memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    vantsaa..

    Originally posted by säkki View Post
    Hieno on auto ja värikin ainut oikea valkoisen kanssa

    Tosiaan tuohonhan saa putkistoja monenlaisia ja yksi vaihtoehto tietysti on teettää se putkisto,näin tein itte tohon 335:seen .Eli teetätin siihen rosterista putkiston ja sai valita pöntöt ja päät ym. itse .

    Ja vanneongelma yleensä ratkeaa vaikka privaa mulle lähettämällä
    No kiitos vaan kehumasta, hieno on auto itselläskin.

    Laitatko viestiä, mitä merkkejä sulta löytyy ja mistä katseltavissa. Yksi pointti vanteen ulkonäön lisäksi olisi tuo keveys, niin ei renkaat ala turhaan pompottaa.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • nhk
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 21

      Originally posted by Heku View Post
      Syy oli kyllästyminen, minulla oli noita E60 mvitosia kolme putkeen, nykyisin E92 M3. Tästä oon tykännyt paljon enemmän, vitonen on liian raskas norsu
      Edit. jos haluat jotain infoa/kokemuksia M5/M6 laita vaikka privaa
      Voi olla "raskas norsu" mut kuitenkin nopeampi kuin M3

      Comment

      • Heku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 470
        • Kuopio

        Originally posted by nhk View Post
        Voi olla "raskas norsu" mut kuitenkin nopeampi kuin M3
        Tutkippa miten nyrrellä käy kun viedään sinne M3 vs M5&M6 siks se on norsu. Ja ero suoraan mentäen on olematon, tämä kokemuksella.

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          keveys on valttia

          Originally posted by Heku View Post
          Tutkippa miten nyrrellä käy kun viedään sinne M3 vs M5&M6 siks se on norsu. Ja ero suoraan mentäen on olematon, tämä kokemuksella.
          Niin se on että kurvissa jokainen karsittu kilo helpottaa. Keveämmän auton saa lisäksi kulkemaan pienemmillä tehoilla ja siten kulutuskin on kohtuullisempi.
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Nürrelle..

            Originally posted by Heku View Post
            Tutkippa miten nyrrellä käy kun viedään sinne M3 vs M5&M6 siks se on norsu. Ja ero suoraan mentäen on olematon, tämä kokemuksella.
            Oletko muuten itse käynyt kyseisellä straadalla kokeilemassa?

            Kiinnostaisi mennä, mutta olisi ehkä hauskempaa jokusen muunkin autokunnan kanssa kimppakivaa pitämässä.

            Löytyiskö muitakin mukaan matkalle jossain kohtaa tässä tulevana kesänä?
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • Italowestern
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 507
              • Vantaa

              Nothing beats cubic inches..

              Kävinpä tuossa koeajamassa -06-mallisen Viper SRT10 avon jolla vasta muutama ajettu tonni mittarissa. Mein Got...

              Paluu esihistorialliseen brutaaliin voimaan ja manuaaliseen laatikkoon takavedon kera. Sanoin kuvaamaton tunnelma, suora yhteys varpaasta takarenkaisiin.

              Ei ole hienohelmojen auto. Äijäauto on. (Pasilan puheenpartta lainatakseni..)

              Pakko saada M6 pian liikenteeseen ja putket vaihtoon tai vaikkapa lisätä joku ohitusventtiili, joka ohittaa nappia painamalla takapöntöt kun sille päälle sattuu..
              sigpic
              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Missä viipyy Vanoksen venat..

                Alkaa tökkiä, kun auto vaan makaa huollossa. Kohta kaks kuukautta pois ajosta kun kone rupesi heittäytymään hankalaksi ja kuskin puolen vanoksia herjasi. Ja aurinko paistaa ja ja..
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

                  Kohta menee närvi Laakkosen porukan takia..

                  Ei oo Laakkosen BMW-huollossa Hertsikassa näköjään yhtään ainoaa äijää, joka oikeesti tajuaisi noista M6:n vehkeistä riittävästi tai toisaalta asiakaspalvelusta. Kyseessä pitäisi olla vielä kokenut kaveri.

                  On sitten aiheetta vaihdettu uudet Vanoksen venat ja kaasuläppämoottoria puolelle jos toiselle ja sitten kun homma mittarissa näyttää "OK" ei vikoja, (kuten ennen niiden osien vaihtoakin ennen käynnistystä) niin auton kun käynnistää, niin tasan samat viat ilmaisee hetkohta kuin ennenkin.

                  Kun auton vein heille, kerroin missä tilanteessa vika ilmeni ekan kerran. Autonpesukoneeseen menin ehjällä autolla ja ulos risalla. Mittariston valot himmenee ja sammuu pois kun alkaa radiota kuuntelemaan pelkät virrat päällä pesukoneessa. Fine. Oiskohan kosteudella vaikutusta kenties.. Jossain löysää kosketusta tai paljasta pintaa väärässä paikassa..

                  Akku näyttää kuulemma mitattuna "ehjältä" eikä siten ole edes kokeiltu toista patteria. Voihan se ehjä ollakin, mutta olisi aika nopeasti testattu asia.. Ei myöskään varmaankaan ole kokeiltu vetää johtosarjan liittimiä irti ja katsottu onko kontaktipinnat ok esim. moottorinohjausyksiköstä jne. tai kokeiltu irrotella esim. ABS:n antureita yksi kerrallaan ehjään vaihtaen kun nekin nimittäin menee vikatilassa pois päältä.

                  Taidan pyytää niputtamaan auton vanhoilla osilla ja haen sen himaan tutkittavaksi. Ei voi sanoin kuvata kuinka pettynyt olen tuollaiseen huoltoon ja siihen asenteeseen, kun kertomiini faktoihin suhtaudutaan tyyliin, "kyllä me se tutkitaan, älä tule neuvomaan.."

                  Ei ole eka kerta kun merkkikorjaamokaan ei osaa korjata noin monimutkaista autoa. Ne vikaviestit kun ei liity välttämättä mitenkään todellisuuteen niin kauan kuin autossa on mahdollisia hapettuvia liittimiä tai puolivikaantumiskykyisiä antureita.

                  No, uusi sähköäijä kuulemma aloittaa maanantaina. Katotaan ny annanko sen harjoitella mun autolla vai vienkö pelin himaan. Kuulemma jos vaikka CAN-väylässä olisikin vikaa?

                  Huoh. Niinpä.

                  Katkaisisko vakuutukset ja vaihtaisko Mkutosen Laakkosella olevaan Gallardoon, (ja sit heräsin) niin pääsisivät vaikka vaihtamaan Bemuun uuden moottorin ja pyörät ja ratin ja lootan ja kaikkee, jos vaikka vika löytyis..

                  APUVA!!
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    Originally posted by Italowestern View Post
                    Ei oo Laakkosen BMW-huollossa Hertsikassa näköjään yhtään ainoaa äijää, joka oikeesti tajuaisi noista M6:n vehkeistä riittävästi tai toisaalta asiakaspalvelusta. Kyseessä pitäisi olla vielä kokenut kaveri.

                    On sitten aiheetta vaihdettu uudet Vanoksen venat ja kaasuläppämoottoria puolelle jos toiselle ja sitten kun homma mittarissa näyttää "OK" ei vikoja, (kuten ennen niiden osien vaihtoakin ennen käynnistystä) niin auton kun käynnistää, niin tasan samat viat ilmaisee hetkohta kuin ennenkin.

                    Kun auton vein heille, kerroin missä tilanteessa vika ilmeni ekan kerran. Autonpesukoneeseen menin ehjällä autolla ja ulos risalla. Mittariston valot himmenee ja sammuu pois kun alkaa radiota kuuntelemaan pelkät virrat päällä pesukoneessa. Fine. Oiskohan kosteudella vaikutusta kenties.. Jossain löysää kosketusta tai paljasta pintaa väärässä paikassa..

                    Akku näyttää kuulemma mitattuna "ehjältä" eikä siten ole edes kokeiltu toista patteria. Voihan se ehjä ollakin, mutta olisi aika nopeasti testattu asia.. Ei myöskään varmaankaan ole kokeiltu vetää johtosarjan liittimiä irti ja katsottu onko kontaktipinnat ok esim. moottorinohjausyksiköstä jne. tai kokeiltu irrotella esim. ABS:n antureita yksi kerrallaan ehjään vaihtaen kun nekin nimittäin menee vikatilassa pois päältä.

                    Taidan pyytää niputtamaan auton vanhoilla osilla ja haen sen himaan tutkittavaksi. Ei voi sanoin kuvata kuinka pettynyt olen tuollaiseen huoltoon ja siihen asenteeseen, kun kertomiini faktoihin suhtaudutaan tyyliin, "kyllä me se tutkitaan, älä tule neuvomaan.."

                    Ei ole eka kerta kun merkkikorjaamokaan ei osaa korjata noin monimutkaista autoa. Ne vikaviestit kun ei liity välttämättä mitenkään todellisuuteen niin kauan kuin autossa on mahdollisia hapettuvia liittimiä tai puolivikaantumiskykyisiä antureita.

                    No, uusi sähköäijä kuulemma aloittaa maanantaina. Katotaan ny annanko sen harjoitella mun autolla vai vienkö pelin himaan. Kuulemma jos vaikka CAN-väylässä olisikin vikaa?

                    Huoh. Niinpä.

                    Katkaisisko vakuutukset ja vaihtaisko Mkutosen Laakkosella olevaan Gallardoon, (ja sit heräsin) niin pääsisivät vaikka vaihtamaan Bemuun uuden moottorin ja pyörät ja ratin ja lootan ja kaikkee, jos vaikka vika löytyis..

                    APUVA!!
                    Hertsikan Laakkonen on vitsi.Mulla viimeksi E61 530d vikoja etsittiin kanssa kissojen ja koirien avulla, ja aina vaihdettiin uutta palikkaa vikaa korjaamatta! Lopulta joku Lohjan pienempi firma, perushuoltoputiikki, löysi vian ja korjasi samantien! Muutenkin Suomessa tuo asiakaspalvelu on niin hanukasta, niin hanukasta...

                    Toi sun peli pitäis aina ottaa ja laittaa Finnlinesiin kuljetettavaksi Saksaan huoltoon. Osaisivat muutakin kuin pyöritellä peukaloita siellä. BMW huollot siellä on muutenkin ihan kuin eri planeetalta Suomen merkkiliikkeisiin verrattuuna. Tulis varmaan halvemmaksikin, ja sais auton nopeemmin takaisin huollosta kuin täällä Suomessa.(laivamatkat mukaan laskettuna!)
                    Last edited by Hasardi; 09-05-2009, 22:28.
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11738
                      • Kouvola

                      Vie suosiolla auto näytille jollekkin asian osaavalle autosähkömiehelle, niin ei tartte ainakaan rahoittaa laakkosen työntekijöiden sähkökurssi-opintoja. Todella ala-arvoista touhua merkkihuollolta, mutta toisaalta taas kuulostaa niin kovin tutulta!

                      Pientä arpomista, mutta kokemuksesta voin sanoa, että pelkästään viallinen akku voi aiheuttaa jos jonkinlaista ongelmaa näissä tuoreissa paljon elektroniikkaa sisältävissä autoissa. Esim. liian alhainen jännite tai yksi kenno akusta rikki, saattaa vetää auton ihan sekaisin. Mutta enemmänkin yhtyisin nyt noihin omiin veikkailuihisi eli jotain kontaktihäiriötä jossain on..

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Siispä peli kotiin ja uutta huoltoa etsimään..

                        Onhan se totta, että maailmassa on niitä, jotka vaan käy töissä ja niitä joita myös kiinnostaa oikeasti se mitä tekee.

                        Voi olla, että tuo Laakkosen kokenut sähkökaveri on vaan jo kyllästynyt hommiinsa eikä asiaa auta se, että asiakasta palvelee joku huollon asiaa tuntematon ajanvaraushenkilö eikä asentaja itse.

                        Täytyy jutella sen uuden sähkärin kanssa ja katsoa mitä hän tuumaa ja millä asenteella on hommissa. Se on kuitenkin selvää, että turhista osista en aio maksaa enkä kauaa enää odota.

                        Kun auton pelkät vakuutuksetkin on kolmatta sataa kuukaudessa niin ei viitsisi ihan tyhjästä niitäkään maksaa.. Olis välillä kiva ajaakin.

                        P***NA!

                        Kuvaavaa on sekin, että kun kysyin mahdollisia tähänastisia kustannuksia, ei ko huollon asiakaspalveluhenkilö ole "kerennyt laskea" eikä sitten edes yrittänyt asiaa selvittää.. Sikaa säkissä ja silleen. Aika käsittämätöntä touhua. Ei varmaankaan BMW:n politiikka sallisi tuollaista välinpitämättömyyttä ja olan kohauttelua. Ja kun vielä ynnää, että kyseessä on about konsernin kallein kulkuneuvo niin jotain palvelua luulisi saavansa. Voisikohan asiaan vaikuttaa se, että kyseessä ei ole Laakkosen maahantuoma auto..
                        Last edited by Italowestern; 09-05-2009, 23:14. Reason: typot
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • Herra_X
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 37
                          • Uusimaa

                          -------------------
                          Last edited by Herra_X; 29-07-2010, 08:19.

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Ai niinhän se onkin, mutta mutta

                            Originally posted by Herra_X View Post
                            Voisikohan asiaan vaikuttaa se, että kyseessä ei ole Laakkosen maahantuoma auto..


                            Tämä tuskin vaikuttaa, käsittääkseni Laakkonen ei itse tuo maahan ainuttakaan BMWtä.

                            Juu sehän on BMW Suomen heiniä toki. Sanotaanko nyt sitten vaikka että ei ole ns. Suomi auto..

                            No, oli miten oli. Tänään selvinnee, miten jatkuu tämä rojekti.
                            Last edited by Italowestern; 15-05-2009, 22:34.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • K2Ri
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1829
                              • London, UK & Germany

                              Selviskö mitään uutta?

                              Aika uskomattomalta touhulta kuulostaa tähän asti..
                              sigpic
                              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                              Comment

                              • Tabio
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 200
                                • helsinki

                                Olenkin useasti tätä duunimatkan varrella ihmetellyt, siisti laitos se on
                                http://tabio.1g.fi/kuvat/

                                Comment

                                Working...
                                X