Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #61
    Originally posted by remedy View Post
    Nostetaanpas wanha triidi ylös. Itseäni ei tuo bensankulutus niinkään haittaa jos kerta sille kulutukselle saa vastinettakin tehon muodossa.

    Mutta mutta miten on huoltokulujen laita? Luksus auto ja paljon voi härpäkkeitä hajota. Entä Mites alustan kestävyys? Paljonko moottorilla ajaa ennen suurempia huoltoja? Tyyppiviat? Mua huolettas seiskan omistaja enemmän noi huoltokulut kuin bensat tai vakuutukset....Kokemuksia?
    Alusta kaipaa uusimista noin 180tkm kohdalla joten enemmän ajettu auto voikin olla kannattavampi ostos, koska kalliit osat on jo vaihdettu. Itellä on sellanen 728 ja siinä kone ei kaipaa mitään suuria huoltoja/remontteja, pelkkä öljyjen, suodattimien ja hihnojen vaihto riittää. Isompien koneiden vaatimista remonteista ei tietoa. Mun mielestä huoltokulut ei ole mitkään kovat, varsinkin jos ite osaa tehdä jotain. Jos merkkiliikkeessä teettää kaikki hommat johonkin 10v vanhaan vehkeeseen, niin kulut räjähtää taatusti käsiin.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #62
      Originally posted by bemu2000 View Post
      alamäkeen ja kovassa myötätuulessa toi lukema yhden 740i:n ajoin saksasta ja kulutukset oli n.10-11l matka-ajossa ja nousi hetkessä 13l paikkeille kun tuli vähänkin kaupunki ajoa. pelkästään kaupungissa sitten +15l
      Paljonkos 740i painaa enemmän kuin E34 540ia? Oma viimeksi mainittu menee Suomen talvinopeusrajoituksissa (mittarissa 90-100km/h todellista 10 vähemmän) matka-ajossa 8,5 - 9l / 100km, seka-ajossa jossa paljon työmatkaa ja vähän kaupunkiajoa menee 11-12l / 100km. Ihan pelkässä kaupunkiajossa meneekin sitten omat ja varastetut. (Ainakin 15l / 100km). Tuohan siis on sillä 4.0 M60 koneella.

      EDIT: Lisätietoina autossani on lastu, viriputkisto yms. Kulutukset on OBC:n antamia, mutta perstuntuma tankkailujen myötä tukee kyllä sitä, ettei OBC kaukana totuudesta ole. (Edellinen auto vei mitatusti n. 12l / 100km ja useammin sai olla tankilla kuin tällä Bemulla.) Renkaiden vaikutuksesta en tiedä, mutta kitkoina alla pyörii edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, joten eipä ne ainakaan kulutusta laske... Tehdashan lupaa 7,8l / 100km tasaisessa matka-ajossa...
      Last edited by Tenox; 19-02-2007, 09:31.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • nootti84
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 619
        • Kajaani

        #63
        Originally posted by remedy View Post
        Nostetaanpas wanha triidi ylös. Itseäni ei tuo bensankulutus niinkään haittaa jos kerta sille kulutukselle saa vastinettakin tehon muodossa.

        Mutta mutta miten on huoltokulujen laita? Luksus auto ja paljon voi härpäkkeitä hajota. Entä Mites alustan kestävyys? Paljonko moottorilla ajaa ennen suurempia huoltoja? Tyyppiviat? Mua huolettas seiskan omistaja enemmän noi huoltokulut kuin bensat tai vakuutukset....Kokemuksia?
        Taitaa yleisimmät viat olla noin painavissa autoissa alustan puslissa ja nivelissä. Omalla ajettu nyt n.185 000km ja katsastuksen iskunvaimennin testissä ei mitään huomauttamista ja EDC:kin pelaa moitteettomasti! Paljon on autossani noita "härpäkkeitä" mutta kaikki on pelannut moitteettomasti! Bensaa auto syö 4.4L moottorilla maantiellä 100km/h ajettuna 9-10L/100km ja kaupungissa n.15.5L/100km!
        Last edited by nootti84; 19-02-2007, 09:52.
        "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


        http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19178
          • -

          #64
          Originally posted by remedy View Post
          Nostetaanpas wanha triidi ylös. Itseäni ei tuo bensankulutus niinkään haittaa jos kerta sille kulutukselle saa vastinettakin tehon muodossa.

          Mutta mutta miten on huoltokulujen laita? Luksus auto ja paljon voi härpäkkeitä hajota. Entä Mites alustan kestävyys? Paljonko moottorilla ajaa ennen suurempia huoltoja? Tyyppiviat? Mua huolettas seiskan omistaja enemmän noi huoltokulut kuin bensat tai vakuutukset....Kokemuksia?
          Vakuutukset ei oo sen kalliimpia, kuin missään muussakaan. Bensaa menee paljon varsinkin V8 ja V12 koneilla. Noin 2000 kilon malmikasa ei liiku ilmaiseksi. Tosin minimimoottorihan E38:n on tuo 4,4 litrainen V8 ja mieluiten suoraan 5,4 litraisella V12 koneella..

          Kannattaa laittaa suosiolla koko alusta uusiksi, jos on vähänkään välystä. EDC iskarit on kalliit, mutta yleensä ihmeen hyvässä kunnossa, vaikka paljon ajettuja. Iskunvaimennus ei tietysti ole enää yhtä hyvä, kuin uusissa iskareissa, mutta menevät kyllä katsastuksesta läpi ja niillä pystyy ajamaan.

          Etu- ja takapään nivelet ja puslat on aika pitkälti samaa tavaraa kuin E39 malleissa. Niitä saa kohtuuhintaan tilaamalla esim. saksalaisista firmoista. Osia löytyy vaikka Ebay:sta selaamalla.

          Eniten murehtisin seiskan ostajana, että automaattilaatikko on varmasti ehjä. Jollet sitten osta manuaalia, joka tosin ei mielestäni oikein sovi auton tyyliin. Eikä 750 mallia edes saa manuaalina. Osta suosiolla steptronicilla varustettu automaatti, jos päädyt automaattiin.

          Yleisesti ottaen mielestäni E38 on vielä korkeampaa laatua kuin E39.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • SLK
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 275
            • Päijät-häme

            #65
            Oma 728 kuluttaa seka-ajossa 11-11,5L/100km ja maantiellä 8L paikkeilla. Hiljaista ja mukavaa kyytiä. Perstuntumalla mitattuna kulkee paremmin kuin entinen E34 525 24V.
            exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

            Comment

            • Jultsu_tre
              Newbiemmer
              • May 2007
              • 4
              • Tampere

              #66
              Hoplaa

              Ensimmäisen bemun osto on enemmän kuin lähellä, ja ajattelin siirtyä suoraan Kuningassarjaan. Mistään ei vain tahdo löytyä oikeanlaisella sisustalla (beige nahka) olevaa e38:ia. Täysmusta nahkasisustakin menettelisi. Tuon lisäksi pohdin vielä 728 / 740 4.4 eroja, paljonko tuossa tulisi 10tkm vuositasolla eroja huolto -ja bensakustannuksissa? Tuo tehokkaampi motti houkuttaisi tietysti, ja jos puhtaasti kulutusta laskee niin 10tkm tekisi kai jotain 400-500e enempi gasoliinia vuodessa...? "pieni" hinta mielestäni vähän "Suuremmasta Ilosta"

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #67
                Hyvä se on valita ekaksi Bemuksi 7-sarjalainen. Mutta tokkopa toi 728i vs. 740i käyttökulujen erot ovat mitenkään ratkaisevia. Kun on kyse näin vanhoista autoista(yli 10 vuotta), niin käyttö- ja korjauskuluissa tulee aika paljon satunnaisvaihtelua riippuen yksilöstä. Muutaman satasen säästö bensakuluissa saattaa helposti mennä moninkertaisesti aivan yllättävään ja satunnaiseen vikaan ja sen korjaamiseen. Että kai se hyvä ja oikeanhintainen yksilö kannattaa ostaa. Ja ostaa vielä sellaisen mallin, mistä tykkää niin ei tunnu niin pahalta jos se hajoaa...

                Comment

                • bayerman
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 297
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Juu ei nuo kulut mitään mahdottomia oo ellei satu just sitä yksilöä ostamaan missä on kaikki kulutusosat juuri lopussa. Kannattaa ehdottomasti valita huoltokirjallinen yksilö ja mielellään max. 3 omistajaa. Nää on kuitenki jo niissä hinnoissa että varsinkin saksasta löytyy aika kauheita yksilöitä, löytyy niitä toki suomestakin. Mulla on ollut 740:nen ennen tuota 750:stä ja ainakin nyt näyttää siltä, että tää 750 vie minun ajossa vähemmän bensaa kuin 740. 728:sia en edes harkitsisi koska n. 10Tkm vuosisuoritteella ei 750 vie sekalaisessa ajossa juurikaan enenpää bensaa. Eikä se 2.8 jaksa tuota malmikasaa viedä...
                  E28 M

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    #69
                    Originally posted by bayerman View Post
                    Eikä se 2.8 jaksa tuota malmikasaa viedä...
                    Pakko kommentoida

                    Itsellä aikanaan oli 740iA ja silloin en ollut ikinä ajanut 728 mallilla. Olin hirveen negatiivinen kyseistä mallia kohtaan että eihän sillä pysy etes liikenteen mukana ja sitähän joutuu huudattaa ihan hulluna mieli liikkua. Ka pääsinpäs sitten moista ajelemaan ja mielipide muuttu kokonaan! Todella positiivinen yllätys oli tuo 2.8 kone moisessa kopassa Melkein uskaltasin väittää että 325 on hitaampi ja 525 on 100% varmuudella hitaampi

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #70
                      Originally posted by Janza182 View Post
                      Melkein uskaltasin väittää että 325 on hitaampi ja 525 on 100% varmuudella hitaampi
                      Originally posted by Bayerische Motoren Werke AG

                      BMW 728i

                      1910 kg/193 hv = 9,9 kg/hv

                      0-100 km/h 9,6
                      0-1000 m 30,5 s

                      Huiput 228 km/h

                      BMW 525i

                      1480 kg/192 hv = 7,7 kg/hv

                      0-100 km/h 8,6 s
                      0-1000 m 29,2 s

                      Huiput 230 km/h
                      Milloin lähdetään viivalle?
                      Last edited by SledgeHammer82; 17-05-2007, 10:41. Reason: Huiput lisätty

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #71
                        Nii, melkeen tekis mieli sanoa että jos itse jollain ilveellä pärjää 728i:llä, niin miksei ostaisi sellaista kun eiköhän se näy hinnassa ettei sellaista suositella kellekkään... Että ei se nyt niiiin kamala auto ole varmastikkaan, mitä annetaan ymmärtää.

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3989
                          • Suomi

                          #72
                          Tässäkin on se että mitä autosta haluaa. Jos halua vain kruisailu auton niin sitten varmaan riittää tuo 728. Mutta jossain vaiheessa tulee, kuitenkin tilanne että sitä voimaa toivoisi olevan enemmän esim. maantie ohitukset jne.

                          Itse olen sitä mieltä että tuollaisessa "tankissa" pitää olla myös tankin moottori eli oma valinta olisi 740 tai 750.
                          Tuosta kasikoneesta minulla on kokemusta vain 5-sarjassa mutta tuo V12 pata olisi vähintäänkin mielenkiintoinen kokemus jos sellaista pääsisi joskus testamaan.:think
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • chorrus
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 565
                            • 00100

                            #73
                            728:sta 740:seen ei ole kustannuslaskelmallisesti niin paljoa euroja, etteikö kannattaisi päätyä V8:iin. On se sentään jo melkein moottori vrt. edustusauto 3-sarjan coupen moottorilla. (728).

                            AUDI TT Roadster 3.2
                            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                            ex.
                            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                            E38 740iA bmw schwarz II
                            E39 530dAt titansilbermetallic
                            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                            E32 735iA - lachssilbermetallic
                            E24 635CSI polarismetallic
                            AUDI A6 TDI
                            SAAB 'takemenow' 900i
                            CITROËN XSARA VTS
                            CITROËN JUMPER
                            FORD MONDERO
                            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                            + 23 x Peugeot

                            Comment

                            • munakas_gtr
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 47

                              #74
                              750 on kyllä jotain ihan saatanan hienoa, juurikin matka-autona. Tilaa on ja kyyti on upeeta.

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4988
                                • 013

                                #75
                                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                                Milloin lähdetään viivalle?
                                Viilataanpas nyt sit pilkkua kun olin epäselvä: 525iA meinasin.. Ja toisekseen en omista viissatkua enkä seiskaa Mut lähinnä pointti oli että kannattaa käydä koeajaa 728 jos mahdollisuus.. Ainakin mun käsityksen muutti täysin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎