Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Jollain kokemuksia paljonko d5 kulutus on etuveto vs. Awd
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Roito
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 3921
      • Tavastila/Kotka

      Originally posted by Tonton View Post
      Jollain kokemuksia paljonko d5 kulutus on etuveto vs. Awd
      Aika liki samoissa taitaa olla, eikös tuo awd ole etuveto aina kunnes pito menetetään ja vasta sitten tulee nelikko peliin :think


      Tosin jos kulutus on ainoa mikä enään mietityttää päätöksessä niin onko se niin desin päälle, onhan "neliveto" aina neliveto ja varmasti helpompi myös myydä joskus eteenpäin.
      BMW E70 X5 käyttismöhkö
      MB W639 Kummisetä

      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by Tonton View Post
        Jollain kokemuksia paljonko d5 kulutus on etuveto vs. Awd
        Ehkä sen vajaan litran suunnilleen. Ei ainakaan automaattina awd mee oikeeta kulutusta seka-ajossa helposti alle kasin. Pelkällä maantiellä voi selvitä jollain 5.8-6.2 jos ajelee alle satasta. Manuaali vs. Automaatti kulutuksissa myöskin se vajaan litran ero, toki automaatilla ja manuaalilla ajotapa erilainen kun automaatilla voi rullailla enemmän. Manuaali neliveto olisi paras yhdistelmä ylivoimaisesti. Teho saatais tiehen ja pitoa riittää.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          Originally posted by Roito View Post
          Aika liki samoissa taitaa olla, eikös tuo awd ole etuveto aina kunnes pito menetetään ja vasta sitten tulee nelikko peliin.
          Toi mua on itteeni mietityttäny että mihin perustuu se olettamus pienemmästä kulutuksesta sillon kun veto ei ole kaikille pyörille. Kun kuitenkin vetoakselit, perä ja kardaani rullaa samalla lailla vaikkei niissä veto olisikaan päällä. Oletettavasti kuitenkin voimansiirron häviöt pätee joka tapauksessa.
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            Itsellä oli etuveto D5 S80 ja 100km/h kulutus oli alle karvan alle 6l/100km, mutta sitten jos piti motarilla vetää 120km/h niin meni sitten mittarin mukaan n.8,5l/100km. :think
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Näitä kriteereihin sopivia vaihtoehtoja on tässä tullut katselua ja Esim Audin bensa nelikoissa on ilmoitettu sen 2 litraa sataselle enemmän ja sitten vaikuttaa äkkiä sen 100e veroihinkin. Näistä Volvosta ei ollut tietoa
              Etuveto ei ole vaihtoehto.

              Hakusessa kuitenkin hankinta hinnaltaan kuntoa vastaava ja mahdollisimman korjaus vapaa käytetty auto.
              pienemmillä käyttökuluilla mitä nykyinen, silti tarvis olla isompi kuin nykyinen. Mieluummin vähän.2010 vuotinen

              Niin tuollainen 2008-2010 volvon v70 tai xc70 awd manuaali d5 koneella alle 3satkua ajettuna vois osua kriteereihin.

              Saa ehdottaa jos jotain muuta tulee mieleen
              Nyk on -04 320i touring m-sport
              Tossa kulutus on 9.6litraa tällä ajolla
              Vakuutukset bonuksilla 700-800 verot ensivuonna 360e
              Korjauksiin ei ole mennyt kuin kaksi Puolaa ja ohjteh pumppu. Loput on ollut huoltoa. Olisiko ton hinta 4-6k€ ja
              Noin kympin välirahalla tarvis saada vaihdettua.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                Originally posted by Homer View Post
                Juu unohdin jostain syystä t5:sen laskuista,vaikka nytkin ajelen sellaisella volvolla. Mutta taitaa hinta nousta esteeksi niille,jos ei sitten niitä paljon ajettuja hinnat alkaen malleja halua.Aika optimistisia kulutuslukemia kyllä kirjoitit,vai väitätkö että ajat esimerkiksi vaikka kaupunkiajossa 3-4 litraa valmistajan ilmoittamia lukemia pienemmällä? Ja tunnetusti todellisuus voi olla vielä valmistajan ilmoittamia suurempi.No kulutus toki ei ole itelle tärkeimpiä tekijöitä auton valinnassa,mutta kiva olisi kun seuraava veis vähemmän mitä nykyinen.Joka vie noin 10 litraa matkassa ja kaupungissa 2-3 litraa päälle.
                Ihan noita ajotietokoneen lukemia ilmoitin. Tokikaan en ole tarkistanut, että heittääkö oikeasta kulutuksesta minkä verran, mutta tuskin litratolkulla sentään. Viralliset lukemat näyttäisi olevan 6,6 maantie, 8,8 yhdistetty ja 12,5 taajama. Liekö toi ohjelmoinnin tuoma lisävääntö tiputtanut kulutusta kuten dieseleissä tai sitten sekoittanut vaan entisestään tota ajotietokonetta. AWD versiot on Volvolla olleet sitten perinteisesti jo huomattavasti janoisempia. Ei tunnu missään toi kulutus 645:n jälkeen

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  Ei ole itsellä ollut, mutta tiedän pari V70 ja S80 volvoa, joissa auton oma kulutusmittari kyllä valehteli melko paljonkin alaspäin. Eikä niitä tietääkseni voi edes kalibroida, kuten esim. bemarissa. Mittaus on aina tehtävä tankkaamalla.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3982
                    • Suomi

                    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                    Ei ole itsellä ollut, mutta tiedän pari V70 ja S80 volvoa, joissa auton oma kulutusmittari kyllä valehteli melko paljonkin alaspäin. Eikä niitä tietääkseni voi edes kalibroida, kuten esim. bemarissa. Mittaus on aina tehtävä tankkaamalla.
                    Omaan ex-volleen ajettiin merkkihuollossa viimeisimmät päivitykset sisään, kun auto kävi vaihteistoöljyn vaihdossa ja siinä oli mm: pa-mittarin "päivitys".

                    Uudemmassa mallisahan mittari on tosiaan sähköinen ja en sitä saanut koskaan näyttämään täysin täyttä, en ennen enkä jälkeen tuon päivityksen.

                    Eli en kovin mielellään ajellut niin kauan, että pa-valo alkoi palamaan, kun ei tiennyt yhtään, että paljonko sielä olisi sitten ollut sitä löpöä jäljellä.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      Mitenkäs tollanen ekan sukupolven Audi A8?

                      Vm 97, quattro, 3.7l V8

                      Täys alumiini kori niin ainakaan mätähommista ei tarvis murehtia, v8 jotain jakopää vaivaa tais olla, tästä oli kyllä jotain rempattu sieltä suunnilta

                      Onkos näissä sitä perus lapsusta että joka leimalle saa kaikki alustanosat uusia?

                      Auto on päältä ja sisältä pirun siistissä alkup. kunnossa, leimattu huomautuksetta ja toimiva.

                      Mitäs raati sanoo, onko tollasista käyttöautoksi vai täytyykö kiertää kaukaa :think

                      tai jos ottaa vaihdossa ja laittaa eteenpäin niin liikkuuko noi vai jääkö käsiin

                      E39 ja hinnat alkaen E60 katellut, mutta jotenkin toi audi kiinnostais kun olis nyt fiksu kuntonen yksilö tyrkyllä ja sopivalla kaupalla
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Ketjun vaihto noihin on kallista lystiä (lasipalatsissa) ja sähkövikojen kanssa saa kilpailla.
                        Eroon pääsee, halvalla hinnalla aina, ylihinnalla saa myydä vuosia.
                        Aina noita joku haluaa, kaverini etsii juuri V12 koneista.

                        Ei nykyisin ole mistään autosta eroon pääseminen helppoa, nytkin nettiautossa 86000kpl myytävää.

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Ainakin mitä nyt tässä koittanu tutkiskella niin porukalla ihan hyvää sanottavaa tollasesta, osiakin saa edullisesti profiteileltä, eli tulis sielä aina kätevästi kun paljon sieltä tullut ja tulee tilaitua.

                          Osien hinnat pyörii aika samoissa bemarin hilujen kanssa ja saatavuus on hyvä.

                          Quattro olis talvella ihan näppärä, ei mikään kalliokiipeilyneliveto, mutta avustimena kiihdytyksissä ja huonoissa keleissä varmasti riittävä tai ainakin mukavuuskerrointa lisäävä kun ei tarvi valoissa ruopia paikallaan.

                          Alan pelottavan paljon lämmetä tälläselle, heittäkää joku vaan kokemuksia tai kommenttia jos sellaisia löytyy kerrottavaksi asti.
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3982
                            • Suomi

                            Originally posted by Roito View Post
                            Mitenkäs tollanen ekan sukupolven Audi A8?

                            Vm 97, quattro, 3.7l V8

                            Täys alumiini kori niin ainakaan mätähommista ei tarvis murehtia, v8 jotain jakopää vaivaa tais olla, tästä oli kyllä jotain rempattu sieltä suunnilta

                            Onkos näissä sitä perus lapsusta että joka leimalle saa kaikki alustanosat uusia?

                            Auto on päältä ja sisältä pirun siistissä alkup. kunnossa, leimattu huomautuksetta ja toimiva.

                            Mitäs raati sanoo, onko tollasista käyttöautoksi vai täytyykö kiertää kaukaa :think

                            tai jos ottaa vaihdossa ja laittaa eteenpäin niin liikkuuko noi vai jääkö käsiin

                            E39 ja hinnat alkaen E60 katellut, mutta jotenkin toi audi kiinnostais kun olis nyt fiksu kuntonen yksilö tyrkyllä ja sopivalla kaupalla
                            Jos haluat kasilla isoa audia, niin katso suosiolla 4.2l koneista.

                            Remmillähän näissä on jakopäät eikä ketjulla ja hintava remppa tuokin on, mutta kuka hullu sitä nyt merkkiliikkeessä teettäisi.

                            Omaan teetin muualla ja n.1400€ jäi töineen ja VV-autolta tilatuille osille hintaa.
                            Toki nykyään, kun osat saa suoraan Saksasta helposti, niin lähtisikö jo alle tonniin tuo remppa? :think

                            Itsellä oli sigun ex-audi nelisen vuotta ja ekana vuona laitoin alustasarjan kanssa kaiken tuennan samalla uusiksi, eikä sen jälkeen tarvinnut osaa laitella.

                            Toki ajomääristähän tuo paljon riippuu ja itse ehdin ajella omistuksen aikana karvan yli 40t-km.

                            Omassa ei kauheana sähkövikaa ollut, kuin normi anturi jumppaa mitä on kaikissa.

                            Termari on sitten vittumaisessa ja ahtaassa paikassa, että varoituksen sana heti alkuun siitä.

                            Syövät sitten isolla kädellä bensaa ja ainakin 4.2l S8 oli vielä 90L polttoainesäiliöllä, että mukava on 98:lla täyttää.

                            Mutta on siinä ainakin minusta pirusti autoa sitten, eikä häpeä monenkaan uuden kipon rinnalla yhtään.
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • Roito
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 3921
                              • Tavastila/Kotka

                              Katoin noita jakopäärojuja niin continentalin hihna ~ 55e, rullat ja kiristimet noin 40e/kpl, siihen tiivisteitä ja muut tarvittavat rojut päälle + työt niin kai tuon kokonaisuudessan alle tonniin saa.

                              Juurikin kiinnostaa tuo että saa varusteita ja autoa paljon hintaansa nähden, jatkuva torsen neliveto ja tuo audin spaceframe monocoque, täysalumiininen koppa, täällä suolan luvatussa maassa, sohjo suomessa, pidän tuota ihan hyvänä asiana.

                              Saman verran syö polttoainetta about kun chevy tai ämmä, kaupunkiajoa ei tule pahemmin, suurimmaksi osaksi matka-ajoa niin ei tuo kovin kauhistuta, rajallekkaan ei ole pitkä matka jos niin paljon käy ahdistamaan kulutus että venäjältä bensaa hakis.

                              Huomenna meen kattomaan ja koeajaan niin sitten sitä vähän viisaampi.

                              e39 kuumottelee kyllä kans pahasti, mutta sitten täytys laittaa kättä vähän syvemmälle taskuun että saisi mieleisen.
                              BMW E70 X5 käyttismöhkö
                              MB W639 Kummisetä

                              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3982
                                • Suomi

                                Itsellä oli mielessä alkuun, että olisin E39 M5 bemarin laittanut ex-540i:n tilalle, mutta jostain tuli sitten mieleen katsella muitakin merkkejä ja tulin katsoneeksi Ronin-leffan jossa oli myös tuollainen D2 S8 audi +että näin kyseisen korimallin audin ihan livenäkin ja siitä ajatus sitten lähti.

                                Tankkimainen olemus ja tosiaan makeat kyydit säällä, kuin säällä niin ei kaduttanut merkin vaihto tuolloin ollenkaan.:think

                                Ja kyllä niistä erilleen pääsee, ettei sitäkään kannata stressata.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎