Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oho, mikä firma tuollaisista palkkioista nauttii?Originally posted by Tommi_ View PostTarkasti ottaen olisi ollut joku 5300e. Ei pelkkä haku, mutta myös auton tarkistus, uitto Suomeen, tullaus, rekisteröinnit, paperityöt ja mitä niitä nyt on.
Hiace: kiitos vinkistä. kysyn Juhikselta jos tämä mun yks toinen mahdollnen autokauppa menee puihin.
Leave a comment:
-
Ja yksi tärkeä huomio: Mikäli tuojafirma hoitaa verotuksen puolestasi, niin veropäätöksessä on heidän nimi sinun sijaan ja mahdolliset (jopa suuretkin) palautukset aikanaan kilisevät kaikki ko. firman pussiin.
Tee itse verotus omiin nimiisi.
Leave a comment:
-
Juhiksen kanssa asioidessa hoitui nuokin hommat. Juhis teki rekisteröintikatsastuksen ja antoi ohjeet, mitä tulliin pitää lähettää. Päätös tuli 2 viikossa, kun verot maksettu niin parin päivän päästä katsastuskonttoriin ja suomen kilvet paikalleen. Ei ole oikeasti niin monimutkaista kuin ehkä mielikuva on. Jos noiden palveluiden hinta on yli 5000e, niin tulee vähän olo, että jotakin tässä koijataan....Originally posted by Tommi_ View PostTarkasti ottaen olisi ollut joku 5300e. Ei pelkkä haku, mutta myös auton tarkistus, uitto Suomeen, tullaus, rekisteröinnit, paperityöt ja mitä niitä nyt on.
Hiace: kiitos vinkistä. kysyn Juhikselta jos tämä mun yks toinen mahdollnen autokauppa menee puihin.
Varsinkin tuo "laskit verot väärällä tavalla"-juttu vaikuttaa epäilyttävältä. Jos firma hoitaa verojenkin maksun, vaadi siitä dokumentit, ettei verojen päälle ole tullut vaikka 25% jotain "direktiivimaksua"
Leave a comment:
-
Tarkasti ottaen olisi ollut joku 5300e. Ei pelkkä haku, mutta myös auton tarkistus, uitto Suomeen, tullaus, rekisteröinnit, paperityöt ja mitä niitä nyt on.Originally posted by Zeta View PostSiis 6000e auton hakupalvelu Saksasta???
Hiace: kiitos vinkistä. kysyn Juhikselta jos tämä mun yks toinen mahdollnen autokauppa menee puihin.Last edited by Tommi_; 15-07-2013, 22:15.
Leave a comment:
-
Pistäpä viesti nimim. Juhis . Tuo varmasti kohtuullisemmalla hinnalla ja kunnossa olevan auton! Kokemusta on, suosittelen.Originally posted by Tommi_ View PostVarmistan vielä että itse lasken sen oikein,
Eli kun mahti antaa omassa tapauksessani yleiseksi myyntihinnaksi 33564€, auton (e92, 335i) co2 päästöt on 39,6%, niin kerron tuon myyntihinnan 0,396:lla, eikö? Siitä tulisi haluamaani autoon verot siis 13291€.
Noin ainakin itse sen olen aina laskenut. Kerroin yhdelle autonhakufirmalle (avaimet käteen palvelu) että auton hinta tämä ja verot nämä, niin hän sanoi että olen laskenut vanhoilla veroilla ja hän saa veroiksi n tonnin enemmän. Lopulliseksi hinnaksi olisi tullut (auton + veron lisäksi) hieman vajaa 6000€ ylimääräistä. Tokihan avaimet käteen palvelu maksaa, mutta luulin että ehkä n puolet tuosta..
Leave a comment:
-
Hommaat Greencardin Suomesta käsin etukäteen, niin voit ajaa vaikka ilman kilpiä.Originally posted by Mitza View PostKerran ostin jostain flensburgista todella hyvään hintaan pantittomia olusia, mutta ei kehtaisi tansakan läpi ajaa kun ei ole täyttä varmuutta uskaltaako keltaisilla kilvillä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jake79 View PostJep. "Vientilappu" pitää täyttää ja passia kysyy kassalla.
Tuo ei ollut ensimmäisellä kerralla tiedossa, mutta kassa oli avulias ja kertoi mahdollisuudesta kun jostain havaitsi ostajan olevan muualta kuin saksasta - olisiko ostosten määrä jotenkin kavaltanut....
Leave a comment:
-
Kiitos. Ja varmaan sanomattakin selvää, että pantittomia myydään täälläkin?Originally posted by Taky View Posthttp://www.cittimarkt.de/die_maerkte/luebeck.html
...siltä niitä ainakin on haettu.
EDIT: kas muilla samat suunnat.
Leave a comment:
-
Originally posted by Mitza View PostMistäs kannattais ostaa takakontti ja takapenkit täytee halpaa olusta?
...siltä niitä ainakin on haettu.
EDIT: kas muilla samat suunnat.
Leave a comment:
-
Cittimarkt Lyypekissä on ihan jees paikkaOriginally posted by Mitza View PostMistäs kannattais ostaa takakontti ja takapenkit täytee halpaa olusta? Mielestäni reilussa vuodessa on noi Travenmunden hinnat noussut ihan pilviin?
Kerran ostin jostain flensburgista todella hyvään hintaan pantittomia olusia, mutta ei kehtaisi tansakan läpi ajaa kun ei ole täyttä varmuutta uskaltaako keltaisilla kilvillä.
Leave a comment:
-
Varmistan vielä että itse lasken sen oikein,Originally posted by pyroz View PostVeroasioissa kannattaa hyödyntää saatavilla oleva tieto ennenkuin höntyilee asioissa turhan pitkälle. Tutustu tullin sivuilta autoverotukseen, mutta lyhyesti: Katso auton markkina-arvo täältä:
Sen jälkeen katsot auton tiedoista CO2-arvon, ja sen mukaan lasket markkina-arvosta täältä saamallasi prosentilla autoveron tarkalleen. Ei tartte arpoa "tonni sinne tonni tänne" meiningillä, vaan saat suht. tarkan veron etukäteen (jopa eurolleen jos hyvin natsaa).
Eli kun mahti antaa omassa tapauksessani yleiseksi myyntihinnaksi 33564€, auton (e92, 335i) co2 päästöt on 39,6%, niin kerron tuon myyntihinnan 0,396:lla, eikö? Siitä tulisi haluamaani autoon verot siis 13291€.
Noin ainakin itse sen olen aina laskenut. Kerroin yhdelle autonhakufirmalle (avaimet käteen palvelu) että auton hinta tämä ja verot nämä, niin hän sanoi että olen laskenut vanhoilla veroilla ja hän saa veroiksi n tonnin enemmän. Lopulliseksi hinnaksi olisi tullut (auton + veron lisäksi) hieman vajaa 6000€ ylimääräistä. Tokihan avaimet käteen palvelu maksaa, mutta luulin että ehkä n puolet tuosta..Last edited by Tommi_; 15-07-2013, 01:13.
Leave a comment:
Leave a comment: