Pitääpä kehaista tuota Asko ja Merja Aspforsin puulaakia Finnservice.de:tä minunkin. Pohjatöinä käytiin muutama päivä läpi autotarjontaa sähköpostin välityksellä. Asko soitteli ja hankki tietoa Frankfurthin päässä kiinnostuksen kohteista. Kävi myös katsomassa jos oli muita asioita lähistölle. Kun lennon aika koitti, Asko oli vastassa lentoasemalla josta paineltiin suoraan tsekkaamaan lähimmät vaihtoehdot. Paperit tutkittiin tarkkaan ja Asko osasi kysyä niitäkin asioita jota itselle ei tullut mieleen. Mietittiin porukalla tinkimiskohteet ja esitettiin asia myyjälle. Näin saatiin vielä kulma pois hinnasta. Koeajot olivat pitkiä koska hakusessa oli talviautoksi aito neliveto ja alennusvaiteet, pakkolukot ym. on syytä testata kunnolla. Kaupat syntyivät, Askolla oli valmiina 5pvä:n vakuutus jonka kanssa haettiin kilvet. Myös kilpifirmassa heillä on joku sopimushinta.. Auto omissa nimissä ja kilvissä heidän kattohuoneistoonsa yöksi (30e/yö -hintaansa nähden aidosti hulppea!). Sisko miehineen hommasi itselleen auton samalla reissulla. Merja hoisi heidän osuutensa ja sekin meni vähintään yhtä hyvin. Saimme vielä pe-aamuna hyvät vinkit ja ajo-ohjeet nähtävyyksiin ja kauppakeskuksiin. Hinta oli palveluun nähden todellakin kohtuullinen! Ei voi kun suositella
Ja mitäkö sieltä tuli :think
Jeep Cherokee 2.8 CRD Renegade minttikuntoisena ja alle 100 000 ajettuna. 40mm Eibachin korotussatsi, Foxin putkisto, Dozin18" vanteet isoilla MudGrabber kumeilla ja jonkunlainen lappu koneen uudelleenohjelmoinnistakin oli. Baanalla tuntui ainakin menevän luvattoman kovaa
Attached Files
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Pitääpä kehaista tuota Asko ja Merja Aspforsin puulaakia Finnservice.de:tä minunkin. Pohjatöinä käytiin muutama päivä läpi autotarjontaa sähköpostin välityksellä. Asko soitteli ja hankki tietoa Frankfurthin päässä kiinnostuksen kohteista. Kävi myös katsomassa jos oli muita asioita lähistölle. Kun lennon aika koitti, Asko oli vastassa lentoasemalla josta paineltiin suoraan tsekkaamaan lähimmät vaihtoehdot. Paperit tutkittiin tarkkaan ja Asko osasi kysyä niitäkin asioita jota itselle ei tullut mieleen. Mietittiin porukalla tinkimiskohteet ja esitettiin asia myyjälle. Näin saatiin vielä kulma pois hinnasta. Koeajot olivat pitkiä koska hakusessa oli talviautoksi aito neliveto ja alennusvaiteet, pakkolukot ym. on syytä testata kunnolla. Kaupat syntyivät, Askolla oli valmiina 5pvä:n vakuutus jonka kanssa haettiin kilvet. Myös kilpifirmassa heillä on joku sopimushinta.. Auto omissa nimissä ja kilvissä heidän kattohuoneistoonsa yöksi (30e/yö -hintaansa nähden aidosti hulppea!). Sisko miehineen hommasi itselleen auton samalla reissulla. Merja hoisi heidän osuutensa ja sekin meni vähintään yhtä hyvin. Saimme vielä pe-aamuna hyvät vinkit ja ajo-ohjeet nähtävyyksiin ja kauppakeskuksiin. Hinta oli palveluun nähden todellakin kohtuullinen! Ei voi kun suositella
Ja mitäkö sieltä tuli :think
Jeep Cherokee 2.8 CRD Renegade minttikuntoisena ja alle 100 000 ajettuna. 40mm Eibachin korotussatsi, Foxin putkisto, Dozin18" vanteet isoilla MudGrabber kumeilla ja jonkunlainen lappu koneen uudelleenohjelmoinnistakin oli. Baanalla tuntui ainakin menevän luvattoman kovaa
En muista miten nämä oli eriteltynä mutta hintaan 320e sisältyy melkein 200km:n ajelut Askon autolla, saksalainen 5pvä:n vakuutus (oliko 80e) ja itse pohjatyöt + kaupoissa avustaminen. Pohjatöiden tuntimäärää en tiedä mutta 7h meni paikanpäällä. Tuohon lisäksi tietty se 30e jos haluaa yöpyä heidän huoneistossaan.
Bad whiskey is better than wine
---------------------
En muista miten nämä oli eriteltynä mutta hintaan 320e sisältyy melkein 200km:n ajelut Askon autolla, saksalainen 5pvä:n vakuutus (oliko 80e) ja itse pohjatyöt + kaupoissa avustaminen. Pohjatöiden tuntimäärää en tiedä mutta 7h meni paikanpäällä. Tuohon lisäksi tietty se 30e jos haluaa yöpyä heidän huoneistossaan.
En muista miten nämä oli eriteltynä mutta hintaan 320e sisältyy ....
Se on TODELLA edullinen, itse maksoin välittäjälle puhelin kontakteista myyjälle (yht 3 kpl:ta) + puhelin päivystyksestä tarvittaessa - ei tarvittu 120,- viime syksynä.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Äskeinen hinta kuulostaa jo aikas talkootyöltä! Toisaalta, tuossa nyt ei ollut mitään mikä ei onnistuisi itse tai autoa myyvän liikkeen avustuksella. Navigaattorit opastavat liikkeisiin ja vaikka ei kielitaitoisia löydy, ymmärretään kirjoitettuja numerotarjouksia erittäin hyvin. Tällä foorumilla on jo niin kattavia hakukertomuksia ja vinkkejä, että auton omatoimituonti onnistuu keneltä vain.
Äskeinen hinta kuulostaa jo aikas talkootyöltä! Toisaalta, tuossa nyt ei ollut mitään mikä ei onnistuisi itse tai autoa myyvän liikkeen avustuksella. Navigaattorit opastavat liikkeisiin ja vaikka ei kielitaitoisia löydy, ymmärretään kirjoitettuja numerotarjouksia erittäin hyvin. Tällä foorumilla on jo niin kattavia hakukertomuksia ja vinkkejä, että auton omatoimituonti onnistuu keneltä vain.
Sisko puhuu jonkin verran saksaa ja englanti taipuu kaikilta mutta nimenomaan ennakkotarkastusten, tiukan matka-aikataulun (lautta oli jo varattu, rekisteröintitoimistot ovat auki melko epämääräisesti, käytännössä vajaa työpäivä aikaa hoitaa auto alle) ja muutenkin katastrofin välttämiseksi otimme tuommoiset paketit. Jos olisi aikaa ja malttia, niin miksipäs ei omatuontikin onnistuisi. Tällä kertaa näin
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Nyt on bimmeri varattu Munchenista ja arpominen että käydäkkö itse vai tuotattaa rekassa. Arveluttaa vain ostaa noinkin hintavaa autoa näkemättä, vaikka kyseessä on iso merkkiliike.
Yksinään en kovin mielellään reissuun lähde, vaikka kaupat saa hoidettua sille asteelle etukäteen, puhelimella ja faxilla, että menen vain liikkeeseen ja annan rahat käteen ja lähden ajelemaan kohti Suomea.
Olisiko suosituksia edullisista ja pätevistä rahdeista? :think
Nyt on bimmeri varattu Munchenista ja arpominen että käydäkkö itse vai tuotattaa rekassa. Arveluttaa vain ostaa noinkin hintavaa autoa näkemättä, vaikka kyseessä on iso merkkiliike.
Yksinään en kovin mielellään reissuun lähde, vaikka kaupat saa hoidettua sille asteelle etukäteen, puhelimella ja faxilla, että menen vain liikkeeseen ja annan rahat käteen ja lähden ajelemaan kohti Suomea.
Olisiko suosituksia edullisista ja pätevistä rahdeista? :think
kannattaa laittaa joku puolueeton välittäjä saksassa katsomaan auto ja ne sitten laittaa sen tarvittaessa tulemaan rekalla suomeen.
www.4wheeltrade.de toimii munchenin alueella. rahti kuulemma rekalla 1000e luokkaa ja kokonaishinta 1500e molemmin puolin.
Kehun Aspforseja(www.finnservice.de) kahden päivän kokemuksella. Auttoivat kilpien hankkimisessa ja itse etsittiin autot. Aamulla ilmestyttiin heidän talolle ja käytiin hakemassa kolmelle kaverille kilvet. Tällä tavalla oli helpompi käydä itse kauppaa automyyjien kanssa jopa iltaan asti kun oli kilvet omasta takaa. Yksi auto ostettiin yksityiseltä.
Kun ensimmäisenä päivänä ei löydetty kaikille autoja, niin oltiin neljään pekkaan yötä Merjalla ja Askolla. Erittäin avuliaita ja vilpittömän ystävällisiä. 5 päivän keltaset kilvet oli 115e per naama sisältäen myös heidän palkkion. Yöpyminen vajaa 30e per naama pienellä "ryhmäalennuksella".
Neuvoivat ja käskivät soittaa jos tulee avuntarvetta. En ymmärrä miten ensimmäisen saksan reissuni pärjäsin ilman heidän apua/neuvoja
Hiukan siivottu tämän topicin pahinta offtopiccia. Tässä topicissa keskustellaan otsikon mukaan kokemuksista autoja Saksasta tuovista välittäjistä. Sen, missä saa ajella milläkin kilvillä, saako Ruotsista autoja halvemmalla, kuka aikoo itse hakea auton mitenkin jne. on muissa topiceissa.
Hiukan siivottu tämän topicin pahinta offtopiccia. Tässä topicissa keskustellaan otsikon mukaan kokemuksista autoja Saksasta tuovista välittäjistä. Sen, missä saa ajella milläkin kilvillä, saako Ruotsista autoja halvemmalla, kuka aikoo itse hakea auton mitenkin jne. on muissa topiceissa.
Nyt täytyy sanoa, että ihan turhaa vouhotusta "siivoilla topiccia", kun tuossa meni monta viestiä, joissa oli arvokasta tietoa aiheesta ihan hukkaan. Ei kai täällä ole mitään natsikuria, että pysytään topicisssa kuin Führerin ruodussa?? Ihme "virkaintoilua" modelta ja arvostelukyvyn puutetta hakijalle hyödyllisen tiedon suhteen.
Nyt täytyy sanoa, että ihan turhaa vouhotusta "siivoilla topiccia", kun tuossa meni monta viestiä, joissa oli arvokasta tietoa aiheesta ihan hukkaan. Ei kai täällä ole mitään natsikuria, että pysytään topicisssa kuin Führerin ruodussa?? Ihme "virkaintoilua" modelta ja arvostelukyvyn puutetta hakijalle hyödyllisen tiedon suhteen.
Täysin samaa mieltä! Meinasin samoin jo kirjoittaa, ennen kuin huomasin viestisi...
Comment