Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus käytäntö uusiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toddpacker
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 50
    • Tampere

    #76
    On muuten ihan saatanan kalliita nuo EGR-putket N57 koneeseen:

    Tilaustuote – Bemariosat.fi 370,60 €​
    Tilaustuote – Bemariosat.fi 288,40 €

    Ajattelin, että olisi voinut näöksi laittaa kun on nypätty pois joskus, mutta juu ei.​

    E: Ovokolta löyty tietysti. 75 € posteineen kumpikin.
    Last edited by toddpacker; 22-05-2024, 11:21.

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1767
      • vihti

      #77
      Mahoton huomata jos vakioautoon on pieni tehon nosto tehty muutaku vertaamalla toiseen vastaavaan joka on varmasti vakio, pollareilla ärrägolfeja ja rs skodia sunmuuta löytyykin jo omasta takaa ni niitä ei kannata enää viritellä jos ei pysty muutoakatsastaa
      E39 523i Turbo

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7538
        • Jyväshyvä

        #78
        Originally posted by TheRipper View Post
        Joo useamman tapauksen itsekin tiedän että DPF hajotessa se vain ohitetaan ohjelmallisesti kun uudet pöntöt ovat olleet aivan sikamaisen kalliita ja pahimmillaan hyvinkin lyhytikäisiä.
        niin no, Bemarissa jos dpf on tukossa, se on liki aina seuraus eikä syy. Yhtään DPF:ää ei ole tarvinnut vaihtaa... Kymmenistä on pitänyt termarit ja hehkut korjata ja ajaa pakkopoltolla dpf auki...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          #79
          Originally posted by naikou View Post
          Mahoton huomata jos vakioautoon on pieni tehon nosto tehty muutaku vertaamalla toiseen vastaavaan joka on varmasti vakio, pollareilla ärrägolfeja ja rs skodia sunmuuta löytyykin jo omasta takaa ni niitä ei kannata enää viritellä jos ei pysty muutoakatsastaa
          Niin no, trafin asiantuntija höpisi joistan softaverioista ja niiden tarkistuslaskentatuloksista. Todennäköisesti näitä ei tulla systemaattisesti valvomaan mutta jos herää epäily softamuutoksesta niin voidaan vaatia selvitys asista. Auki on että kuka ne selvitykset maksaa jos auto olikin vakio...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1767
            • vihti

            #80
            Ainaki toisen merkkisissä näkee melko helposti onko moottorin tai vaihteiston ohjelma muu kuin alkuperäinen, se onkin vianhaussa ensimmäisten listalla mikä pitää tarkistaa
            E39 523i Turbo

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #81
              Softathan on nykyään, ainakin uudemmissa kikottimissa, niin helppo poistaa ja laittaa takaisin jos leima pelottaa sen puolesta?
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10080
                • KVLA

                #82
                Mites tuo onnistuisi kotioloissa ilman "ohjelmia"? Eli onnistuisiko siten, että olisi kaksi ecua. Ja katsastukseen vaihtaisi aina sen vakio purkin ja sen jälkeen se softattu ecu takaisin. Vai pitääkö se purkin vaihto aina koodata uudestaan, vaikka ne ecut olisi jo kertaalleen molemmat koodattu ko. autoon? Ja onko tuohon autokohtaisia eroja?

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7097
                  • Forssa

                  #83
                  Näyttää pelottelu toimineen kun aiheuttaa keskustelua myös foorumin ulkopuolella ns. shellin baarissa.

                  Nuo softathan on olleet laittomia jo ties kuinka pitkään. Silti niilllä on päässyt leimasta läpi ja alles guut.

                  Nyt vaan pelotellaan suurilla sakoilla. Ennen on ollut mahdollista laittaa ajokieltoon, mikäli riittävä epäilys päästömanipulaatiosta tms.

                  Väitän että jatkossakin asiat rullaa kuten ennen ja fiksusti ohjelmoidut laitteet saa leiman kuten ennenkin.

                  E: ennenkin on pitänyt olla katit ja dpf paikallaan, ehjänä. Mikään ei tule muuttumaan. Paitsi suuret sakot jos ei em ole paikallaan.

                  Mun silmissä tällä on vain pelotevaikutus, joka näyttää toimivan.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2290
                    • Vantaa

                    #84
                    Ja ne suuret sakothan oli tarkoitettu manipulaatioita myyville yrityksille ja kuorma-auto yrityksille.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6220
                      • Helsinki

                      #85
                      Mult meni ohi tai sitten siitä ei puhuttu..Eli oliko se että konttori ottaa jokatapauksessa päästöt vaikka olisi valmis lappu, siis bensa vehkeestä kyse ja miten se after market ecu menee, joo ei ole pakko puhua mitään, mut silti ja vaikka 90-alkupuolen bensa autoista kyse
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Juhaska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 3989
                        • Suomi

                        #86
                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Mult meni ohi tai sitten siitä ei puhuttu..Eli oliko se että konttori ottaa jokatapauksessa päästöt vaikka olisi valmis lappu, siis bensa vehkeestä kyse ja miten se after market ecu menee, joo ei ole pakko puhua mitään, mut silti ja vaikka 90-alkupuolen bensa autoista kyse
                        Täällä susirajalla tuttu mekaanikko kirosi, kun menee päästölappujen kanssa hakemaan asiakkaan autoon leimaa ja katsuri ei enää kelpuuta lappuja vaan ottaa oman testin
                        Tähän vielä sekin hauskuus, että kun talvella auto odottaa vuoroa nosturille katsurin pihassa, niin monessa 90-luvun laitteessa ei saa tyhjäkäynnillä laitetta raja-arvoihin, kun auto on ehtinyt jo sen verran kylmetä ulkona, eikä sitä enää poljeta lämpimäksi, "kuulemma".
                        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1767
                          • vihti

                          #87
                          Muutetun moottorin muutoskatsastuksessa aina ollut se käytäntö että päästöt todetaan siinä katsastuksen yhteydessä eikä muualla otetut todistukset kelpaa tai näin ainakin oman kokemuksen mukaan se on mennyt, normaaliin määräaikaiskatsastukseen on tänäkin keväänä kelvannut muualla kuin konttorilla mitatut päästöt myös niihin missä viritykset merkattu otteeseen

                          Vanhemmissa autoissa missä katti kaukana pakosarjasta niin lämpökääre ”downpipen” ja Katin ympärillä on auttanut paljon että saa tyhjäkäynnilläkin just rajan alle menemään
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎