Ohessa muutama kuvatus entisestä omasta rakkaasta.. Musta M6 vm.2005
Bemaririntamalta on ollut omassa omistuksessa myös 325iM, 633CSi, 635CSi, M635CSi, 733iA, 735iA sekä 750iA perheen koon vaikuttaessa kulloisenkin ajankohdan autovalintaan. Sitten päädyttiin Bemarin GT-autojen kunkkuun M6-malliin, jonka koeajo oli hämmästyttävä ja silmiä avaava tapahtuma. Melkoinen pakkaus tekniikkaa ja ominaisuuksia.
Välissä on ajettu myös erilaisilla Jaguaareilla ja yhdellä Maseratilla sekä -68-mallisella "Cokis-pullokorisella" Corvettella. Myös etuvetoinen muskeliauto, 1971 mallinen Olds Toronado 455 on ollut pari kolme vuotta kuluttamassa valtakunnan energiavaroja. Kaikissa on ollut omat hauskat ominaisuutensa.
Niinpä mielenkiinto ja nälkä on vuosien varrella kasvanut ja nyt oli aika kokeilla muitakin erikoisempia ja harvinaisempia autoja peilaten niitä M6:n ominaisuuksiin. Aiheesta enemmän topikin sekaan kirjoitetuissa koeajoraporteissa.
Sportscar blog koeajot ja ajaja:
Koeajot on tehty yleensä yleisillä teillä normaalin liikenteen seassa yleensä sellaisina päivinä tai sellaiseen vuorokauden aikaan, ettei muuta liikennettä ole ollut kovin paljoa. Koeajajana en ole kuitenkaan mikään rataässä vaan tavallinen pitkän linjan urheiluautoharrastelija, ikuinen skidi, joka ei koskaan kasva aikuiseksi.
Mielipiteet ajopeleistä ovat omia bensan värittämiä subjektiivisia näkemyksiäni. Niinpä auton ominaisuuksien kuvaukset esim. liittyen alustaan ja mutkaominaisuuksiin ovat perstuntumia. Suosittelen tutustumista kyseiseen ajoneuvoon, jos enempi kiinnostaa.
Koeajotunnelmia uusimmasta vanhimpaan:
Lähimpänä Formula-autoa ja aikansa parhaalla tekniikalla. Maserati Merak, keskimoottoripeto ja yksi Giugiaron kauneimmista koreista. Reilusti aikaansa edellä ja edelleen täysiverinen urheiluauto, josta ei voimaa ja tunnelmaa puutu. Viesti 1092
Enemmän kilowatteja, nahkaa ja kurveja, sähkövoimaa ja taidetta: Fisker Karma. Nyt tästä tuleekin bensapaholainen, WM Destino. Herrasmiehen (jatkossa vähemmän) vihreä valinta urheiluautoksi tai pikemminkin matalalentokoneeksi. Viesti 1064
Kilowateillakin pääsee, Prieskaa ja Amppeereita, viesti 1057
Fiskeriä odotellessa hybridien huminaa eli Priuskaa voimaa Amppeereilla
Ferdinandin täsmäohjus Nürrelle ja Autobahnille: Porsche 997 Turbo Coupe, viesti 1049
Siirrytään Lambon taistelutantereelle, mutta isommalla sotajoukolla: 2 aikuista +2 teiniä urheiluautossa ja hiukan tavaraa nokalla ja kukkurapäin Turbovoimaa takapäässä...
Teutoonien ratkaisu talvisotaan: BMW M550d Neliveto Rynnäkködiisseli
Mitä ihmettä, eikö bensalla kulkeva M5 riittänyt? Noh, talvisotaan tarvitaan tietenkin nelivetodiisseli. Eihän se käy, että jäädään Audille missään olosuhteissa.
Viesti 1042 ....k-k-KIIHTYYYYY SE!
Luftwaffen salainen ase: Matalalentokone M5 Tuplaturbolla
Kun edellisen M5:n ja M6:n jälkeen V10 sai "kenkää" ja nyt molempia isoja Ämmiä lennättää kahden turbon siivekkeet kahdeksikon päällä. Näin ajatusmaailmani sai taas tehotuuletusta.. Viesti 1021 kertoo sanoin ja kuvin miksi taas meinaa järki lähteä vaikka en unelmoikaan johtotähteä.
Tuhannen ja kahden viestin tarinoita.. Mikäs on tää peli uus, no tietty Toyota Gee Tee kasi kuus. Toyotan ja Subarun Pearl Harbor-isku. Sieltä ne kaahasi rintarinnan ja yllätti koko länsiarmaadan..
Viesti #1002
Lisää Maseratia kehiin, koeajossa sininen vm.2000 3200 GTA, "remastered" with pictures. Tässäkö olisi Italon seuraava "tykki". Viesti #987
Aristokraatin viimeinen "retroversio", Jaguar XJ8 4,2 litre V8, viimeisen päälle hiottu aidon XJ:n lookilla varustettu herrasmies- & perhesportti. Viesti #982
007 goes off duty. Astonista astutaan aistikkaaseen uudenkarheaan Jaggeen. XF takes you there quickly but with no fuss. Viesti #955
Italowestern goes 007, Jamesille kelpaa vain Mr. Q:n parhaat lisävarusteet, viesti #933
RAF:n lahja maavoimille: Kuningattarellinen voimapaketti, Hawker Hurricanen ja Spitfiren perillinen Aston Martin DB9 Coupe Touchtronic +sports pack. Vapise Luftwaffe.
Maserati 3200GTA ja Ghibli GT/A, automaattista vauhdin hurmaa neljälle. Rahoitustarjouksia otetaan vastaan..
Ferrari F355 Berlinetta Manuale 6-speed & F1, Joka pojan unelmat.
Maastureiden katukunkku, Mercedes ML63 AMG, kuin CLS mutta maastureiden ystäville. Toki 4-veto auttaa etenemistä vaikkapa hangessa..
Näitä ei näy taxitolpilla, Mercedes CLS AMG, Oivallinen vaihtoehto, jos pitää lookista. Saundista ja ajo-ominaisuuksista ei varmaan oikein voi olla pitämättä..
Viesti#797
Vanha suola janottaa.. Koeajossa Jaggen jo pois valmistuksesta jäänyt S Type R. Tämä auto on aikamoinen susi lampaiden vaatteissa.. XKR olisi vielä pedompi, mutta tässäpä vanhalle M5:lle kova vastus. Ja mihin hintaan. Hyvä yksilö on aina todella hintansa väärti.
Vauhdin hurmaa Maserati GT V8 Coupe F1 Cambiocorsalla. 2007-mallinen tuoreenkarhea Italian ori ratsastuksella auringon laskuun. Löytyypi viestissä numero 486. Kumpi onpi kivampi, sekö vaiko kuutosämmä?
Porschen uutukainen Panamera 4S "vaativassa" pikakoeajossa. Onko Wermachtin toinen iso sotakone todellinen pikatykki vai kaukokanuuna? Vastaako M6 edelleen haasteeseen vai viekö Panamera palkintopytyn? Kuvatuksia löytyypi Porschen sivuilta.
M6:tta vatsassa Ferrari 456M GTA ja Maserati 3200 GT, viesti#345, kuvia löytyy Sportscarcenterin sivuilta.
Saksan toinen pahulainen Porsse Nain Ileven ja Ämerikän Äijä Äytö Daath Veider eli Daats Vaipper Essertii Kybä. Sori taas ajan ja serveritilan haaskuu. Viesti#326. Kuvia löytyi Porsche Centerin sivuilta.
Kuvia M6:sta ja Lambosta viestissä #258, Lambosta kuvia myös viestissä #244.
Tarinaa M6 vs. Lamborghini Gallardo vertailua ajossa. Kiintoisaa ja hauskaa oli. Katso viestit alkaen #190
M6 infoa:
Ämmässä on erittäin laajat vakiohilpetöörit ja listalta valittu lisäksi HUD-näyttö, Pro-Navi, DVD-soitin ja iPod-liitäntä, automaattinen Bluetooth täydellä näytöllä ja 18" talvipyörät kitkoilla ja nyt sitten 20" VIP Modularit kesäpyörinä.
Valot kääntyy mutkissa tien suuntaan, renkaan paineita vahtii auton systeemi, navista näkee mihin sitä on tullut eksyttyä, reteoista kuuluu tosi hyvää musaa tosi hyvin ja sitte auto vielä kulkeeki kohtuullisesti tai rajusti, ihan miten kuski vaan haluaa.
Vaikka ei paniskaan niitä Clarksonin kiroilemia hiukan näpyttelyä vaativia "täysiä" ajoasetuksia päälle, niin meno on ajokortille allergiaa aiheuttavaa. Jo neljälläkin sadalla kaakilla voi useimmat haistella gumin gäryä.
Bläk is biutiful. Änd veri veri fääst.
Ja tuohon tosiaan mahtui tavaraakin mukaan paksiin enempi kuin uskoiskaan.
Jotenkin olisin suuresti ihastunut Lambon Gallardoonkin, mutta kun sehän jäi tälle Bemulle ja kyytiin mahtui vaan yks.. no hö. Käytännöllinen lelu tuo M6 kyllä oli. (Korjaus koskien Lamborghini Gallardoa viikon koeajon jälkeen: Ei varsinaisesti jäänyt M6:lle. No, ehkä youtube-videossa koskien tietystä nopeudesta kiihdytystä ja siinäkin se on kyllä siinä ja siinä..)
Kaipasin ehkä vielä lisää:
- Ääntä eli saundia -> paremmat takapöntöt tai lisäulostulot keskelle "6-pack" (noh, sixpack my a*s, parempi saundi riittää..)
- Kokoa ja/tai raaempaa näköä vanteisiin ja renkaisiin (päivitetty)
- Edes pikkuriikkisen takaspoilerin (noh, ei tuotakan kyllä jäänyt kaipaamaan)
- Jotkin splitterit eteen (tää ois ollu asiallinen lisä)
Ja sit ois ollut Voilá.. (nih)
Noh, ne tummat pyörät vaihdettiin alle ja se oli siinä.
PS. Joku naapureista ei kai tykänny ja viimeisteli alumiinisen konepeiton rahvaanomaisella kuvituksella.. V***N hienoo! =)
No, saipahan nokkapelti uuden maalipinnan, tosin ei vanhassakaan maalissa olis muuten mitään vikaa ollut. Ko "kateellisten naapurien taideteos" kuiteskin bannattiin epäkelpona..
Ohessa oli äänestys uusista vanteista ihan mielenkiinnosta, joka tuossa jo umpeutui. Kiitos kaikille äänestäjille! Vanneäänestyksen tulos oli kirkkaiden kehien ja mustan keskiön voitto, jotka sitten autoon lopulta hankittiinkin ennen siitä luopumista.
Bemaririntamalta on ollut omassa omistuksessa myös 325iM, 633CSi, 635CSi, M635CSi, 733iA, 735iA sekä 750iA perheen koon vaikuttaessa kulloisenkin ajankohdan autovalintaan. Sitten päädyttiin Bemarin GT-autojen kunkkuun M6-malliin, jonka koeajo oli hämmästyttävä ja silmiä avaava tapahtuma. Melkoinen pakkaus tekniikkaa ja ominaisuuksia.
Välissä on ajettu myös erilaisilla Jaguaareilla ja yhdellä Maseratilla sekä -68-mallisella "Cokis-pullokorisella" Corvettella. Myös etuvetoinen muskeliauto, 1971 mallinen Olds Toronado 455 on ollut pari kolme vuotta kuluttamassa valtakunnan energiavaroja. Kaikissa on ollut omat hauskat ominaisuutensa.
Niinpä mielenkiinto ja nälkä on vuosien varrella kasvanut ja nyt oli aika kokeilla muitakin erikoisempia ja harvinaisempia autoja peilaten niitä M6:n ominaisuuksiin. Aiheesta enemmän topikin sekaan kirjoitetuissa koeajoraporteissa.
Sportscar blog koeajot ja ajaja:
Koeajot on tehty yleensä yleisillä teillä normaalin liikenteen seassa yleensä sellaisina päivinä tai sellaiseen vuorokauden aikaan, ettei muuta liikennettä ole ollut kovin paljoa. Koeajajana en ole kuitenkaan mikään rataässä vaan tavallinen pitkän linjan urheiluautoharrastelija, ikuinen skidi, joka ei koskaan kasva aikuiseksi.
Mielipiteet ajopeleistä ovat omia bensan värittämiä subjektiivisia näkemyksiäni. Niinpä auton ominaisuuksien kuvaukset esim. liittyen alustaan ja mutkaominaisuuksiin ovat perstuntumia. Suosittelen tutustumista kyseiseen ajoneuvoon, jos enempi kiinnostaa.
Koeajotunnelmia uusimmasta vanhimpaan:
Lähimpänä Formula-autoa ja aikansa parhaalla tekniikalla. Maserati Merak, keskimoottoripeto ja yksi Giugiaron kauneimmista koreista. Reilusti aikaansa edellä ja edelleen täysiverinen urheiluauto, josta ei voimaa ja tunnelmaa puutu. Viesti 1092
Enemmän kilowatteja, nahkaa ja kurveja, sähkövoimaa ja taidetta: Fisker Karma. Nyt tästä tuleekin bensapaholainen, WM Destino. Herrasmiehen (jatkossa vähemmän) vihreä valinta urheiluautoksi tai pikemminkin matalalentokoneeksi. Viesti 1064
Kilowateillakin pääsee, Prieskaa ja Amppeereita, viesti 1057
Fiskeriä odotellessa hybridien huminaa eli Priuskaa voimaa Amppeereilla
Ferdinandin täsmäohjus Nürrelle ja Autobahnille: Porsche 997 Turbo Coupe, viesti 1049
Siirrytään Lambon taistelutantereelle, mutta isommalla sotajoukolla: 2 aikuista +2 teiniä urheiluautossa ja hiukan tavaraa nokalla ja kukkurapäin Turbovoimaa takapäässä...

Teutoonien ratkaisu talvisotaan: BMW M550d Neliveto Rynnäkködiisseli
Mitä ihmettä, eikö bensalla kulkeva M5 riittänyt? Noh, talvisotaan tarvitaan tietenkin nelivetodiisseli. Eihän se käy, että jäädään Audille missään olosuhteissa.

Luftwaffen salainen ase: Matalalentokone M5 Tuplaturbolla
Kun edellisen M5:n ja M6:n jälkeen V10 sai "kenkää" ja nyt molempia isoja Ämmiä lennättää kahden turbon siivekkeet kahdeksikon päällä. Näin ajatusmaailmani sai taas tehotuuletusta.. Viesti 1021 kertoo sanoin ja kuvin miksi taas meinaa järki lähteä vaikka en unelmoikaan johtotähteä.
Tuhannen ja kahden viestin tarinoita.. Mikäs on tää peli uus, no tietty Toyota Gee Tee kasi kuus. Toyotan ja Subarun Pearl Harbor-isku. Sieltä ne kaahasi rintarinnan ja yllätti koko länsiarmaadan..


Lisää Maseratia kehiin, koeajossa sininen vm.2000 3200 GTA, "remastered" with pictures. Tässäkö olisi Italon seuraava "tykki". Viesti #987
Aristokraatin viimeinen "retroversio", Jaguar XJ8 4,2 litre V8, viimeisen päälle hiottu aidon XJ:n lookilla varustettu herrasmies- & perhesportti. Viesti #982
007 goes off duty. Astonista astutaan aistikkaaseen uudenkarheaan Jaggeen. XF takes you there quickly but with no fuss. Viesti #955
Italowestern goes 007, Jamesille kelpaa vain Mr. Q:n parhaat lisävarusteet, viesti #933
RAF:n lahja maavoimille: Kuningattarellinen voimapaketti, Hawker Hurricanen ja Spitfiren perillinen Aston Martin DB9 Coupe Touchtronic +sports pack. Vapise Luftwaffe.

Maserati 3200GTA ja Ghibli GT/A, automaattista vauhdin hurmaa neljälle. Rahoitustarjouksia otetaan vastaan..

Ferrari F355 Berlinetta Manuale 6-speed & F1, Joka pojan unelmat.
Maastureiden katukunkku, Mercedes ML63 AMG, kuin CLS mutta maastureiden ystäville. Toki 4-veto auttaa etenemistä vaikkapa hangessa..

Näitä ei näy taxitolpilla, Mercedes CLS AMG, Oivallinen vaihtoehto, jos pitää lookista. Saundista ja ajo-ominaisuuksista ei varmaan oikein voi olla pitämättä..

Vanha suola janottaa.. Koeajossa Jaggen jo pois valmistuksesta jäänyt S Type R. Tämä auto on aikamoinen susi lampaiden vaatteissa.. XKR olisi vielä pedompi, mutta tässäpä vanhalle M5:lle kova vastus. Ja mihin hintaan. Hyvä yksilö on aina todella hintansa väärti.

Vauhdin hurmaa Maserati GT V8 Coupe F1 Cambiocorsalla. 2007-mallinen tuoreenkarhea Italian ori ratsastuksella auringon laskuun. Löytyypi viestissä numero 486. Kumpi onpi kivampi, sekö vaiko kuutosämmä?
Porschen uutukainen Panamera 4S "vaativassa" pikakoeajossa. Onko Wermachtin toinen iso sotakone todellinen pikatykki vai kaukokanuuna? Vastaako M6 edelleen haasteeseen vai viekö Panamera palkintopytyn? Kuvatuksia löytyypi Porschen sivuilta.

M6:tta vatsassa Ferrari 456M GTA ja Maserati 3200 GT, viesti#345, kuvia löytyy Sportscarcenterin sivuilta.
Saksan toinen pahulainen Porsse Nain Ileven ja Ämerikän Äijä Äytö Daath Veider eli Daats Vaipper Essertii Kybä. Sori taas ajan ja serveritilan haaskuu. Viesti#326. Kuvia löytyi Porsche Centerin sivuilta.
Kuvia M6:sta ja Lambosta viestissä #258, Lambosta kuvia myös viestissä #244.
Tarinaa M6 vs. Lamborghini Gallardo vertailua ajossa. Kiintoisaa ja hauskaa oli. Katso viestit alkaen #190
M6 infoa:
Ämmässä on erittäin laajat vakiohilpetöörit ja listalta valittu lisäksi HUD-näyttö, Pro-Navi, DVD-soitin ja iPod-liitäntä, automaattinen Bluetooth täydellä näytöllä ja 18" talvipyörät kitkoilla ja nyt sitten 20" VIP Modularit kesäpyörinä.
Valot kääntyy mutkissa tien suuntaan, renkaan paineita vahtii auton systeemi, navista näkee mihin sitä on tullut eksyttyä, reteoista kuuluu tosi hyvää musaa tosi hyvin ja sitte auto vielä kulkeeki kohtuullisesti tai rajusti, ihan miten kuski vaan haluaa.
Vaikka ei paniskaan niitä Clarksonin kiroilemia hiukan näpyttelyä vaativia "täysiä" ajoasetuksia päälle, niin meno on ajokortille allergiaa aiheuttavaa. Jo neljälläkin sadalla kaakilla voi useimmat haistella gumin gäryä.
Bläk is biutiful. Änd veri veri fääst.

Ja tuohon tosiaan mahtui tavaraakin mukaan paksiin enempi kuin uskoiskaan.
Jotenkin olisin suuresti ihastunut Lambon Gallardoonkin, mutta kun sehän jäi tälle Bemulle ja kyytiin mahtui vaan yks.. no hö. Käytännöllinen lelu tuo M6 kyllä oli. (Korjaus koskien Lamborghini Gallardoa viikon koeajon jälkeen: Ei varsinaisesti jäänyt M6:lle. No, ehkä youtube-videossa koskien tietystä nopeudesta kiihdytystä ja siinäkin se on kyllä siinä ja siinä..)
Kaipasin ehkä vielä lisää:
- Ääntä eli saundia -> paremmat takapöntöt tai lisäulostulot keskelle "6-pack" (noh, sixpack my a*s, parempi saundi riittää..)
- Kokoa ja/tai raaempaa näköä vanteisiin ja renkaisiin (päivitetty)
- Edes pikkuriikkisen takaspoilerin (noh, ei tuotakan kyllä jäänyt kaipaamaan)
- Jotkin splitterit eteen (tää ois ollu asiallinen lisä)
Ja sit ois ollut Voilá.. (nih)
Noh, ne tummat pyörät vaihdettiin alle ja se oli siinä.
PS. Joku naapureista ei kai tykänny ja viimeisteli alumiinisen konepeiton rahvaanomaisella kuvituksella.. V***N hienoo! =)
No, saipahan nokkapelti uuden maalipinnan, tosin ei vanhassakaan maalissa olis muuten mitään vikaa ollut. Ko "kateellisten naapurien taideteos" kuiteskin bannattiin epäkelpona..
Ohessa oli äänestys uusista vanteista ihan mielenkiinnosta, joka tuossa jo umpeutui. Kiitos kaikille äänestäjille! Vanneäänestyksen tulos oli kirkkaiden kehien ja mustan keskiön voitto, jotka sitten autoon lopulta hankittiinkin ennen siitä luopumista.
Comment