Announcement

Collapse
No announcement yet.

avoauto?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AMP
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 536
    • Turku

Tuli omasta korjattua juuri hansikaslokeron keskuslukko moottori/solenoidi(?) kun ei aiemmin pelittänyt. Uskaltaa jättää huoltokirjan ja auton paerit ettei tarvii pelätä jotain kettu tyttöä tai muuta kännistä idioottia joka voi tehdä mahdollisesti tuhoa..
    e65 730d

Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

Comment

• jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

Originally posted by peltone View Post
      Kuulostaa siltä että foorumin isoimmilla äijillä on ne pienimmät autot "Otsa jäätyy" wtf
      Oikeasta avoautosta kun saa tuulilasinkin kaadettua, niin kyllä siinä sitten ajellessa kovimmallakin kaverilla alkaa otsa jäätymään vielä näillä keleillä.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

Comment

• BeemeR1
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 310
        • Junttilan mutka

Originally posted by Panu.K View Post
        Avoautolla ajo on silti AUTOLLA ajoa ja hauskuuskertoimella ja ajoanutinnolla mitattuna moottoripyörä vie kyllä voiton reilusti. Avoautosta ei saa samanlaisia kiksejä kuin mp:llä.
        Avopulkka on ihan kiva epävakaisemmalla kelillä käydä ulkoilemassa istualtaan, mutta ei vedä vertoja prätkän repivälle suorituskyvylle - molempi parempi silti.

Comment

• Taky
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 562
          • Ola

Originally posted by B_MAN View Post
          Onko kenelläkään minkäänlaista kokemusta avoautolla ajamisesta?
          Ettei totuus unohdu kelejä odotellessa...

Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Comment

• mupelo
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1022
            • Helsinki

Avokausi jo startattu. En malttanut olla kokeilematta, toimiiko uudessa kiesissä sähkökatto. Ja toimihan se. Nyt vaan tuulisuojaa metsästämään ebaysta.

Comment

• Z4LandShark
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 21
              • Pääkaupunkiseutu

Ihan loisto aloitus tällä keskustelulla ! Avokelit alkoi kunnolla tässä pääsiäisen tienoilla, itse en tosin ole vielä päässyt Zetalla fiilistelemään. Mutta ensi viikonloppuna fo' sho!

Isoveli on enemmän motskarimiehiä, mä en niihin crotch rocketeihin uskaltaisi edes koskea. Minusta avolla on mukavampaa ajella; voi samalla puhua matkustajan kanssa ja jos joutuu onnettomuuteen, on edes vähän paremmin peltiä ympärillä. Mutta makunsa kullakin - ja on veljelle silti aina mun autolla ajelu kelvannut .

Auto todella likaantuu ilman kattoa ajaessa, sitä ei tajua ennen kuin pyyhkäisee esim. tuulilasia pidemmän reissun jälkeen; juma mikä määrä scheissea siihen kertyy. Ja hiukset ne todella vasta likaiset onkin, puhumattakana siitä, että fiineintä juhlakampausta ei ajoreissulle kannata rakennella, tulos on aina harakanpesän ja kuolleen majavan sekoitus.

Joutuuhan sitä yli 60km/h ajaessa vähän kovemmalla äänellä puhumaan, melu on sen verran suurempaa. Ja välillä unohtuu liikennevaloissa seisahtuneena kanssaihmisiä kommentoidessa se fakta, että keskustelu ei olekaan vaan auton sisällä istuneiden kuultavissa..
              Z4-naisilta saa parhaat kyydit.

Comment

• jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

HEII... moniko pesee auton pesulassa. rättikatto päällä?

vesi tuskin sisään tulee mutta mitenkähän huonoa liuotin aineet tekevät kankaalle? ja onkohan muuta huonoa..?

on pesupaikat aina niin vähissä niin helpoilla työntäs pesuriin
                Nykyisin mennään X3 E83

Comment

• MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5517
                  • Vaasa

Originally posted by jarci View Post

vesi tuskin sisään tulee mutta mitenkähän huonoa liuotin aineet tekevät kankaalle? ja onkohan muuta huonoa..?

TI-hallissa katto päällä. Painepesurilla menee hyvin. Pitäähän se kattokin pestä ettei se kulu lian takia puhki.
                  sigpic

Comment

• Mikhou
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 327
                    • Lahti

Silloin kun omistin vielä e36 cabrion, hyvin uskalsi autopesulassa käyttää..

Sen verran, että nenäliina / parikin olla mukana. Kun tuppas tiivisteista vuotaa.

Lähinnä kuskin ikkunan, tuulilasin reunan ja katon välisestä nurkasta. Ei mitenkään paljon, vaan että just nenäliina tuli hieman kosteaksi.
                    E53 X3 3.0sd -07

ex:
                    E87 120d -06
                    E46 m3 -01
                    E39 535i -98
                    E36 318 cabriolet -96

Comment

• Z4LandShark
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 21
                      • Pääkaupunkiseutu

Originally posted by jarci View Post

Pesen itse tai vien käsinpesuun (ja speksaan ettei kattoa tarvitse muuta kun huuhdella vedellä). En halua että katto kärsii juurikin noista melko tymäköistä pesuaineista ja menee pilalle. Käsittelen katon Bemarin omilla rättikatolle tehdyillä pesu- ja hoitoaineilla.

Lisäksi on tullut kahden uuden auton ja niiden automaattipesettämisen kanssa huomattua miten karuun kuntoon pehmoharjapesukin vie maalipinnan ja todella nopeasti, eli siksikään ei kiinnosta harjapesut.

Comment

• mupelo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1022
                        • Helsinki

Onko tuo pehmoharjapesu tosiaan kovin haitallinen maalipinnalle? Mä olen nyt itse pessyt autoni käsin Nesteen itsepesupalvelutekniikalla, mutta tuntuu että se jää kuitenkin aina vähän paskaiseksi. Kelasin että pehmoharjapesu tulisi kyseeseen max. noin kerran kuussa, eli neljä kertaa viidestä pesisin auton ihan omin räpylöin. Ja pitää myös hankkia tuota rättikattoon soveltuvaa hoitoainetta.

Comment

• MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5517
                          • Vaasa

Originally posted by mupelo View Post
                          Onko tuo pehmoharjapesu tosiaan kovin haitallinen maalipinnalle? Mä olen nyt itse pessyt autoni käsin Nesteen itsepesupalvelutekniikalla, mutta tuntuu että se jää kuitenkin aina vähän paskaiseksi. Kelasin että pehmoharjapesu tulisi kyseeseen max. noin kerran kuussa, eli neljä kertaa viidestä pesisin auton ihan omin räpylöin. Ja pitää myös hankkia tuota rättikattoon soveltuvaa hoitoainetta.
                          Autoglymin Fabric hood setti oli toimiva. Pesin ensin katon märkäpesuri/imuri systeemillä ja tämään jälkeen käsittely. Setillä saa kaks kertaa vedettyä ja käsittely kestää n. kesän.
                          sigpic

Comment

• Z4LandShark
                            Newbiemmer
                            • Jul 2010
                            • 21
                            • Pääkaupunkiseutu

Originally posted by mupelo View Post
                            On haitallinen; kaikki se pieni ja hienojakoinen hiekka ja tomu, mitä maalipinnalle on kertynyt pyörii niihin pehmoharjoihin jo jääneen hiekan kanssa kuin mikrohiomakone ja lopputulemana on pyöreitä, hiusta ohuempia naarmuja maalipinnassa. Auringonvalo tuo ne esiin, metallihohtomaalissa hiukan vähemmän, mutta normimaalissa enemmän. En suosittele.

Comment

• Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

Originally posted by MarQ83 View Post
                              Autoglymin Fabric hood setti oli toimiva. Pesin ensin katon märkäpesuri/imuri systeemillä ja tämään jälkeen käsittely. Setillä saa kaks kertaa vedettyä ja käsittely kestää n. kesän.
                              Omassa e36 käppänässä ei tuolla setillä tullut hyvää eikä rittänyt kun yhteen käsittelyyn. Starbriten tuotteista löytyy venekuomun puhdistusaine ja -kyllästysaine, niihin olen ollut tyytyväinen, riittää juuri ja juuri kahteen käsittelyyn.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

Comment

• Sigfried
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 261
                                • Rannalla

Originally posted by MarQ83 View Post
                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Omassa e36 käppänässä ei tuolla setillä tullut hyvää eikä rittänyt kun yhteen käsittelyyn. Starbriten tuotteista löytyy venekuomun puhdistusaine ja -kyllästysaine, niihin olen ollut tyytyväinen, riittää juuri ja juuri kahteen käsittelyyn.
                                Samat mietteet kuin Jürgenillä... Zetan katto ei tullut kyllä puhtaaksi tolla Autoglymin fabric hood pesulla. Ratkaisin likaisen katon ongelmanm vaihdattamalla koko rätin, hyvä tuli

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎