Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    Mulla tulee mieleen ruoste, iso nippu niveliä, ja ilmajouset. Kyllä se kunnossa olevalla alustalla hyvät kyydit antaa.

    Comment

    • huotski
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 126
      • Nurmijärvi

      Originally posted by #BaierWaier# View Post
      Mitäs tuommoisessa vanhemmassa e-sarjan mursussa kannattaa ottaa huomioon?
      Takana taitaa olla ilmajouset joiden luotettavuus bemarin tasoa?



      http://m.nettiauto.com/mercedes-benz...113&vifNav=Y#7
      Noissa alkupään w211 glykoli vuoti laatikonöljyjen sekaan, ruosteet kannattaa kattoo ovien saumoista toki muuallatakin. Näistähän löyty sbc jarrut, yksiköstä löyty numerosarja mistä pysty tarkistaa olisiko se vaihdettu joskus uudempaan. Laatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa 60tkm välein, mutta taitaa aika harvassa vaihdettu.
      e65 730d lci
      ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Eipä nuo W211:set ihmeemmin ruostu. Korkeintaan takakaarista alkaa puskemaan rupea. Jäänyt valtaväestölle "Väyrysestä" mieleen E-sarjan ruostuminen.

        Kuten aiemmin mainittiinkin, -03:sessa oli vaihdelaatikon leviämisongelma, joka johtui jäähdyttäjästä. Tämä ilmeni suht pienillä kilometreillä, joten väitän kaikissa nettiauton vehkeissä olevan tuon jo kunnossa/vaihdettu.

        Hyviä pelejä, ollut neljä ja ainoat viat ollut manuaalimallin vaihteistovivuston tippuminen (automaatti todella luotettava) ja EGR-venttiilin karstoittuminen, jonka putsaamalla/pesulla meno jatkuu. Jotain ABS-anturivikoja ja menee herkästi pienestäkin herjasta vikatilaan, eipä juuri muuta.
        Kerran jouduin yhteen narinahelat vaihtamaan, perus kuluvia osia.

        Tuo 320CDI on vielä erityisen luotettavalla tekniikalla ja liikkuukin mukavasti, joskaan ei muissakaan malleissa mitään mainittavaa ongelmaa. Vai kuinka monilla muilla autoilla ajetaan sitä 500-900tkm
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Rockford View Post
          Tuo 320CDI on vielä erityisen luotettavalla tekniikalla ja liikkuukin mukavasti, joskaan ei muissakaan malleissa mitään mainittavaa ongelmaa. Vai kuinka monilla muilla autoilla ajetaan sitä 500-900tkm
          Ja vielä niin ettei pyynti hintaan ja kysyntään tule selvää notkahdusta alle ja yli 300tkm ajettujen välille
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Olisko täällä ketään kelle olisi gm th700 askin sielun elämä kovin tuttua?
            Throttle valven vaijeria säädelty useampi päivä huonoin tuloksin, enään löytyy vaan ykkönen ja kakkonen löytyy jollain tavalla kun ykkösen kierrättää melkolailla loppuun niin vaihtaa kakkoselle joka ottaa päälle vasta jossain 3000-4500rpm. Muita ei löydykkään. Ei edes pakkovaihteilla härnäten. Tänään vaihdoin öljyt huuhtelemalla, 16l juoksutin evästä lävitse ja ennen huuhtelua pyöri puhdistusaine vajaan 30min laatikossa, huuhtelun jälkeen joku atc plus turbiinik tehostusmömmö kaveriksi. Vähän parantu ehkä mutta vieläkin vittuilee. 2v auto seissyt, 3l lisäsin öljyä laatikkoon ja kaasuttimen kupeeseen ostettu holleyn omat jotkut palikat että saa tv-vaijerin oikeaan asentoon ja oikealla geometrialla pelaamaan. Ensimmäisen kerran kun tällä ajoin niin laatikko pelasi oikein, ja ongelmat alkoi heti kun ensimmäisen kerran ajoin lämpimäksi laatikon. Ensin luistatti 1 ja 2 vaihdetta, vaijerin säädöllä vaihteet napakoitui hyvin mutta hyppäsi 3 vaihteen yli suoraan neloselle. Lisää säätöä niin rupesi hyppäämään kakkosen ylitse suoraan kolmoselle.
            Ja nyt taas välillä tuntunut että vaikkei mitään tekisikään niin laatikko pelaa helvetin oudosti.
            Vanhat öljyt oli normaalin väriset eikä haissut kitkerälle/palaneelle. Uutta öljyä tasan oikea määrä askissa.
            Nyt katse rupeaa pikkuhiljaa kääntymään tuonne venttiilikoneistoon, räjäytyskuvia katseltu ja foorumeita lueskeltu niin ei aivan älyttömältä hommalta tunnu.
            Mutta tässä lähinnä mietin että selviääköhän venttiilikoneiston purkamisella vai onkohan askista jotain oikeasti rikki, kokemuksia vähän siis kyselen.

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Soitapa Mika Ilmavirta, mitä se ei noista tiedä, sitä ei tarvitse tietää

              Comment

              • ///JATKE
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2013
                • 377
                • Nokia

                6. Vuoden haaveilun jälkeen päätin nyt ostaa 2nd gen Dodge Ramin cumminsilla. Olisi viikonloppuna muutaman koeajo, mutta tahtoisin kartoittaa vertailupohjaa, löytyiskö lähistöltä Rami miehiä jonka vehkeitä pääsis koittaan? Yv tai nollaneljänolla8460084 / Koskela.

                Mopar on parsa
                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2845
                  • South Carelia

                  Originally posted by ///JATKE View Post
                  6. Vuoden haaveilun jälkeen päätin nyt ostaa 2nd gen Dodge Ramin cumminsilla. Olisi viikonloppuna muutaman koeajo, mutta tahtoisin kartoittaa vertailupohjaa, löytyiskö lähistöltä Rami miehiä jonka vehkeitä pääsis koittaan? Yv tai nollaneljänolla8460084 / Koskela.

                  Mopar on parsa
                  Anteeksi OT mutta kahvit lensi tabletille...
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Anteeksi OT mutta kahvit lensi tabletille...
                    ja puhelinnumero perässä voinen kuvitella että joku Jorma Mäntästä on jo ottanut yhteyttä ja ehdotellut vehkeiden koeajoa.
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • advance
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1689

                      Originally posted by ///JATKE View Post
                      6. Vuoden haaveilun jälkeen päätin nyt ostaa 2nd gen Dodge Ramin cumminsilla. Olisi viikonloppuna muutaman koeajo, mutta tahtoisin kartoittaa vertailupohjaa, löytyiskö lähistöltä Rami miehiä jonka vehkeitä pääsis koittaan? Yv tai nollaneljänolla8460084 / Koskela.

                      Mopar on parsa

                      Kyllähän se 1500nm saa, mutta ei ne ajo-ominaisuudet mitkään mahtavat ole varsinkin jos on korotettu ja rengasta isonnettu, sitte vielä myynnissä olevissa on monessakin simpukka loppu ja ohjausvarret vielä perus linnunluuta. Heti kannattaa laittaa hd varret ja simpukan tukilaakeri sekä simpukka jos ei kiristämällä mene. Mielellään laittaa manuaalivaihteisen jos löytyy, mutta ei silläkään pitkälle pötki viritettäessä.

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2093
                        • *

                        Kaveri olisi ostamassa joko 2004-2006 VW jettaa tai Golfia (5-koppaa) 1.6 bensakoneella ja manuaalina, ei TSI. Onko noissa mitään erikoisia vikoja tai mitään mitä tulisi katsoa kaupanteon yhteydessä? Varmaan ihan perusluotettavia käyttiksiä?
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • hander
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 152
                          • Mylly

                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Kaveri olisi ostamassa joko 2004-2006 VW jettaa tai Golfia (5-koppaa) 1.6 bensakoneella ja manuaalina, ei TSI. Onko noissa mitään erikoisia vikoja tai mitään mitä tulisi katsoa kaupanteon yhteydessä? Varmaan ihan perusluotettavia käyttiksiä?

                          Kerran oli 390 tkm ajettu mk5 golf. Noilla kilsoillakin täysin "uudenveroinen" vehje. Kone oli tosin diesel, mutta auto yleensä kestää hyvin ajoa. 1.6 non-fsi muistaakseni mutuna varmempi kone.
                          - vw

                          Menneet:
                          e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                          vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                          Comment

                          • JanskiAWD
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 192
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Kaveri olisi ostamassa joko 2004-2006 VW jettaa tai Golfia (5-koppaa) 1.6 bensakoneella ja manuaalina, ei TSI. Onko noissa mitään erikoisia vikoja tai mitään mitä tulisi katsoa kaupanteon yhteydessä? Varmaan ihan perusluotettavia käyttiksiä?
                            Tämän postasin joskus kun kysyttiin samaa:

                            Originally posted by JanskiAWD View Post
                            Itselle ainakin sattui ihan ok yksilö kohdalle, -05 1.6FSI Golf.
                            Meni viime talvena vaihtoon.
                            100tkm (80-180tkm) sillä tuli suhailtua ilman mitään isompia vikoja.
                            Pari puolaa vaihdoin mutta sekin pieni murhe ja helppo itse tehdä.

                            Alusta asti ketjun kiristin piti välillä startatessa hetken pärinää mutta ei pahentunut ja taitaa olla aika yleistä noissa.
                            Suorasuihkutus löytyy eli imupuoli karstoittuu helposti, omaa en tutkinut kun ei mitään oireita ollut.

                            Bensaa vie vähän (maantie reilusti alle 6l lukemia) ja kulkua siedettävästi ainakin noin pieneen koppaan.

                            Tuntui tosin ruostuvan helposti kaarista ja takaluukusta. Vakiopaikka taitaa olla myös alhaalla oviaukon etukulma/kynnys mikälie komposti mihin kaikki paska kertyy jos ei koskaan putsaa..
                            e92 "330"xiA M-sport
                            Mini Cooper R50

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              Kiitoksia vastauksista aika perus käyttiksiä siis niinkuin pitääkin...
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • kimmon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1461
                                • Tuusulantien päässä...

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Kaveri olisi ostamassa joko 2004-2006 VW jettaa tai Golfia (5-koppaa) 1.6 bensakoneella ja manuaalina, ei TSI. Onko noissa mitään erikoisia vikoja tai mitään mitä tulisi katsoa kaupanteon yhteydessä? Varmaan ihan perusluotettavia käyttiksiä?
                                Helmat häviää vinyylin alta. Ennen kuin näkyy päälle päin ollaan jo tilanteessa, että helmakotelot tulee uusia... Kannattaa käydä nosturilla, että pääsee kurkkaamaan alta päin. Ihan yleinen vika ainakin Golfissa.
                                Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎