Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset / yleistä BMW keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Heitetääs vielä toinen malli ilmoille.

    BBS RM 15 x X"
    Vaikka tästä



    Lähtökohtahan näissä lieneen noin 15x6 vanne. Näihin 4x 3-3.5" lippa ~600e ja renkaat 300e. Vai olenko hirveästi metsässä lipojen hinnoista?

    Kuulostaa aivan poskettomalta pyynnit.
    Tarjonta tosin erittäin heikkoa. Olisivat oikein passelit vanteet tuohon käyttis renaulttiin mutta en auton hintaa viitsi vanteisiin laittaa.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11077
      • Oulu

      Originally posted by tommi--fi View Post
      Heitetääs vielä toinen malli ilmoille.

      BBS RM 15 x X"
      Vaikka tästä



      Lähtökohtahan näissä lieneen noin 15x6 vanne. Näihin 4x 3-3.5" lippa ~600e ja renkaat 300e. Vai olenko hirveästi metsässä lipojen hinnoista?

      Kuulostaa aivan poskettomalta pyynnit.
      Tarjonta tosin erittäin heikkoa. Olisivat oikein passelit vanteet tuohon käyttis renaulttiin mutta en auton hintaa viitsi vanteisiin laittaa.
      No ei nuo minusta niin poskettomia hintoja ole. 4x uudet lipat on 500-600€, uudet pultit 100€, renkaat 200-400€, itse vanteillekkin taitaa hinta vaihdella 200-1000€ välillä ebayssä, renkaat 200-300€ ja sit mahdolliset muut pikku tilpehöörit ja maalaukset, niin alkaa sitä hintaa tulla. 1000-1500€ koosta ja mallista riippuen on ihan ok hinta hyvin kunnostetuista 3-os vanteista.

      Mut tosiaan jos hapettuneista RC:stä pyydetään päälle 1000€, niin on se aivan liikaa. 1000€ erinomaisesssa kunnossa olevista vois olla vielä hyväksyttävää, mutta aika kova hinta kunnostukselle on silti, koska halvillaan sarjan RC:tä voi saada 300€ ja normihinta jossa 500€ paikkeilla. Uusia lippejä yms. kun noihin ei paljo ostella.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Krynx
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 908
        • á la Temmes

        Kertokaapas arvon bensalenkkarit ja sutisetät. Miten muotoillaan tummennuskalvoa kuumailmapuhaltimella? Tarkoituksena siis tummentaa e46 toukan takalasi. Jos tälläkertaa onnistuisi yhdestä palasesta. Kalvona ajattelin käyttää http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3455 Samaa tavaraa tarkoitus käyttää myös takasivuihin ja oviin. Kalliimpaa ei nuukuuttani raski ostaa. Niin ei vituta niin paljon jos/kun tulee suttapaskaa Sivulaseista on kokemusta monilla halpapaska kalvoilla sekä gilan naarmuuntumattomalla aikaisempiin kikottimiin.
        E39 525d -00
        E39 523i-96
        E30 316 -86

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17505
          • Turku

          Originally posted by Pazi88 View Post
          No ei nuo minusta niin poskettomia hintoja ole. 4x uudet lipat on 500-600€, uudet pultit 100€, renkaat 200-400€, itse vanteillekkin taitaa hinta vaihdella 200-1000€ välillä ebayssä, renkaat 200-300€ ja sit mahdolliset muut pikku tilpehöörit ja maalaukset, niin alkaa sitä hintaa tulla. 1000-1500€ koosta ja mallista riippuen on ihan ok hinta hyvin kunnostetuista 3-os vanteista.

          Mut tosiaan jos hapettuneista RC:stä pyydetään päälle 1000€, niin on se aivan liikaa. 1000€ erinomaisesssa kunnossa olevista vois olla vielä hyväksyttävää, mutta aika kova hinta kunnostukselle on silti, koska halvillaan sarjan RC:tä voi saada 300€ ja normihinta jossa 500€ paikkeilla. Uusia lippejä yms. kun noihin ei paljo ostella.
          Samaa mieltä ensimmäisestä kappaleesta. Kalliimmaksi tulee itse tekemällä + omat työt päälle.

          Jälkimmäisen kappaleen kommentista. Kyllä halvalla saat, jos 300€ löydät edes RC090:t. Tässä viimeisimmät Ebay:ssä myydyt sarja-RC:t (2x090 ja 1x035):
          401€
          621€
          715€

          Edit: Noihin hintoihin rahdit, kunnostus ja renkaat päälle.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11077
            • Oulu

            Siinä lukikin, että voi saada. Itsehän maksoin omista 200€, mutta se näky jo kunnossa Mut samaan aikaan ois suomessakin ois ollu tarjolla pari sarjaa RC035+RC038 joiden hinnat oli muistaakseni 600 & 700, niin kallista kiillotella jos päälle 1000€ pitäs maksaa sarjasta. Tietenkin renkaat maksaa, mutta harvemmin myynnissä olevissa nekään uusia on.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              Originally posted by Krynx View Post
              Kertokaapas arvon bensalenkkarit ja sutisetät. Miten muotoillaan tummennuskalvoa kuumailmapuhaltimella? Tarkoituksena siis tummentaa e46 toukan takalasi. Jos tälläkertaa onnistuisi yhdestä palasesta. Kalvona ajattelin käyttää http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3455 Samaa tavaraa tarkoitus käyttää myös takasivuihin ja oviin. Kalliimpaa ei nuukuuttani raski ostaa. Niin ei vituta niin paljon jos/kun tulee suttapaskaa Sivulaseista on kokemusta monilla halpapaska kalvoilla sekä gilan naarmuuntumattomalla aikaisempiin kikottimiin.
              ota ennemmin käyttöön hiustenkuivain kun kuumailmapuhallin. Ite sain tapeltua a-mallin vectraan sen kyllä ihan hyvin loppujen lopuksi ilman kuplia/vekkejä. Tosin käytin LLumarin kalvoa, se on aika paksua ja helppoa käsitellä. Lämmität sitä hitusen verran keskeltä kun alat laittamaan kiinni, koska se pitää venyä keskeltä kaikista eniten ettei tule juurikin niitä ryppyjä sinne reunalle sitten. Ja ne on todella makeen näkösiä joskus nähnyt joitain laseja mihin on kalvot varmaankin kuivana heitetty metrin päästä lasiin kiinni ja se on bueno!! Maltti on valttia, yllättävän hyvin nuo muotoutuu, ja ne gilat ja muut silkinohuet mitkä on niin sähköisiä että imee naapurista asti ne kissankarvat kalvoon kiinni, voi unohtaa!

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Krynx View Post
                Kertokaapas arvon bensalenkkarit ja sutisetät. Miten muotoillaan tummennuskalvoa kuumailmapuhaltimella? Tarkoituksena siis tummentaa e46 toukan takalasi. Jos tälläkertaa onnistuisi yhdestä palasesta. Kalvona ajattelin käyttää http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3455 Samaa tavaraa tarkoitus käyttää myös takasivuihin ja oviin. Kalliimpaa ei nuukuuttani raski ostaa. Niin ei vituta niin paljon jos/kun tulee suttapaskaa Sivulaseista on kokemusta monilla halpapaska kalvoilla sekä gilan naarmuuntumattomalla aikaisempiin kikottimiin.
                ennen kuin leikkaat kalvoa tarkasti levittelet kalvon saippuan kanssa lasin ulkopuolelle, sitten lastaat kalvoa niin siihenhän jää se ylimääräinen kalvo sillälailla koholle kun siinä on liikaa tavaraa .koita saada se kaikki ylimääräinen "viivaksi" ja keskeltä reunaakohti (ei väliä onko pystyyn vai vaakaan mihin se nyt parhaiten asettuu, kunhan ei ole kupla siellä ja toinen täällä

                sitten lähdet puhaltamaan keskeltä reunaa kohti (pitkin palkoa) reippaalla viuhkamaisella liikkeellä aloita varovasti esim. nopeahkolla liikkeellä riittävän kaukaa vaikka 50cm sitten menet lähemmäs tai hidastat liikettä kunnes se ylimääräinen muovi vetäytyy pitkin lasin pintaa

                toista lastaaminen tarpeen vaatiessa ja varo lämmittämästä liikaa

                kalvon käyttäytyminen riippuu pitkälti kalvon laadusta ja paksuudesta
                kokeile vaikka jollain palalla ensin
                muutenkin tää on taas sellainen asia että jokaisen pitää se eka kalvo kokeilla ja pilata ensin, ennen kuin se onnistuu

                Originally posted by pazq View Post
                ota ennemmin käyttöön hiustenkuivain kun kuumailmapuhallin. Ite sain tapeltua a-mallin vectraan sen kyllä ihan hyvin loppujen lopuksi ilman kuplia/vekkejä. Tosin käytin LLumarin kalvoa, se on aika paksua ja helppoa käsitellä. Lämmität sitä hitusen verran keskeltä kun alat laittamaan kiinni, koska se pitää venyä keskeltä kaikista eniten ettei tule juurikin niitä ryppyjä sinne reunalle sitten. Ja ne on todella makeen näkösiä joskus nähnyt joitain laseja mihin on kalvot varmaankin kuivana heitetty metrin päästä lasiin kiinni ja se on bueno!! Maltti on valttia, yllättävän hyvin nuo muotoutuu, ja ne gilat ja muut silkinohuet mitkä on niin sähköisiä että imee naapurista asti ne kissankarvat kalvoon kiinni, voi unohtaa!
                tä? sä venytät kalvoa keskeltä?
                ne pari kalvoa mitä oon ite laittanu niin kun niille on antanu lämpöä niin se kalvo vetää ittensä kasaan ei veny (pienenee/supistuu) :think:


                Last edited by Tonton; 07-03-2012, 20:02.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3166
                  • 47200

                  Originally posted by Tonton View Post
                  tä? sä venytät kalvoa keskeltä?
                  ne pari kalvoa mitä oon ite laittanu niin kun niille on antanu lämpöä niin se kalvo vetää ittensä kasaan ei veny (pienenee/supistuu) :think:
                  ainakin itellä ei keskeltä pysyny kiinni millään ennen kun alko lämmittämään sitä..ei tarvinnu reunoille näyttää lämpöä vaikka aika kaareva lasin onkin joka suuntaan. tiedä sitten mitä siinä kävi? omasta mielestä se kyllä venyi?!? :think

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Aivan niinhän se menee että kutistaahan sitä kalvoa yritetään eikä venytetä. Aikaisempaan emännän kauppakassiin laitoin takalasiin halvinta kelmua mitä kärkkäiseltä löytyi. Kahdesta kaistaleesta onnistui aika hyvin. Mutta kun vähän lämpöä näytti vetäisi saman tien ihan ryttyyn koko paskan youtube pätkistä näköjään saa hyvin käsitystä mitä tehdään. Kun ei näköjään tuo luetun ymmärtäminen ole oikein omaa vahvuusaluettä Tajuaa vasta kun näkee silmin...
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Tarkoitatko jotain pinnapultin tapaista joka on booreilla reiässä? Viimeksi irrotin downpipen laipasta sellaisen pallonivelen ulosvetäjällä. Pultin "kannan" puolelle voi laittaa vaikka riittävän ison hylsyn väliin ettei ulosvetimen haarukkapuoli vahingossakaan paina kantaa. Vähän kohteesta kiinni toimiiko em. konsti.

                      Ja pinnapulttia ulosvetäessä kannattaa laittaa vaikka pari mutteria pultin varrelle ettei tyssää kierteitä tai taivuta pulttia (jos pitää ehjänä irroittaa).
                      no siis kuskinpuolen ikunan nosttin ja siihen kuuluvat sähköjuttut pitäisi saada irti siitä kuskin ovesta mutta kun on jollain ihmeen lyönti pulttilla kiinni.

                      ja ehjänä ei ole vältämättä pakko saada irti.

                      ja tämä tulisi nykyseen E34:seen kuskinoveen ku nykysestä on nostin paskana, ja eikös sen voi laitaa tolla vaikka jollain normilla pultilla tai läpipultilla kiinni ?
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16340
                        • Leppävirta

                        Originally posted by TareJR View Post
                        no siis kuskinpuolen ikunan nosttin ja siihen kuuluvat sähköjuttut pitäisi saada irti siitä kuskin ovesta mutta kun on jollain ihmeen lyönti pulttilla kiinni.

                        ja ehjänä ei ole vältämättä pakko saada irti.

                        ja tämä tulisi nykyseen E34:seen kuskinoveen ku nykysestä on nostin paskana, ja eikös sen voi laitaa tolla vaikka jollain normilla pultilla tai läpipultilla kiinni ?
                        Varmaankin popniitillä kiinni. Ne vaan mäkeen ja normi pultit tilalle.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Varmaankin popniitillä kiinni. Ne vaan mäkeen ja normi pultit tilalle.
                          oliski popniiteijä ne millä ne on purkuautos kiinni, ihan ne on vaa lyönti pulteija silleen, popniiti onki helpompia mutta, kyllä noi on aika helvetin vaikkee saada esim porakonellaki pois
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Originally posted by TareJR View Post
                            oliski popniiteijä ne millä ne on purkuautos kiinni, ihan ne on vaa lyönti pulteija silleen, popniiti onki helpompia mutta, kyllä noi on aika helvetin vaikkee saada esim porakonellaki pois
                            siis onko se nyt niitti vai lyöntiniitti/naulatulppa miksi sitä nyt tahtoo kukin sanoa? Semmonen mistä on lyöty toinen pää pyöreäksi kasaan vai tappi keskellä mikä levittää sen koko paskan ettei lähde pois kun hajottamalla? Pistepuikolla täräytät siihen keskelle merkin nii pysyy se poranterä paikallaan nii eiköhän ala lähtemään..pulttina ymmärrän semmosen missä on kierteet..

                            Comment

                            • smo83
                              Banned
                              • Dec 2009
                              • 1988
                              • oulucity

                              ettei olis vetoniitti. saman tapanen kuin popniitti mutta paljon jämerämpi:think

                              Comment

                              • -MJJ-
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 195
                                • Iisalmi

                                Tuli käytyä tänään kaverin nosturilla tuo kumilaippa vaihtamassa kardaaniin. Tuli näin jälkeenpäin vahingossa foorumilla vastaan semmonen juttu, että tukilaakeriin olisi pitänyt pistää 5mm esijännitystä?? Minä tumpelona laitoin vaan sen siihen kohtaan mihinkä se asettui kumilaipan (eli rättinivelen) kiristyksen jälkeen. Kävikö nyt pahakin moka? Ajoin autolla tuon jälkeen n.10km omaan pihaan.

                                Pitääkö tuo esijännitys käydä laittamassa ennekö ajelee enempia vai ehtiikö sen laittaa myöhemminkin n.2000km sisään? Tässä parin kuukauden sisään joudun kardaanin irroittamaan kuitenkin, kun pitää vaihtaa vaihteiston siirtäjän akselin stefa.

                                Sigun auto kyseessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎