Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä voikaan tehdä BMW:n omilla työkaluilla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SidiOus
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 523
    • Helsinki

Originally posted by Purtsi123 View Post
    Miks se ei siitä kestäis yhtä hyvin ku muualtaki? Jos muualta nostaa nii sillon ainaki alkaa menemään ruttuun.
    Ja kuten sanoin nii se on jo varmaan aikasemmin paskaks nosteltu kun muut kohat on kestäneet.
    Jos tuossa sinun autossasi ei nyt ole mitenkään erilainen pohja kuin omassa.. se auton oma tunkkihan on täysin erilainen kuin perus hallitunkki ja siinä omalle tunkille tarkoitetussa nostopaikassa on semmoinen pieni kolonen joka on tehty juuri omaa tunkkia varten. Siinä ympärillähän ei muistaakseni ole muuta kuin peltiä, eli hallitunkilla saa korkeintaan paskottua tuon oman tunkin paikan ja pellit ympäriltä lyttyyn. Btw. miksi pitää helmasta yrittää nostaa kun siellä auton alla on molemmilla puolilla kunnon palkkikin mikä varmasti kestää hallitunkilla nostamista?

Btw2. kun käyttää hallitunkkia niin kannattaa laittaa siihen tunkin ja auton väliin esim. jääkiekko niin ei lähde ne viimeisetkin massat auton pohjasta.

Comment

• Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

Originally posted by SidiOus View Post
      Jos tuossa sinun autossasi ei nyt ole mitenkään erilainen pohja kuin omassa.. se auton oma tunkkihan on täysin erilainen kuin perus hallitunkki ja siinä omalle tunkille tarkoitetussa nostopaikassa on semmoinen pieni kolonen joka on tehty juuri omaa tunkkia varten. Siinä ympärillähän ei muistaakseni ole muuta kuin peltiä, eli hallitunkilla saa korkeintaan paskottua tuon oman tunkin paikan ja pellit ympäriltä lyttyyn. Btw. miksi pitää helmasta yrittää nostaa kun siellä auton alla on molemmilla puolilla kunnon palkkikin mikä varmasti kestää hallitunkilla nostamista?

Btw2. kun käyttää hallitunkkia niin kannattaa laittaa siihen tunkin ja auton väliin esim. jääkiekko niin ei lähde ne viimeisetkin massat auton pohjasta.
      Tiedän kyllä millanen vakio tunkki on.
      No minä vähän ihmettelinki että eikö oo muuta kohtaa nostaa. Missähän kohtaa ne palkit sitten on? Vielä syvemmällä auton pohjassa? Helmassa ei ainakaan oo, tai sitten niitä ei oo millään merkattu. Nii ja mulla on nuo m-sportin tai mikälie techin helmat tuossa nii niissä on nuolet, eli niiden kohalta varmaan pitäis pystyä nostamaan, mutta tuntuu että alkaa menemään kurttuun.

Joissain tunkeissa on sellanen kumilätkä valmiina. Ja jääkiekko ei kyllä mahtuis millään alle, kun hädintuskin menee se pelkkä tunkki.
      Last edited by Purtsi123; 14-08-2009, 15:42.
      E61 525xda -08

Comment

• seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

juhannuksena...pihdit toimi pihvin kääntäjinä ja loput teltan naruja pitelemässä...himos 2007
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

Comment

• SidiOus
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 523
          • Helsinki

Originally posted by Purtsi123 View Post
          Tiedän kyllä millanen vakio tunkki on.
          No minä vähän ihmettelinki että eikö oo muuta kohtaa nostaa. Missähän kohtaa ne palkit sitten on? Vielä syvemmällä auton pohjassa? Helmassa ei ainakaan oo, tai sitten niitä ei oo millään merkattu. Nii ja mulla on nuo m-sportin tai mikälie techin helmat tuossa nii niissä on nuolet, eli niiden kohalta varmaan pitäis pystyä nostamaan, mutta tuntuu että alkaa menemään kurttuun.

Joissain tunkeissa on sellanen kumilätkä valmiina. Ja jääkiekko ei kyllä mahtuis millään alle, kun hädintuskin menee se pelkkä tunkki.
          Tarkalleen en osaa neuvoa kun en ole vähään aikaan auton alle kurkkinut, mutta ehkä parin kymmenen sentin päässä siitä auton helmasta. Se palkki menee auton pituus suunnassa ja on varmaan ainakin metrin mittainen? Eikai sitä nyt varmaan mitenkään merkattu ole kun "viralliset" nostopaikat auton omalle tunkille on juuri siinä helmassa. Kyllä sen kuitenkin väkisin huomaa kun vilkaisee yhtään paremmin auton alle. En muuten ole varma saako siitä nostettua takarengasta miten hyvin ilmaan, muuten kuin että eturengaskin nousee. Olen saattanut tunkata takarenkaan jostain muusta kohtaa ilmaan, mutta tuo palkki kestää kyllä nostaa vaikka koko kyljen kerralla ilmaan.

Comment

• Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

No mulla on lauta mukana, mikäli tien päällä tarvii tunkata orggis-tunkilla, pistää laudan väliin niin jakaa vähän painoa isommalle alalle eikä mene tunkki paikastaan läpi. Alkuperäisen tunkin paikat on parikymmentä senttiä pyöristä keskellä päin helmassa.

Takaa oon E34 tunkannu hallitunkilla apurungon puslan alta ja edestä palkista etupyörästä taaksepäin lähes keskeltä autoa (pitää kyllä ensin alkup tunkilla nostaa hieman että menee hallitunkki alle). Pistää jotain pahvia tms. väliin ettei lähde massat palkista.
            E39 ja E91

Comment

• SidiOus
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 523
              • Helsinki

Nopeasti kurkkasin auton alle ja tuo palkki on kyllä sen verran edessä ettei siitä taida saada takarengasta ilmaan ilman että myös etutassu nousee. Takarenkaan olen muistaakseni nostanut takarenkaan etupuolelta helman vierestä kun siinä on tukevampi paikka, en kuitenkaan helmasta. Vaikea selittää tarkemmin. Jos helmasta nostaa kannattaa tosiaan laittaa joku tukeva ja tarpeeksi pitkä lankku helman ja tunkin väliin.

Omaan hallitunkkiin tuo jääkiekko sopii oikein hyvin kun se nosto kohta on siinä tunkissa semmoinen kulho mallinen. Eli kiekko tulee ehkä sentin verran siitä "kulhosta" ulos.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎