Eka auto ostettu jo eilen eikä toistaseksi mitään ongelmia kilpien saannin kanssa tai minkään muunkaan. Alko olemaan jo ihan kesäkeliä Etelä-Saksassa ku lämpömittarin mukaan oli parhaimmillaan +19 lämmintä. Nyt Düsseldorfin kulmilla ja kohta ostaa seuraavaa autoa ja illalla laivalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Esko View PostEka auto ostettu jo eilen eikä toistaseksi mitään ongelmia kilpien saannin kanssa tai minkään muunkaan. Alko olemaan jo ihan kesäkeliä Etelä-Saksassa ku lämpömittarin mukaan oli parhaimmillaan +19 lämmintä. Nyt Düsseldorfin kulmilla ja kohta ostaa seuraavaa autoa ja illalla laivalle.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Ei mullakaan ollut kuukausi takaperin Mannheimissa. Keltaset otin ja ajelin Travemündeen, josta sitten lautalla Vuosaareen. On se kuolettavan tylsä matka, mutta ei tuossa Ruotsin kautta ajamisessakaan oikein mitään järkeä ole. Varsinkin talviella, jos sattuu alla olemaan saksankitkat. Kyllä niillä toki selviää sen reissun, mutta saman hintaista ja riskittömämpää se on laivalla Saksasta Suomeen. Laivan lähtöaikakin on semmonen, että siihen kyllä yleensä ehtii ihan mistä päin vain, ellei pahaa ruuhkaa osu kohdalle.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostValitettavasti tosielämässä se pysäytyksen tehnyt poliisi tai tullivirkailija päättää, kuinka asiassa toimitaan. Siinä ei aina auta, vaikka kuinka itse olisi jotain mieltä. Jopa oikeassakin. Aikoinaan Tanskasta moni keltaisilla kilvillä ajanut käännytetiin rajalta takaisin Saksaan. Tai autoon joutui hankkimaan tanskalaiset siirtokilvet.
Yleensä niille keltaisiin kilpiin saataville vihreille korteille ei anneta mitään arvoa. Vaikka niillä periaatteessa pitäisikin voida todistaa vakuutuksen voimassaolo.
Tosiaalta eipä suomalaiset siirtotarrat ja koekilvetkään ole Saksassa voimassa. Tosin ainahan joku löytyy joka näitäkin on mennyt kokeilemaan.
Oma tarkoitukseni on pitää näistä rekisteröinti- ja kilpiasioista keskustelu faktapohjaisena sekä toisaalta käytännön kokemuksiin perustuvina. Näitä keskusteluja kun saattaa lukea moni ns. ensikertalainen ja tämän vuoksi oikean tiedon saaminen on tärkeää.
Itse olen kyllä jonkun kerran ajellut Tanskan läpi,
mutta yleensä yöaikaan...
Koekilvillä ajeminen Sakssa tulee kalliiksi,
ainakaan Tapiolan koekilpivakuutus ei ole voimassa kuin pohjoismaissa,
joten jos jäät kiinni koekilvillä ajamisesta ja sinulla ei ole erillistä liikennevakuutusta autoon, voi napsahtaa n. 500€ sakko (tällaisella kerran uhkailivat kun ajelin suomen siirtokilvillä (tarroilla) Saksassa,
mutta onneksi oli Green card, selvisin 30€ sakolla).
Kertauksena:
Saksan keltapäiset kilvet on juridisesti voimassa vain ja ainoastaan Saksassa.
Se että niihin myydään green card,
ei vaikuta itse kilpiin, vain vakuutukseen.
Eli muut maat itse päättää miten ne suhtautuvat ko. kilvillä ajamiseen.
Suomessa Tulli on ottanut kannan että voi ajaa päättymispäivään saakka kunhan on tullin lupa (käyttöönottoilmoitus tehty tai siirtolupa).
Eli esim. tien päällä Ruotsissa voivat sakottaa rekisteröimättömällä autolla ajosta, jos on green cart, eivät voi sakottaa vakuuttamattomalla ajamisesta...
On ihan poliisista kiinni että jatkuuko matka ja tuleeko sakkoja...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Juurikin näin. Se, että sattuu olemaan hyvä tuuri jonkun asian suhteen, ei se tarkoita sitä, että hyvä tuuri jatkuu loputtomiin. Tai että jos jostain asiasta ei sillä kertaa saa sakkoja tai esim. poliisi ei puutu asiaan, olisi se sen enempää laillista tai takaisi seuraavan kerran yhtä hyvän onnen saman asian suhteen.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kun kerran tämmöstä tietoa on ollut saatavilla, niin lähdekin on hyvä mainita. Kaivoin ja löysin: http://www.transportstyrelsen.se/sv/...tig-i-Sverige/
Ei tarvi Ruotsin osalta enää jappasta, joten olen valmis myöntämään, että tämmöstä huhtikuista 2011 vuoden kannanottoa en tiennyt olevan olemassa. Tuossa sanotaan, että mikä keltaisen kilven myöntämisperusteet muuttuisivat siten, että se olisi sidottu samaisen ajoneuvon saksalaiseen rekisteröintiin (kuten punaiset tullikilvet), niin silloin myös keltainen kävisi.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
On se vaan jännä, kun parissa päivässä musta muuttuu valkoiseksi..
En malta odottaa, kun joku tulee pian kertomaan EU sopimuksista sekä tavaroiden ja ihmisten vapaasta liikkuvuudesta.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostOn se vaan jännä, kun parissa päivässä musta muuttuu valkoiseksi..
Ammatti-jobbarithan voi jatkossa valaista meitä moukkia suvereenilla tietämyksellään mm. tuollaisten linkkien muodossa, jonka pistin.
edit: laitetaanpa tähän pyyntö samalla. Kaivoin myös Danmarkin tilannetta eilen läpi, ja löysin kaikenlaista. Joten sanokaapa ammattilaiset, että saako Tanskassa ajaa Saksan keltapäisillä kilvillä? Entä saako Saksassa ajaa Tanskan keltapäisillä koekilvillä? Ja sitten mielellään ihan virallista linkkiä tietoon eikä mitään mutua.
TeroLast edited by teropa; 11-03-2013, 07:54.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Valitettavasti minulla ei ole aikaa surffailla noiden linkkien perässä, mutta se on hienoa, että sinulta ylimääräistä aikaa löytyy. Laita ihmeessä löytämiäsi tietoja meidän muidenkin luettavaksi.
Ei tässä keskustelussa kukaan ole toisen yläpuolella. Minusta on vaan erikoista, että pidit aiemmin kertomaani asiaa uskomattomana, kunnes löysit itse kertomalleni asialle vahvistuksen netistä.
Sinänsä tämä foorumilla väittely ei minua lainkaan kiinnosta, joten enpä tänne kovin paljoa yleensä enää jaksa kirjoitellakaan. Juuri sen takia, kuin keskustelu kuin keskustelu lopulta päätyy juuri tällaiseksi. Eli vittuiluksi, viisasteluksi ja toisten nimittelyksi.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuuri sen takia, kuin keskustelu kuin keskustelu lopulta päätyy juuri tällaiseksi. Eli vittuiluksi, viisasteluksi ja toisten nimittelyksi.
Toivottavasti aikasi ja viitseliäisyytesi jatkossakin riittää kirjoitteluun/kommentointiin ja mikä arvokainta käytännön kokemusten jakoon.Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Oma saksan reissu lähestyy. Ajattelin hankkia keltaset kilvet kaverin kotiosoitteeseen tuolta http://www.transit-plate.com/
Syy: Ajan säästämiseksi ja kauppojen helpottamiseksi. Mukavampi tingata hintaa kun sovun synnyttyä voi iskee omat kilvet kiinni ja lähtee baanalle. Otan tietoisen riskin ja ajan Ruotsin kautta kotiin. Ei tullu viimekskään sanomista.
Ne ketkä tuolta ovat kilvet ottaneet niin osaavat varmaan vastata kysymykseeni:
Haluan kilpien olevan voimassa tiistaista eteenpäin ja tilaan kilvet hyvissä ajoin. Ovatko kilvet kaverillani Düsselissä maanantaina, tiistaina vai keskiviikkona?
Tuolla transit-platen sivuilla on tieto parissa eri kohdassa mutta eivät mene yksiin. Jossain kohtaa sanotaan, että "one working day prior to that date." ja toisessa sanotaan, että samana päivänä tai ulkomaille(?) plus yksi päivä kilpien voimassaolopäivästä.exät:
740dA -00
Z3 roadster 2.8 -99
325 sedan -95
Comment
-
-
Itse lähdössä reissuun tulevana keskiviikkona. Vinkkinä auton hakijoille: tällä hetkellä ainakin Vikinglinella hinnat todella kohdallaan. Tukholmasta Turkuun hytti + autopaikka yht. 48eur ja Tukholmasta Helsinkiin hytti + autopaikka yht. 82eur.
Ruotsin kautta ajaen säästää sievoisen summan verrattuna ~500e Rostock - Helsinki laivalippuunS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by renze View PostOma saksan reissu lähestyy. Ajattelin hankkia keltaset kilvet kaverin kotiosoitteeseen tuolta http://www.transit-plate.com/
Syy: Ajan säästämiseksi ja kauppojen helpottamiseksi. Mukavampi tingata hintaa kun sovun synnyttyä voi iskee omat kilvet kiinni ja lähtee baanalle. Otan tietoisen riskin ja ajan Ruotsin kautta kotiin. Ei tullu viimekskään sanomista.
Ne ketkä tuolta ovat kilvet ottaneet niin osaavat varmaan vastata kysymykseeni:
Haluan kilpien olevan voimassa tiistaista eteenpäin ja tilaan kilvet hyvissä ajoin. Ovatko kilvet kaverillani Düsselissä maanantaina, tiistaina vai keskiviikkona?
Tuolla transit-platen sivuilla on tieto parissa eri kohdassa mutta eivät mene yksiin. Jossain kohtaa sanotaan, että "one working day prior to that date." ja toisessa sanotaan, että samana päivänä tai ulkomaille(?) plus yksi päivä kilpien voimassaolopäivästä.Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostItse lähdössä reissuun tulevana keskiviikkona. Vinkkinä auton hakijoille: tällä hetkellä ainakin Vikinglinella hinnat todella kohdallaan. Tukholmasta Turkuun hytti + autopaikka yht. 48eur ja Tukholmasta Helsinkiin hytti + autopaikka yht. 82eur.
Ruotsin kautta ajaen säästää sievoisen summan verrattuna ~500e Rostock - Helsinki laivalippuun
Rostock-Hki toukokuun ajan miespaikalla 353e ja autoliiton jäsenelle 283e.
Tanskan lautat reilun satasen ja enemmän ajoa noin 800km, eli polttoaineisiin noin 80-120e autosta riippuen. Siihen päälle 50-120e tukholma-suomi, reitistä ja ajankohdasta riippuen, niin eipä tuossa kyllä hirveesti säästämään pääse
Vähän säästää, jos ajaa yön yli tukholmaan ja päivälaivalla suomeen, mutta itse en jaksa enää tuota. Noitten hintojen päälle saa laske vielä yhden hotelliyön siis lisää, tai sitten laivalla Travemünde-Malmö yön yli.
Eli siis zippinetto budjetilla yön yli ajamalla ja päivälaivalla suomeen jää hintaa autosta riippuen n. 240-280e ja jos yöpyy matkalla ja yölaivalla suomeen, niin helposti 350-400e
Itsekin kyllä tykkään ajella ruotsin kautta ihan vaan huvikseen, vaikka tulee kalliimmaksi. Finnlinesin Kesähinnat sitten selvästi korkeammat.
Nyt olis taas tiistaina tarkoitus ajella suomeen todennäköisesti ruotsin kautta ja tallink symphonyllä helsinkiin.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostRostock-Hki toukokuun ajan miespaikalla 353e ja autoliiton jäsenelle 283e.
Tanskan lautat reilun satasen ja enemmän ajoa noin 800km, eli polttoaineisiin noin 80-120e autosta riippuen. Siihen päälle 50-120e tukholma-suomi, reitistä ja ajankohdasta riippuen, niin eipä tuossa kyllä hirveesti säästämään pääse
Vähän säästää, jos ajaa yön yli tukholmaan ja päivälaivalla suomeen, mutta itse en jaksa enää tuota. Noitten hintojen päälle saa laske vielä yhden hotelliyön siis lisää, tai sitten laivalla Travemünde-Malmö yön yli.
Eli siis zippinetto budjetilla yön yli ajamalla ja päivälaivalla suomeen jää hintaa autosta riippuen n. 240-280e ja jos yöpyy matkalla ja yölaivalla suomeen, niin helposti 350-400e
Itsekin kyllä tykkään ajella ruotsin kautta ihan vaan huvikseen, vaikka tulee kalliimmaksi. Finnlinesin Kesähinnat sitten selvästi korkeammat.
Nyt olis taas tiistaina tarkoitus ajella suomeen todennäköisesti ruotsin kautta ja tallink symphonyllä helsinkiin.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment