Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ja lapset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    Originally posted by BeamR View Post
    Joten peräänajossa on aina sekä perään ajettu että perään ajaja, kummassa sitten lapset sattuu olemaan kyydissä lienee ihan arpapeliä.
    Ihmisten, joiden mielestä liikenneonnettomuuksien sattuminen ja niiden todennäköisyyksiin vaikuttaminen on ihan arpapeliä, tulisi kulkea bussilla.

    Eikö se nyt ole moneen kertaan väännetty rautalangasta, että muksuja kuskatessa on mahdollista vaikuttaa omalla ajotavallaan erittäinkin paljon siihen ajaako pahki johonkin? Sen sijaan vaikeampaa, joskin mahdollista myöskin, on ennakoida takaa tulevia uhkia. No, pelko myy ja lasten kuljettamisessa varsinkin.
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • Olsberg
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 349
      • Jyväskylä

      Originally posted by jussi_r View Post
      Ihmisten, joiden mielestä liikenneonnettomuuksien sattuminen ja niiden todennäköisyyksiin vaikuttaminen on ihan arpapeliä, tulisi kulkea bussilla.

      Eikö se nyt ole moneen kertaan väännetty rautalangasta, että muksuja kuskatessa on mahdollista vaikuttaa omalla ajotavallaan erittäinkin paljon siihen ajaako pahki johonkin? Sen sijaan vaikeampaa, joskin mahdollista myöskin, on ennakoida takaa tulevia uhkia. No, pelko myy ja lasten kuljettamisessa varsinkin.
      Kummasti lapsen myötä turvaväli edelläajavaan on kasvanut, ja yleinen varovaisuus liikenteessä muutenkin. Meidän yksivuotias siirtyi juuri nokka menosuuntaan matkustavaksi monen syyn vuoksi. Monelle tuntuu merkkaavan turvaistuimen valinnassa pelkästään tilastollinen turvallisuus kaiken muun kustannuksella. Eipä siinäkään mitään väärää ole, mutta monesti näiltä tyypeiltä saa kuulla pieniä moralisoivia kommentteja, tyyliin "eikö selkä menosuuntaan olisi kuitenkin turvallisempi?". Pelko myy ja kauppiaat hierovat käsiään. Kai SINÄ haluat VAIN PARASTA lapsellesi?

      Laitetaas tähän vielä kokemuksia yksilapsisen perheen ensimmäisestä vuodesta e46 sedanin kanssa. Tilaa on ollut ihan riittävästi. Turvakaukalon ja -istuimen kanssa mahtuu alle 180 senttiset tekemään matkaa ihan hyvin, eikä etupenkkiä tarvitse vetää hanskalokeroon asti eteen. Emmaljunga city cross -vaunujen lisäksi konttiin menee kaksi lentolaukkua ja pari kangaskassia. Lisäksi jotain voi lastata vaunujen sisään. Käytännössä muut tavarat joutuu sijoittamaan auton sisälle.

      Nykyisin otamme matkoille mukaan lähes aina pelkät matkarattaat, joten konttiin mahtuukin jo näiden lisäksi mm. pari lentolaukkua, putkikassi, matkasänky ja muutama kangaskassin tyylinen viritelmä.

      Noita meidän matkarattaita on ahtaiden tilojen kanssa painiskeleville bemarikuskeille pakko mainostaa: http://www.buggster.ro/wp-content/up...dot-banner.jpg

      Menee pieneen tilaan ja selkänojaa saa kallistettua. Nuo renkaatkin saa vielä napsautettua irti helposti, jos tarvitsee.
      Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by jussi_r View Post
        Ihmisten, joiden mielestä liikenneonnettomuuksien sattuminen ja niiden todennäköisyyksiin vaikuttaminen on ihan arpapeliä, tulisi kulkea bussilla.

        Eikö se nyt ole moneen kertaan väännetty rautalangasta, että muksuja kuskatessa on mahdollista vaikuttaa omalla ajotavallaan erittäinkin paljon siihen ajaako pahki johonkin? Sen sijaan vaikeampaa, joskin mahdollista myöskin, on ennakoida takaa tulevia uhkia. No, pelko myy ja lasten kuljettamisessa varsinkin.
        rauha maassa, Jussi. En todellakaan kirjoittanut, että onnettomuuteen osuminen on arpapeliä, vaan että jos otetaan randomina mikä tahansa Suomessa sattunut onnettomuus, niin en usko että on mitään erityistä todennäköisyyttä sille, että ne lapset olisi aina esim peräänajetussa autossa. Totta helvetissä rauhallinen ja hyvin ympäristöään havainnoiva kuski joutuu harvemmin onnettomuuteen, silti sitä ei voi aina välttää: Itse olen viimeksi ollut osallisena onnettomuudessa vuonna 2005 kun taksikuski peruutti keulaan yrjönkadulla ruuhkassa. Taksikuski itse laittoi kuulemma "vahingossa" R:n päälle mersuun seisovassa jonossa. Takana olijana ei voinut tehdä muuta kuin seistä jarrulla ja odottaa.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          Originally posted by BeamR View Post
          rauha maassa, Jussi.
          Mä pidän mun pikkulapsia nenä menosuuntaan aina ajoneuvosta riippumatta. Usein lähdetään koko perhe, lasten kanssa ihan huvin vuoksi tykittelemään yli kahtasataa. Kesällä taisi kerran mennä hieman yli 250km/h:kin kun tultiin Hangosta valtatie 25:sta pitkin lounaasta lähestyvää ukkosrintamaa pakoon. Että pysyy edelleenkin rauha maassa ja ilmassa, täsmennettäköön, että oltiin liikkeellä etuvetoisella ajoneuvolla ja pidettiin muuhun liikenteeseen turvallinen parin tuhannen jalan pystysuuntainen turvaväli.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            Originally posted by jussi_r View Post
            Usein lähdetään koko perhe, lasten kanssa ihan huvin vuoksi tykittelemään yli kahtasataa.


            Jos ei tähän reagoi joku perheenisä tai -äiti, niin jo on kumma :think. Tai lastensuojeluviranomainen. Ihan hyvä provo .
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by Laku View Post


              Jos ei tähän reagoi joku perheenisä tai -äiti, niin jo on kumma :think. Tai lastensuojeluviranomainen. Ihan hyvä provo .

              Laku; sä missasit tuon vertikaalisen etäisyyden muusta liikenteestä Noilla vehkeillä kun tuo lakisääteinen, vertikaalinen kaistaväli on jotain 300-600m (tai ainakin tasot on liikennelennossa tuota luokkaa, en tiiä noista himmeleistä sitten).
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • 530_D
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 57
                • Nurmijärvi

                Ei kai se väärin ole lentäen mennä kovaakin
                530 xDrive M Sport | E46 M Sport | Porsche 911

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by 530_D View Post
                  Ei kai se väärin ole lentäen mennä kovaakin
                  Turvallinen lentäjä lentää aina hiljaa ja matalalla!

                  Sinänsä tuosta muksujen kanssa ilmailustakin on joskus joku jännittäjä saattanut mielipiteensä ilmaista, mutta ei siinä mun mielestä mitään pahaa ole jos fiksusti toimii. Minimikorkeus väljästi asutulla alueella on muuten 500ft.
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by jussi_r View Post
                    Turvallinen lentäjä lentää aina hiljaa ja matalalla!

                    Sinänsä tuosta muksujen kanssa ilmailustakin on joskus joku jännittäjä saattanut mielipiteensä ilmaista, mutta ei siinä mun mielestä mitään pahaa ole jos fiksusti toimii. Minimikorkeus väljästi asutulla alueella on muuten 500ft.
                    Mutta mikä on lentotasojen etäisyys pienkoneilla? Lennonjohdon normiporrastus on 1000ft (300m), mutta mites nää alle 4km korkeuksissa tuulten riepoteltavana olevat himmelit, vai onko niillä sama ohjeistus?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Laku; sä missasit tuon vertikaalisen etäisyyden muusta liikenteestä
                      Jaajuu . Itseäni kun ei voi vähempää kiinnostaa tuliaseet, lentokoneet ja veneet, niin en jaksanut lukea AUTOfoorumilla postausta huolella.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Mutta mikä on lentotasojen etäisyys pienkoneilla? Lennonjohdon normiporrastus on 1000ft (300m), mutta mites nää alle 4km korkeuksissa tuulten riepoteltavana olevat himmelit, vai onko niillä sama ohjeistus?
                        Alkuperäisen viestini "muu liikenne" tarkoitti maanpinnalla kulkevaa liikennettä. Ilmaliikenteen osalta porrastukset ja lentokorkeudet ovat laaja aihe vastata lyhyesti, mutta tässä yhteydessä paras vastaus taitaa olla että porrastusta ei ollut/ole. Valvomaton ilmatila matalissa, alle FL95 (n. 3km) korkeuksissa on vapaata aluetta ja turvallisuus perustuu vapaaehtoisen radioliikenteen ohella Eyeball Mk I -havainnointijärjestelmän aktiiviseen käyttöön kaikissa ilma-aluksissa.

                        Lasten kanssa voi siis tehdä paljon kivoja ja elämyksellisiä juttuja sen sijaan, että puristaa mailaa siitä kuinka päin penkin asentaa kun ajelee jotain koti-tarha-maitokauppa-rinkiä.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by jussi_r View Post
                          Valvomaton ilmatila matalissa, alle FL95 (n. 3km) korkeuksissa on vapaata aluetta ja turvallisuus perustuu vapaaehtoisen radioliikenteen ohella Eyeball Mk I -havainnointijärjestelmän aktiiviseen käyttöön kaikissa ilma-aluksissa.
                          .
                          Thanks, sainhan tämänkin selväksi, joskus pohtinut tätä.

                          Ja siihen päättyy OT tältä erää.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • mixout
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 454
                            • Keski-Suomi

                            Sanovat, että e39:iin mahtuu kolme istuinta? Omassa tapauksessa pitäisi lähitulevaisuudessa mahtua 2 istuinta ja 1 turvakaukalo. Mahtuuko nuo ihan nippa nappa vai ihan kunnolla? Yksi vaihtoehto autojärjestelyihin on vaihtaa tuo nykyinen e46 e39:iin. Toinen vaihtoehto on vaihtaa nykyinen Corolla Verso oikeaan tila-autoon. Jotenkin vaan nuo 10ke hintaluokan tila-autot ei sytytä...

                            edit: Tietysti tila-autojen omistajilta olisi kiva saada tietoa, millä te ajatte? Rellut, citikat ja pösöt on suljettu pois. Hieman oon salaa katsellut noita chryslereita, onko ne niin paskoja ja kalliita ajaa/pitää mitä puhutaan? Käytännössä tila-autorintamalla vaihtoehtoina tällä hetkellä avensis verso ja corolla verso 7 paikkaisena (nykyinen on 5 paikkainen). Kommentteja?
                            Last edited by mixout; 12-11-2012, 12:53. Reason: autoviidakko
                            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              Originally posted by mixout View Post
                              Sanovat, että e39:iin mahtuu kolme istuinta? Omassa tapauksessa pitäisi lähitulevaisuudessa mahtua 2 istuinta ja 1 turvakaukalo. Mahtuuko nuo ihan nippa nappa vai ihan kunnolla?
                              Jos ostat markkinoiden kapeimmat, voi sopia. Paperilla auto on leveä, käytännössä ei. Penkit kaartuu ja ovet on paksut.

                              Laita yksi eteen, lastaus keskimmäiselle paikalle helpottuu.

                              VW touran tai keskeytetyn yhdynnän vaihtaminen tehokkaampiin menetelmiin on ihan hyvä vaihtehto jatkoa ajatellen.
                              Last edited by MakeH; 12-11-2012, 14:22.

                              Comment

                              • DWHLL
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 189
                                • Espoo

                                Originally posted by mixout View Post
                                Sanovat, että e39:iin mahtuu kolme istuinta? Omassa tapauksessa pitäisi lähitulevaisuudessa mahtua 2 istuinta ja 1 turvakaukalo. Mahtuuko nuo ihan nippa nappa vai ihan kunnolla?
                                Meillä oli joskus tilapäisesti kaksi istuinta ja yksi kaukalo e39 touringin takapenkillä. Kyllä ne sinne mahtuu, mutta ei kovin hyvin, ainakaan noilla kyseisillä istuimilla. Istuimet olivat Cybexin Pallas, BMW:n Sauber F1 (tms?) ja Britaxin turvakaukalo.
                                Oma mielipiteeni on, että väliaikaisesti kyllä, mutta jatkuvasti ei.
                                ------------
                                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                                e91 325d -07 Alpinweiß

                                ex:
                                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎