Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus käytäntö uusiksi
Collapse
X
-
Originally posted by |foder| View PostVaikka olisi kaikki alkuperäiset saastejutut paikallaan, saadaan ns stage 1 softalla huomattavasti parempi käytös autoon. Tehtaalla jätetty pöydälle reilusti hevosia ja ne saa helposti kyttöön ilman ongelmia kattien tai dpf kanssa. Ottan huomioon että softaaja osaa asiansa.
Jo nyt muutamakin softapaja mainostaa ohjelmiaan vain ratakäyttöön. Näin vieritetään softasta vastuu käyttäjälle. Näin suurpiirteisesti mutkia oikoen.
Valitettavaa vain on että olen törmännyt moneen ohjelmaan jossa tehoissa ei huomaa mitään eikä käytös ole ainakaan parantunut vakiosta. Näihin samoihin autoihin kun on sitten laitettu kunnollinen ohjelma niin on kulkua löytynyt. Nämä niinsanotut softat on havaittu juuri dpf puuttumisena tai kun softattu vakioksi niin huomattu että dpf valo palaa, eli siellä ei ole ollut mitään sisällä paikallaan olosta huolimatta. Muusta niinsanottua softaa ei ole ajossa huomannut., eli ohjelmointi on ollut täysin turha. Toivottavasti nämä ainakin tulevat poistumaan.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Post
E53 ei ole adblueta nähnytkään, toki dpf uusimmissa on. Sellaisen tarvikkeen joudun nyt itsekin parilla sadalla ostamaan kun joku tollo on sen poistanut. Ja toki softaamaan vaikioksi mutta se ei maksa itselle mitään kun onnistuu omilla laitteilla. Tehotkaan ei laske sillä tämä "virityssofta" minkä joku on siihen ostanut on niin onneton ettei siitä mitään hyötyä ole. Hyvä vain että näiden myynti loppuu, moni on haaskannut rahansa turhaan.
Hankala noista sanoa tällaisen 184hp dieselin omistajana, saakohan tuollaista softattua huomaamatta enää?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostVielä tuosta adbluesta. Onhan niitä joillakin hajonnut mutta itselläni on pari autoa, toisessa 170.000 meni täysin ongelmitta (itse ajoin kaikki kilsat) adbluen kanssa kelillä kuin kelillä, toisessa on nyt 270.000 ilman mitään adblue ongelmia. Näissäkin taitaa olla niin että tapaukset lähinnä korostuu keskusteluissa, ei niinkään käytännössä.
Comment
-
-
Tiedän muutamankin tapauksen että pelkän dpf poisto ohjelman sai satasella. Siihen teho ohjelma päälle pari sataa.
Siinä vaiheessa kun dpf valo palaa ja huomataan ettei ole rahaa uuteen pönttöön, otetaan vaan dpf poisto ohjelma.
Näitä tapauksia löytyy varmasti enemmän kuin minun tiedoss olevat, ei siis ole alkujaankaan haettu lisää tehoa. Vaan korjattu oire, eikä välttämättä niinkään vikaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Joo useamman tapauksen itsekin tiedän että DPF hajotessa se vain ohitetaan ohjelmallisesti kun uudet pöntöt ovat olleet aivan sikamaisen kalliita ja pahimmillaan hyvinkin lyhytikäisiä.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Ajan ilmiönä asetus kertoo mielipideilmastosta, kun autoihin saa edelleen myydä tuning-varaosiaosia maininnalla "ei tieliikennekäyttöön" ilman vastaavaa myyjän vastuuttamista.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
😀 1
Comment
-
-
Mitenkäs tuosta diiselikoneiset autot "kärähtää" esim. konttorilla tai tien päällä poliiseille, jos tehdään ohjelmaan se oikea optimointi? Eli tehoa/vääntöä otetaan lisää hyvin maltillisesti ja moottorikartta oikeasti optimoidaan kokonaisuudessaan tarkkaan polttoon kaikilla kierrosalueilla ahtojen mukaan. Ja kaikki saastelaitteet pysyy "tehtaan jäljiltä" paikoillaan. Eli DPF ja ym. muut vermeet pysyy autossa. Tällöin mitään nokipölläystä ei tule missään vaiheessa ja polttoaineen kulutus jopa putoaa maltillisessa ajossa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMitenkäs tuosta diiselikoneiset autot "kärähtää" esim. konttorilla tai tien päällä poliiseille, jos tehdään ohjelmaan se oikea optimointi?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostOnko kohta halpoja dieseleitä nettiautossa?
Kuinkahan paljon noita tuunattuja on Sakalla tai Kamuxilla rivistössä.
"kaupan päälle" saa vielä BMW AG:n todistuksen vakiosoftasta.
Nythän ISTA:lla pystyy näkemään onko DME/DDE softattu/joskus softattu, vaikka olisi palautettu vakio tilalle. En tiedä mihin kaikkiin tuo pätee, mutta vaikea uskoa, että katsureilla/poliisilla ihan noin päteviä laittteita matkassa olisi.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post
Noita on tullut muutama minullekin ohjelmoitavaksi vakioksi. Korjaamo sitten laittanut dpf.t sun muut paikalleen.
"kaupan päälle" saa vielä BMW AG:n todistuksen vakiosoftasta.
Nythän ISTA:lla pystyy näkemään onko DME/DDE softattu/joskus softattu, vaikka olisi palautettu vakio tilalle. En tiedä mihin kaikkiin tuo pätee, mutta vaikea uskoa, että katsureilla/poliisilla ihan noin päteviä laittteita matkassa olisi.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
-
👍 1
Comment
-
Comment