Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peura
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 224
    • Toijala

    Originally posted by Spiddu View Post
    Heitetäänpäs välikysymys

    Hyväksytkö nollatoleranssin jos nopeuksia nostetaan?

    Tämä olikin erittäin hyvä pointti, itse kysyin vain kuka on puolesta.

    ja vastauksena; En hyväksy. Sitä samaa mittariin tuijottamista tulee olemaan silloinkin vaikka vauhti lisääntyy, mikä tekisi asiasta entistä vaarallisemman. Ongelmat ovat samat kuin nykynopeuksilla.
    | ex E39 540 |
    | ex E36 320 Touring M-sport |
    “I have a BMW. But only because BMW stands for Bob Marley and The Wailers, and not because I need an expensive car.”

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      Originally posted by Spiddu View Post
      Heitetäänpäs välikysymys

      Hyväksytkö nollatoleranssin jos nopeuksia nostetaan?
      En hyväksy nollatoleranssia missään asiassa. En nopeusrajoituksissa, enkä missään muuallakaan elämän osa-alueilla. Nollatoleranssin puolesta puhujat eivät yksinkertaisesti tiedä elämästä hevonvittua.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3562
        • Nla

        Originally posted by Juhis View Post
        En hyväksy nollatoleranssia missään asiassa. En nopeusrajoituksissa, enkä missään muuallakaan elämän osa-alueilla. Nollatoleranssin puolesta puhujat eivät yksinkertaisesti tiedä elämästä hevonvittua.
        Iltasanomien keskustelusta tuon kysymyksen kopion tänne.
        Itsekään en nollatoleranssia hyväksy, vaikka en nyt ylinopeutta ajele paitsi sen sallittu ja vähän päälle. Valitettavasti näyttää nyt sille, että meille tänne ihanaan suomeen tuollainen on tulossa, joten "vaihtoehtoja" on hyvä mietiskellä
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Originally posted by Spiddu View Post
          Valitettavasti näyttää nyt sille, että meille tänne ihanaan suomeen tuollainen on tulossa.
          Täytyy varmaan käydä vaihtamassa Aku Ankka kilvet autoon.

          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            Originally posted by Spiddu View Post
            Heitetäänpäs välikysymys

            Hyväksytkö nollatoleranssin jos nopeuksia nostetaan?
            Kyllä minä hyväksyisin maanteille ja moottoriteille, jos nopeusrajoitukset olisivat järkeviä.

            Nyt tuolla hyväkuntoisilla ja selkeillä pääteillä on niin käsittämättömiä nopeusrajoituksia, että ne ei kyllä edesauta yhtään rajoitusten noudattamista.
            Ei minulla ole tarvetta 100km/h alueella venyttää nopeusrajoituksia, mutta järjettömässä paikassa oleva 60-80km/h rajoitus ei tuota toivottua tulosta...

            Samoin näyttää olevan vallalla tilanne, että pitkällä tieosuudella on tietyön takia pudotettu nopeusrajoitus, mutta se rajoitus on ja pysyy siinä vielä kuukauden sen jälkeenkin kun tietyö on jo valmis. Ja rajoitus lätkäistään remontin alla olevalle osuudelle jo 3 viikkoa ennen töiden aloittamista...

            Sana "nollatoleranssi" saa niskakarvat nousemaan pystyyn.
            Last edited by sassi; 08-05-2009, 12:00.
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3562
              • Nla

              Originally posted by Juhis View Post
              Täytyy varmaan käydä vaihtamassa Aku Ankka kilvet autoon.

              juu muutamia suunnitelmia on jo tullut tehtyä etukilven kippaamiseen tarvittaessa pitää vain toivio, että meillä pysyy tuo edestäpäin kuvaaminen eikä takaata niinku briteissä.
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

              Comment

              • BMW cruiser
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 163
                • Kajaani

                En jaksanut lukea koko lankaa, mutta tuumin tässä vaan, että kuinkahan ne perustelee tällasen ns nollatoleranssi-touhut, kun aikaisemmin sitä noin 10% toleranssia on pidetty ihan sen takia, koska nopeutta ei ole pystytty mittaamaan sen tarkemmin? Lienkkö niistä mittauksista sitten saatu tarkempia.

                Kohta autoissa ei ole enää kaasua ollenkaan. On vaan napit 40km/h, 80km/h ja 100km/h.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  Originally posted by BMW cruiser View Post
                  Lienkkö niistä mittauksista sitten saatu tarkempia.
                  Tuskin, varmasti tekevät jatkossakin jonkin vähennyksen ja luulisin että se on juuri se mistä tuo 3 km/h raja tulee.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Tuskin, varmasti tekevät jatkossakin jonkin vähennyksen ja luulisin että se on juuri se mistä tuo 3 km/h raja tulee.
                    Eiköhän vähennys tarkoita käytännössä sitä, että jos ajat 80km/h alueella 83km/h, niin selviät ehkä hyvällä tuurilla ilman huomautusta tai sakkoa. Mutta kaikki sen yli, niin tulee joko huomautus tai sakot.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Eiköhän vähennys tarkoita käytännössä sitä, että jos ajat 80km/h alueella 83km/h, niin selviät ehkä hyvällä tuurilla ilman huomautusta tai sakkoa. Mutta kaikki sen yli, niin tulee joko huomautus tai sakot.
                      Tätä juuri tarkoitin.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Erh4be
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 341
                        • Helsinki

                        Itse hyväksyisin nollatoleranssin, jos tosiaan nopeusrajoitukset asetettaisiin järkevälle tasolle. Esim. kaikkiin nykyisiin nopeusrajoituksiin 10 km/h lisää niin olis ihan OK. Tuommosta 10 km/h ylitystä kun varmasti suurin osa nytkin kielletysti ajaa, niin rajotusten noston jälkeen tuo vauhti olisi juuri ja juuri sallittua ja siitä kovempaa jos ajaa niin saisi poliisi puuttuakin.

                        Käytännössähän nuo 10 km/h ylinopeudet ovat tälläkin hetkellä "sallittuja" ainakin maantienopeuksissa kun ei ole poliisilla paljon resursseja/halua tuohon puuttua, koska lähes kaikki ajaa tuon verran yli.

                        Omasta mielestä nopeusrajoitus pitäisikin oikeasti olla sellainen, että heti kun sen rikkoo niin vähintään huomautus tulee. Mikäs rajoitus se semmoinen on, että saa mennä aika paljonkin ylitte ennen kuin tulee mitään sanktioita. Ei käytännössä minkäänlainen rajoitus, pelkkä suuntaa antava ohjeistus!

                        Luultavasti, jos rajoituksia nostettaisiin ja tulisi nollatoleranssi niin kaikki kuitenkin ajaisivat vanhasta muistista aina sen vähän rajoituksen yli ja mikään ei muuttuisi paitsi nopeudet vain kasvaisivat.

                        Sinänsä aika turha miettiä tätä sillä nopeusrajoituksia ei kyllä varmasti tulla nostamaan...
                        Last edited by Erh4be; 08-05-2009, 13:05.
                        E90 325i M-Sport -06
                        --------------------------
                        Ex: E36 325i Coupe -94
                        Ex: E39 523i -98

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Toisaalta aika outo juttu että nykyään on rajoitus 100km/h mutta "laillisesti" saa ajaa 110km/h. Eli kai tuo +3 toleranssi olisi ihan ok, mikäli rajoitukset nostettaisiin tuolla kymmenellä. Mutta tuo rajoitusten sahaaminen pitää poistaa, juuri tuo mainittu 100-60-100-80 pelleily. Jos tie ohittaa jonkun kylän, jossa 5 pääristeyksen kohdalla 60, väleillä 80 ja kylän ulkopuolella 100.

                          Niin uudessa tyyliin 110-70-110. Eli kun 70 alkaa, niin cruiseen se, ja sillä painetaan kunnes saa säätää 110. Eikä jatkuvaa pumppaamista. Autappas jos nyt ajaa tuollalailla, niin 60 alueella kukkahattutädit huutaa ja miliisi sakottaa, ja jos ajaa 70 sillä 80-pätkällä niin johan torvi soi ja valot välkkyy.

                          Ja tuon maantien 60-rajoituksen viljelyn saisi lopettaa, ihan vaikka vaan ammattiautoilijoita ajatellen. Mukava kohta on esim 9-tiellä TKU-TRE suuntaan mennessä Auran jälkeen. Notkossa jossa tie ylittää Aurajoen, on 60km/h rajoitus, ja heti sen jälkeen 100 ja jyrkkä ylämäki. Mukavaa siinä 60t yhdistelmää sitten kiihdytellä. Ja rajoitus on siksi kun joku vuosi sitten siinä sattui kolari....normaali suomalainen tielaitoksen reaktio siis. Joku vetäsee kolmion takaa eteen, niin ei muutakuin sen syyttömän suunnan rajoitus pieneksi.
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Ne kerrat mitä tuota on tullu ajettua, niin tuntu et jää jalkoihin vielä 150km/h nopeudellakin. Aina on joku berziissä kiinni. :think
                            Jaa...
                            Minä nyt kuitenkin olen jo pari vuosikymmentä sahannut Tampere-Helsinki väliä ja aika montakin reissua menee nykyisin edestakaisin että YKSIKÄÄN auto ei minua ko.välillä ohita kun TODELLINEN ajonopeuteni on koko siivun
                            145-150kmh välissä?
                            On tasan fakta että 90% tällä välillä ajavasta liikennevirran massasta ajaa todellisuudessa 5-10%:n alinopeutta, eli sitä n.120kmh mittarinäyttämää/110kmh todellista ja yli 130kmh:n todellisella keskinopeudella ajavia on enään promilleluokkaa. Se loppu 10% on näitä unessa raahustajia 70-90kmh nopeuksilla.
                            Toisaalta, jos baanalla tai missä tahansa on joku kiinni "bersiissä", kannattaa kyllä tarkastella hyvin kriittisesti omaa moottoritie ajokäyttäytymistään?

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Jaa...
                              Minä nyt kuitenkin olen jo pari vuosikymmentä sahannut Tampere-Helsinki väliä ja aika montakin reissua menee nykyisin edestakaisin että YKSIKÄÄN auto ei minua ko.välillä ohita kun TODELLINEN ajonopeuteni on koko siivun
                              145-150kmh välissä?
                              On tasan fakta että 90% tällä välillä ajavasta liikennevirran massasta ajaa todellisuudessa 5-10%:n alinopeutta, eli sitä n.120kmh mittarinäyttämää/110kmh todellista ja yli 130kmh:n todellisella keskinopeudella ajavia on enään promilleluokkaa. Se loppu 10% on näitä unessa raahustajia 70-90kmh nopeuksilla.
                              Toisaalta, jos baanalla tai missä tahansa on joku kiinni "bersiissä", kannattaa kyllä tarkastella hyvin kriittisesti omaa moottoritie ajokäyttäytymistään?

                              Anteeksi kun mielipiteeni ja kokemuksesi eroaa sinun absoluuttisesta totuudestasi ja vuosikymmenien kokemuksestasi, mutta muutaman vuoden hämeenlinna helsinki väliä suhanneena, ja aina noin 150-170kmh nopeutta käyttäneenä voin todeta, että 160kmh:ssakin vielä ihmisiä tulee ohi oikealta ja vasemmalta..
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Miettikääpä mitä tämä nollatoleranssi aikaansaa kansantaloudellisesti jos=kun keskimääräiset ajonopeudet putoavat sen 10%.
                                Tien päällä on kymmeniä tuhansia autoja koko ajan enemmän, joka taas kasvattaa pääteillä jonomuodostusta ja taajamissa ruuhkia.
                                Tätä kautta ajoajat kasvavat vielä enemmän kuin mitä tuo kaiken liikennevirran keskinopuden lasku tuottaa. Se mitä kansantalous voittaa pienentyneenä polttoaineen kulutuksena alentuneen keskinopeuden vuoksi, hävitään ruuhkissä+jonoissa junnatessa joka on samalla ajallisesti pois miljoonilta ihmisiltä. Vuodessa puhutaan miljardiluokkien menetyksistä.
                                Se että yksi yksilö voittaa tai häviää päivittäisessä ajoajassa muutaman minuutin(=autossa istuttu päivittäinen tuottamaton aika), tai kymmenen minuuttia, ei tietenkään ole mitään, mutta kerrotaampa tämä aika KAIKILLA tienpäällä vietetyillä tunneilla, KAIKKIEN tielläliikkujien osalla.
                                Tästä tulee kansantalouden näkökulmasta miljoonia minuutteja joka on suoraan pois jokaiselta Suomalaiselta.
                                Eli kun joka päivä miljoona ukkoa on tien päällä "toimettomana"/"tuottamattomana" sen 10%-15% pidempään, on kansantaloudelliset menetykset todellakin massiivisia.
                                Ei siis todellakaan ole yhdentekevää kestääkö siirtyminen pisteestä a, pisteeseen b sen minuutin/kaksi enemmän, kuten meille on liikennevalistuksessa aina "opetettu". Näin on ainoastaan silloin kun asia nähdään VAIN yksilötasolla, eikä kansantalouden näkökulmasta.
                                Saksassa juuri reilu vuosi sitten laskettiin ne kansantaloudelliset menetykset mikäli baanojen keskinopeutta oltaisiin laskettu 10%.
                                Suuruusluokka oli kymmeniä miljardeja euroja ja nyt puhuttiin pelkästään baanoista.
                                Nyt jos=kun täällä tuo 10% keskinopeudet laskee myös taajama-alueilla, on kansantalouden menetykset lähes sietämättömiä.
                                Hyvä nykyhallitus!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎