Announcement

Collapse
No announcement yet.

avoauto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frozzu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 147
    • Hämeenlinna

    #16
    Ite oon ajellu pari viime kesää Fiat barchettalla, ei bmw, mutta ajaa asiansa.

    Ensimmäisenä täytyy sanoo, että auton ostoa en oo hetkeekään katunut, vaikka fiat onki. Mitään vikaa ei oo parina kesänä ollut ja voi olla että ihmiset vähän ihmetellyt, että mikäs se siellä hymyilee niin maireena. Vaikka pari viime kesää ei nyt varsinaisesti vähäsateisia ollut niin ei se oo menoo haitannut. Vaikka tottakai avoauto kuuluu aurinkoisiin keleihin.

    Katosta täytyy sanoa, että ei ole sähköllä toimiva ja hieman tulee vettä sisälle kovalla sateella, tämä johtuu ikkunan ja katon tiivisteen välisestä tiiviydestä. Säätämällä saa kuntoon, mutta oma taito ei riitä. Näin varmasti myös harkitsemassasi BMW:ssä (eli voi kattoa säätää?).

    Loppuyhteenvetona sanoisin, että vaikka välillä vähän suhinaa kuuluu (ei noi mihinkään motarille oo tehty) ja välillä tulee penkki kosteaksi niin ei se haittaa pätkän vertaa silloin ku saa ajaa katto alhaalla auringon paistaessa ja koneen murinat korvissa. Mutta jos nuo asiat haittaa niin sitten kannattanee pysytellä umpikattoisessa. Avoautoihin täytyy suhtautua tunteellä, ei niinkään järjellä . Itse käyttänyt motarilla korvatulppia, että voi pitää radiota lujemmalla, ja vaikka kuulostaa ehkä rajulta niin näin oli ajaminen jopa nautinto motarilla. Radio kuului hyvin, eikä suhinoita kuulunut eikä ne häirinnyt.

    Toivottavasti tämä auttoi avoautoilun saloihin yleisesti. BMW:stä en osaa sanoa sen enempää kun ei ole kokemusta . Tulevaisuudessa sitten varmasti...
    Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

    Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
    Ex: Fiat Punto -02
    Ex: Kawasaki versys -07
    Ex: Honda CBR 600 F -03
    Ex: BMW 530i e39 -02
    Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
    Ex: Fiat barchetta -95

    Comment

    • TR79
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 215
      • LPR

      #17
      Avoauto on aivan ehdoton kesän juttu; kun siihen makuun pääsee niin paha on luopua enää. Päinvastoin nälkä vain kasvaa syödessä.. ajotuntuma ja fiilis on ihan eriluokkaa kuin umpikorisella, näin ainakin itse väittäisin, vaikka omalla kohdallani E39 V8:lla pesee muuten ominaisuuksiltaan perus E30:n kirkkaasti. Mutta kesällä ajofiilis vain ei ole sama, silloin cabrio vie voiton ylivoimaisesti.

      Uudemmista Bemuista en tiedä, mutta ainakin E30:n osalta avoautoilu muuttuu aivan toiseksi kun ajelee tuulisuojan kanssa alle 60km/h on vielä ihan sama, mutta +60km/h niin eroa on ajamisen mukavuudessa kuin yöllä ja päivällä, koska a) tuuli poistuu ohjaamosta kokonaan, ja b) voi olla että kuvittelen, mutta myös melussa pientä lievenemistä. Eli jos hommaa vanhemman avon, niin tuulisuoja tekee siitä ihan eri käyttöpelin suurempiin nopeuksiin. Ainoa ongelma omalla kohdallani on se, että tyttöystävä ei enää suostu kyytiin ilman tuulisuojaa paikallaan, niin paljon vaikuttaa naisen logiikallakin ajo/kyydissäolomukavuuteen.. ja tuulisuoja muuten blokkaa sateellakin aika kivasti ohjaamon kastumisen, kunhan vauhtia on se +80km/h. Jos esim Kehä I:llä juuttuu liikennevaloihin niin koko ohjaamo kastuu, mutta jos pääsee ajaa norminopeutta niin kattoa ei tartte edes laskea sateella. Todettu on muiden autoilijoiden ihmetellessä

      Sopiva kesäsää, hyvää musiikkia kovalla stereoista ja luu ulkona bleidit silmillä ihaillen suomalaista maisemaa. Voiko siitä kesäpäivä enää parantua...mää vaan kysyn

      Ja todettakoon vielä se kirjoittamaton sääntö, että avoautolla ei sitten ajeta katto ylhäällä! Ellei ole alkanut satamaan kaatamalla matkan aikana, se on ainoa excuse esim itselläni okakuussa pitää vielä viimeiset cruisailut (matkalla mökin talliin talviteloille) tehdä vaikka sitten kaulaliina kaulassa ja hanskat kädessä, mutta kattoa ei prkle nosteta vahingossakaan.
      "Old School"
      BMW 325i cabrio -87 E30
      BMW 535iA 3.5l V8 -99 E39

      ex BMW 525i -95 E34, BMW 750iA 5.4 V12 -01 E38, BMW V8 cabrio -87 E30, BMW 535iA 3.5l V8 -98 E39, BMW 325i cabrio -88 E30, BMW 325iA cabrio -89 E30, BMW 520 2.0l -92 E34, BMW 316 1.8l -85 E30, BMW 316 1.6l -80 E21

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by Frozzu View Post
        Katosta täytyy sanoa, että ei ole sähköllä toimiva ja hieman tulee vettä sisälle kovalla sateella, tämä johtuu ikkunan ja katon tiivisteen välisestä tiiviydestä. Säätämällä saa kuntoon, mutta oma taito ei riitä. Näin varmasti myös harkitsemassasi BMW:ssä (eli voi kattoa säätää?).
        BMW: ikkunaa säädetään

        Originally posted by Frozzu View Post
        Itse käyttänyt motarilla korvatulppia, että voi pitää radiota lujemmalla, ja vaikka kuulostaa ehkä rajulta niin näin oli ajaminen jopa nautinto motarilla. Radio kuului hyvin, eikä suhinoita kuulunut eikä ne häirinnyt.
        Ei se meteli ihan noin kova ole ollut niissä bemareissa mitä itse olen ajanut... Eikä muuten mm. avo-Modenassakaan. Ja siinä sitä meteliä on oikeasti jo aika paljon...
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #19
          Originally posted by TR79 View Post
          Avoauto on aivan ehdoton kesän juttu; kun siihen makuun pääsee niin paha on luopua enää. Päinvastoin nälkä vain kasvaa syödessä.. ajotuntuma ja fiilis on ihan eriluokkaa kuin umpikorisella, näin ainakin itse väittäisin, vaikka omalla kohdallani E39 V8:lla pesee muuten ominaisuuksiltaan perus E30:n kirkkaasti. Mutta kesällä ajofiilis vain ei ole sama, silloin cabrio vie voiton ylivoimaisesti.

          Uudemmista Bemuista en tiedä, mutta ainakin E30:n osalta avoautoilu muuttuu aivan toiseksi kun ajelee tuulisuojan kanssa alle 60km/h on vielä ihan sama, mutta +60km/h niin eroa on ajamisen mukavuudessa kuin yöllä ja päivällä, koska a) tuuli poistuu ohjaamosta kokonaan, ja b) voi olla että kuvittelen, mutta myös melussa pientä lievenemistä. Eli jos hommaa vanhemman avon, niin tuulisuoja tekee siitä ihan eri käyttöpelin suurempiin nopeuksiin. Ainoa ongelma omalla kohdallani on se, että tyttöystävä ei enää suostu kyytiin ilman tuulisuojaa paikallaan, niin paljon vaikuttaa naisen logiikallakin ajo/kyydissäolomukavuuteen.. ja tuulisuoja muuten blokkaa sateellakin aika kivasti ohjaamon kastumisen, kunhan vauhtia on se +80km/h. Jos esim Kehä I:llä juuttuu liikennevaloihin niin koko ohjaamo kastuu, mutta jos pääsee ajaa norminopeutta niin kattoa ei tartte edes laskea sateella. Todettu on muiden autoilijoiden ihmetellessä

          Sopiva kesäsää, hyvää musiikkia kovalla stereoista ja luu ulkona bleidit silmillä ihaillen suomalaista maisemaa. Voiko siitä kesäpäivä enää parantua...mää vaan kysyn

          Ja todettakoon vielä se kirjoittamaton sääntö, että avoautolla ei sitten ajeta katto ylhäällä! Ellei ole alkanut satamaan kaatamalla matkan aikana, se on ainoa excuse esim itselläni okakuussa pitää vielä viimeiset cruisailut (matkalla mökin talliin talviteloille) tehdä vaikka sitten kaulaliina kaulassa ja hanskat kädessä, mutta kattoa ei prkle nosteta vahingossakaan.
          Totesin itsekkin että 80km/h riittää e30 cabriolla siihen että ohjaamoon ei tule vettä sateella. Itsellä siis ei ollut tuulisuojaa ja ilman sitäkin pärjäsin ihan hyvin. Olen kyllä tottunut ajamaan paljon moottoripyörällä niin ei pienet tuulet tai kylmyys haittaa niin paljon kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Itsellä katto oli auki aina kun ei satanut ja lämpötila ylitti +7 astetta. Eli harvemmin ajoin katto kiinni.

          Joku tuossa aiemmin vertasi avoautoa moottoripyörään

          Se on melkein kuin moottoripyörällä ajelua, paitsi että on ilmastointi ja lämmitys.
          Tästä en ole ihan samaa mieltä. Avoautolla ajo on silti AUTOLLA ajoa ja hauskuuskertoimella ja ajoanutinnolla mitattuna moottoripyörä vie kyllä voiton reilusti. Avoautosta ei saa samanlaisia kiksejä kuin mp:llä. Minusta on mukava krusia kaupungilla avoautolla ja nauttia auringosta, mutta harvemmin tulee lähdettyä autolla ajelemaan mitään mutkapätkiä, koska siellä moottripyörällä ajo on 10 kertaa hauskempaa kuin millään autolla.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • iikka
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2597
            • Oulu

            #20
            eikai ainakaan e36 cäbissä kovin paljo melua tule sisään.. ainakaan mun mielestä.. talvella nitisee ja natisee enemmän ku coupe malli ja aavistuksen kylmempi.. eikä kesälläkään tule vedet sisälle jos katto on kunnossa ja ikkunat säädöissä.. eikä tartte ky korvatulppia pidellä lujemmassakaan vauhdissa.. katto aukikin ku ajelee niin kyllä voi alle satkun vauhdissa vielä puhelimeenki puhua aivan normaalisti..
            Speed costs, how fast you wanna go?

            Comment

            • M&M
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 211
              • Taivalkoski

              #21
              Originally posted by iikka View Post
              .. talvella nitisee ja natisee enemmän ku coupe malli ja aavistuksen kylmempi..
              Meillä itseasiassa minun avo on talvella sata kertaa lämpimämpi kuin isännän coupé.
              Kun sä kerran avon ostat niin tiukka siitä on luopua...
              ex. BMW E46 320 -99
              ex. Alpina B3 -93
              ex. BMW E36 320i cabriolet
              ex. BMW E36 325i coupé


              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3026
                • Sjundeå

                #22
                Originally posted by M&M View Post
                Meillä itseasiassa minun avo on talvella sata kertaa lämpimämpi kuin isännän coupé.
                Kun sä kerran avon ostat niin tiukka siitä on luopua...
                Se on vähän sama kuin aamulla miettis kotona, että laittaako tänään peltikalsarit, vai kankaiset...kummat sitten onkaan lämpösemmät...
                -22 Lexus ES300h
                -08 Subaru Impreza

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3217
                  • Mystinen Kuopio

                  #23
                  On se avoautoilu kyllä huippua jos kesä sallii auringon joskus paistaakkin E30 ja E36 löytyy tallista ja noissakin on jo huomattavia eroja mm. äänieristyksen saralla ym. muussakin kehityksessa, mutta jotekin se E30 on vaan niin fiilistely peli. Jospa pääsisi omaakin versiota E30:stä kurittamaan tänä kesänä enempi
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • Frozzu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 147
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Originally posted by BeamR View Post
                    BMW: ikkunaa säädetään


                    Ei se meteli ihan noin kova ole ollut niissä bemareissa mitä itse olen ajanut... Eikä muuten mm. avo-Modenassakaan. Ja siinä sitä meteliä on oikeasti jo aika paljon...
                    Joo en sen takia oo pitäny korvatulppia, että ottaa korviin. Vaan että radiota ei tahdo kuulla samalla tavalla motarilla avoautolla kuin umpikattoisella. Ja sitte ku radiota on laitettava lujemmalle niin alkaa ottamaan se radio korviin. Joten näin ei kärsi korvat ja on mukavampi ajella kun kuulee radiotakin.
                    Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                    Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                    Ex: Fiat Punto -02
                    Ex: Kawasaki versys -07
                    Ex: Honda CBR 600 F -03
                    Ex: BMW 530i e39 -02
                    Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                    Ex: Fiat barchetta -95

                    Comment

                    • Piplis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 292
                      • Kerava

                      #25
                      Ensimmäinen oma avo-kausi lähestyy ja tämä on häirinnyt mieltä :think

                      Kun jätätte avon parkkiin, niin nostatteko katon aina ylös vai luotatteko ettei kukaan äpärä heitä roskia autoon tai nosta mankkaa nopeasti pois paikaltaan?

                      Onko kenelläkään ollut ongelmia katto auki jätetyn auton kanssa?
                      *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                      Comment

                      • Kuqi
                        Moderator
                        • Sep 2002
                        • 12524
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Piplis View Post
                        Ensimmäinen oma avo-kausi lähestyy ja tämä on häirinnyt mieltä :think

                        Kun jätätte avon parkkiin, niin nostatteko katon aina ylös vai luotatteko ettei kukaan äpärä heitä roskia autoon tai nosta mankkaa nopeasti pois paikaltaan?

                        Onko kenelläkään ollut ongelmia katto auki jätetyn auton kanssa?
                        eipä mulla ainakaan ovet aukea kahvoista sisällä ollenkaan vaikka sinne hyppäis sisään. Nostan normaalisti vaan ikkunat ylös, esim kaupan pihassa.
                        BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                        BMW CRUISE BIKE 2017
                        TREK POWERFLY 4 2021
                        @kukisenjussi instagram

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #27
                          Riippuu kuinka kauan aion olla poissa ja onko auto näköpiirissä vai ei.
                          Kahville mennessä kiesi on usein näköpiirissä, joten en vaivaudu nostamaan kattoa. Jos tarvii mennä ostoksille niin kyllä se katto tulee nostettua, ihan jo pelkästään Suomen kylmän mutta niin vähälumisen kesän takia: koskaan ei tiedä milloin se satunnainen sadekuuro tulee päälle.

                          Omassa vehkeessä on hälytin sisätilatutkalla, ja kokemuksesta voin sanoa että on sen verran tehokas että pitää olla kylmähermoinen radiovaras jos tosiaan jää sinne ammeeseen kuusiokoloavaimen kanssa ruuvailemaan ghettoblasteria irti.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            #28
                            kahtena viimekesänä kun oli avo ajossa niin kyllä mie nostin yleensä vaan lasit ylös ja jätin kaupan eteen. Ei sattunu koskaan mitään.

                            Nyt kun taas ollaan avottomia olen kääntänyt katseeni noihin 6 pyttyisiin Z3 roadstereihin tulevalle kesälle / ensikesälle

                            Comment

                            • K2Ri
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1829
                              • London, UK & Germany

                              #29
                              Jos on lyhyt visiitti kyseessä, niin en nosta kattoa ylös. Lasit kylläkin aina, ellei auto ole kokoajan näköpiirissä.
                              sigpic
                              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                              Comment

                              • Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

                                #30
                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Avossa hiukset likaantuu huippuvauhtia.
                                Ei helvetti, päivän repeily Tiedä vaikka joku mikrobi leijuu tuulen mukana hiuskuontaloon, niin onhan se nyt aika rankkaa.

                                Pikapuoliin saa omankin cabrion naftaliineista, niin pääsee paskastamaan lettinsä (ainiin, mutta lettikin ajettiin veks. Noh, toivotaan että kasvaa pian)

                                (Ei hitto, kun repeilyttää vieläkin tuo hiusten huippuvauhtia likaantuminen. Tulee kommentista mieleen sellainen tyyppi, joka istuu vaan himassa valkoiset haalarit ja huppu päällä - ulos ei voi mennä, kun hiukset paskastuu siinäkin ja raitista ilmaa ei voi hengittää, kun saa bakteerin )
                                Last edited by Rockford; 01-04-2010, 12:03.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎