Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus käytäntö uusiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1398
    • Dingolfing

    #61
    Originally posted by WSE1 View Post

    E53 ei ole adblueta nähnytkään, toki dpf uusimmissa on. Sellaisen tarvikkeen joudun nyt itsekin parilla sadalla ostamaan kun joku tollo on sen poistanut. Ja toki softaamaan vaikioksi mutta se ei maksa itselle mitään kun onnistuu omilla laitteilla. Tehotkaan ei laske sillä tämä "virityssofta" minkä joku on siihen ostanut on niin onneton ettei siitä mitään hyötyä ole. Hyvä vain että näiden myynti loppuu, moni on haaskannut rahansa turhaan.
    Laitas linkkiä tommoseen tarvike-dpf:ään mitä oot käyttäny.
    sigpic

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #62
      Originally posted by |foder| View Post
      Vaikka olisi kaikki alkuperäiset saastejutut paikallaan, saadaan ns stage 1 softalla huomattavasti parempi käytös autoon. Tehtaalla jätetty pöydälle reilusti hevosia ja ne saa helposti kyttöön ilman ongelmia kattien tai dpf kanssa. Ottan huomioon että softaaja osaa asiansa.

      Jo nyt muutamakin softapaja mainostaa ohjelmiaan vain ratakäyttöön. Näin vieritetään softasta vastuu käyttäjälle. Näin suurpiirteisesti mutkia oikoen.
      Saadaan tietysti hyvällä ohjelmalla tehoa lisää, ja käytännössä jos viritetään pelkällä softalla, niin ei sillä ole mitään vaikutusta saataviin tehoihin vaikka dpf ja kat on paikallaan. Sen takia on vaikeaa ymmärtää näitä poistamisia muutenkaan, suurin osa niistä on varmaankin tehty kun ei ole osattu korjata polttoon vaikuttavia muutaman kympin vikoja.
      Valitettavaa vain on että olen törmännyt moneen ohjelmaan jossa tehoissa ei huomaa mitään eikä käytös ole ainakaan parantunut vakiosta. Näihin samoihin autoihin kun on sitten laitettu kunnollinen ohjelma niin on kulkua löytynyt. Nämä niinsanotut softat on havaittu juuri dpf puuttumisena tai kun softattu vakioksi niin huomattu että dpf valo palaa, eli siellä ei ole ollut mitään sisällä paikallaan olosta huolimatta. Muusta niinsanottua softaa ei ole ajossa huomannut., eli ohjelmointi on ollut täysin turha. Toivottavasti nämä ainakin tulevat poistumaan.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #63
        Originally posted by Masander View Post

        Laitas linkkiä tommoseen tarvike-dpf:ään mitä oot käyttäny.
        En ole vielä saanut osia, laitan sitten kun totean ne joko hyväksi tai huonoksi...

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3957
          • Finnland

          #64
          Originally posted by WSE1 View Post

          E53 ei ole adblueta nähnytkään, toki dpf uusimmissa on. Sellaisen tarvikkeen joudun nyt itsekin parilla sadalla ostamaan kun joku tollo on sen poistanut. Ja toki softaamaan vaikioksi mutta se ei maksa itselle mitään kun onnistuu omilla laitteilla. Tehotkaan ei laske sillä tämä "virityssofta" minkä joku on siihen ostanut on niin onneton ettei siitä mitään hyötyä ole. Hyvä vain että näiden myynti loppuu, moni on haaskannut rahansa turhaan.
          Joo itsellä ei kokemuksia. Vilaissut jotain realoemin juttuja, niin taisin vain muistikuvissa sekoittaa aktiivihiilisäiliön moisiin, kun ei bensaakaan itseltä löydy.
          Hankala noista sanoa tällaisen 184hp dieselin omistajana, saakohan tuollaista softattua huomaamatta enää?
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 665
            • Uusimaa

            #65
            Originally posted by WSE1 View Post
            Vielä tuosta adbluesta. Onhan niitä joillakin hajonnut mutta itselläni on pari autoa, toisessa 170.000 meni täysin ongelmitta (itse ajoin kaikki kilsat) adbluen kanssa kelillä kuin kelillä, toisessa on nyt 270.000 ilman mitään adblue ongelmia. Näissäkin taitaa olla niin että tapaukset lähinnä korostuu keskusteluissa, ei niinkään käytännössä.
            Unohdit mainita että ajot lämpimästä tallista lämpimään talliin?

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7097
              • Forssa

              #66
              Tiedän muutamankin tapauksen että pelkän dpf poisto ohjelman sai satasella. Siihen teho ohjelma päälle pari sataa.

              Siinä vaiheessa kun dpf valo palaa ja huomataan ettei ole rahaa uuteen pönttöön, otetaan vaan dpf poisto ohjelma.

              Näitä tapauksia löytyy varmasti enemmän kuin minun tiedoss olevat, ei siis ole alkujaankaan haettu lisää tehoa. Vaan korjattu oire, eikä välttämättä niinkään vikaa.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5059
                • Paimio

                #67
                Joo useamman tapauksen itsekin tiedän että DPF hajotessa se vain ohitetaan ohjelmallisesti kun uudet pöntöt ovat olleet aivan sikamaisen kalliita ja pahimmillaan hyvinkin lyhytikäisiä.

                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  #68
                  Tuossa jutussa ainakin väitettiin että "ei tieliikennekäyttöön" myyminen ei vastuuta poista
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2763
                    • Tampere

                    #69
                    Ajan ilmiönä asetus kertoo mielipideilmastosta, kun autoihin saa edelleen myydä tuning-varaosiaosia maininnalla "ei tieliikennekäyttöön" ilman vastaavaa myyjän vastuuttamista.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10080
                      • KVLA

                      #70
                      Mitenkäs tuosta diiselikoneiset autot "kärähtää" esim. konttorilla tai tien päällä poliiseille, jos tehdään ohjelmaan se oikea optimointi? Eli tehoa/vääntöä otetaan lisää hyvin maltillisesti ja moottorikartta oikeasti optimoidaan kokonaisuudessaan tarkkaan polttoon kaikilla kierrosalueilla ahtojen mukaan. Ja kaikki saastelaitteet pysyy "tehtaan jäljiltä" paikoillaan. Eli DPF ja ym. muut vermeet pysyy autossa. Tällöin mitään nokipölläystä ei tule missään vaiheessa ja polttoaineen kulutus jopa putoaa maltillisessa ajossa.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5059
                        • Paimio

                        #71
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Mitenkäs tuosta diiselikoneiset autot "kärähtää" esim. konttorilla tai tien päällä poliiseille, jos tehdään ohjelmaan se oikea optimointi?
                        Kai siitä ohjelmoinnista tieto ecuun jää. Eli ohjelmistollisesti pystytään se todentamaan. Onko sitten resursseja moiseen onkin ihan toinen juttu.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2049
                          • Riihimäki

                          #72
                          Eniten tää ottaa pattiin noiden softalla kuristettujen mallien kanssa mitkä on olleet ihan kelpo vaihtoehtoja kun tehtaan virheen on pystynyt helposti korjaamaan. Vaikka joku 84Hp Transporter.

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #73
                            Originally posted by Messier View Post
                            Onko kohta halpoja dieseleitä nettiautossa?
                            Kuinkahan paljon noita tuunattuja on Sakalla tai Kamuxilla rivistössä.
                            Noita on tullut muutama minullekin ohjelmoitavaksi vakioksi. Korjaamo sitten laittanut dpf.t sun muut paikalleen.
                            "kaupan päälle" saa vielä BMW AG:n todistuksen vakiosoftasta.
                            Nythän ISTA:lla pystyy näkemään onko DME/DDE softattu/joskus softattu, vaikka olisi palautettu vakio tilalle. En tiedä mihin kaikkiin tuo pätee, mutta vaikea uskoa, että katsureilla/poliisilla ihan noin päteviä laittteita matkassa olisi.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by jaki View Post

                              Noita on tullut muutama minullekin ohjelmoitavaksi vakioksi. Korjaamo sitten laittanut dpf.t sun muut paikalleen.
                              "kaupan päälle" saa vielä BMW AG:n todistuksen vakiosoftasta.
                              Nythän ISTA:lla pystyy näkemään onko DME/DDE softattu/joskus softattu, vaikka olisi palautettu vakio tilalle. En tiedä mihin kaikkiin tuo pätee, mutta vaikea uskoa, että katsureilla/poliisilla ihan noin päteviä laittteita matkassa olisi.
                              Niin ja kun pelkät laitteet ei vielä riitä vaan pitää olla osaamistakin niiden käyttöön. Kentällä ei asian suhteen mitään muutosta tule nykyiseen, räikeimmät suora putki viritykset niistä ruuvataan kilvet veks ja hyvä niin. Ja dpf puuttumisen nyt huomaa kyllä jo käyntiäänestäkin kokolailla heti mut eipä kai nuita ihmeemmin enää ole poisteltu esim äffä sarjassakin ne laitteet on pelannu aikalailla ongelmitta. Se oli e6x ja e9x aikaa kun taisi olla enempikin sääntö kuin poikkeus että dpf on tyhjä. Itselläni on muuten softaus otteessa kun on bmw jälleenmyyjän tehonnosto. On ihan muutoskatsastettu tuo homma mut kuka tuonkin todistaisi että onko sielä nyt edelleen se bmw oma perfonmance kit vai onko sitäkin jo muokattu... Mut minusta nämä suora putki ja dpf tyhjä viritykset sietääkin laittaa muutettavaksi vakioksi, ehkä sitä on tullut vanhaksi
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3650
                                • Raisio

                                #75
                                Saa sitä tulla vanhaksi ja pakokaasujen kitkerän löyhkän takia sais jo noiden suodattimien poistajat laittaa kaltereiden taakse.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎