Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Kyllä ne sen auliisti on printtaillut myös marmorilla, mutta eipä sinne nykyään tarvi tuon takia mennä.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • Bimmer85
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 89
      • Seinäjoki

      Joo ok, kiitos. Tuolla sivulla aikasemmin kävinkin, mutta en löysin vasta nyt tuon options kohan ylhäältä.

      Eikä se pazi varmaan haittaa jos kysyy sekalaisessa osiossa toisin kuin tekemällä asiasta uuden osion?
      Last edited by Bimmer85; 09-03-2012, 14:25.
      Ajossa: E91 320d - 2006

      Ex. E46 320i touring -00
      Ex. E36 328i cabrio -95
      Ex. E36 320i sedan -97
      Ex. E36 325i sedan -91

      Comment

      • asis
        BTCF Member
        • Mar 2009
        • 1138
        • Joensuu

        Mikä merkitys säädettävän alustan "apujousilla" on?
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3982
          • Suomi

          Originally posted by asis View Post
          Mikä merkitys säädettävän alustan "apujousilla" on?
          Olisiko niiden tarkoitus vähentää alustasarjan säätö -osien rasitusta ajossa?
          Todennäköisesti olen, kuitenkin väärässä... Taas.
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by asis View Post
            Mikä merkitys säädettävän alustan "apujousilla" on?
            Jotta ulosjoustossa pääjousi ei pääse löysäksi.
            Pääjousi on kuitenkin yleensä jäykempi kuin perinteinen jousi joten matka ei oo niin pitkä minkä se joustaa ja voi jäädä täten löysäksi jos iskarista löytyy joustovaraa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Olisiko kellään kokemusta VAG-konsernin autojen käsijarrun säätämisestä? Tarkoitus olisi vaihtaa uudet levyt ja palat taakse. Tuossahan on normaalit kierremännät jotka ruuvataan sisään, mutta tarvitseeko vaijeriin koskea ja voiko männät painaa paloja vasten käyttöjarrulla, vai pitääkö toimia yhtä hankalasti kuten japsivehkeissä, että käsijarrukahvalla on vedettävä männät paloihin?

              Auto: Audi 80 2,0E B4 -94 vajaavetoinen.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16340
                • Leppävirta

                Osaako joku kertoa speksejä vanteille jos sellaisia etsii VW Transporteriin vuosimallia -00 ? Ei siis mitään erikoista hakusessa vaan jotkut alumiini vanteet mitkä sopii. En tiedä yhtään pulttijakoa tai ET lukuja/keskireiän kokoa mitä tuollaiseen pitäisi olla.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14345
                  • Oulu

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Osaako joku kertoa speksejä vanteille jos sellaisia etsii VW Transporteriin vuosimallia -00 ? Ei siis mitään erikoista hakusessa vaan jotkut alumiini vanteet mitkä sopii. En tiedä yhtään pulttijakoa tai ET lukuja/keskireiän kokoa mitä tuollaiseen pitäisi olla.
                  The specific fitment of the VW Transporter T4 van is as follows:
                  PCD (Stud Pattern): 5x112
                  ET (Offset Range): 35-50
                  Centre Bore: 57.1
                  Bolt Requirements: M14x1.5 Radius Seated.

                  Kantavuus on sitten eri luokkaa pakun vanteilla vrt. henkilöauton.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11077
                    • Oulu

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Olisiko kellään kokemusta VAG-konsernin autojen käsijarrun säätämisestä? Tarkoitus olisi vaihtaa uudet levyt ja palat taakse. Tuossahan on normaalit kierremännät jotka ruuvataan sisään, mutta tarvitseeko vaijeriin koskea ja voiko männät painaa paloja vasten käyttöjarrulla, vai pitääkö toimia yhtä hankalasti kuten japsivehkeissä, että käsijarrukahvalla on vedettävä männät paloihin?

                    Auto: Audi 80 2,0E B4 -94 vajaavetoinen.
                    Voi olla poikkeuksiakin, mutta ei yleensä tarvi/voi säätää tai vaikka säätääkin niin ei siitä mitään hyötyä ole. Vaggineissa kun on tällanen kiikku siellä, jolloin vaijereiden pituussäädöllä ei ole vaikutusta pyörien väliseen jarrutusvoivaan. Jos ei jarruta tasaisesti, niin silloin joku on rikki. Yleensä se satulan käsijarrusysteemi on ruostunu jumiin -> molemmat satulat vaihtoon.

                    Mutta varsinaiseen kysymykseen, niin ei tarvitse koskea vaijeriin ja käyttöjarrulla voi painaa palat paikalleen. Ainakin minulla on kaikissa toiminut.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Ceppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 367
                      • .

                      Rupesi pätkimään,niin joutuu turvautumaan apuun.

                      Tarkoittiko iskareista puhuttaessa lyhyt ulosjousto,samaa kuin lyhyt iskari?

                      Comment

                      • Ceppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 367
                        • .

                        Omaan kyssäriin vastauksena ja tietämättömille tiedoksi,kyllä.
                        Last edited by Ceppo; 11-03-2012, 15:13.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16417
                          • Asikkala

                          Originally posted by zener View Post
                          The specific fitment of the VW Transporter T4 van is as follows:
                          PCD (Stud Pattern): 5x112
                          ET (Offset Range): 35-50
                          Centre Bore: 57.1
                          Bolt Requirements: M14x1.5 Radius Seated.

                          Kantavuus on sitten eri luokkaa pakun vanteilla vrt. henkilöauton.
                          Tulikin mieleen että on sitten käännettävä T4-volkkarin pyöränpultit reilusti kiinni, autodata antaa ohjeeksi 160 Nm... Sama lukee ohjekirjassa

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Voi olla poikkeuksiakin, mutta ei yleensä tarvi/voi säätää tai vaikka säätääkin niin ei siitä mitään hyötyä ole. Vaggineissa kun on tällanen kiikku siellä, jolloin vaijereiden pituussäädöllä ei ole vaikutusta pyörien väliseen jarrutusvoivaan. Jos ei jarruta tasaisesti, niin silloin joku on rikki. Yleensä se satulan käsijarrusysteemi on ruostunu jumiin -> molemmat satulat vaihtoon.

                            Mutta varsinaiseen kysymykseen, niin ei tarvitse koskea vaijeriin ja käyttöjarrulla voi painaa palat paikalleen. Ainakin minulla on kaikissa toiminut.
                            Käsijarru toimii ihan hyvin, ongelmaksi tahtoi vain muodostua oma tietämättömyys, kun tähän asti en ole muiden autojen kierremäntiä joutunut ruuvailemaan kuin Nissanien, missä se käsijarrun toiminta on helvetin vittumainen. Esim. männät on ruuvattava täsmälleen saman verran sisään ja vaijerin saattaa joutua löysäämään ja lisäksi männät on painettava paloihin käsijarrukahvaa vetelemällä, muuten menee säätö vituilleen.

                            Sain kuitenkin homman hoidettua tuohon Audiin ja eipä ollut ollenkaan hankalaa. Kiersin männät sisään ja sitten kun oli osat vaihdettu, poljin polkimella männät paloihin ja käsijarru piti molemmin puolin tasaisesti. Olisi pitänyt perkele jo aikanaan ajaa saksalaisilla autoilla, eikä koskea riisikippoihin.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Minne web etk:sta on hävinny "options" nappula?:think
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16340
                                • Leppävirta

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Tulikin mieleen että on sitten käännettävä T4-volkkarin pyöränpultit reilusti kiinni, autodata antaa ohjeeksi 160 Nm... Sama lukee ohjekirjassa
                                Joku renkaan vaihtaja auton entisessä elämässä olikin laittanut pyöränpultit kiinni asti. Oli kuulemma ollu työmaata ihan huolella askarrella Pornstarterista renkaat irti.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎