Juuri yritän kaivella tarkempia yksityiskohtia lain esitöistä, ei kai tuo voi ihan tuollaisenaan koskea vanhoja bensavehkeitä joissa ainoa päästölaite vakiona on katalysaattori tai ei edes välttämättä sitä?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Juuri yritän kaivella tarkempia yksityiskohtia lain esitöistä, ei kai tuo voi ihan tuollaisenaan koskea vanhoja bensavehkeitä joissa ainoa päästölaite vakiona on katalysaattori tai ei edes välttämättä sitä?
Sama. Mut en mitään onnistunut löytään... pitänee vissiin ootella että mitä siinä tulee. Vois kuvitella et jos hommat on jo muutoskatsastettu, niin kaikki ok. Mut sit tuleeko jotain ikärajaa uusille muutoskatsastuksille jne. Kummiskin trafi puhuu moottorinohjausten uudelleenohjelmoinnista ja semmosesta. Et en uskois koskevan jotain vanhoja kaasaripaskoja esim.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
No kaasarikoneet nyt eivät itseä niin kosketa, mutta olisi ihan kiva jos ei tarttis palata vanhojen ruiskupelien osalta enää virranjakajien ja ladonovi-ilmamäärämittarien käyttöön.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
No kaasarikoneet nyt eivät itseä niin kosketa, mutta olisi ihan kiva jos ei tarttis palata vanhojen ruiskupelien osalta enää virranjakajien ja ladonovi-ilmamäärämittarien käyttöön.
No ei, mut lähinnä et kai tossa on pakko olla joku ikäraja tms. tekstin perusteella tämä koskis lähinnä uudempia tiisseleitä, mutta eipä tuota tiedä.
Toinen sit esim. nuo E85 muutokset. Mitä on saanu tehdä tähän asti ilman mitään huolta päästöhommista ja muista, kuhan on alle 2010 auto. Noita on itekki tullu tehtyä ihan vaan vakio purkkia softaamalla. Niin onko nämäkin yhtäkkiä semmosia että pitää olla todistukset päästöistä. Muuttuuko nämä autot laittomiksi nyt? Vai onko jo muutoskatsastetut muutokset ok? Loppuuko nämä muutoskatsastukset E85:lle?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Varmaan tässä mitta tullut trafilla/viranomaisilla täyteen näistä egr/dpf/adblue deletoijista + mustaa savusumua tarjoavista softaajista jossa 115hv perusdiesel muuttuu 250hv dieseliksi tms?
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Jos eivät konttorilla osaa mitata pieniä päästöjä niin kai samantien ovat kykenemättömiä myös liian isojen päästöjen mittauksiin sekä tulkintoihin : Traficom painottaa, että korjaamon tai katsastusaseman päästömittaustodistus ei ole osoitus ajoneuvon päästötasosta tai osoitus vaatimustenmukaisuudesta. Toistaiseksi Suomessa ei kuitenkaan ole yhtään hyväksyttyä asiantuntijaa, jolla olisi pätevyyttä ajoneuvojen päästöjen toteamiseen.
Originally posted by Jube
Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Konttorilla ei voi mitata päästöjä, mutta silti konttorilla voi mitata päästöt monesta muusta autosta tähän saakka. En kyllä nyt vittu ihan ymmärrä miksi kaikesta pitää tehdä näin hankalaa. Ei juuri kosketa itseä, mutta vähän on kummallista vaan. Mielenkiintoista
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Adblue juttuhin, niin yhdelle kuskille oli katsuri todennut, että eivät syynää laitteistoa, kunhan järjestelmän vikavalo ei pala mittaristossa, kun auto tulee katsastukseen, kun talvellahan ne temppuilee lähes joka merkillä...
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment