Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus käytäntö uusiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 665
    • Uusimaa

    #31
    Adblue systeemi pitäisi lailla kieltää Suomessa ja vaatia tuhansien hyvityksiä huonoista ratkaisuista. Edelleenkään typen oksidit ei ole Suomessa minkäälainen ongelma. Paskalla ratkaisulla korjataan olematonta ongelmaa. Jos ongelmaa ei ole niin onhan se kuitenkin tarpeellista korjata?
    Last edited by Rattiukko; 11-05-2024, 12:43.

    Comment

    • Kernwaffe
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 173
      • Masku

      #32

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6220
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by TheRipper View Post

        Eikös joku tusina-autokauppa joskus myynytkin autoja oikein mainostaen että heiltä kaikki ohjelmoituina?
        Sieltähän tää varmaan kumpuaa, sosiaalisessa mediassa jauhettu paljon ohjelmoinneista, sitä hiukkassuodattimien poistosta jne jne
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3650
          • Raisio

          #34
          Jos poliisit herää tähän tai saa ylemmältä taholta käskyä tarkkailla, koittaa jännät ajat niille joilla turbo/turbot viheltää liikennevaloista lähdettäessä. Saa nähdä mikä härdelli tästä nyt syntyy.

          esimerkki, ostettu yksityiseltä auto ja ostaja heittäytyy tyhmäksi ja haaste edelliselle omistajalle muutetusta autosta ja tuhansien eurojen korvausvaatimus päälle.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1894
            • 01830

            #35
            Vuosi sitten myin hiluxin kamuille ja ostin transitin sieltä. Hiluxin kauppakirjassa minun tuli vakuuttaa, että kaikki saastelaitteet ovat paikoillaan ja autoa ei ole ohjelmoitu,.
            ...

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3957
              • Finnland

              #36
              Originally posted by Freak View Post

              Tässä tarkoitetaan nyt vähän isomman luokan päästömittausta kuin pelkästään putken päästä mitattua sauhutusta. Siinä autoa ajetaan rullilla tietyn syklin mukaan ja koko ajon aikaiset päästöt kylmäkäynnistys mukaan luettuna mitataan. Katsastuskonttoreilla ei ole siis mitään mahdollisuuksia mitata sellaisia päästöjä. Ne on Tüv:n ja Vtt:n kaltaisten tutkimuslaitosten hommia.
              Ymmärsin asian, mutta pointtina oli enemmänkin että tuolla ei kyllä maailma pelastu ja ei ole käytännön osalta mitään merkitystä.
              Voisi ehkä olla enemmän paikallaan tarkastella asioita että valmistajien ilmoitukset yleensäkään eivät huijaa.. esim. tämä VW-gate.
              Mutta jos maailma tällä pelastuu niin go for it.
              On kyllä hommaa, no mitäpä ei ihmisten kiusaksi..
              Onneks on diesel jossa ei ole DPF, eikä adblue, eikä edes imusarjan läppiä. Tosin ei ole kyllä ajossakaan ja EGR tulppauskin onnistui ilman ohjelmaa muuttamatta.
              Silti heti jo uudempi painos tuostakin koneesta on kiehtova, ja siellä on se DPF, saattaa olla adbluekin ja imusarjan läpät. Puhun siis E53 dieseleistä.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3989
                • Suomi

                #37
                Originally posted by ritariässä View Post

                huutokauppacomissa nähdään pian miten käy…
                Ajattelin itsekkin ihan samaa...
                Jos autoliikkeen myyjä on edes osittain kartalla, että mitä ollaan tuomassa vaihdossa, niin kieltäytyvät kyllä ottamasta vastaan käpälöityä diesel vaihdokkia.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3957
                  • Finnland

                  #38
                  Originally posted by ritariässä View Post
                  Jos poliisit herää tähän tai saa ylemmältä taholta käskyä tarkkailla, koittaa jännät ajat niille joilla turbo/turbot viheltää liikennevaloista lähdettäessä. Saa nähdä mikä härdelli tästä nyt syntyy.

                  esimerkki, ostettu yksityiseltä auto ja ostaja heittäytyy tyhmäksi ja haaste edelliselle omistajalle muutetusta autosta ja tuhansien eurojen korvausvaatimus päälle.
                  Vain Suomessa -meininki. Tätä se on kun otetaan oppia isoista maista ja halutaan elää suuren maailman malliin. Saksassahan ei mm. yhtään lasia saa tummentaa.
                  Itseäni tämä lähinnä häkellyttää, kun mietin kuka tästä hyötyy? Automaailman sähköautojen lobbaajatko?
                  Ei tuolla maailma pelastu. Mielestäni pitäisi pyrkiä vain vähäpäästöisyyteen ja siihen että homma on jokseenkin taloudellisesti järkevää, varsinkin kun on kyseessä
                  marginaalimaa Suomi. Voisi pitää mieliessä vaikkapa kuka omistaa Nesteen ja mitä se valmistaa, eikä laulaa näitä sähköautoalan hyötyjien lauluja kuten edellinen hallitus teki Suomessa.

                  Jos jotain dieseliä piristääkin niin eihän sillä siltikään pääse kuin korkeintaan sähköauton kanssa samaa tahtia jos oikein kulkemaan sen saa. On taas maailmalla ongelmat.



                  "Poliisi pidätti useita aktivisteja, jotka olivat pyrkineet Teslan autotehtaalle Berliinin ulkopuolella perjantaina. Asiasta kertoo esimerkiksi Deutsche Welle.

                  Mielensoittajia edustava Ole Becker sanoi mielenosoituksen syyksi ympäristötuhon, jonka tehdasalueen rakentaminen on aiheuttanut Grünheiden metsissä. Tehdasaluetta aiotaan laajentaa, mikä kasvattaisi tuhoja entisestään.

                  Becker muistutti myös, että sähköautojen akkuihin tarvittavien raaka-aineiden kaivaukset aiheuttavat vakavia ympäristötuhoja Argentiinan ja Bolivian tapaisissa maissa."
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5059
                    • Paimio

                    #39
                    Originally posted by Jarger View Post
                    Saksassahan ei mm. yhtään lasia saa tummentaa."
                    Kyllä saksassa takalasit (b-pilarin jälkeen olevat) saa tummentaa ihan samalla tavalla kuin täälläkin.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3957
                      • Finnland

                      #40
                      Originally posted by TheRipper View Post

                      Kyllä saksassa takalasit (b-pilarin jälkeen olevat) saa tummentaa ihan samalla tavalla kuin täälläkin.
                      Mielikuva perustuu Sretenin sanomisiin videoilla, evään siis vastuuni
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3650
                        • Raisio

                        #41
                        Ja paremmin varustelluissa Bemareissa jo tehtaalta takaglassien pimennykset poimittu lisävarusteina, jos tällä nyt mitään lisäarvoa keskusteluun
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10080
                          • KVLA

                          #42
                          Originally posted by Kernwaffe View Post

                          Mites jäätymisenestoaine? Tai lisälämmitin tankille
                          Tarkoitin juuri sitä, että vaikka säiliö lämmitettäisiin, niin ne ureaputket ilman lämmitystä kuitenkin jäätyisivät. Ainoa pelastus olisi säiliön ja putkiston lämmitys/eristys. Tai sitten joku käypä jäänestoaine.urean sekaan.

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3957
                            • Finnland

                            #43
                            Originally posted by ritariässä View Post
                            Ja paremmin varustelluissa Bemareissa jo tehtaalta takaglassien pimennykset poimittu lisävarusteina, jos tällä nyt mitään lisäarvoa keskusteluun
                            Joo, eilen kun joku toveri haki parit penkit ja muuta osaa, niin kattelin sen 6-vaihteista manuaalivaihteista fl dieseliä ihan aavistuksen kadehtien; soft close takaluukku, vakiona tummat takalasit ja vielä verhotkin löytyi.
                            Näin mm. tuontiauto toki. itsehän omistan harvinaisen hyvin varustellun suomiauton, joka tarkoittaa sitä että on ruksittu mm. perusmallin nahkapenkit ja jopa xenon valot sekä alumiinivanteet. Makkeeta!
                            On vähän työlästä lisätä noita jälkikäteen. En tiedä esim. miten sen soft closen saisi jälkikäteen E53:n takaluukkuun asennettua. Ongelmana ei siis ole itse lukon asennus, vaan se että sen saisi jopa toimiin kuten kuuluu
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              #44
                              Tulikohan luettua jostain, että alunperin tämä eu-säädös oli lähinnä tarkoitettu suitsimaan tiheämmin asutetun Euroopan kovaa kilpailtua rekkaliikennettä, jossa päästövilunki on ihan aito ongelma päästöineen. Myöskään yli 10v vuotiaiden ha päästöjä ei edes vaadita noudattavan valmistajan valmistusajankohdan normeja, paitsi Suomessa alkaen 90-luvun alusta. Hyvin tappaa kaiken harrastamisen siltä osin. Suomessa egr-härpäkkeen poistosta voi saada isommat sakot, kuin raiskaamisesta, mummon potkimisesta tai jonkun päälleajamisesta kännissä. Oliko vielä niin, että mielivaltaisesti poliisi voi ilmeisesti purkauttaa auton tien päällä pelkän epäilyksen perusteella artistin piikkiin... karrikoiden lasten huutaessa kylmissään Lapin korvessa keskellä yötä 30 asteen pakkasella, kun se AdBlue ei nyt toimi

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3112

                                #45
                                Originally posted by Heguli 31 View Post

                                Tarkoitin juuri sitä, että vaikka säiliö lämmitettäisiin, niin ne ureaputket ilman lämmitystä kuitenkin jäätyisivät. Ainoa pelastus olisi säiliön ja putkiston lämmitys/eristys. Tai sitten joku käypä jäänestoaine.urean sekaan.
                                Eikös Norjassa ole vastaavaa ainetta käytössä jossa pakkaskestävyys on parempi?
                                sitä ei vaan saa tuoda eu:hun jostain syystä. Näin muistan lukeneeni. Lähde ei valitettavasti nyt ulottuvilla.

                                Lisäaineita löytyy Suomestakin esim IKH;lta. Kent adblue.
                                Last edited by poke; 12-05-2024, 07:26.
                                Kulkineet/projektit:

                                M2 F87
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎