Originally posted by Tenojono
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi se ero kovinkaan suuri ole:
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1593
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostF30 hankkiessa kannattaa samalla tilata hyvät Peltorit, jotka on ohjaamossa näppärästi otettavissa ajamaan lähtiessä... Tai sitten jotain muita ratkaisuja, joilla auton saa sisältä siedettävälle melutasolle.
Tero
Terv. Pahvikorva...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTouringin takakontissa n.10cm suuntaansa eroa.
Originally posted by van cleef View PostTilaa sen maltillisella 17"-rengaskoolla ja heittää rf:t kuikkaan.
Terv. Pahvikorva
Jälleenmyynti mielessä ottaisin ehdottomasti uuden F30 mallin itselle sopivilla varusteilla.Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
-
Originally posted by Tenojono View PostTarkoitus oli herättää keskustelua että kumpi on järkevämpää hakea saksasta. 5vuotta vanha vitonen/kolmonen vai uuden korimallin pienen veron auto jos verot ovat samat?
Jälleenmyynti mielessä ottaisin ehdottomasti uuden F30 mallin itselle sopivilla varusteilla.
Pitäisi 3Gt käydä tyyppaamassa ja x3, vaiko katse Stuttgartiin?...
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostTässä vähän pyöritellyt ajatusta kahdesta uudesta bemarista taloudessa ja niillä tiimoilla kävin kokeilemassa lci F11:sta. Ihan sikahieno auto, MUTTA aivan liian iso henkilöautoksi. Soppaan lisäksi se jokaisen uuden auton ongelma, ettei ulos näe kunnolla, koska euroänkäppi. Edellä mainitun kommentin saa helpommin perspektiivin, kun tietää, että päivittäisenä käyttöautona olen nyt jo jonkin aikaa toistaiseksi vedellyt yli 7 m pitkällä ja 2,6 m korkealla Iveco Dailyllä. Se tuntui näppärältä pikkuautolta F11-koeajon jälkeen.
Pitäisi 3Gt käydä tyyppaamassa ja x3, vaiko katse Stuttgartiin?
Varustelistalta ehdoton parkkitutkat ja miksei kamerakin?
Käy tyypittään 3gt JA x3. Mitä enemmän tyypittää niin paremmin tietää mitä hakee Stuttgartista.
Eilen koeajoin C-mallin farkkumeseä. On se järkyttävää miten tämän vuosituhannen autoon on yhä ängetty keskialueen ohjauksen tunnottomuus-ominaisuus. +oli äänekäs ja pieni. Popit oli paremmat mitä bimmereis.Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
-
Originally posted by Tenojono View Post
Eilen koeajoin C-mallin farkkumeseä. On se järkyttävää miten tämän vuosituhannen autoon on yhä ängetty keskialueen ohjauksen tunnottomuus-ominaisuus. +oli äänekäs ja pieni. Popit oli paremmat mitä bimmereis.
Joitain oon tuonut noita 2010-2012 malleja saksasta, niin on ne kyllä tosiaan aika kamalia laitteita. Pitkää matkaa on mukava päästää ja tosiaan grammari soi nätisti, mutta muuten kyllä niin vanhan ajan taksi fiilis kuin vaan voi olla. Manuaalivaihteinen on todella järkyttävä tapaus, eikä automaattikaan toimi niin nätisti kuin nykyään jo monella merkillä toimii.
Comment
-
-
Niin miten tuo nyt menee jos tuo ETA maasta ajoneuvon jonka vuosikatsastus on voimassa, pitääkö suomessa tehdä rekisteröintikatsastus vai riittääkö jokin tarkastus vain?
Eli pitääkö ottaa päästöt jne uudelleen vai tehdäänkö autolle silmämääräinen tarkistus valojen yms suhteen?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin miten tuo nyt menee jos tuo ETA maasta ajoneuvon jonka vuosikatsastus on voimassa, pitääkö suomessa tehdä rekisteröintikatsastus vai riittääkö jokin tarkastus vain?
Eli pitääkö ottaa päästöt jne uudelleen vai tehdäänkö autolle silmämääräinen tarkistus valojen yms suhteen?
Katsastuksesta pitää olla dokumentit tallessa että kelpaa. Jos on katsastus voimassa, niin autosta tarkistetaan vain runkonumero. Hintaeroa ei tule kuin pari kymppiä, niin eipä siinä ainakaan säästön kannalta ole suurta merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostKatsastuksesta pitää olla dokumentit tallessa että kelpaa. Jos on katsastus voimassa, niin autosta tarkistetaan vain runkonumero. Hintaeroa ei tule kuin pari kymppiä, niin eipä siinä ainakaan säästön kannalta ole suurta merkitystä.
Kannattaa huomioida että rekisteröintikatsastus on "6 kk" voimassa,
ts. voi tehdä 6 kk ennen käyttöönottopäivää jolloin saa pitkän leiman,
joten jossain tapauksessa, jossa Saksan katsastus on voimassa,
voi kannattaa silti tehdä täysi katsastus, säästää yhden katsastuksen.
Jos Ulkomainen on voimassa, se pitää olla tehty max. 4 kk ennen käyttöönottopäivää...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJa bägien määrä ja muutama muukin asia...
Kannattaa huomioida että rekisteröintikatsastus on "6 kk" voimassa,
ts. voi tehdä 6 kk ennen käyttöönottopäivää jolloin saa pitkän leiman,
joten jossain tapauksessa, jossa Saksan katsastus on voimassa,
voi kannattaa silti tehdä täysi katsastus, säästää yhden katsastuksen.
Jos Ulkomainen on voimassa, se pitää olla tehty max. 4 kk ennen käyttöönottopäivää...
Mulla ei ole ikinä mitään bägejä, tms. tarkisteltu. Ainoastaan runkonumero. Käytän arelan Plus katsastusta, asiallinen paikka.
Kerran tarjosivat tuota pitkää leimaa, kun en itse hoksannut, niin joutui vähän punnitsemaan uskaltaako ottaa riskiä auton tarkistuksen suhteen
Comment
-
-
Ensimmäinen autonhakumatka Saksaan
Laitanpa tännekin kokemukset ensimmäisestä itsenäisestä autonhakumatkastani Saksaan. (Jos väärässä paikassa niin siirtäkää. Nuo aiheeseen liittyvät topicit kun tuntuu rönsyilevän jo paljon enemmän kaikkea muuta kuin itse asiaa)
Veikkaan että saman asian kanssa painivia on tälläkin foorumilla useita, kuten itsekin olin vielä viikko sitten - lähteäkö vai ei..?
Aikaisemmista neljästä bemaristani 3 on ollut tuontiautoja, joista kahden tuontiin olen käyttänyt kontaktini apua. Käytännössä hän on hoitanut kaiken valmiiksi siihen asti että auto noudettavissa Vuosaaresta ja Suomenpään byrokratian olen hoitanut itse. Tämä lysti on maksanut, riippuen auton sijainnista Saksassa, 1400-1800€.
Vihdoin kun sain 9kk hyvin palvelleen ensimmäisen "vitossarjalaiseni" myytyä, alkoi kova etsintä mobilen ja scoutin kautta. Hakusessa oli ensisijaisesti e61 530da M-sport -09->. Tarjonta oli tällä hetkellä suhteellisen heikkoa alle 150tkm ajetuista kohtuu varusteilla. Etsintä jatkui reilu 3vkoa ja tuona aikana muutamista autoista tiedustelin tarkemmin sekä soittamalla että sähköpostitse. Varsinkin autoliikkeissä englanninkielen taito on hyvää ja palvelu puhelimessa jokaisen auton osalta kiitettävää. Tämä oli ensimmäinen kerta kun itse rohkenin soittamaan ja kysymään tarvittavat tiedot. Oma englanninkielen taitoni on välttävä/hyvä. Yksityisien kanssa englanninkielellä kommunikointi sujuu vaihtelevalla menestyksellä.
Jo etsinnän ensimetreillä bongasin yhden varteenotettavan vaihtoehdon, joka oli yksityisellä myynnissä mutta hinta oli mielestäni liian korkea verrattuna vastaaviin ja hieman "parempiin", joiden osalta en ehtinyt tehdä ratkaisua kuitenkaan ajoissa.
Noin viikon verran poljettiin paikallaan, uusia varteenotettavia ilmoituksia ei tullut, joten päädyin soittamaan tästä pitkään myynnissä olleesta yksilöstä, jonka myyjä oli yksityinen. Myyjä oli erittäin palvelualtis, vastasi tarkasti kaikkiin kysymyksiini. Tässä vaiheessa oli vielä tarkoitus että autoa kävisi katsomassa eräs toinen, itselleni uusi, alan harjoittaja mutta aikataulut eivät täsmänneet. Otin yhteyttä myyjään uudelleen ja pyysin häntä kuvailemaan auton niin tarkasti kuin mahdollista sekä lähettämään minulle valokuvat jokaisesta pienimmästäkin epäkohdasta autossa. Ennen näitä lähettämiään kuvia myyjä oli luvannut 300€ hinnasta pois.
Auton hän kuvaili sisustan osalta uudenveroiseksi lukuunottamatta yhtä 2cm mittaista naarmua takapankkien keskikyynärnojan sisäpuolella ja maalipinnan osalta erittäin hyväkuntoiseksi lukuunottamatta kahta hieman syvempää jälkeä. Sain näistä kaikista hyvät kuvat. Myyjä lähetti myös kopion huoltokirjasta ja runkonumerolla tiedustelin merkkiliikkeestä historian. Kilometrikertymä oli tasainen ja huoltojen päivämäärät vihkossa täsmäsivät merkkiliikkeen kautta saatuun infoon. (näin ainoastaan merkkihuolto historialla olevissa autoissa, mutta auto voi olla hyvä ilman merkkihuolto historiaa)
Tämän jälkeen soitin myyjälle, tein viimeisen tarjoukseni perusteluin epäkohtien osalta, jonka myyjä yllättäen hyväksyi. Hinta tippui 1200€ pyydetystä, joten kyllä Saksassakin voi tinkiä, vaikka jotkut muuta väittääkin.
Seuraavaksi tiedustelin osaako myyjä Saksanpään byrokratian rekisteröinnin osalta, vastaus oli ei mutta lupasi selvittää. Sovimme myös että lentäisin Saksaan seuraavalla viikolla, ja täsmensin vielä, että auton täytyy olla siinä kunnossa kuin siitä on sovittu. Tästä teimme vielä sopimuksen sähköpostitse, jossa lupauduin ostamaan auton siinä kunnossa kuin myyjä on kuvaillut ja vastaavasti myyjä lupautuu varaamaan auton siiheksi kun saavun Saksaan.
Tässä vaiheessa tiedustelin kaveriltani, jonka elämänsä ensimmäinen ulkomaanmatka oli autonhaku reissu Saksaan, että kuinka toimia. Hän antoi minulle yhteystiedot henkilölle, jolta voisin tiedustella Saksan byrokratiaa. Soitin henkilölle (Merja) kerroin asiani ja hän samantien soitti auton myyjälle ja kertoi saksaksi intressini sekä selvitti myyjälle kuinka meidän tulee toimia rekisteröinnin kanssa. Merja soitti hetken kuluttua takaisin ja sanoi asioiden olevan selvät, että eikun varaamaan lentoja. Tämän jälkeenkin hoidin vaikeammat asiat Merjan kautta myyjän suuntaan ja päinvastoin.
Sitten päästään itse matkaan...
Rekisteröinnin osalta on hyvä varata se yksipäivä aikaa ja tapaaminen myyjän kanssa heti aamuksi, koska jos kuitenkin auto osoittautuu hasardiksi on ehkä vielä mahdollista tehdä muita ratkaisuja. Tosin turvallisinta olisi, että on pari vara vaihtoehtoa kiikarissa, itse olin tällä kertaa 98% varma kauppojen onnistumisesta hyvien ennakkotietojen perusteella, kuitenkin yksi vara vaihtoehtokin olisi ollut Berliinissä muutaman sadan kilometrin päässä...
Buukkasin lennot yms. kaikki valmiiksi netin kautta.
Lento RyanAirilta keskiviikko illaksi Tampere - Frankfurt Hahn 17.55 - 19.30. Vuokra-auto Sixtin kautta klo 20.00 Hahnin kentälle, muistettava mainita navista erikseen varauksen yhteydessä mikäli sellaisen haluaa sekä suosittelen ottamaan auton nolla omavastuulla - lisää hintaa parilla kympillä, helpottaa elämää kolarilanteessa! Starttasin kentältä 20.10 ja matkaa oli taitettavana n. 330km koilliseen, Eisenachiin, jonne olin varannut hotellin valmiiksi sekä tapaaminen sovittuna myyjän kanssa torstai aamuksi klo 9.00 hotellille. Matka-ajaksi navi näytti n. 3h, saavuin perille 23.30. Matkalla yksi liikenneonnettomuus, jonossa seistiin puolisen tuntia... Itse ajaminen tuolla Autobahnalla on varsin mielenkiintoista, lähinnä vuokra-autolla, VW Polo 1.2!! Kannattaa ihan oikeasti katsoa sinne peileihin muutaman kerran ennenkuin vaihtaa vasemmalle kaistalle, varsinkin noilla tehoilla Muuten kyllä kun vauhdin sai kelailtua sinne 150-160km/h (Polo Top Speed 185km/h oli meno varsin tasaista ja miellyttävää, kiitos hyvä kuntoisten teiden - ei auton
Aamulla tapasin myyjän sovittuna aikana. Auto oli juuri niinkuin hän oli kuvaillut ja itseasiassa virheet olivat livenä huomaamattomammat kuin kuvissa. Kävin vielä auton "senttisentiltä" läpi, vaikutelma oli erittäin hyvä ja eikun koeajolle. Se että auton tuo Saksasta jobbarin toimesta uitettuna Suomeen ja itseltä jää kokematta koeajot ym. ajaminen autobaanalla, kunnon autolla, on suorastaan rikollista! Voisin maksaa siitä itse enemmänkin, että pääsen ajamaan omalla autolla paikkaan minne ne autot on tehty ajettaviksi!
Koeajon jälkeen tein päätöksen kaupasta. Suuntasimme palauttamaan vuokra-auton, jonka jälkeen kävimme myyjän esivalmistelemat kauppakirjat läpi, ja nimet alle. Myyjä antoi kaikki paperit haltuuni ja eikun maksamaan. Myyjä oletti maksun tapahtuva pankissa, mutta käsittääkseni pankkisiirrot eivät onnistu nopealla aikataululla, joten olin varautunut käteisellä, joka varmasti on helpoin ja nopein tapa toimia tuolla (kannattaa sopia etukäteen). Myyjä oli hieman yllättynyt kun aloin lyömään 500€ seteleitä kouraan povitaskusta sovitun kauppasumman verran, jonka jälkeen hän halusikin kyydin pankkiin
Sitten koko homman hankalin osuus, omistajan vaihdos...
Ilmeisesti rekisteröinnin sujuvuus on täysin paikkakunta kohtaista. Itsekään en täysin pysynyt kokoajan mukana missä mennään. Asiointi tässä pienessä kylä pahasessa, Eisenach, ei olisi onnistunut itseltäni yksin, virastoissa ei puhuttu englantia laisinkaan, onneksi myyjä oli selvittänyt asiaa jo etukäteen ja pystyi myös kommunikoimaan virastotätien kanssa Saksaksi. Tosin tähänkin ongelmaan olisi ollut ratkaisu, aiemmin mainitsemani kontakti "Merja", lupautui hoitamaan asiaa puhelimitse saksaksi, jos olisi tarvetta.
Mutta pääpiirteittäin se meni näin:
ensin suuntasimme kilpipajalle, josta ostin liikennevakuutuksen, joka on edellytys uudelleen rekisteröinnille. Tämän lisäksi toki kannattaa jo alustavasti sopia suomessa oman vakuutusyhtiön kanssa vakuutuksien voimassaolosta etukäteen, lähinnä kaskovakuutuksen takia. Vakuutusyhtiölle Suomessa riittää ennen matkaa pelkkä auton runkonro, jolla saavat vakuutuksen voimaan. (Itse soitin heti, kun kaupat oli tehty suomeen, että laittaa vakuutukset voimaan.)
Nyt kun liikennevakutuuspaperi oli saatu kilpipajalta, eikun rekisteröintivirastoon (kilpipaja ja rek.virasto ilmeisesti yleensä sijaitsevat lähekkäin) poistamaan auto ed. omistajan omistuksesta, jolloin palautetaan myös vanhat kilvet. Virastosta saadaan lupa uusille kilville ja itseasiassa täysin ei minullekaan selvinnyt mitä muuta tässä vaiheessa tapahtui mutta virastotäti antoi luottokortin tapaisen muovikortin, jolla viraston aulassa olevasta automaatista tulostettiin nippu kuitteja ja maksu automaattiin (hinnat kerron myöhemmin). Sitten kuittinipun kanssa mentiin takaisin kilpipajalle, jossa tehtiin uudet kilvet (keltapäiset, ajoaika näilla 5vrk). Jälleen palattiin takaisin virastoon, jossa rekisteröinti suoritettiin loppuun ja sieltä viimeisellä käynnillä sain punaisen pienen kortin, jossa omat yhteystiedot, auton tiedot ja uusien kilpien tunnus. Tämä kortti on ensiarvoisen tärkeä Saksan päässä laivaan mentäessä. Sitten ei muuta kuin kilvet kiinni autoon ja menoksi. Kokonaisuudessaan tähän meni aikaa 2.5h, virastoissa on aina jonoa. Jokaisella kerralla virastoon mentäessä täytyy ottaa uusi jonotusnumero, itse otin aina kilpipajalle lähtiessä uuden vuoronumeron seuraavaa käyntiä varten valmiiksi (meillä yksi turha käynti virastossa)
Kello oli n. 13.00, myyjä lupasi vielä näyttää kotikylänsä ostos mahdollisuudet, joten kävin "hillitysti" täyttämässä konttia "tuliaisilla", syömässä ja tankilla. Klo. 14.00 suuntasin kohti Rostockia, saapumisajaksi navi näytti klo 18.30, matkaa oli n. 540km. Olin varannut Finnlinessille paikan perjantaiksi klo 5.30 lähtevään lauttaan. Matka Eisenachista Rostokkiin meni yhdeltä istumalta ja voin kertoa ettei matka puuduttanut pätkääkään, tällä kertaa kiitos comfort penkeille Normaali matkanopeus oli 160-170km/h, matkalla oli useita tietyö pätkiä mutta myös pari reilun 100km siirtymää ilman mitään esteitä. Muutamaan otteeseen liityin parin auton "letkaan" ja parikymmentä kilometriä "jaksoin" ajella n. 200-220km/h. Noissa nopeuksissa täytyy TODELLAKIN olla hereillä koko ajan, eteen saattaa yllättäen kääntyä joku 1.2 Pololla rekkaa ohittava "turisti", joten ihan hyvä välillä höllätä
Saavuin Rostockkiin 18.45, kävin tsekkaamassa sataman. Finnlinesin terminaali on erittäin simppeli. Itse toimisto oli suljettu, auki 24.00 - 06.00. Terminaalin parkissa oli jo odottamassa suomalaisia, lähinnä rekkoja ja asuntoautoja, laivaan pääsyä. Suuntasin aivan terminaalin vieressä olevaan markettiin. Hintatasoltaan tämä on aivan kilpailukykyinen oluiden ja viinien osalta verrattuna keski Saksan marketteihin. Ostoksien jälkeen suuntasin Rostockin keskustaan, n. 10km satamasta.
Hieno kaupunki, voisi viihtyä pitempäänkin. Kiertelin kaupungilla, kävin syömässä jne. ja vielä pieni lenkki "baanalla" jonka jälkeen suuntasin sataman läheisyydessä sijaitsevalla huoltamolle (Hem), diesel 1.319€/l, tankki täyteen ja eikun satamaan odottelemaan laivan lähtöä. Jonoa porttien eteen olikin jo ehtinyt kertyä, eikun jonon jatkoksi.
Lähtöselvitys onnistuu 24.00 jälkeen terminaalissa, suosittelen, sen tehtyä ei tarvitse enää portilla näytellä papereita. Ainakin omalla kohdalla oli sama täti portilla kuin aiemmin lähtöselvityksessä. Lähtöselvityksen yhteydessä täytyy näyttää auton alkuperäiset paperit, mainitsemani punainen kortti, passi sekä matkalippu. Samalla saa avainkortit laivaan sekä keltainen lappu auton ikkunaan. Ja eikun autoon nukkumaan. Terminaalissa virkailija sanoi laivaan lastauksen alkavan 04.00 mutta 02.30 jonossa takanani ollut tuli koputtelemaan ikkunaan
Tähän mennessä matka on mennyt täysin suunnitelmien mukaan ja jos vielä auton saan kunnialla pois laivasta niin täydellistä.
Laivalla on todella tylsää, ei nettiyhteyksiä, pelkkää odottelua...baarikin on auki rajoitetusti...vaihtoehtoisesti voi kirjoitella kokemuksia autonhaku matkasta sekä täytellä paperit valmiiksi tullia varten, lähinnä käyttöönottoilmoitus jolla saa nuo 3kk siirtokilvet. Edellytyksenä 3kk kilville on voimassa oleva vakuutus suomessa, josta mainitsinkin jo aikaisemmin.
Ja viimeiseksi, mitä tämä lysti tuli maksamaan...
- Junalippu Helsinki - Tampere 26,66€
+ bussi rautatieasema - lentoasema 6,00€
- Lentolippu Tampere - Frankfurt, Hahn 98,00€
- Vuokra-auto 1vrk 148,93€
+ polttoaineet Hahn lentoasema - Eisenach 38,81€
- Hotelli aamupalalla Eisenachissa 62,50€
- Rekisteröinti, kilvet yms., Saksassa 85,00€
- Polttoaineet Eisenach - Rostock 65,76€
- Lautta Rostock - Helsinki, hytti + autopaikka 435,00€
Yhteensä kuluja kertyi_______________________921,66€
Kontaktille Saksaan puhelin avustuksesta x€ (ei tiedossa vielä), mutta veikkaan että ennemminkin kymppejä kuin useita satasia (kohdallani vain muutama puhelu). Ruokiin meni koko reissun aikana max. 100€ ja söin missä huvitti, eli halvemmallakin pääsee...ja tuliaiset on erikseen ...samoin vuokra-auton osalta, yleisten käyttäminen olisi tullut noin 100€ halvemmaksi mutta katsoin auton olevan moninkertaisesti helpompi vaihtoehto.
Tulevia kuluja on vielä...
- 3kk kilvet muistaakseni 16,60€
- Maahantuontikatsastus 120€
- Verot, rekisteröinti, kilvet XXX€
Ja mitä mukaan matkalle - passi, ajokortti, rahat, joku virallinen paperi jossa näkyy osoitetiedot (verokortti, lasku vst.) tämän haluavat nähdä rekisteröinti virastossa varmistaakseen että pysyvä osoite löytyy suomesta ja tietenkin seikkailu mieltä.
Loppusanat...
Kaiken kaikkiaan matka oli mahtava kokemus, ja kaiken hyvän lisäksi "ilmainen".
Auton ostaminen Saksasta, poislukien rekisteröinti, on käytäntö aivan kuten Suomessa. Ja veikkaan että perus saksalainen huollattaa ja pitää autostaan parempaa huolta kuin perus suomalainen.
Kaupunkien läheisyydessä sijaitsevia "häkkikauppoja" olen kaikkien kuullut aina manaavan, omia autojani ei koskaan ole näistä ostettu ja hyvä niin! Ne todellakin näyttää epäillyttäviltä!
Toki, jos itsellä ei ole kontakteja Suomen päässä mm. auton historian selvittämiseksi sekä huonot mahdollisuudet lähteä Saksaan, ei seikkailu mieltä, tuntee turvallisemmaksi ostaa auton takuineen jotain muuta kautta, eikä välttämättä itse Saksa ja sen tuomat kokemukset autonhaku matkana ole intressi, on hyvin suositeltavaa kääntyä ammattilaisen puoleen, joita tältäkin foorumilta löytyy.
Kokemukseni matkasta on tarkoitettu ensisijaisesti ensikertalaisille ja autonhakumatkaa pohtiville, ei viisastelijoille eikä jo 2000 autoa tuoneille, toki jos jotain korjattavaa löytyy niin kommentoikaa ihmeessä.
Ja jos jollain on tarvetta/halua tiedustella lisää asiasta voi laittaa privaan viestiä, kerron mielelläni lisää.
Auto jonka toin:
- BMW e61 530da -09 M-sport
- aj. 133tkm
- mainitsemisen arvoisia varusteita; comfort penkit (naturn braun), HUD, pro navi, DVD player, panorama (juuri uusittu, muuten ei olisikaan mainitsemisen arvoinen), 12gb kovalevy mp3:lle ja paljon muuta...
Jospa tästä autosta ehtisin tekemään showroomiin jutun, kun edellisestä jäi tekemättä...F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Ja tämä vahvistaa jälleen sen, mikä omakin kokemus on. Haku maksaa aina tonnin, sato tai paistoi (jos siis itse hakee, itse ajaa, normi kuviot).
Monesti kuulee aina kyselijöiltä, että "eihän auton hausta tuu kuluja ku ehkä 400-500€".
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJa tämä vahvistaa jälleen sen, mikä omakin kokemus on. Haku maksaa aina tonnin, sato tai paistoi (jos siis itse hakee, itse ajaa, normi kuviot).
Monesti kuulee aina kyselijöiltä, että "eihän auton hausta tuu kuluja ku ehkä 400-500€".
Tero
Todella hyvä ja kattava hakukertomus altulta! Olen täysin samaa mieltä siitä että auton haku itsessään on jo hauskaa ajanvietettä, jota voi suositella kaikille autoilusta pitäville.
Comment
-
Comment