Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    #91
    nooh.

    Ford Sierra XR4x4i -88 Ajo-ominaisuuksiltaan loistava talviauto. Takapainoinen neliveto lukolla anto loistavan kyydin. Polttoaineenkulutus infernaalista, eikä sitten oikein tahtonu kestää teinivuosien innokasta räppäämistä.

    Volvo 460 1.6 -91 Ei kertaakaan jättänyt tielle. Palveli armeija-ajan moitteettomasti. Kulutuskin oli kohtuullinen. Kytkinvaijeri katkesi kerran.

    Saab 9-3 2.0t -01 185hv lastulla vääntöä riitti omiin tarpeisiin. Ei oikeastaan mainittavia vikoja. Kytkin rupesi kulahtamaan omistusaikani loppuvaiheilla. Pidin todella tästä autosta (sukurasitteena saabismi, isällä ollut lähemmäs parikymmentä saabia)

    Opel Vectra B 2.0i 16V Sport -98 Yksi luotettavimpia autoja, joita olen omistanut. Rehellisesti. Kulutus oli kohtuullista ja alusta toimi kivasti. Sitä tuli toisaalta pidettyäkin hienossa kunnossa, kun länsiautossa aikoinani olin töissä. Kapanos ja Aziz tämän vihreän paholaisen saattavat vielä tänäkin päivänä bongata Veikkolasta eräältä nuorelta naiselta, jolle sen kolme vuotta sitten myin. Ajattelin, jos satutte tuntemaan.

    Citroen Xsara 2.0 VTS -00 Kunnon alustalla varustettuna oli nautittavin ajamani etuvetoinen. Kohtuullisesti voimaa suht köykäsessä korissa. Tällä pääsi oikeasti aika kovaa mutkateillä. Ei vikoja ja kohtuullinen kulutus.

    Mazda 323F 1.8 GTI -91 teinimaksa luukkulampuilla. Tarviiko muuta sanoa. En omistanut tätä kuukautta kauempaa, mutta sain kohtuuliset rahat joltain alan mieheltä.

    Subaru Legacy 1.8 4WD STW -92/93 Pätevä talviauto. 50/50 nappineliveto meinasi tuottaa alitehoisen koneen kanssa muutamat yllätykset, mutta muuten toimi kyllä hyvin. Harvinaisen ehjä koriltaan. Karvalakkivekotin ja muutenkin vähän mitäänsanomaton.

    Renault Laguna 1.6i 16V Authentique Break -01 Ostin, kun halvalla sain. Kulki pienellä bensalla, mutta suorituskyvystä oli turha puhua tätä autoa koskevissa lauseissa. Ainoa vika oli kuskin ikkunahissin rikkoutuminen. Kaveri Biliasta kuitenkin parsi sen parilla kympillä kuntoon.

    Onhan tuossa sitten vielä tuo eukolle hommattu CR-V kin, mutten siitä ole vielä suurempia kokemuksia saanut kasattua. Tällä hetkellä koripajalla, kun taksi peruutti päin.

    Ja Volvo 340 1,7 joka palveli talvirylläysautona muutama vuosi sitten. Ei siitä oikein sillä käytöllä rehellistä käyttökokemusta saanut.
    Last edited by GameOver; 13-10-2008, 18:59.
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • E38
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 269
      • HKI,TKU

      #92
      Originally posted by Rocla View Post
      Heh, ihan sydämmestä otti Warrea muistellessa, pystyn hyvin pitkälle allekirjoittamaan jokaisen sanasi.

      Hauskimpina yksityiskohtina ylösalaisin toimivat lukkonupit, eli kun nostat nupin ylös niin menee lukkoon ja saattovalot, joiden olemassaoloon tuollaisessa purkissa ei oikein kukaan uskonut ennenkuin todisti, väittivät valokatkaisimen olevan rikki...
      Kyllä, siinä oli jotain todella sykähdyttävää. Lukkonupit oli juuri tuollaiset mutta että oikeen saattovalot?? Taisi olla lisävarusteita kuten esim sumarit ja kattoluukku. Meillä oli kojetaulussa kyllä pari nappulaa joille ei löytynyt edes suomenkielisestä manuaalista mitään selitystä... Jostain varmaan sai aktivoitua lopullisen itsetuhon.
      Autotalli:
      -07 Lexus GS300
      -96 Mercedes-Benz SL320
      -79 Wartburg 353W Tourist
      -66 Cadillac Coupe De Ville


      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

      Comment

      • 0101769
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 68
        • hyvinkää

        #93
        Joopa Joo

        Originally posted by [Raver] View Post
        Kiitän.

        Eli vaikka primera olis ~280-300 tuhatta ajettu, kunhan kori on kunnossa eikä koneesta kuulu ylinmääräsiä ääniä, pitäis kestää vielä monta vuotta?
        paitsi että kahdenlitran SR20DE primeran jakoketju ei ole järin kestävä.... + sen lisäksi on jo tuohon ikään hävyttömän mätiä laitteita...

        Comment

        • Tcdoe
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 393
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by Tcdoe View Post
          Tässä vähän omia kokemuksia nykyisin jo vanhoista paskoista. Yleisesti täytyy tosin muistaa, että täällä on puhe yksilöistä ja vikoihinkin tulee suhtauduttua ihan eri asenteella kun on se "oma" merkki kyseessä. Muilla palstoilla varmasti kirotaan bemarit alimpaan helvettiin (tyyppi)vikojen takia.

          VW Golf GTI 16V '89 Ensiauto. Hauska ajettava mutkapätkällä ja ihan kelvollinen muuallakin. Ylläpito on todella halpaa, kakkoskoppasen osat ei maksa mitään vaikka olisikin GTI. Ruostetta toki oli eikä sisustan suhteen voinut puhua mistään laatuvaikutelmasta. Kaikki paikat nitisi ja natisi. Ihan hyvä ja halpa perusauto.

          Saab 9000 Turbo '86 Pikkurahalla paljon autoa ja ominaisuuksia, valitettavasti ajo-ominaisuudet eivät kuuluneet niihin. Todella tilava auto. Kulutti melko paljon, mutta oli pirteä kulkemaan eikä virittäminenkään maksanut mitään. Varaosat samaa hintaluokkaa kuin vanhemmat bemarit. Näillä on lähes järjestään ajettu vähintään 350tkm, mutta tekniikka kyllä kestää, kori vaan häviää ympäriltä.

          Saab 9000 CD Turbo '89 Aika pitkälti samaa kuin ylläoleva, yhtä hirveä ajaa ja vähän vaikeampi virittää (silti halpa). Ruostetta tässäkin. CD-korimalli tuntui hieman laadukkaammalta kuin vanha CC.

          Ford Scorpio 89-92 Useamman yksilön perusteella todella pomminvarma auto. Mätävika vaivaa näitäkin, mutta perustekniikka käy ja kestää ilman minkäänlaista huoltamista (jopa 2.9 24v Cosworth). Eipä tässäkään mistään laadusta voi puhua mutta hintaansa nähden perhanan iso ja hyvä auto. Ajettavuudeltaan aika "lulla" mutta vaivaton ja mukavahko.

          Ford Mondeo '96 (mk1) Ei mikään ajonautinto, mutta ihan hyvä perusauto. Melko hyvin tuntuu tämänkin tekniikka kestävän rääkkiä (tätäkään ei huolleta, korjataan vasta sitten kun on jo rikki). En voi moittia.

          Mazda 626 2.0 GC '87 Kansivikaa toisen perään, mutta hyvin se kävi ja tuprutti. Järkyttävä sisusta, järkyttävä ajettavuus, järkyttävän ruosteinen. Toisinsanoen vikoja riitti, mutta silti se kävi eikä tielle jääty.
          Nyt on seuraavaakin kokeiltu viikon ajan:

          Mini Cooper S (R56) '07 Älyttömän hauska auto ajaa mutkissa ja risteyksissä. Pitoa löytyy aivan sairaasti verrattuna E39:ään. Uudeksi autoksi hyvin kevyt, vain 1200kg, joten 175hv liikuttaa tätä ihan kivasti. Ohjaus on todella hyvä ja tunnokas, tätä pitäisi päästä kokeilemaan Ahvenistolle. Etuvedon vetely kiihdytyksissä ärsyttää viime vuosina pääasiassa Bemareita ajaneena. Hintakaan ei ole ihan mahdoton (28k€), maksaa about saman verran kuin uusi 116i, joka on moninverroin tylsempi ajettava. Pitkä kuljettaja (195cm) saa vielä hyvän ajoasennon ja mahtuu hyvin, mutta takapenkillä on silloin jalkatilaa 4cm, käytännössä siis kaksipaikkainen auto.
          Last edited by Tcdoe; 17-10-2008, 10:03.

          Comment

          • Tcdoe
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 393
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by Tcdoe View Post
            Nyt on seuraavaakin kokeiltu viikon ajan:

            Mini Cooper S (R56) '07 Älyttömän hauska auto ajaa mutkissa ja risteyksissä. Pitoa löytyy aivan sairaasti verrattuna E39:ään. Uudeksi autoksi hyvin kevyt, vain 1200kg, joten 175hv liikuttaa tätä ihan kivasti. Ohjaus on todella hyvä ja tunnokas, tätä pitäisi päästä kokeilemaan Ahvenistolle. Etuvedon vetely kiihdytyksissä ärsyttää viime vuosina pääasiassa Bemareita ajaneena. Hintakaan ei ole ihan mahdoton (28k€), maksaa about saman verran kuin uusi 116i, joka on moninverroin tylsempi ajettava. Pitkä kuljettaja (195cm) saa vielä hyvän ajoasennon ja mahtuu hyvin, mutta takapenkillä on silloin jalkatilaa 4cm, käytännössä siis kaksipaikkainen auto.
            Ja nyt on kurvailtu seuraavalla:

            Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160hv '09 Ei yhtä hauska ajettava kuin yo. Mini, mutta ihan kiva kuitenkin. Paljon vakaampi ajettavuudeltaan kuin Mini ja vetely kiihdytyksissä loistaa poissaolollaan. Kääntää päitä kadulla. Sisustamateriaalit ovat laadukkaita ja tuntuvat hyvältä, penkeistä plussaa. Näkymä taaksepäin on surkea, todella pieni takalasi jota peittää kaksi isoa niskatukea ja jota tihrustetaan pienikokoisesta taustapeilistä. Myös takasivulasit ovat matalat ja C-pilari kookas joten kuollutta kulmaa riittää ja kaistanvaihdot tuntuvat aina vähän riskaabeleilta. Tuntuu roimasti hitaammalta kuin Mini, vaikka tehoeroa on vain -15hv ja 0-100 +1sek, johtunee osittain paremmasta äänieristykestä ja isommasta massasta. Tosin ottaen huomioon moottorin koon niin auto liikkuu kyllä ihan vaivattomasti.

            Arkikäytössä tämä lienee siedettävämpi kuin Mini (jos ei oteta huomioon huonoa näkyvyyttä), mutta rata-ajoon yms revittelyyn ehdottomasti Mini. Tämäkin tarjoaa varmasti ajoelämyksiä 2.0 TSI DSG:llä, mutta sitten hinta karkaa jo aika kauas Minin hinnasta.

            Comment

            • Rnger
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 26
              • Kempele

              #96
              Muista autoista kokemuksia: Ooppelit on hyviä ajaa, hyvin varusteltuja ja yleensä kohtuullisen taloudellisia autoja. Maine taas on paska (itselläni vain hyviä kokemuksia).

              Volvot ovat kohtuuhyviä ajaa (ohjaus ihan perseestä, tunnoton jne.), turvallisia sekä hyvin varusteltuja. Polttoaineenkulutus vaan on jotain aivan järkyttävää.

              Honda Accord -06 diisselinä erittäin hyvä auto ajaa (lähes bmw:n veroinen, etuvetoisuus tietenkin iso miinus) ja hondan oma diisselikone on loistava. Taloudellinen, kulkee riittävästi (kortti pois kyseisellä autolla...) ja varustelu on myös kunnossa.

              Vanhat volkswagenitkin on aika hyviä ajaa, mutta varustelu niissä on yleensä mallia karvalakki.

              9-3 TTiD aero oli kiva auto muuten kaikinpuolin, mutta ohjaus oli sieltä syvältä suolesta. Penkit olivat parhaat, missä olen tähän mennessä istunut.

              Citroeniin en ikinä enää koske muuten kuin pakon edessä. Paskempaa autoa saa hakea. Vellova jousitus aiheutti pahoinvointia, meinasin oksentaa ihan oikeasti. Samaan kategoriaan luen jokaisen ranskalaisen auton, en ikinä halua ajaa enää yhdelläkään.

              Chevroletit (Daewoo) ovat edullisia ja hyvin varusteltuja käyttöautoja. Ajamisessa ei mitään jännää ole, mutta kyllä ne vie paikasta toiseen ongelmitta.

              Toyotat ovat paskoja ajaa, mutta luotettavia (bensakoneiset) ja yleensä hyvin varusteltuja. Diisselit taas eivät oikein kestä, kansia menee takseista yhtenään.

              Comment

              • Deckki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 500
                • Rovaniemi/Kuusamo

                #97
                Noista vanhemmista Hondista aika paljon kokemusta ja täytyy sanoa että huippu pelejä jos vain kori kestää. Tyyppivikoja huomattavasti vähemmän kuin Bemareissa, ja varaosat tarvikkeina halpoja. En tiedä onko mulla sitten käynyt tässä muutaman vuoden aikana vain tuuri, mutta ruostumista lukuunottamatta ei yhtään vikaa ole Hondissa ollut. Ja Hondia on tainnut olla noin 5 ja kaikilla on ollut noin 300 000km ajettu. Tietysti jotain normia kuluvia osia täytyi joskus harvoin vaihdella, kuten jarruja ja puslia yms. Tyytyväinen olen kyllä ollut.
                Originally posted by T3
                E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                E21 1972 m10b20

                ex. Bmw E38 Navarra violett
                ex: E34 520
                ex: E34 530iA Touring -95
                ex: E32 735i -88

                Autokuume 24/7

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #98
                  Originally posted by Jusva View Post
                  Onhan tuota tullu ruoskaa jos toistaki ajeltua tässä vuosien varrella..

                  Eka auto mitä oon kortin saatuani ajanu, oli VW Transporter pikkubussi jostain 80-luvulta, ei ohjaustehostinta joten oli hikistä hommaa sitä veivata, muuten kyl ihan pätevä vehje.

                  Toisena tarjoisin tähän mutsin edellisen auton, -91 lepO Kadett 1.4i
                  Oli yllättävänki hyvä ajaa ja näpsäkkä peli, tosin merkilleen uskollisena herkkä ruostumaan, loppujenlopuks jopa niin pahasti, että eräänä syksynä ku olin vaihtamassa siihen talvipalloja, niin toiselta puolelta petti se palkki, mistä auton saa tunkilla ylös. Sen jälkeen oli pakko käyttää se aina liikkeessä renkaidenvaihdossa.

                  Äiteen uudempaa autoa, Skoda Fabia 1.4 MPI on kans tullu jonku verran pyöritettyä. Onhan se ihan eri luokkaa ku toi Opel, Kaikinpuolin jämäkämpi peli.

                  E-sarjan MB 200 CDI:tä on tullu pyöritettyä ainaki viittä eri yksilöä, yks keppivaihteisena ja muut tomaatteja. Vuosimallit 02-07. Laiskoja, isoruokasia vehkeitä kaikki! Jokaisessa vieläpä pientä vikaa ohjauksen säädöissä, Jos auto ei käänny kaupungissa, ja maantiellä ei mene suoraan niin ei se kovin hauska ole ajaa. Alustasta ei löydy moitteita mutta melkein kaikesta muusta löytyy, ihme vikoja ja kummallisuuksia ei puuttunu.

                  Toyota Avensis D-4D:tä on kans tullu ajettua useempaa yksilöä, vanhemmissa pirun jäykkä kytkin (näitä ei saa dieselautomaattina ennenku ens vuonna) mutta tossa uusimmassa onneks siitä päästy eroon! Tosi hyviä ajaa, tehopainosuhde kohdillaan ja myös taloudellisuus huomattavasti paremmalla mallilla kun mersuissa.

                  Hyundai Sonata CRDi automaatti tähän nyt melkein viimeseks. Tosi mystinen tapaus loppujenlopuks. Hyvät takuut mutta vähän jännittää, että kuin kauan pysyy tehdas pystyssä tolla vikamäärällä!
                  Sisätilat todella hyvät, ja vaaleella nahkasisustuksella moni luullu istuneensa Volvoon ekana.
                  Jäykkä ohjaus vaivaa tätäkin, lisäks myös erittäin pintakova alusta. Epämukava ajaa siis. Automaattilaatikosta täytyy antaa kehuja, se toimii mallikkaasti.

                  Listan viimeseks Skoda Octavia TDI DSG farkku.
                  Tolla tuli pari vuoroa ajettua viime kesänä. Yhtä hyvä ajaa kun Avensis, mutta lisänä vielä tämän päivän kehittynein automaattilaatikko, joka osaa jopa tehdä moottorijarrutuksen loppuun asti! aina ykköselle asti tiputtaa pykälä kerrallaan.
                  Luotettavan tuntunen ja vielä vähän tehokkaampi ku Toyota.

                  Itse olen ajellut myös Hyundai Sonataa, tuolla CRDi- koneella. Ainoana miinuksena näin ko. autossa hieman tunnottoman ohjauksen, ratti ei osunut käteen ja automaattilaatikossa pykäliä vain 4. Muuten on kyllä hinta/laatusuhde korealaisella pelillä kohdillaan.

                  Ajossa on myös ollut samoinen Octavia TDI DSG:llä. Octavia on ns. helppo auto ajaa, perusvolkkari. DSG- lootasta puuttuu kuitenkin pehmeys, lähdöt on rykiviä. Muuten loota pelaa kyllä hienosti, kun liikkeelle ollaan päästy...
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    #99
                    En taida alkaa kaikkia luettelee mut onhan sitä tullu kokeiltua aika montaa muutakin ehdokasta bmw:n lisäks.Ja muutamaa ihan vaan sen takia etten hauku mitään merkkiä ilman omakohtaista kokemusta(ford,dx corolla) ni on ollu pakko hommata sellaset.Audi on silti yllättänyt mut täysin heikolla laadullaan,ja myös kolme ystävääni.

                    Comment

                    • Homer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 3653
                      • Springfield-Jyväskylä

                      Originally posted by Tuoppo View Post
                      Primerat on nykyään lähes ilmaisia ja käyttiksenä se on todella toimiva auto. Meillä tuttava piirissa -91 ja -92 vuotiset, joista molemmat ajettu lähes 500tkm. Kunnossa ollessa kulkee 6l/100km ja alusta on varsin toimiva. Koneet kestää maailmantappiin tosin korit tuntuvat happanevan ympäriltä 200tkm jälkeen. Muita tyyppivikoja katkeavat vetoakselit.
                      Itsellä p11 primera mutta edellä mainittu pätee molempiin malleihin aivan satavarmasti! Oma on 125tkm ajettu priima peli muuten mut vetoakseli remontissa ollu kohta kaks kuukautta.Nekun ruostuu poikki ja merkkiliikkeestä uusi 600e tarvike 290e ni siinä miettii et kuka VITTU on keksiny et bemariin on kalliit osat!Ja iskarin yläpäät alkaa pehmenee jo tostakin joten pakko oli massata se jos sattuu et joudun sillä talven yli ajamaan ku sen jälkeen hitsattavaa varmasti riittäisi!Nyt on sit sorvattu vetoakseli karpiolalta ni pitäis kestää mut maksohan sekin 240e mut minkäs teet ku purkaamoilta niitä ei löydä ku on niin kulutustavaraa. Ps.6kpl datsuneita/nissaneita ollu.
                      Last edited by Homer; 22-10-2008, 16:23.

                      Comment

                      • _Jubi_
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 572
                        • Lieksa

                        -88 corolla SE oli edellinen, ajettu 450000 ja kone toimi ku kello. Koppaki pysy ympärilla ku tarpeeks hitsas Kone oli 1.3 kaasari eikä ikinä mitää remppaa.. Kytkin alko lopuks olla huono, mut sitä en ihmettele noilla kilsoilla yhtää

                        nykyinen corolla -90 1.3i ja yhtä hyvin tuntus pelaavan..

                        Eli varmasti halpa ja pätevä kakkosautoksi!
                        E91 320d x-drive -10
                        E34 520i touring - 94
                        E12 528ia - 79





                        ex:
                        E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          Omassa Peenarissa navigaattori hidasti soittimen vaihtoa (ts. jäi tekemättä, kun Turun Metro-autokin kieltäytyi työstä!) ja penkinlämmittimet (asentaminen suht kallista / vaativaa) puuttuu. Tästä lähti sitten ajatus autonvaihtoon. Tietenkään ihan samanlaiseen ei viitsisi vaihtaa. Aiemmin E39 oli mielessä, mutta kun ajo on enemmän parkkitaloissa pyörimistä, niin tekisi mieli katsella autoa, joka ei vedä bensaa kierteellä - ja jonka saa vaimokin parkkeerattua. Lisäksi hieman 10 vuotta vanhaa E39:iä luotettavampi ja taloudellisempi (ylläpitokustannuksiltaan) auto oli muutenkin hakusessa.

                          Tulin sitten miettineeksi muutamia merkkejä ja malleja. Ominaisuudet joita etsin, olivat lähinnä: Hyvä teho / kulutus -suhde, hyvä ajettavuus, keskiluokan koko, merkki joka ei ole uhassa mennä konkkaan (poissulki Opelin, Fordin, Vulvan ja Saabin). Samoin ajatuksena oli katsella autoa, jonka kanssa pääsisi hieman halvemmalla kuin 10 vuotta vanha Peenarin kanssa - ja jossa olisi vähän modernimpaa varustelua.

                          Tuli siinä koeajettua useampaakin kärryä, mutta lopulta lähdin pitkin hampain ajamaan Skeida Octaviaa. Pirssi oli -05 2.0 FSI ja noin 100 tkm poljettu Hatchback. Ensifiilis kuunneltuani myyjän käynnistäessä autoa oli "kuulostaapa ruohonleikkurilta". No, kun ratin taakse pääsin, niin olin myytyä miestä! Elegance-varustelulla ohjaamo on pirun komean näköinen, kaikki mausteet löytyy, mitä sen hintaluokan autosta voi hakea. Liikkeelle lähtiessä fiilis ei siitä huonontunut, melko pirtsakka peli 2-litraiseksi ja nelipyttyiseksi. Ajettavuus oli ainakin omaan hanskaan mainio, jossain määrin urheilullinen, muttei mitenkään "vikuri". Alusta oli sopivan jäykkä, äänieristys kohtuullisessa kuosissa jne. Kun vielä ottaa huomioon auton halvat huollot ja tuon mallin luotettavuuden, katsoo FSI-koneen tehokkuus/janoisuus-kerrointa, niin tuntuu että siinä voisi olla itselle kyllä seuraava auto.

                          Aloinkin heti silmäillä sopivaa peliä tuosta lahden takaa. Vielä en ole varma vaihdosta, mutta voi olla että E46 323i vaihtuu kevään tullen Octaviaan. Kulkupuoli hieman (eikä edes radikaalisti) hidastuu, mutta aika säästeliäästi tuota oikeaa jalkaa tulee nykyään käytettyä muutenkin. Suoraan sanottuna melkein ainoa kaupantekoa hidastava tekijä on imago - ja se, että nykyinen kärrykin on noita paria varustepuutetta lukuunottamatta erinomainen yksilö. No, saapa nähdä mitä kevät tuo tullessaan - ehkä tästä mielenvikaisuudesta ehtii parantua vielä!
                          Last edited by MayheM; 02-01-2009, 18:10.
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7393
                            • Oulu

                            Originally posted by MayheM View Post
                            ... ja jossa olisi vähän modernimpaa varustelua.
                            Originally posted by MayheM View Post
                            Elegance-varustelulla ohjaamo on pirun komean näköinen, kaikki mausteet löytyy, mitä sen hintaluokan autosta voi hakea.
                            Olen kyllä aika pihalla Skodan varusteluista, mutta ihmettelen hiukan silti mitä varusteita nyt esimerkiksi tarkoitat?

                            Originally posted by MayheM View Post
                            äänieristys kohtuullisessa kuosissa jne.
                            Tätäkin hämmästen RS-version kokeilun perusteella suuresti, mutta kun en ole sitä vakiota ajanut niin ei voi sanoa kuin että ainakin TM:n melumittaukset on antaneet melko karut lukemat Skodalle.

                            Hinta/laatu-suhteeltaan ja teknisesti muutenkin Skoda on varmasti ihan pätevä peli, painotukset on vain aika erilaiset kuin Bemarilla.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • ttw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1016
                              • Vantaa

                              Audi V8 3.6 Quattro -91.

                              +Menee paskassa ja lumessa eteenpäin
                              +Kun toimii niin on muuten aivan saakelin mukava auto, tuntuu samalta miljoonan markan peliltä kun uutena.
                              +Tyylikäs muotoilu (tästä voi olla montaa mieltä)
                              +Mahtavat kasinmurinat (CAC-rosteriputkisto kateilta asti)
                              +Varusteet kohdallaan (nahat, automaatti-ilmastointi ja vakkari vakiona)
                              +Gen III Quattro on pomminvarmaa tekniikkaa (438tkm takana ja toimii)
                              +Edulliset vakuutukset

                              +/- Netistä osien tilaaminen että saa järkihintaan

                              -Kallis pitää (esim. jarrusatulat 450e tiskiltä, Saksasta 210 euroa kappale kun jaksaa etsiä)
                              -Sähkövikoja saa metsästellä
                              -Hankala huoltaa, kaikki tiellä konehuoneessa
                              -Kaikkia lastentauteja löytyy, esim. tehostimen pumppu, alipainehässäkät yms.
                              -Jakohinhnan vaihto yli 1000 euroa jos ei itse tee.
                              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                              Comment

                              • 535SD
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1068
                                • Lahti

                                itekki tuollaista rs oktaavia kerran kokeilleena voi sanoa että äänieristys oli suunnilleen vm 88 corollan tasoa. muuten oli ihan ok auto skoodaksi.
                                Olleita ja menneitä
                                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎