Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ja lapset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Originally posted by BeamR View Post
    Ei sinne skeidaan laiteta niitä kolmea lastenistuinta yhtään sen enempää kuin seiskasataseenkaan.
    On Skeidan takapenkissä etenkin keskipaikka silmin nähden leveämpi kuin e38:ssa :think
    Mitä istumajärjestykseen tulee niin kyllä sen on oltava lapset takana istuimissaa ja aikuiset edessä, vanhinkaan ei ole vielä siinä iässä että tohtisin pelkälle korokkelle laittaa mutta vuoden päästä ehkä...
    R-Mersuhan se olisi loistava peli mutta siihen näyttää lompsa kirkkaasti punaista, v*tuttaa olla köyhä


    Noissakin vähän hinta karkaa kun aletaan katsomaan alle 100tkm ajettuja ja onhan tuo muutenkin "raksapaku"
    Last edited by Jube; 18-07-2012, 09:56.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Jube View Post
      R-Mersuhan se olisi loistava peli mutta siihen näyttää lompsa kirkkaasti punaista, v*tuttaa olla köyhä
      No jaa, niissäkin alkaa jo hinnat tulemaan sinne <30k€ luokkaan, ja pankistahan saa rahaa

      Ja pitänee hintansa paremmin kuin tsekkimersu. Samoin muuten tuntuu noi VW multivanit pitävän arvonsa melko hyvin :think
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        Niin, unohdin äskettäin tarkentaa että onhan R-Mersuja tarjolla jopa alle 30t€ mutta ajettu +200tkm ja yhdistettynä siihen että aivan helvetin kalliit osat =
        Autona kyllä varmasti tila-ihmeiden aatelia


        Onhan tuommonen jopa ihan nätti ja varusteltukkin mutta kilsat ja ikä suhteutettuna hintaan
        Onko nuo VAG konsernin vehkeet tosiaan noin surkeita että 200tkm kohdalla pitää moottori laittaa uusiksi?
        Last edited by Jube; 18-07-2012, 10:22.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          tuosta sitten vaan tinkimään, jos ei vaihdokkia ole


          ja eikös seiskoissakin huhupuheen mukaan ole kalliit varaosat...
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            Originally posted by BeamR View Post
            Ja eikös seiskoissakin huhupuheen mukaan ole kalliit varaosat...
            Uudemmissa kyllä mutta jos e38 vaikka M52:lla niin eihän noihin osat paljoa maksa...

            Ihanan kalliita nuo Mersun Airmatic tolpat eteen, jousipussit sekä iskarit taakse ja niitä menee ainakin täällä pohjoisen olosuhteissa
            Pakko ajatella myös ylläpito kustannuksia...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • DWHLL
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 189
              • Espoo

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Teutoniat nuo on, mitään ei uskota ennenkuin kokeillaan. Vikahan ei ole vaunujen vaan pienen auton.
              Kun noista taittaa istuinosan siten, että selkänoja on yläasennossa, niin se istuu kuin hanska tuohon ratasosan päälle. Ja sitten voi alkaa lastata muita tavaroita. Meillä mahtui ekan lapsen kanssa noi samat (jos on Spirit S3) rattaat perheen matkatavaroiden kanssa e81:n konttiin, ja e39 touringiin ne voi melkein työntää suoraan sisään
              ------------
              f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
              e91 325d -07 Alpinweiß

              ex:
              e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
              e81 120d M-sport -08 LeMans blau
              e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
              e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

              Comment

              • anssivuo
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 6
                • Suomi

                Meille mentiin vaunukauppaan auton kanssa ja valittiin vaunut jotka mahtuu E90 takaronttiin ja parhaimmaksi osoittautui emmaljungan city crossit pehmeellä kopalla. Ottaa renkaat irti niin mahtuu hyvin takakontin perällä ja vielä mahtuu useampi kassi ronttiin.

                Viime talvena kahden aikuisen laskettelukamat ja 3kk vauvan tavarat mahtui kyytiin vaikka reissussa oltiin viikko. Auto oli täynnä mutta kaikki mahtu mukaan vaikka vain sukset laitettiin katolle.
                Last edited by anssivuo; 18-07-2012, 12:00.

                Comment

                • vilikeri
                  BTCF Member
                  • May 2011
                  • 38
                  • Oulu

                  Aika jännä kun ei meinaa mahtua,meillä kiskassaan auton perään yleensä tuplarattaat(leviät ku perr, ei meinaa Oulusa mahtua paikallisliikenteen ovesta sisään) sekä 2 aikuisen ja 3 lapsen kamat kun lähetään reissuun, ja monasti tahtoo jäähä vielä vähän tilaaki niin että saa miettiä että tuliko nyt kaikki:think. Tokihan ne takaikkunoista näkyy kamat, ovishan tuohon koslaan kiskassa suksiboksin kattotelineitten päälle, mutta jos autosta reissun ajan kamat näkyy niin ei se ainakaan meikäläisen kohalla ahista
                  Lähtihän se s..tana, lapasesta

                  Comment

                  • Ape
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 474
                    • Savonlinna

                    Mites tuommonen foortin s-max?



                    Eihän tuo mikään erityisen hieno ole, mut mikäpä tila-auto ois
                    St:n vanteet ja pieni pudotus niin kai tuolla kelpais lapsia kuskailla
                    Last edited by Ape; 18-07-2012, 14:11.
                    Id.4
                    ex: Toyota avensis
                    Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                    ex:Audi a6 avant 1.8t
                    ex: Suzuki gsx-r750 k6
                    ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                    ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                    ex: e36 320 coupe -93

                    Comment

                    • Ishvan
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 254

                      Originally posted by BeamR View Post
                      mutta tommosessa perus V70:ssä ei ole puoliksikaan niin paljoa takapenkillä tilaa kuin Superbissa. Ja tässä käsittääkseni kuitenkin on kyse kaikkien nassikoiden mahduttamisesta autoon/tavaroiden mukana kuljettamisesta. Ja mikähän lienee syy, että volvoissa putoaa hinta käytettynä nopeammin kuin lehmän häntä...

                      Ja kun nyt kerran pointti oli että pitää saada useampi kakara sinne taakse mahtumaan, niin kyllä molemmat autot unohtuu heti. ei sinne skeidaan laiteta niitä kolmea lastenistuinta yhtään sen enempää kuin seiskasataseenkaan.
                      Ilmeisesti sinulla ei henkilökohtaista kokemusta ole merkin hintansapitävyydestä. Voisinpä väittää, kun alkaa tutkimaan niin Volvo pitää keskimäärin hintansa jopa pearemmin kuin esimerkiksi BMW ( molempien merkkien kohdalla mallien erolla toki suuria eroja. Toinen pitää hintansa, toinen ei). Jos haluaa auton minkä säilyttää hinta todella hyvin, kannattaa ostaa Toyota tai vaikkapa Honda. Lisäksi jos rastit uuteen autoon vaikkapa 10 tonnilla varusteita, kuten usein joutuu tekemään, että siellä viihtyy niin tuon rahan voi pitkälti seuraavassa kaupanteossa unohtaa. Se on käytännössä auton listahinta ilman varusteita mistä tarjousta aletaan tekemään. Tämä on usein myös suurin syy miksi Suomi autot usein ovat heikosti varusteltuja, ainakin osa. Usein autoa vaihtavan ei ole järkä heittää rahaa hukkaan lisävarusteiden muodossa sen takia, että seuraavat omistajat saisivat ne käytännössä ilmaiseksi. Itse pidän varusteista ja tulipa niitä turhaankin omaan taas ruksittua, mutta olen myös valmis vaihtohyvityksen yhteydessä niissä myös vähän häviämään.

                      Samoin törmää usein käsitykseen, että uuden auton hankkiminen on taloudellisesti typerää, koska arvonalennus on suurin...omat kokemukset ovat aikailailla päinvastaisia ja tätä toitottavat usein hekilöt jotka eivät ole yhtään uutta autoa ostaneet. Pari viimeisintä auto on vaihtunut uuteen keskimäärin puolentoistavuoden ikäisinä ja ~50tkm ajettuina. Vähän ajettu käytetty uudehko auto viedään käsistä liikkeistä, joten kyllä niistä vaihdossakin mukavasti saa. Melkeimpä huonoin sijoitus on juuri alle 100tkm ajettu auto muutavan vuoden ikäisenä, joka on keskimäärin seuraavan kolmen vuoden jälkeen 200tkm rullattu...siinä hinta kopsahtaa usein alas niin, että heikompia oikeasti hirvittää.

                      Niin ja asiaan, vaikka omia kersoja ei ole vielä kolmenkympin ikään mennessä siunaantunut niin eikös ne kakarat kuitenkin tarvitse ensikäteen mielummin sitä leveyttä sinne takapenkille kuin isoja jalkatiloja?. Sisäleveys on noissahan on sama ( Volvo vs Skoda ) mutta kokonaisleveys Volvossa taas isompi.
                      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Arvon säilyminen: tilastofaktaa 2011 vuodelta
                        lähde: http://www.ajovalo.net/ArvoYhteenveto.htm
                        Eli volvo pärjää arvonsäilytyksessä vain 70-sarjan tuotteillaan, ja niissäkin vain kun tuote on ihan uusi. muissa segmenteissä ja kun tuote vanhenee, Volvo säilyttää arvonsa segmentin keskiarvoa HUONOMMIN.

                        BMW säilyttää keskimäärin arvonsa selvästi keskiarvoa paremmin, kaikissa segmenteissä.

                        Valitettavasti keskikokoisten/pienten katumaastureiden tilastotieto oli sen verran vajavaista että sitä ei ollut järkeä laittaa samaan taulukkoon.

                        Tässä valossa en oikein ole samaa mieltä kanssasi muusta kuin siitä, että uudesta Volvosta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti



                        Mitä sitten tulee jalkatilaan, niin sitä tarvitaan heti kun vauva tulee taloon. Turvakaukalo vaatii parikymmentä senttiä tilaa takaistuimen etureunasta mitattuna, eli jos sitä jalkatilaa ei ole, niin sitten etumatkustaja istuu polvet kojelaudassa ja selkänoja ihan pystyasennossa.

                        Kun vauva kasvaa, niin suositus on kuljettaa lasta selkä menosuuntaan aina 3-vuotiaaksi asti. Tällaiset lastenistuimet vaatii taas sitä jalkatilaa takaata, jotta etumatkustaja (tai kuski) voi istua kunnolla.

                        Ja jos tilanne on kuten meillä, että toinen lapsi syntyi kun ensimmäinen ei ollut vielä täyttänyt 2 vuotta, niin meillä oli tilanne jossa kaksi istuinta on selkä menosuuntaan: esim 5-sarjassa/vulvassa olisi kuskillakin ollut todella vittumainen työskentelytila.

                        E39 myytiinkin pois viime kesänä...

                        E38 iL:ssä tila riittää kahdelle selkä menosuuntaan, mutta ei kolmelle rinnakkain.
                        Last edited by BeamR; 29-12-2015, 11:14.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Ishvan
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 254

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Arvon säilyminen: tilastofaktaa 2011 vuodelta
                          lähde: http://www.ajovalo.net/ArvoYhteenveto.htm
                          Eli volvo pärjää arvonsäilytyksessä vain 70-sarjan tuotteillaan, ja niissäkin vain kun tuote on ihan uusi. muissa segmenteissä ja kun tuote vanhenee, Volvo säilyttää arvonsa segmentin keskiarvoa HUONOMMIN.

                          BMW säilyttää keskimäärin arvonsa selvästi keskiarvoa paremmin, kaikissa segmenteissä.

                          Valitettavasti keskikokoisten/pienten katumaastureiden tilastotieto oli sen verran vajavaista että sitä ei ollut järkeä laittaa samaan taulukkoon.

                          Tässä valossa en oikein ole samaa mieltä kanssasi muusta kuin siitä, että uudesta Volvosta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman nopeasti



                          Mitä sitten tulee jalkatilaan, niin sitä tarvitaan heti kun vauva tulee taloon. Turvakaukalo vaatii parikymmentä senttiä tilaa takaistuimen etureunasta mitattuna, eli jos sitä jalkatilaa ei ole, niin sitten etumatkustaja istuu polvet kojelaudassa ja selkänoja ihan pystyasennossa.

                          Kun vauva kasvaa, niin suositus on kuljettaa lasta selkä menosuuntaan aina 3-vuotiaaksi asti. Tällaiset lastenistuimet vaatii taas sitä jalkatilaa takaata, jotta etumatkustaja (tai kuski) voi istua kunnolla.

                          Ja jos tilanne on kuten meillä, että toinen lapsi syntyi kun ensimmäinen ei ollut vielä täyttänyt 2 vuotta, niin meillä oli tilanne jossa kaksi istuinta on selkä menosuuntaan: esim 5-sarjassa/vulvassa olisi kuskillakin ollut todella vittumainen työskentelytila.

                          E39 myytiinkin pois viime kesänä...

                          E38 iL:ssä tila riittää kahdelle selkä menosuuntaan, mutta ei kolmelle rinnakkain.
                          Itse puhuin korkeintaan muutavan vuoden ikäisistä autoista, vanhemmissa BMW pitää hintansa hyvin, koska nuoret ostajat niistä "kilpailevat". Volvon imago kun ei usein parikymppiseen uppoa niin vanhemmat autot usein eivät mene kaupaksi samalla intensiteetillä kuin joillakin muilla merkeillä. Lisäksi esim. XC90 hintaa on turha minusta verrata mihinkään enään, koska sehän alkaa olemaan jo kunnon fossiili kaikilta ominaisuuksiltaan vanhan malli-iän vuoksi. Kukaan ei sellaista enään tahdo . Jokainen ajaa sellaisella mihin tuntuu olevan varaa ja minkä arvonalennuksen kestää. Auto on pirun hyvä sijoitus siinä mielessä verrattuna vaikkapa osakkeisiin, että itsekkään en ole koskaan stressannut sen arvosta kuten osakkeiden, kun suunta on aina tiedossa. Ja se on jyrkkään alaspäin.

                          Ajovalo.net:n jätän kyllä muutenkin omaan rauhaan. Siellä tuntuu olevan aikamoiset VAG-lasit päässä kirjoittajalla.
                          Last edited by Ishvan; 18-07-2012, 17:08.
                          -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            taulukko on tehty keväällä 2011, joten tuo 2009 sarakkeen autot on max puolitoistavuotiaita, joten kertoo juuri sinun väittämäsi mukaisista autoista. Mitä tulee taas puolitoistavuotiaiden bemareiden hinnasta, niin näyttäisivät tuossa taulukossa pitävän hintansa ihan hyvin esittämässäsi vertailussa. XC90 vertauksesi sopii myös tuon ajankohdan 5-sarjalaiseen, F10 oli jo esitelty joten E60 haluttavuus oli laskenut merkittävästi (silti vitonen on ihan hyvillä prosenteilla). Mitä sitten tulee esim 3-4 vuotta vanhoihin autoihin, niin en ole vielä koskaan nähnyt karjalalippiksiä taistelemassa siitä että kuka saa ostaa 3 vuotta vanhan, 25k€ maksavan 3-sarjalaisen, mutta tiedän kyllä monta keski-ikäistä miestä (joilla on likvidejä, toisin kuin bensalenkkareilla) jotka kuola valuen kyttää niitä saman ikäluokan farkkuvolvoja. Silti niiden arvo laskee nopeammin kuin bemarin. Kuten itse sanoit, niin jokainen puolustaa omaansa ja näkee maailman omien lasiensa läpi... Kuten sinäkin ja minäkin
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Jos tuo arvonalenema on jollekin iso ongelma, niin suosittelen ostamaan vain niitä halvempia yksilöitä. Esim. itse ostin viime sykynä vajaalla parilla tonnilla 80 Audin ja hyvin on hoitanut asiansa. Eikä tarvitse pelätä, että tulee kunnolla turpaan arvonaleneman muodossa.

                              Eipä sillä, tuo sigun seiskakin on helvetin hyvin säilyttänyt arvonsa sen suhteen, että ostin sen jo reilu kolme vuotta sitten ja jos sen nyt myisin, niin voisi siitä vielä ihan hyvin n. 5t€ saada. Maksoin kyseisestä autosta -09 8300€.

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Miten penkkien mahtumiseen tai mahtumattomuuteen liittyy jonkun kiinalaisen auton jälleenmyyntiarvo? Tai saksalaisvenäläisamerikkalaisen?

                                Mihinkään noista ne ei mahdu, sillä selko. Jos ei sitten seiskaan peräkkäin

                                Onko esimerkiksi 5-sarjan farkkua koskaan saanut takaluukun istuimilla, kuten esimerkiksi peugeotin isompia malleja?

                                Muksuista osa luukkuun, kamat suksiboxiin ja loput peräkärryyn.
                                Kuinka usein kaikki ovat yhtäaikaa liikkeellä?
                                Lomamatkalle vuokralle kaikkien kaveri, saa bemmi huilata pihassa.
                                Nimittäin jos sen asunto tai tila-auton vuokraa pari kertaa vuodessa, tulee se halvemmaksi, luulen mä.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎