Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320Cd vai 325CiA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    BMW 320Cd vai 325CiA?

    Moi!

    Kävin huvikseen koeajelulla Laakkosen upouusi 325CiA, autokuume nousi taas. Mä tässä tuumailen, kannattaako harkita enemmän paremminvarustettua 320Cd tai vakiovarustettua 325CiA?

    320Cd
    Ajettu 16tkm
    Valkoinen perusväri
    BMW M-SPORT-urheiluistuimet, -alusta, -korisarja, -vaihdekeppi ja 18" ja 20" aluvanteet
    Yksityinen myy

    325Ci
    Ajettu 69tkm
    Metalliväri Artic, 2x aluvanteet
    Vakiovarusteet, sis. mm.sähkötoimiset sportti-etuistuimet.
    Autoliike myy (vaihto käy)


    Hintaero 2000e (320Cd kalliimpi)

    Onko 3-sarjan Coupe-autojen moottorimallia vaihdettu tuotannon ajan?
    Last edited by masiaro; 01-06-2009, 04:26.
  • Eemeli
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1605
    • pk-seutu

    #2
    Ehdottomasti tuo diiicheli, M-Sport + hyvä kone ja pienet kilsat vs. ei M-sport + huono kone, eiköhän se ole siinä. Eri asia pääsekö vanhasta eroon, eli onko tuo 320Cd edes mahdollinen,

    Comment

    • Johan Dark
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 334
      • Espoo

      #3
      Joo kyllä ehdottmasti 320cd. Suorituskyvyltään ovat varmaan aika lähellä toisiaan, mutta dieselin vääntö tekee autosta ihan varmasti mukavamman ajella.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Johan Dark View Post
        Joo kyllä ehdottmasti 320cd. Suorituskyvyltään ovat varmaan aika lähellä toisiaan, mutta dieselin vääntö tekee autosta ihan varmasti mukavamman ajella.
        No kyllä uskaltaisin väittää, että onhan tuossa suorituskyvyssä vielä jonkun verran eroa bensakoneen hyväksi. Toki arkikäytössä dieselin laajempi vääntö tasoittaa peliä jonkin verran.

        Numeroiden valossa:

        325Ci
        218hv/270Nm
        0-100km/h 6,6s
        huiput 250km/h

        320Cd
        177hv/350Nm
        0-100km/h 7,9s
        huiput 232km/h

        Eikö muita vaihtoehdokkaita sitten ole?

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7398
          • Oulu

          #5
          Koko autoa ajatellen ehkä toi dieseli ois kiinnostavampi, ja varmasti myös helpompi myydä jatkossa.

          Originally posted by Johan Dark View Post
          ... dieselin vääntö tekee autosta ihan varmasti mukavamman ajella.
          Ja suppeampi kierrosalue vähemmän mukavan kun/jos ei ole automaatti.

          Originally posted by Esko View Post
          325Ci
          218hv/270Nm
          0-100km/h 6,6s
          huiput 250km/h

          320Cd
          177hv/350Nm
          0-100km/h 7,9s
          huiput 232km/h
          Onpa iso ero numeroissa, oisin kuvitellut että vähemmän ois eroa. 325Ci:n arvot on kai manuaalille?
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

            Onpa iso ero numeroissa, oisin kuvitellut että vähemmän ois eroa. 325Ci:n arvot on kai manuaalille?
            Suoritusarvot samat manuaalille ja automaatille BMW Suomen mukaan, xDrive-malleilla on sitten hitusen heikommat lukemat. Toki onhan toi 325Ci 3 litraisella koneella, että vääntöä siitäkin irtoaa jo alhaalta vähintään kohtuullisesti.

            Comment

            • Johan Dark
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 334
              • Espoo

              #7
              Oho, aika kovat erot joo.. siinä mun tietämys

              Tosiaan manuaalina toi Coupe on ihan menevä peli. Ainakin Farmarissa kiihtyvyys tippui automaatilla (2,5l koneella) lähemmäksi 8.sek.

              En ehkä näillä tiedoilla noista ottaisi kumpaakaan. Odottelisin, että sopiva tulee kohdalle, niin ei tarvii sit jälkeen mietiskellä.

              Comment

              • haba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 723
                • Helsinki

                #8
                320d:n ottaisin itse, M-Sport paketti on iso plussa Ja ohjelmalla saa lisää helposti potkua jos ei kulku riitä.

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  #9
                  325 olisi minun valintani näistä vaihtoehdoista ilman muuta!

                  BMW:n suorat bensakutoset ovat äärimmäisen hienoja moottoreita ominaisuuksiltaan. Ei kannata tuijottaa pelkkiä paperiarvoja, eikä myöskään liian hätäisesti lumoutua nykyaikaisen dieselin hienosta väännöstä..joka useimmiten sitten kuitenkin alkaa jossain vaiheessa harkittamaan kun vääntöalue on kuitenkin suhteellisen kapea, kuten dieseleissa on.

                  Bensakutonen siis ehdottomasti, varsinkin jos yhtään tykkää aktiivisesta ajamisesta ja sitä mukaa paranevasta suorituskyvystä ja moottoriäänistä kun kierrokset koneessa nousee.

                  Ulkonäköä voi sitten kohennella mielen mukaan pikkuhiljaa jos se M-Sport paketti jäisikin saamatta valinnan kohdistuessa bensakoneeseen dieselin sijaan
                  Last edited by jva; 26-05-2009, 17:01.

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3828
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Eemeli View Post
                    Ehdottomasti tuo diiicheli, M-Sport + hyvä kone ja pienet kilsat vs. ei M-sport + huono kone, eiköhän se ole siinä. Eri asia pääsekö vanhasta eroon, eli onko tuo 320Cd edes mahdollinen,
                    Hyvä kone ja huono kone.. onnea vaan siihen suuntaan!
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • sfifg
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 154
                      • E-P

                      #11
                      No kyllä aivan ehdottomasti 325. Kyseisiä autoja testanneena, toi 320döö on aikas känänen 325:n jälkeen.

                      Tai no mikä jottei se 320d mukava peli ole, jos tykkää siitä "upeasta" väännöstä 1500-2500 rpm välillä.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15229
                        • Ajamisen Iloa

                        #12
                        325 ehottomasti, aivan ehdottomasti, varsinkin kun avoautossa ei voi dieselin kanssa välttyä kuulemasta ääniä ja bensan kanssa taasen lisäävät tunnelmaa. Myöskin 2.0d vs 3.0i !!!HUOM EI KUITENKAAN tuota katselemaasi mallia. Mikset katsoisi saksasta tahi suomesta erinomaista ///M-varusteista autoa?
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • _artsi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 579
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Remotion View Post
                          325 ehottomasti, aivan ehdottomasti, varsinkin kun avoautossa ei voi dieselin kanssa välttyä kuulemasta ääniä ja bensan kanssa taasen lisäävät tunnelmaa. Myöskin 2.0d vs 3.0i !!!HUOM EI KUITENKAAN tuota katselemaasi mallia. Mikset katsoisi saksasta tahi suomesta erinomaista ///M-varusteista autoa?
                          Eihän näistä kumpikaan ole avomalli.
                          BMW 330dA e92 M-SPORT

                          Comment

                          • Rudi
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 29

                            #14
                            Mietin kanssa aikoinaan samaa, ja päädyin 325iA. Tykkäsin enemmän moottorinluonteesta.

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2314
                              • Uusimaa

                              #15
                              Ittelläni on tuo E91 320dA, ja kyllä siitä vaan puuttuu se bensakuutosen fiilis, vaikka potkiikin tietyllä kapealla alueella jotenkuten. Sanoisin, että omalla perverssillä tavallaan jopa E36 325iAC:ssä on sitä tiettyä taikaa enemmän kuin tuossa paljon uudemmassa nykydieselissä. Diesel on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän työkalun moottori, ja se ei mielestäni kuulu Coupeen, eikä varsinkaan avoautoon. Ja varsinkin tämän parilitraisen dieselin alavääntö on aika onneton verrattuna isomman bensavaparin jouhevaan tyhjäkäyntialueeseen, soundista puhumattakaan. Oli kysymys mistä korimallista hyvänsä, on 325i fiilikseltään kovempi luu kuin 320d. Jos ei kilometrejä tulisi itselleni niin paljoa, olisin selkeästi valinnut bensakuutosen ajokikseni. Eli älä edes mieti asiaa, jos coupea olet hankkimassa.
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎