 s
Huiput 230 km/h
Comment
-
-
Tässäkin on se että mitä autosta haluaa. Jos halua vain kruisailu auton niin sitten varmaan riittää tuo 728. Mutta jossain vaiheessa tulee, kuitenkin tilanne että sitä voimaa toivoisi olevan enemmän esim. maantie ohitukset jne.
Itse olen sitä mieltä että tuollaisessa "tankissa" pitää olla myös tankin moottori eli oma valinta olisi 740 tai 750.
Tuosta kasikoneesta minulla on kokemusta vain 5-sarjassa mutta tuo V12 pata olisi vähintäänkin mielenkiintoinen kokemus jos sellaista pääsisi joskus testamaan.:thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
728:sta 740:seen ei ole kustannuslaskelmallisesti niin paljoa euroja, etteikö kannattaisi päätyä V8:iin. On se sentään jo melkein moottori vrt. edustusauto 3-sarjan coupen moottorilla. (728).
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostMilloin lähdetään viivalle?Mut lähinnä pointti oli että kannattaa käydä koeajaa 728 jos mahdollisuus.. Ainakin mun käsityksen muutti täysin..
Comment
-
Comment