Meillä ei ainakaan ole renaulttien kanssa minkäänsortin ongelmia, ollut 2007 vuodesta lähtien noita ajossa 1-2 kpl kerrallaan. Esimerkiksi Clio III RS oli kaikista vähävikaisin ja huolettomin auto mitä olen omistanut. Ei tarvinnut kun ajaa, pestä ja tehdä vuosihuolto kerta vuoteen. Ostaisin ehdottomasti uusiksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by GameOver View PostAllekirjoitus sen kieliikin mutta siis tuore Nissan Leaf.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostKoittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.
Helppohan se on persdynoon tehoa taikoa kun vaan välitykset riittävän tiheät ja sähköinen kaasuläppä aukeaa 90% pienimmälläkin kaasupolkimen hipaisulla.
Ei, puutuu tuo äkkiä koneväylillä. 100 alueella olikin jo vilkuiltava almanahkasta sopivaa ajankohtaa. Mutta kaupunkipirsseiksi ihan soivia pelejä.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostKoittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.
135 km/h vauhdissa vitosella kierroksia n. 3000 rpm. Yllätys sinällään ettei huuda motarilla.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Nopealla vilkaisulla täällä ei Seateista kauheasti ole ollut juttua joten tässä pientä omaa kokemusta.
Ajoin viime vuonna Leon FR dieselillä (184 hp) 52tkm ilman mitään murheita.
Plussaa FR-varustetaso, ja erityismaininta hyvistä led-valoista ja jämäkästä tehtaan alustasta. Sedanin kulutus oli sekalaisessa, joskin suurimmalta osaltaan maantieajossa, koko vuonna n. 5,7-5,8. Ja plussana tarkka ja hyvä manuaaliaski.
Iso miinus rengasmelusta.
Tänä vuonna on alla ollut nyt 15tkm Leon FR 180hv bensafarkku, DSG-askilla.
Samat plussat mutta miinuksia kyllä enemmän.
Tuo DSG ei ole oireillut mitenkään, mutta on se paska aski tuohon moottoriin ainakin.
Itse pidän noita FR-Seatteja hinta-/laatusuhteeltaan mainioina hankintoina.
Tehoa ja varusteita 30% halvemmalla kuin VW ja Audi.Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by konsumies View PostTänä vuonna on alla ollut nyt 15tkm Leon FR 180hv bensafarkku, DSG-askilla.
Samat plussat mutta miinuksia kyllä enemmän.
Tuo DSG ei ole oireillut mitenkään, mutta on se paska aski tuohon moottoriin ainakin.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikä siinä DSG:ssä on huonoa tuon moottorin kanssa?
Toki nyt kun on oppinut tuon käytön niin hiukan helpottaa. Alussa olin kauhuissani, kyseessä kuitenkin uusi auto.
Plussaa kyllä sport-asetuksesta ja steppipuoli vaihtaa pehmeästi.
Kävin koeajamassa 280 heppaisen Cupran DSG:llä ja siinä laatikko toimi kuin unelma. Oli muuten messevä kapistusSeat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Muutama pidempiaikainen kokemus on muun merkkisistä autoista. Lyhytaikaisia kokemuksia en viitsi kirjoitella kun niistä ei kenellekään mitään hyötyä.
Vuonna 2005 ostin VW Golf 2.0 TDI (140hv) DSG sportline yhdistelmän, jolla päästelin 1,5 vuotta ja 90tkm. Takapyörän laakerit vaihdettiin n. 65 tkm kohdalla. DSG:hen vaihdettiin öljyt 60tkm välein joka oli muistaakseni yllättävän arvokas operaatio. Ratti vaidettiin takuuseen myös jossain vähän ennen kuin se meni vaihtoon, kun ratin puolien muoviosista lähti pinnoite kuoriutumaan irti. Ei yhtään niitä VAG:n paljon puhuttuja sähkövikoja.
Hyvä ja hauska auto ajaa. Tuntui ketterältä ja tunnokkaalta, ja siihen aikaa tuo kyseinen kone oli ihan yliveto. Paljon paljon parempi kuin esim. silloinen 2.0 bensa FSI, jossa oli 150hv.
Vuonna 2008 mulle tuli työsuhdeautoksi Skoda Octavia 2.0 TDI RS (170hv Common Rail kone) 6-lovisella manuaalilla. Tällä ajoin 2,5 vuoteen 155tkm. Tähän vaihdettiin kaksoismassa vauhtipyörä n. 50tkm kohdalla takuuseen. EGR jääty kerran pohjoisen reissulla kun auton mittäri näytti -34 astetta. Auto meni "limp home" tilaan, mutta kun sain sen yöksi talliin sulamaan, ei ongelma aiheuttanut jatkotoimenpiteitä. Eikä tässäkään vielä yhtään niitä VAG:n sähkövikoja.
Edelleen kohtuu virkeä mootoriltaan tämäkin. Laitoin heti uutena H&R:n alustan tähän, joka oli erittäin toimiva. Alkuperäinen korkea ja pintakova alusta vaihtui kivan matalaan pinnalta mukavaan alustaan, joka on jäykkä sitten kun tehdään esim. väistöliikettä. Miinuksena rengasmelu. Ei voinu edes ajatella 17" isompia pyöriä juurikin melun takia.
Vuonna 2011 mulle tuli seuraavaksi työsuhdeautoksi Audi A4 2.0 TDI Avant (143hv versio) tämäkin 6-lovisella manuaalilla ja ilman takapyörien veto-ominaisuutta. Tällä tuli tasan 3 vuodessa 150tkm. Tästä en saanut perhana hajoamaan yhtään mitään koko aikana. Ei siis tässäkään niitä kaikkien odottamia VAG:n järjestäenkaikissaolevia sähkövikoja.
Hyvä auto kaikin puolin, mutta hieman luonteeton minun makuuni. Tää oli jo vähän liian "tasapaksu". Hieman tunnottomampi ajoltaan kuin kaksi aiempaa. Tehtaan sporttialusta oli jo merkittävästi parempi kuitenkin kuin Skodan vastaava. A4 Avantissa kun omapainoa alkoi olla jo 1650kg, niin tuo kone oli jo liian tehoton mielestäni. Sen tajusi vasta kun oli vähän aikaa jo autolla ajanut. Tässä siis koeajo petti, koska silloin se tuntui "riittävältä" kun oli tietyllä tavalla RS Skodan jälkeen hurmioitunut siitä eleettömyydestä ja hienostuneisuudesta verrattuna skodaan, joka tuli parhaiten esiin alhaisena melutasona.Last edited by KJ; 25-03-2015, 21:24.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostRohkea valinta! Ajoin joskus ja tykkäsin monessakin suhteessa. Ajoasento tosin ei toimintu. Pitäis käydä sulalla kelillä ajamassa kesärenkain jossain vaiheessa.
Ajoasentoa joutui itsekin hinkkaamaan. Toivelistalle lisättäköön ratin syvyyssäätö. Veikkaan että auttaisi kummasti.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by KJ View PostMuutama pidempiaikainen kokemus on muun merkkisistä autoista. Lyhytaikaisia kokemuksia en viitsi kirjoitella kun niistä ei kenellekään mitään hyötyä.
Vuonna 2005 ostin VW Golf 2.0 TDI (140hv) DSG sportline
Vuonna 2008 mulle tuli työsuhdeautoksi Skoda Octavia 2.0 TDI RS (170hv Common Rail kone) 6-lovisella manuaalilla.
Vuonna 2011 mulle tuli seuraavaksi työsuhdeautoksi Audi A4 2.0 TDI Avant (143hv versio) tämäkin 6-lovisella manuaalilla ja ilman takapyörien veto-ominaisuutta. .
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMielenkiintoista listausta Eikös tuon VAGin 2.0 TDI:n pitänyt olla sysipaska, etenkin verrattuna edeltäneeseen 1.9-koneeseen, mutta sinun 395 tkm ajosuoritteella ei ongelmia..
Jonkun verran on noilla 1.9 TDI VAGgineilla tullut myös ajettua, ja yksi omistettuakin. Moottoreilla on valtava ero käyttöominaisuuksissa (etenkin kun vertaa 2.0 Common Rail koneeseen). Jälkimmäisessä veto on paljon tasaisempaa koko kierrosalueen läpi. Vanhoissa pumppareissa (ainakin tehokkaammissa versioissa) oli alakierrokset aika kuollutta, veto alkoi vasaraniskun lailla 1800rpm:n jälkeen ja se alkoi hiipumaan heti 3000rpm:n jälkeen. 2.0 Common Rail aloitti tasaisemmin alhaalta, tehopiikki oli about samassa kohdassa mutta veto jatkui aina 4000 rpm:n asti tasaisena, jonka jälkeen vasta alkoi hiipuminen.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
Comment