Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Meillä ei ainakaan ole renaulttien kanssa minkäänsortin ongelmia, ollut 2007 vuodesta lähtien noita ajossa 1-2 kpl kerrallaan. Esimerkiksi Clio III RS oli kaikista vähävikaisin ja huolettomin auto mitä olen omistanut. Ei tarvinnut kun ajaa, pestä ja tehdä vuosihuolto kerta vuoteen. Ostaisin ehdottomasti uusiksi.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      Originally posted by GameOver View Post
      Allekirjoitus sen kieliikin mutta siis tuore Nissan Leaf.
      Rohkea valinta! Ajoin joskus ja tykkäsin monessakin suhteessa. Ajoasento tosin ei toimintu. Pitäis käydä sulalla kelillä ajamassa kesärenkain jossain vaiheessa.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • M-Lead
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1500
        • Oulu

        Originally posted by r.w. View Post
        Koittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.

        Helppohan se on persdynoon tehoa taikoa kun vaan välitykset riittävän tiheät ja sähköinen kaasuläppä aukeaa 90% pienimmälläkin kaasupolkimen hipaisulla.
        Ohitin ja montakin autoa. ...tosin 50, 60 ja 80 alueella.

        Ei, puutuu tuo äkkiä koneväylillä. 100 alueella olikin jo vilkuiltava almanahkasta sopivaa ajankohtaa. Mutta kaupunkipirsseiksi ihan soivia pelejä.

        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          Originally posted by r.w. View Post
          Koittakaapa ohittaa niillä koirankopeilla.
          Tämä saattaa kuulostaa jo urheilulta, mutta ajoin kahteen päivään n. 1100 km 85 hv 1.2 TSI:llä. Kyllä siinä tuli muutama ohituskin tehtyä, nelosta silmään vaan.

          135 km/h vauhdissa vitosella kierroksia n. 3000 rpm. Yllätys sinällään ettei huuda motarilla.
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            No onhan ne 1.2 tsi golfin välitykset myös saksaan suunniteltu.

            Comment

            • konsumies
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1046
              • Turkkussesss

              Nopealla vilkaisulla täällä ei Seateista kauheasti ole ollut juttua joten tässä pientä omaa kokemusta.

              Ajoin viime vuonna Leon FR dieselillä (184 hp) 52tkm ilman mitään murheita.
              Plussaa FR-varustetaso, ja erityismaininta hyvistä led-valoista ja jämäkästä tehtaan alustasta. Sedanin kulutus oli sekalaisessa, joskin suurimmalta osaltaan maantieajossa, koko vuonna n. 5,7-5,8. Ja plussana tarkka ja hyvä manuaaliaski.
              Iso miinus rengasmelusta.

              Tänä vuonna on alla ollut nyt 15tkm Leon FR 180hv bensafarkku, DSG-askilla.
              Samat plussat mutta miinuksia kyllä enemmän.
              Tuo DSG ei ole oireillut mitenkään, mutta on se paska aski tuohon moottoriin ainakin.

              Itse pidän noita FR-Seatteja hinta-/laatusuhteeltaan mainioina hankintoina.
              Tehoa ja varusteita 30% halvemmalla kuin VW ja Audi.
              Seat Leon Cupra ST
              F20 116d
              e87 116i

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3983
                • Suomi

                Originally posted by juhomo View Post
                Tuota psa:n 1.6hdi myllyä on käytetty ainakin fordissa, peugeotissa, citikassa ja volvossa
                Olikos MINI myös samalla moottorilla, tarjolla?
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by konsumies View Post
                  Tänä vuonna on alla ollut nyt 15tkm Leon FR 180hv bensafarkku, DSG-askilla.
                  Samat plussat mutta miinuksia kyllä enemmän.
                  Tuo DSG ei ole oireillut mitenkään, mutta on se paska aski tuohon moottoriin ainakin.
                  Mikä siinä DSG:ssä on huonoa tuon moottorin kanssa?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • konsumies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1046
                    • Turkkussesss

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mikä siinä DSG:ssä on huonoa tuon moottorin kanssa?
                    Kickdown surkea, miettii liikkeellelähdössä ja yllättävän levoton 7-vaihteiseksi.

                    Toki nyt kun on oppinut tuon käytön niin hiukan helpottaa. Alussa olin kauhuissani, kyseessä kuitenkin uusi auto.

                    Plussaa kyllä sport-asetuksesta ja steppipuoli vaihtaa pehmeästi.

                    Kävin koeajamassa 280 heppaisen Cupran DSG:llä ja siinä laatikko toimi kuin unelma. Oli muuten messevä kapistus
                    Seat Leon Cupra ST
                    F20 116d
                    e87 116i

                    Comment

                    • KJ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 695
                      • Järvenpää

                      Muutama pidempiaikainen kokemus on muun merkkisistä autoista. Lyhytaikaisia kokemuksia en viitsi kirjoitella kun niistä ei kenellekään mitään hyötyä.

                      Vuonna 2005 ostin VW Golf 2.0 TDI (140hv) DSG sportline yhdistelmän, jolla päästelin 1,5 vuotta ja 90tkm. Takapyörän laakerit vaihdettiin n. 65 tkm kohdalla. DSG:hen vaihdettiin öljyt 60tkm välein joka oli muistaakseni yllättävän arvokas operaatio. Ratti vaidettiin takuuseen myös jossain vähän ennen kuin se meni vaihtoon, kun ratin puolien muoviosista lähti pinnoite kuoriutumaan irti. Ei yhtään niitä VAG:n paljon puhuttuja sähkövikoja.
                      Hyvä ja hauska auto ajaa. Tuntui ketterältä ja tunnokkaalta, ja siihen aikaa tuo kyseinen kone oli ihan yliveto. Paljon paljon parempi kuin esim. silloinen 2.0 bensa FSI, jossa oli 150hv.

                      Vuonna 2008 mulle tuli työsuhdeautoksi Skoda Octavia 2.0 TDI RS (170hv Common Rail kone) 6-lovisella manuaalilla. Tällä ajoin 2,5 vuoteen 155tkm. Tähän vaihdettiin kaksoismassa vauhtipyörä n. 50tkm kohdalla takuuseen. EGR jääty kerran pohjoisen reissulla kun auton mittäri näytti -34 astetta. Auto meni "limp home" tilaan, mutta kun sain sen yöksi talliin sulamaan, ei ongelma aiheuttanut jatkotoimenpiteitä. Eikä tässäkään vielä yhtään niitä VAG:n sähkövikoja.
                      Edelleen kohtuu virkeä mootoriltaan tämäkin. Laitoin heti uutena H&R:n alustan tähän, joka oli erittäin toimiva. Alkuperäinen korkea ja pintakova alusta vaihtui kivan matalaan pinnalta mukavaan alustaan, joka on jäykkä sitten kun tehdään esim. väistöliikettä. Miinuksena rengasmelu. Ei voinu edes ajatella 17" isompia pyöriä juurikin melun takia.

                      Vuonna 2011 mulle tuli seuraavaksi työsuhdeautoksi Audi A4 2.0 TDI Avant (143hv versio) tämäkin 6-lovisella manuaalilla ja ilman takapyörien veto-ominaisuutta. Tällä tuli tasan 3 vuodessa 150tkm. Tästä en saanut perhana hajoamaan yhtään mitään koko aikana. Ei siis tässäkään niitä kaikkien odottamia VAG:n järjestäenkaikissaolevia sähkövikoja.
                      Hyvä auto kaikin puolin, mutta hieman luonteeton minun makuuni. Tää oli jo vähän liian "tasapaksu". Hieman tunnottomampi ajoltaan kuin kaksi aiempaa. Tehtaan sporttialusta oli jo merkittävästi parempi kuitenkin kuin Skodan vastaava. A4 Avantissa kun omapainoa alkoi olla jo 1650kg, niin tuo kone oli jo liian tehoton mielestäni. Sen tajusi vasta kun oli vähän aikaa jo autolla ajanut. Tässä siis koeajo petti, koska silloin se tuntui "riittävältä" kun oli tietyllä tavalla RS Skodan jälkeen hurmioitunut siitä eleettömyydestä ja hienostuneisuudesta verrattuna skodaan, joka tuli parhaiten esiin alhaisena melutasona.
                      Last edited by KJ; 25-03-2015, 21:24.
                      F30 330e -17 Alpinweiss 3
                      E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Rohkea valinta! Ajoin joskus ja tykkäsin monessakin suhteessa. Ajoasento tosin ei toimintu. Pitäis käydä sulalla kelillä ajamassa kesärenkain jossain vaiheessa.
                        Heh. Se tuli tavallaan itsestäänselvyytenä kun tuo nykyinen työtehtävä käsittelee tyystin ko. valmistajan sähköautoja. Maahantuonnissa hommissa siis.
                        Ajoasentoa joutui itsekin hinkkaamaan. Toivelistalle lisättäköön ratin syvyyssäätö. Veikkaan että auttaisi kummasti.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          Originally posted by KJ View Post
                          Muutama pidempiaikainen kokemus on muun merkkisistä autoista. Lyhytaikaisia kokemuksia en viitsi kirjoitella kun niistä ei kenellekään mitään hyötyä.

                          Vuonna 2005 ostin VW Golf 2.0 TDI (140hv) DSG sportline

                          Vuonna 2008 mulle tuli työsuhdeautoksi Skoda Octavia 2.0 TDI RS (170hv Common Rail kone) 6-lovisella manuaalilla.

                          Vuonna 2011 mulle tuli seuraavaksi työsuhdeautoksi Audi A4 2.0 TDI Avant (143hv versio) tämäkin 6-lovisella manuaalilla ja ilman takapyörien veto-ominaisuutta. .
                          Mielenkiintoista listausta Eikös tuon VAGin 2.0 TDI:n pitänyt olla sysipaska, etenkin verrattuna edeltäneeseen 1.9-koneeseen, mutta sinun 395 tkm ajosuoritteella ei ongelmia..

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            Käyttöautona ollut vajaa 3v Octavia RS bensa 07, 6-v manuaali. Takana vajaat 50tkm (106-149tkm) jonka aikana softattu. Toiminut oikeastaan moitteetta ja vielä erittäin pirteästi. Tilava ja mukava farkku. Jatkossa uudempi samanlainen todennäköisesti
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • KJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 695
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Mielenkiintoista listausta Eikös tuon VAGin 2.0 TDI:n pitänyt olla sysipaska, etenkin verrattuna edeltäneeseen 1.9-koneeseen, mutta sinun 395 tkm ajosuoritteella ei ongelmia..
                              Juurikin näin! Ei noissa nyt ainakaan uutena ole ollut mitään. En tiedä mitä ne ovat sitten kun ovat vaikkapa +8 vuotta vanhoja, mutta ei kait siinä iässä ole enää mikään auto täysin viaton... :think
                              Jonkun verran on noilla 1.9 TDI VAGgineilla tullut myös ajettua, ja yksi omistettuakin. Moottoreilla on valtava ero käyttöominaisuuksissa (etenkin kun vertaa 2.0 Common Rail koneeseen). Jälkimmäisessä veto on paljon tasaisempaa koko kierrosalueen läpi. Vanhoissa pumppareissa (ainakin tehokkaammissa versioissa) oli alakierrokset aika kuollutta, veto alkoi vasaraniskun lailla 1800rpm:n jälkeen ja se alkoi hiipumaan heti 3000rpm:n jälkeen. 2.0 Common Rail aloitti tasaisemmin alhaalta, tehopiikki oli about samassa kohdassa mutta veto jatkui aina 4000 rpm:n asti tasaisena, jonka jälkeen vasta alkoi hiipuminen.
                              F30 330e -17 Alpinweiss 3
                              E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Kokemuksia Subaru Outback, 2.5 bensa automaatti? Vaikuttaisi hyvältä peliltä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎