No esimerkiksi juuri noita bensa M-sportteja löytyy hyvin. Ruotsissa uutena myytyjä huoltohistorialla ja sopivaan hintaan. Ei välttämättä maailman halvimpia mutta järkevään kokonaishintaan kuitenkin .
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
330Ci mulla onkin hakusessa.
Noi saksalaiset ei edes vaivaudu vastata mun kyselyihin vaikka niille laittaa mailia ja tekstaria englanniks ja saksaksi.
Yks vastasi n. 4 päivää viestieni jäkeen: "excuse me car is sold"Last edited by HSuomi; 26-06-2012, 22:18.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View Post330Ci mulla onkin hakusessa.
Noi saksalaiset ei edes vaivaudu vastata mun kyselyihin vaikka niille laittaa mailia ja tekstaria englanniks ja saksaksi.
Yks vastasi n. 4 päivää viestieni jäkeen: "excuse me car is sold"
Soittaja on voittaja... saksassa on autojen markkinat vähän eri luokkaa kuin suomessa. Jos hinta ja kunto on kohdallaa, niin autot menee heti. Monet mobilessa olevat autot on jo myyty, niin ihmekkö se että eivät vastaile ulkomaalaisten kyselyihin. Kannattaa laittaa välittäjä asialle, tai sitten vaan mennä itse paikanpäälle katselemaan mitä on myymättä. Ihan turha niitä on suomesta tekstareilla yrittää kysellä. Soittamalla voi jotain kiinnostavaa yrittää varata, mutta ei ne niitä monia päiviä varaile.
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostNoi saksalaiset ei edes vaivaudu vastata mun kyselyihin vaikka niille laittaa mailia ja tekstaria englanniks ja saksaksi.
Yks vastasi n. 4 päivää viestieni jäkeen: "excuse me car is sold"All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostSoittamalla voi jotain kiinnostavaa yrittää varata, mutta ei ne niitä monia päiviä varaile.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi ne ilman varausmaksua niitä ulkolaisille varaile...
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSaksalaiset ei pääsääntöisesti vastaa sähköposteihin, ei edes kaikki autoliikkeet. Soittaminen on ainoa vaihtoehto ja edellyttää lähes poikkeuksetta myös hyvää saksankielen taitoa.
Meileihin muistaakseni ei kukaan ole koskaan vastannut. Siispä parin ekan auton haun jälken en ole edes lähettänyt mitään maileja.
Kuten bemu2000 kertoikin, niin kiinnostavat autot myydään todella nopeasti, usein jopa samana päivä, kuin tulevatkin myyntiin.
oikea tapa vähänkään vanhempien autojen ollessa kyseessä on katsoa 5 - 10 kiinnostavaa vaihtoehtoa netistä ja mennä Saksaan paikan päälle tarkistamaan ne rahat taskussa.
Auton varauksesta:
olen varannut useammankin auton, mutta ne on varattu aina BMW merkkiliikkeestä. Muissakin ovat "vakuuttaneet", että auto pidetään minulle pari päivää, mutta olen varma, että, jos joku olisi sattunut setelitukon kanssa ensin paikalle, auto olisi mennyt.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi ne ilman varausmaksua niitä ulkolaisille varaile...All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNoh, hyvää ja hyvää, kunhan on suurin piirtein kartalla mitä vastaa, kun jotain kysyy. Siis saksaksi.
Totta kai jos on ostamassa pari vuotta vanhaa autoa merkkiliikkestä, niin eipä silloin mitään kovin yksityiskohtaista tarvitse tietää. Mutta vähänkään vanhemmissa autoissa on yleensä enemmän tai vähemmän vikoja, puutteita ja sanomista, joista on ihan mukava kuulla myyjiltä jo etukäteen puhelimessa. Ja jos asioista ei osaa suoraan kysyä, niin myyjät ei pääsääntöisesti ala oma-aloitteisesti näistä kertomaan. Myynti-ilmoituksissa on myös vain harvoin mainittu mitään auton vikoja tai huonoja puolia. Ne asiat täytyy itse osata kysyä tai tarkistaa viimeistään paikan päällä.
Ja voin kertoa myös sen, että esim. Baijerin alueella yksityiseltä myyjältä ostaessa vaaditaan sitten jonkin verran kielipäätä, että kommunikoinnista tulee yhtään mitään. Murre-erot kun on Saksan eri alueilla todella suuria ja yksityisiltä myyjiltä ostaessa ei niin vaan ajetakaan vaan Mobilessa tai Autoscoutissa olevaan osoitteeseen navigaattorin avulla pällistelemään, kuten isomman autoliikkeen pihaan voi mennä. Kyllä myyjien kanssa pitää hallita paikalliset kaupankäynnin koukerot ja saada sovittua molemmille sopi tapaamisaika, sopia jo etukäteen rekisteröintien / kilvistä poistojen kuviot jne..Last edited by Juhis; 27-06-2012, 23:41.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostTarkoitin nimenomaan sitä, että kyllä se kielitaito ja nimenomaan kuullun ymmärtäminen ja sanasto pitää olla hallinnassa. Jos kysyt, että "onko auto hyvässä kunnossa" ja myyjä alkaa selittää kardaanin tukilaakerin mahdollisesta viasta sekä apurungon puslien heikosta kunnosta sekä edellisen omistajan raekuurovauriosta, niin jos ei ymmärrä mitään myyjän puheista, niin silloin on melkein sama, ettei olisi soittanutkaan autosta. Tietty jos haluaa vaan tietää puhelimessa, että onko auto myynnissä vai ei, niin eihän sen kysymiseen kovin kummoista kielitaitoa tarvita.
Totta kai jos on ostamassa pari vuotta vanhaa autoa merkkiliikkestä, niin eipä silloin mitään kovin yksityiskohtaista tarvitse tietää. Mutta vähänkään vanhemmissa autoissa on yleensä enemmän tai vähemmän vikoja, puutteita ja sanomista, joista on ihan mukava kuulla myyjiltä jo etukäteen puhelimessa. Ja jos asioista ei osaa suoraan kysyä, niin myyjät ei pääsääntöisesti ala oma-aloitteisesti näistä kertomaan. Myynti-ilmoituksissa on myös vain harvoin mainittu mitään auton vikoja tai huonoja puolia. Ne asiat täytyy itse osata kysyä tai tarkistaa viimeistään paikan päällä.
Ja voin kertoa myös sen, että esim. Baijerin alueella yksityiseltä myyjältä ostaessa vaaditaan sitten jonkin verran kielipäätä, että kommunikoinnista tulee yhtään mitään. Murre-erot kun on Saksan eri alueilla todella suuria ja yksityisiltä myyjiltä ostaessa ei niin vaan ajetakaan vaan Mobilessa tai Autoscoutissa olevaan osoitteeseen navigaattorin avulla pällistelemään, kuten isomman autoliikkeen pihaan voi mennä. Kyllä myyjien kanssa pitää hallita paikalliset kaupankäynnin koukerot ja saada sovittua molemmille sopi tapaamisaika, sopia jo etukäteen rekisteröintien / kilvistä poistojen kuviot jne..
Itsellä on pitkä koulu Saksa alla, ja vasta joskus melkein 10v sitten kun noita reissuja alkoi Saksaan ekaa kertaa tulla, niin alkoi hioutumaan kielikorva ja sanasto karttumaan. Myös jos myyjä puhuu hirveän nopeasti eikä itse ymmärrä tai saa selvää, niin on ihan ok pyytää sanomaan uudestaan, tai jos asialista on _pitkä_ niin asiallinen myyjä voi myös kirjoittaa yhteenvedon sähköpostiin puhelun jälkeen. Mutta tosiaan, vasta kun on ensin puhuttu. Emaileihin ei vastaa muut kuin merkkiliikkeen myyjät, ja nekin jos niitä sattuu huvittaan .
Itselläni on semmonen tsekki-lista, jonka avulla käyn tärkeimmät asiat autosta puhelimessa läpi. Sanasto niistä asioista on tuttua, mutta silti joskus joutuu ihmettelemään, mistä myyjä puhuu. Etenkin nuo murre-erot on hassuja, mutta itse olen Etelä-Saksasta saanut havainnon, että ymmärrän sitäkin kuitenkin aina paljon paremmin kuin mamu-sakujen mongerrusta . Itse asiassa edellinen auto, jonka itselleni tuolta toin, oli semmonen, että piti miettiä miten voi olla mahdollista, että myyjä puhuu niin helppoa ja selvää saksaa. Joko kielikorva on kohentunut, taikka myyjä oli vain poikkeuksellisen selkeä. Nopeasti sekin kyllä monglotti, mutta kun eivät niele joka sanan ekaa tavua niin kyllä se sitten aina suttaantuu.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostEtenkin nuo murre-erot on hassuja, mutta itse olen Etelä-Saksasta saanut havainnon, että ymmärrän sitäkin kuitenkin aina paljon paremmin kuin mamu-sakujen mongerrusta . Itse asiassa edellinen auto, jonka itselleni tuolta toin, oli semmonen, että piti miettiä miten voi olla mahdollista, että myyjä puhuu niin helppoa ja selvää saksaa. Joko kielikorva on kohentunut, taikka myyjä oli vain poikkeuksellisen selkeä. Nopeasti sekin kyllä monglotti, mutta kun eivät niele joka sanan ekaa tavua niin kyllä se sitten aina suttaantuu.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJuu siis asuuhan ympäri Saksaa maahanmuuttajia, eri EU-maista kotoisin olevia sekä toiselta puolelta Saksaa muuttaneita. Mutta jos pääset joskus keskustelemaan jonkun hieman ikääntyneemmän syntyperäisen Baijerin alueen kasvatin kanssa, niin tiedät kyllä mitä tarkoitan. Nuoremmat meidän ikäluokan kaverit puhuvat yleensä aika lailla kirjakieltä varsinkin ulkomaalaisille, mutta keski-ikäiset ja sitä vanhemmat vääntävät aika hauskaa murretta. Grüss Gott!
Mutta kysyin kerran tietä Hampurin keskustassa sveitsiläiseltä pariskunnalta. Voi tsiibus... siitä ei kyllä meinannut saada tolkkua alkuun. Vanhuksia olivat, ja vaimo näpäytti miestä, että "puhu nyt saksaa äläkä mongerra" tjsp .
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Ruotsista mullakin huonoja kokemuksia. Siellä autojaan myyvät ihan tavalliset ihiset, jotka eivät tajua niistä yhtään mitään. Ovat vaan päättäneet myydä autonsa. Jos huoltoihin on mennyt paljon rahaa = hyvin huollettu. Tosiasiassa sillä ei oo mitään tekemistä sen hetkisen kunnon kanssa. Ruostetta ruotsin autoissa on melkein enemmän kuin suomessa. Näin ainakin omalla kohdalla on käynyt. Kaikenkaikkiaan suhtaudun pikku varauksella tuohon ruotsi-korttiin. Toki olen sieltäkin ihan hyviä autoja löytänyt, mutta jos haluaa reissulleen paremman onnistumistodennäköisyyden, lähtisin saksaan.
Sitten on vielä tosiaan noi kilpiasiat. Sitä vaikeuttaa vielä entisestään ne ääliöt, jotka eivät viitsi lähettää kilpiä takaisin ruotsiin. Se tieto menee joskus akelta ruotsiin, mutta myyjä säästää vakuutusmaksuissa rahuskia, jos saa heti autonsa pois rekisteristä ja vakuutuksista. Ei oo iso vaiva änkee niitä kirjekuoreen ja lähettää, jos on niin luvannut. Jos taas ei oo luvannut, voisin veikata, että autokin on jäänyt ostamatta.
Comment
-
Comment