Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homer
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 3653
    • Springfield-Jyväskylä

    Itekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.

    Comment

    • awd-69
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 229
      • Sawo

      Saab 9000, paras ikinä...
      F10 530d xdrive LCI

      EX: E90 320d xdrive LCI

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Originally posted by Homer View Post
        Itekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.
        En nyt varsinaisesti tuohon kysymykseen osaa vastata, mutta isännällä oli v50 useita vuosia ja ei ollut vikoja. Kyseessä 1.8 bensa. Varsin mukava se oli ajaakin. Itsellä ollut v70 t5 sekä s40 2.4 bensa ja molemmat ollet hyviä autoja. Volvoissa kaasuläpät on kulutustavaraa, ja marmoritiskillä kalliita. Se viisipyttyinen vapari on ihan ok käyttöauton moottori, jopa mopompana 140hp versiona.

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3971
          • Suomi

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Tämä on seuraava autoni

          Die Mercedes X-Klasse ist der erste Pick-up der Marke. AUTO BILD hat alle Infos zur Mercedes-Pritsche. Preis und Fahrbericht des Top-Modells!
          Näin heti sieluni silmin, kun mannet vetää tuolla hevostraileria.

          Toki TYÖautomainen ulkomuoto saattaa saada osan heimoveljistä välttämään kyseistä mallia, kuin ruttoa. :think

          "hai lähetään Raineri raveihin..."
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Tämä on seuraava autoni

            Die Mercedes X-Klasse ist der erste Pick-up der Marke. AUTO BILD hat alle Infos zur Mercedes-Pritsche. Preis und Fahrbericht des Top-Modells!



            Juuri ostin Nissanin vastaavan kuukausi takaperin ja tykkään 1750km perusteella. Eilen kävin kokeilemassa maasto-ominaisuuksia ja kyllä eteneminen on uskomatonta tällekkin yli 2000kg painoiselle. Vanha mazda on hyvä sekin mutta kyllä Navaran 100% lukkosysteemi on jotain aivan toista maata.
            Navara on kyllä hintaansa nähden kova sana avolavapuolella. Itellä kokemusta lähinnä double cabista jolla työntäny muutaman 2000km pohjosen reissun. Kyllähän maantieajossa jäykän taka-akselin huomaa vaikka DC:ssä erillisjousitus onkin. Aika paljon mennyt eteenpäin edellisestä navarasta. Kiva matkavaunu kuitenkin. Kohtuuhiljanenkin vielä. Oikeestaan jäi mallistoon kaipaamaan V6-dieseliä. Ja sattumalta VW moisen amarokiin nyt toi tarjolle
            -22 Lexus ES300h
            -08 Subaru Impreza

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • Susiraja
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 361
              • Helsinki

              Onko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
              www.finnishcodriver.blogspot.fi

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11675
                • Kouvola

                Originally posted by Homer View Post
                Itekkin tuota v50 volvoo harkinnut käyttikseksi.Oliko niin että noista bensamoottoreista tuo 2.4i on volvon oma ja muut lainattuja psa:lta tai foordilta?Joku jo kertoikin että ei kovin ärhäkkä sekään ja janoinen,mutta viispyttysenä se taitais olla itelle ainut vaihtoehto bensakoneista.
                Onhan siellä myös 2.5 T5. Tullu ajeltua nyt pari kuukautta tuollaisella ja pirun sopiva kone tuohon koriin. Vääntää jo alhaalta hyvin ja ohjelmoituna saa vielä lisää jerkkua irti. Matkassa kulutus automaattina pyörii siellä 6-7l luokassa ja kaupunkiajossa 10l eli ei todellakaan mikään janoinen. Tuo 2.4 vapari kuluttaa vähintään saman mitä T5 ja kulkupuolessa on valovuosi eroa. Tuota 2.5:sta turbokonetta on kehuttu vielä todella luotettavaksi moottoriksi.

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3971
                  • Suomi

                  Originally posted by Susiraja View Post
                  Onko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
                  Korin kunto kannattaa katsoa pirun tarkkaan. :think

                  Laakerivikoja ollut vissiin jonkin verran koneissa, mutta itsekkään en isompia ole noista kuullut...
                  Suhteellisen fiksun näköinen kippo ainakin minusta.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • konda
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 36
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Susiraja View Post
                    Onko ihmisillä kokemusta Mazda 6 MPS:stä? Eivät oo Euroopassa hinnankirossaan ja nopeen googlettelun perusteella ei hirveesti tyyppivikojakaan näkyny. Nelikko talviautona kiinnostaa. Evot ja imprezat väsyneinäki hirveillä pyynneillä, varsinkin lhd:nä. Vagin tuotteisiin ei uskalla koskea.
                    Et maininnut ikää enkä jaksa muistaa onko näitä uudempia MPS:nä. Mutta varsinkin vanhemmat suomessa olevat on pääsääntöisesti todella lahoja, jos aikaisemmat omistajat eivät ole huolta pitäneet. Käytännössä jos löytää uutena suojatun yksilön niin sellaisen voisi jopa uskaltaa hankkia. Euroopasta sitten löytyy varmaan paremmin parempi korisia.
                    Teknisesti pääsääntösesti hyvin huolettomia pelejä. Niinkuin myös nuo mainitsevasi Mitsutkin.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by GameOver View Post
                      Navara on kyllä hintaansa nähden kova sana avolavapuolella. Itellä kokemusta lähinnä double cabista jolla työntäny muutaman 2000km pohjosen reissun. Kyllähän maantieajossa jäykän taka-akselin huomaa vaikka DC:ssä erillisjousitus onkin. Aika paljon mennyt eteenpäin edellisestä navarasta. Kiva matkavaunu kuitenkin. Kohtuuhiljanenkin vielä. Oikeestaan jäi mallistoon kaipaamaan V6-dieseliä. Ja sattumalta VW moisen amarokiin nyt toi tarjolle
                      Joo, punnitsin kyllä jonkin aikaa myös amorakkia, en tosin kutosella kun minulle näissä äyskäreissä se juttu on juuri työkalumaisuus ja spartalainen karu olemus.
                      Kolhua ja lommoa tulee, tämäkin näyttää vuoden kuluttua ihan sanmeidiltä eli rusinalta. Käytettyjä "semiwoll" malleja tuli katseltua useampi kuukausi mutta päädyin ihan uuteen kun hintaero oli niin pieni, muutamia tonneja ja tässä uudessa 5v/160000km takuuta.

                      Parhaillaan Navara on maantiellä 90kmh nopeudella ajossa, maastossa etenee hienosti, käytiin juuri motocrosradalla kiipeilemässä...aika hienoa puuha autollakin.

                      KingCabiin päädyin oviratkaisun/lavamitan johdosta. Tykkään noista kaapparitakaovista.
                      Ja manuaali oli ehdoton valinta.
                      Last edited by BMW525Xda; 30-10-2016, 18:27.

                      Comment

                      • hander
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 152
                        • Mylly

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Joo, punnitsin kyllä jonkin aikaa myös amorakkia, en tosin kutosella kun minulle näissä äyskäreissä se juttu on juuri työkalumaisuus ja spartalainen karu olemus.
                        Kolhua ja lommoa tulee, tämäkin näyttää vuoden kuluttua ihan sanmeidiltä eli rusinalta. Käytettyjä "semiwoll" malleja tuli katseltua useampi kuukausi mutta päädyin ihan uuteen kun hintaero oli niin pieni, muutamia tonneja ja tässä uudessa 5v/160000km takuuta.

                        Parhaillaan Navara on maantiellä 90kmh nopeudella ajossa, maastossa etenee hienosti, käytiin juuri motocrosradalla kiipeilemässä...aika hienoa puuha autollakin.

                        KingCabiin päädyin oviratkaisun/lavamitan johdosta. Tykkään noista kaapparitakaovista.
                        Ja manuaali oli ehdoton valinta.
                        http://m.nettiauto.com/toyota/tundra...unt=1&vifNav=Y Ei pick upien tarvitse olla spartalaisia tollanen kotimaastaan uitettuna vois olla suomen kilvissä jopa alle 15k €. Kuulemma on niinku ajais korotetulla cadillacilla
                        - vw

                        Menneet:
                        e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                        vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by hander View Post
                          http://m.nettiauto.com/toyota/tundra...unt=1&vifNav=Y Ei pick upien tarvitse olla spartalaisia tollanen kotimaastaan uitettuna vois olla suomen kilvissä jopa alle 15k €. Kuulemma on niinku ajais korotetulla cadillacilla
                          Jos olisi rahaa niin tämmöinen se olla pitäisi.
                          Suomessa vaan hinta karkaa älyttömäksi, meillä oli pihassa vastaava 79950€.

                          Comment

                          • Susiraja
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 361
                            • Helsinki

                            Originally posted by konda View Post
                            Et maininnut ikää enkä jaksa muistaa onko näitä uudempia MPS:nä. Mutta varsinkin vanhemmat suomessa olevat on pääsääntöisesti todella lahoja, jos aikaisemmat omistajat eivät ole huolta pitäneet. Käytännössä jos löytää uutena suojatun yksilön niin sellaisen voisi jopa uskaltaa hankkia. Euroopasta sitten löytyy varmaan paremmin parempi korisia.
                            Teknisesti pääsääntösesti hyvin huolettomia pelejä. Niinkuin myös nuo mainitsevasi Mitsutkin.
                            Ihan niitä ensimmäisiä olen katsellut hintojen ja verojen takia. Suomessa aika karkeita pyynnit, kun paljon ajettuja. Saksassa ja Ruotsissa vähemmän ajetuilla pyynnit 7-10k€ väliin ja siihen reippaat 2k€ veroja. Suomessa evomitsut menee jo 20k€ nurkille.
                            Ruotsista ruosteettoman etsiminen työläämpää kuin Saksasta, mutta sitten taas hakeminen halvempaa ja todennäköisesti löytää yksilön jossa on jonkinlainen moottorilämppäri ja talvirenkaat.
                            www.finnishcodriver.blogspot.fi

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by Esko View Post
                              Onhan siellä myös 2.5 T5. Tullu ajeltua nyt pari kuukautta tuollaisella ja pirun sopiva kone tuohon koriin. Vääntää jo alhaalta hyvin ja ohjelmoituna saa vielä lisää jerkkua irti. Matkassa kulutus automaattina pyörii siellä 6-7l luokassa ja kaupunkiajossa 10l eli ei todellakaan mikään janoinen. Tuo 2.4 vapari kuluttaa vähintään saman mitä T5 ja kulkupuolessa on valovuosi eroa. Tuota 2.5:sta turbokonetta on kehuttu vielä todella luotettavaksi moottoriksi.
                              Juu unohdin jostain syystä t5:sen laskuista,vaikka nytkin ajelen sellaisella volvolla. Mutta taitaa hinta nousta esteeksi niille,jos ei sitten niitä paljon ajettuja hinnat alkaen malleja halua.Aika optimistisia kulutuslukemia kyllä kirjoitit,vai väitätkö että ajat esimerkiksi vaikka kaupunkiajossa 3-4 litraa valmistajan ilmoittamia lukemia pienemmällä? Ja tunnetusti todellisuus voi olla vielä valmistajan ilmoittamia suurempi.No kulutus toki ei ole itelle tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa,mutta kiva olisi kun seuraava veis vähemmän mitä nykyinen.Joka vie noin 10 litraa matkassa ja kaupungissa 2-3 litraa päälle.

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by Homer View Post
                                Juu unohdin jostain syystä t5:sen laskuista,vaikka nytkin ajelen sellaisella volvolla. Mutta taitaa hinta nousta esteeksi niille,jos ei sitten niitä paljon ajettuja hinnat alkaen malleja halua.Aika optimistisia kulutuslukemia kyllä kirjoitit,vai väitätkö että ajat esimerkiksi vaikka kaupunkiajossa 3-4 litraa valmistajan ilmoittamia lukemia pienemmällä? Ja tunnetusti todellisuus voi olla vielä valmistajan ilmoittamia suurempi.No kulutus toki ei ole itelle tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa,mutta kiva olisi kun seuraava veis vähemmän mitä nykyinen.Joka vie noin 10 litraa matkassa ja kaupungissa 2-3 litraa päälle.
                                Kaverilla oli tuollainen T5 AWD manuaalina ja ainakin mitä itse sillä ajelin, ei pintakaasullakaan meinannut päästä maantiellä alle 8,5.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎