Announcement

Collapse
No announcement yet.

avoauto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2084
    • Naantali

    #91
    Itseäni rupes vittuttamaan 20v mopoiltua se ainainen ajovehkeitten pukeminen, tuntu että aina oli joko kylmä tai kuuma ajella ja myös jos oli paljon vaatteita päällä oli jäykkä kuin michelin ukko. Sit kun toppasit tauolle ja ulkona 25 lämmintä ei ole kiva olla ajovehkeet ja ajosaappaat päällä helteellä. Samoin jos sadekuuro iskee kesken ajon, on avossa niin helppo nostaa katto ylös, mut prätkällä ei oo kyllä herkkua vedellä vesisateella vaikka nykyään on hyviä vedenpitäviä ajovarusteita.

    Tehokkaalla avolla saa kuitenkin hiukan saman fiiliksen kuin prätkällä kun päästelee mutkateitä menemään ja haistelee raikasta ulkoilmaa, eikä tarvi olla mitään ajosaappaita ja takkeja päällä
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #92
      Originally posted by touring39 View Post
      Asia voi olla myös toisinpäin...

      Iso osa porukkaa romantisoi ja haaveilee salaa avoautosta, mutta kun sen on kerran omistanut, tietää paremmin myös ns. varjopuolet.
      njaa, henk koht neljäs avo 12 vuoden ajanjaksolle menossa, eikä ole yhtään ikävä mopoaikoja. Voi olla näinkin päin. Subjektiivisia hommia.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #93
        Mä en kyllä omasta keksi mitään varjopuolia, kun toimii käyttöautona läpi vuoden :think Siis jos vaikka vertaisin vastaavaan coupeen. Rättikattoisella en varmaankaan kyllä selviäisi itse.

        Ainoa miinus on hankintahinta vrt kiinteäkattoiseen, mutta se lienee subjektiivista Moottoripyörät ei ole ikinä kiinnostaneet yhtään itseä.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6707
          • PK-seutu

          #94
          Mopot ja avoautot eivät suinkaan ole kokonaan sama asia, mutta onhan se nyt vähän eri kesäiltana morjenstaa sille ohi ajavalle hikoilevalle nahkahousulle, kun itsellä on avon kyydissä daami tai useampi ja jollain niistä kukko huulessa Mopopojalla voi korkeintaan olla yksi daami kyydissä ja huulihölkkää varten pitää ajaa jonnekin riisumaan niitä nahkareleitä ensin varttitunti veks.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #95
            Originally posted by pyroz View Post
            itsellä on avon kyydissä daami tai useampi ja jollain niistä kukko huulessa
            Ja sitten mä heräsin, kuivasin kädet ja päästin kissan ulos
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • bimmerfanatic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 402
              • somero

              #96
              Kahdeksas kesä korkkaa avoauton ratissa ja kyllä se joka kevät on aina yhtä mukavaa.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6707
                • PK-seutu

                #97
                Originally posted by BeamR View Post
                Ja sitten mä heräsin, kuivasin kädet ja päästin kissan ulos
                Eikö se ollutkaan noin? Prkl päässyt unohtumaan jo kun mennyt 2 kesää ilman avoa :(
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Susiraja
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 361
                  • Helsinki

                  #98
                  Neljäs avo menossa tällä hetkellä. Kaikki olleet pelkästään kesäisin ajossa. Kesäisin avolla arkiset työmatkat ja muu pakollinen ajelu muuttuu siedettävämmäksi. Haistaa ulkoilman, tuntee auringonlämmön jne. Normaaliautoon verrattuna ei tunnu sellaiselta pakolliselta jäkittämiseltä ruuhkassa. Saa vähän vaihtelua arkeen.

                  Rutiineja rikkoakseen tulee ajeltua moottoripyörälläkin, mutta varsinkin kaupungissa pärrällä ajely on hanurista kun vedät ajokamppeet päälle/pois. Lisäksi joudut pelkäämään milloin joku toyotakuski yrittää niitata sinut, kun ei vain erota mitään henkilöautoja pienempiä esineitä.

                  Avoautoilu omasta mielestä tarjoaa myös elämyksiä jotka jää mieleen. Esimerkiksi nyt oma tenava 5v on jo sen ikäinen, että hiffaa asioita. Parin vuoden tauon jälkeen ostin alkusyksystä taas avon. Kun lehdet olivat tippumassa puista tuli vielä kunnon lämpöaalto (muistaakseni +15-18 tienoilla) ajeltiin perheen kanssa 20km siirtymä, mutta tarkoituksella pikkuteitä ja katuja. Lapsen filtteröimätön ilo ja nauru kun lehdet tippuivat autoa kohti, mutta ilmavirran vaikutuksesta viime hetkellä lensivät yli on sellaista joka isille vaan jäi mieleen. Omasta mielestä pelkästään tuo keikka jo maksoi yhden ykköskoppaisen golfin hankintahinnan takaisin.

                  Toinen vähän vastaava tapaus oli kun kaveri aikoinaan pyysi näyttämään sillon 5-6v tenavalleen miten slk:n katto menee nappia painamalla alas ja nousee takaisin ylös. Vaikuttunut pikkumies tuumasi, että "taika-auto".

                  Tiivistettynä. Kun on pakko kesäisinkin liikkua, niin avoautolla siitä vaan saa vähän enemmän irti.
                  www.finnishcodriver.blogspot.fi

                  Comment

                  • _jazze_
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 356
                    • Lohja

                    #99
                    Täytyy antaa myös yksi puoltava kommentti avoautoilulle. Itse ostin heräteostoksena toissa vuoden kesälomalle tekemistä. Piti myydä pois, mutta vielä tuo on omistuksessa. Ajokelvottomaksihan se madallettii, ettei tuo ehkä mukavin auto ole ajaa, mutta kyllä sillä mutkapätkää voi ajaa kun isoimmat montut väistää.

                    Avoa en oikeastaan ennen tuota ole edes katsellut ja kovakattoinen piti nytkin ostaa, mutta sopivaan hintaa tuo lähti niin ei katottomuus haitannut.
                    sigpic
                    BMW e36 320i cabriolet
                    BMW e36 325i sedan
                    BMW e23 728iA

                    VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
                    ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

                    Comment

                    • Turder
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 460
                      • Suomi

                      Mulla kun oli avo, niin aika vähän lopulta ajoin ilman kattoa. Tai lähinnä vain niissä hetkissä kun se oli just hyvä. Tuolloin se oli ainoa auto, joten ehkä siihen suhtautui kuin käyttikseen, eikä pitänyt niin spesiaalina:

                      - jos nyt olisi lisäksi avoauto, niin ylimääräisenä autona ylimääräiset kulut, vaivat, katsastukset, tallitila ei riitä.
                      - ilman kattoa keskikesän aurinko ja pidemmät ajomatkat = pakko olla hattu ettei pala nahka.
                      - edelliseen vielä se, että kun on avokelit, on helposti liian kuuma (no katto ja AC päälle, mutta avon idea menee).
                      - sisusta likaantuu ja pölyyntyy huomattavasti enemmän vs normiauto.
                      - sen kerran kun pysäköit katto auki, niin tulee ukkoskuuro tai joku heittää mäkkiroskat sinne tms
                      - rajallinen kuljetuskapasiteetti kun se on kuitenkin auto ja sillä liikkuessa on joskus tavaraa mukana, onneksi vaivaa sen kerran kesässä mutta nyppii sillä hetkellä (toisaalta perusteleehan jengi sähköauton ylivoimaista hankaluutta sillä että 1kpl/10v Lapin hiihtoreissu ei onnistu ).
                      - myynnissä sesonkiaika.


                      Parasta on lämmin kesäilta: tunnelma, hiljaisuus, tuoksut, valo. Toisaalta itse tykkään enemmän ajella mp:llä ja sen etuina on ainakin halpuus, arvo ei alene, helppous, ei katsastuksia, hyvä suorituskyky.

                      Hyvät ja huonot puolet kummassakin.

                      Comment

                      • Susiraja
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 361
                        • Helsinki

                        Originally posted by Turder View Post
                        Mulla kun oli avo, niin aika vähän lopulta ajoin ilman kattoa. Tai lähinnä vain niissä hetkissä kun se oli just hyvä. Tuolloin se oli ainoa auto, joten ehkä siihen suhtautui kuin käyttikseen, eikä pitänyt niin spesiaalina:

                        - jos nyt olisi lisäksi avoauto, niin ylimääräisenä autona ylimääräiset kulut, vaivat, katsastukset, tallitila ei riitä.
                        - ilman kattoa keskikesän aurinko ja pidemmät ajomatkat = pakko olla hattu ettei pala nahka.
                        - edelliseen vielä se, että kun on avokelit, on helposti liian kuuma (no katto ja AC päälle, mutta avon idea menee).
                        - sisusta likaantuu ja pölyyntyy huomattavasti enemmän vs normiauto.
                        - sen kerran kun pysäköit katto auki, niin tulee ukkoskuuro tai joku heittää mäkkiroskat sinne tms
                        - rajallinen kuljetuskapasiteetti kun se on kuitenkin auto ja sillä liikkuessa on joskus tavaraa mukana, onneksi vaivaa sen kerran kesässä mutta nyppii sillä hetkellä (toisaalta perusteleehan jengi sähköauton ylivoimaista hankaluutta sillä että 1kpl/10v Lapin hiihtoreissu ei onnistu ).
                        - myynnissä sesonkiaika.


                        Parasta on lämmin kesäilta: tunnelma, hiljaisuus, tuoksut, valo. Toisaalta itse tykkään enemmän ajella mp:llä ja sen etuina on ainakin halpuus, arvo ei alene, helppous, ei katsastuksia, hyvä suorituskyky.

                        Hyvät ja huonot puolet kummassakin.
                        Jos omistaa kaksi autoa, niin ainahan niistä on enemmän kuluja kuin yhdestä Itsellä tuollainen mk1 golffi ei ainakaan kalliimpi ole ylläpitää kuin blackbirdi. Osat ja vakuutukset golfiin puolilmaisia. Suorituskyvyssä tietysti "vähän" jää, mutta mitä kuljetuskapasiteettiin tulee niin golfiin mahtuu omasta mielestä enemmän tavaraa kuin moottoripyörään. Kamankuljetuskeskustelua ollaan vuoden aikana käyty pariin kertaan vaimon kanssa, kun autovaihtoehtoina on mk1 golf ja 2014 ford fiesta. Oon vaan tuumannu et aina voidaan vuokrata paku, jos ei kamat mahdu autoon. Toistaiseks ei oo halunnu pakua vuokrata

                        Harrasteautossa on se kiva puoli, että huoltoja voi talvikäyttikseen tehdä kesän aikana rauhassa ja päinvastoin. Eihän siinä varsinaista taloudellista järkeä ole, jos tallikulut laskee jne. Enemmän ropaaminen meneekin harrastuksen piikkiin kun päivät istuu toimistossa kuuntelemassa aikuisten ihmisen valitusta. Onpahan jotain vastapainoa.
                        www.finnishcodriver.blogspot.fi

                        Comment

                        • j-a
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1522
                          • PohojosPohojammaa

                          Piti ihan pysähtyä hetkeksi ynnäilemään että monesko avoauto se itsellä oikein on. Enkä ynnäiltyäkään ole ihan varma minkä numeron sanoisin, jos se lyhyesti pitäisi ilmaista. Viimeisin hankittu on yhdeksäs, mutta järjestysnumerot 6, 8 ja 9 on edelleen omistuksessa. Jännää statistiikkaa sinällään, että järjestysnumerot 1-5 sekä 7 oli kaksipaikkaisia, ja nyt omistuksessa olevat on kaikki nelipaikkaisia.
                          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                          Ylimääräisenä tarjolla:

                          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                          Comment

                          • msalojaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2018
                            • 364
                            • Helsinki

                            Mun yksi ja ainoa oli edellinen auto joka oli parisen vuotta ympärivuotisessa ajossa käyttiksenä. Aina toisinaan on ikävä tätä Z4:sta.

                            Hyvin toimiva auto talvellakin, ei mitään ongelmaa koskaan. Lämpiminä aikoina Suomessa tuli keskustassa ja lyhyemmillä matkoilla ajeltua katto alhaalla melkein aina. Pidemmille siirtymille varsinkin motarinopeuksissa oli laitettava katto kiinni, kun muuten ois korvat mennyt, on siinä sen verran mökää isommissa nopeuksissa.

                            Parhaiten reissatessa tuo sopi mielestäni Välimeren rannikolle missä oli oikeasti avoautokelit, eli ajaessakin oli mukavan lämmin koko ajan. Siellä taas ruuhkassa paikallaan seisoessa oli tosiaan melkein pakko laittaa katto takas päälle ja ilmastointi päälle. Oi että, vielä joku päivä taas toivottavasti.

                            G29 Z4
                            Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17835
                              • PKS

                              Omassa taloudessa löytyy E36 avo, joten rohkenen vastata omia kokemuksia Vaikka onkin ikivanha thread näköjään...

                              Originally posted by B_MAN View Post
                              Onko kenelläkään minkäänlaista kokemusta avoautolla ajamisesta? Itse ajattelin näiltä näkymin e36 m3 avoauton ostamista, mutta olisi mukava tietää onko siinä kuinka kova melu rättikatolla ajaessa ja entä tiiveus (ettei vaan vesi pääse sisälle) ja onko sähköllä avattavassa rättikatossa kuinka paljon ongelmia, ettei vaan jumitu kesken ajon puoleentiehen..?
                              E36 rättikatto ei ole mikään huippuunsa hiottu vesipeto. Vettä tiputtelee sisälle etuikkunan ja katon välistä melkein faktana jos autolla ajelee sateella tai etenkin jos se on pysäköitynä. Olen koittanut säätää laseja, tiivistee väliin on lisätty original korjaussarja joka pitäisi tuota väliä tiivistää, mutta taitaa olla että vain uudella katolla ja upouudella tiivistellä päästään oikeasti tiiviiksi. Eli tähän suhtaudun varauksella. Samoin sähkökatto on toimiessaankin vain sinnepäin, vaihtamalla katon ns bungee kuminauhat laskostuu katto rättikoteloon vähän sinnepäin, mutta itselläni ei ainakaan riitä uskallus painaa koteloa kiinni sähköllä tietämättä onko katto varmasti laskostunut kunnolla ja lasi (siis muovi) on suorassa eikä mutkalla. Sen sijaan katto ei ole koskaan jäänyt puoliväliin tai muuta sellaista, sähkömekaniikka pelaa hienosti ja noitahan pystyy myös esim DIS ajamaan ja diagnosoimaan hyvin jos jotain vikaa tulisi.

                              E46 kohdalla tälläiset ongelmat on mielestäni selätetty, on tapahtunut paljon kehitystä, lasi on lasia jne.

                              Kyllä minusta E36 avo kuuluu pitää tallissa ja ajaa vain kauniina päivinä, etenkin jos kyseessä on M3. Ei tuosta mitenkään ole omassa pedantissa ajatusmaailmassa jokapäiväiseksi käyttikseksi ja pakolla sadekeliin ajettavaksi. En ostaisi ellei olisi tallipaikkaa sille. Mutta tämä on toki oma mielipide.

                              Originally posted by Turder View Post
                              Parasta on lämmin kesäilta: tunnelma, hiljaisuus, tuoksut, valo.
                              Tässä ne tulikin. Olen avoautolla saanut parhaat autoilufiilikset mitä millään autolla, ikinä! Muutama unohtumattomin reissu on nimenomaan keskikesän yölliset ajelut auringonlaskussa, joskus on kuunneltu E30 avossa V8 murinaa, joskus ajettu kohti pohjoista Kajaani-Kuusamo välillä omalla E36 avolla.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • Jackie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 293
                                • Porvoo

                                335i avolla viime kesänä useampi tuhat kilsaa ja olihan mukavata
                                Oikeestaan ihan pirun kivaa... ensimmäinen oma avo eikä tule jäämään viimeiseksi!
                                E93 330iA M-Sport 2009
                                B8 Audi A4 2010

                                Ex:
                                F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                                E93 335iA M-Sport 2007
                                F01 730d M-Sport 2011
                                E65 745i 2002
                                E91 325iA M-Sport 2006
                                E91 320dA 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎