Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen - yleinen keskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17477
    • Turku

    Omien kokemuksieni mukaan Saksassa paperiasiat hoitaa merkkiliikkeen lisäksi mallikkaasti mikä tahansa ns. "häkkipihamyymäläkin."
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • lucky
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 94

      Originally posted by Laku View Post
      Omien kokemuksieni mukaan Saksassa paperiasiat hoitaa merkkiliikkeen lisäksi mallikkaasti mikä tahansa ns. "häkkipihamyymäläkin."
      Hyvä juttu jos niin on Itse törmäsin toista autoa käydessäni katsomassa pienessä liikkeessä sellaiseen helppoheikki-myyjään että en muista toista samanlaista tavanneeni. Ehkä hänkin olisi sitten tehnyt ne paperihommat hyvin, mutta periaatteessa en olisi voinut ajatella ostavani autoa häneltä, jokainen naarmu ja täysin ruosteiset mutterit ja moottorin osat mutteri oli täysin "normaalia", vm. -10 autossa, ja mitä ihmeellisimpiä selityksiä löytyi. Asiakasta ei kaveri viitsinyt kuunnella tippaakaan, vaan lateli bullshittiä minkä kerkesi.

      Tarkoitukseni ei ollut dissata muita kauppoja/myyjiä, vaan kertoa kuinka hyvin hommat luisti merkkiliikkeen asiakaspalvelijoiden kanssa.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        Originally posted by lucky View Post
        Tarkoitukseni ei ollut dissata muita kauppoja/myyjiä, vaan kertoa kuinka hyvin hommat luisti merkkiliikkeen asiakaspalvelijoiden kanssa.
        Niin, oliko tuo joku uutinen? Siitä palvelusta sitten maksetaan myös auton hinnasssa.
        Olen ostanut BMW:tä Münchenistä ja 18 v aloittelevalta huumekauppiaalta auton...ja kaikilta mahdollisilta siltä väliltä
        Aina on kilvet järjestyneet, tavalla tai toisella. Maksaja vain muuttuu laidasta toiseen.

        PS ne punapääkilpien vakuutus aika suolaisen hintaista, mutta mikäs siinä, jos liike maksaa.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • lucky
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 94

          Ei varmaankaan ollut mikään uutinen, ei. Itse asiassa ei olisi pitänyt asiasta edes mainita, minä vain tyhmästi ajattelin kirjoittaa jotain mitä tuli mieleen ensimmäisestä saksan autohakureissustani. No, yritän olla tekemättä sitä enää.

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 574
            • 127.0.0.1

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Punakilvillä saa ajaa suomessa niin pitkään kun niissä on vakuutus voimassa. Pelkkä tullin käyttöönottoilmoitus riittää. Jos ottaa 3kk ajoluvan, niin voi ajella saksan kilvillä vaikka sen 3kk, kunhan on vakuutus kunnossa.
            Sama varmaan koskee keltapäisiä kilpiäkin? Jos tuo ajelemalla auton Saksasta Saksan siirtokilvillä eikä Suomessa tarvitse tarrakilpiä lainkaan? Oletus tietenkin että on Suomessa otettu liikennevakuutus jo runkonumerolla.
            Mä oon aina tehnyt niin, että oon ajellu Saksan siirtokilvillä niin kauan kun niissä päiväystä riittää. Sitten kun se loppuu niin olen hakenu tarrat ja 3kk ajoluvan siihen. Voisko siis tehdä niin, että hakis vaan sen 3kk ajoluvan niihin Saksa-kilpiin? Sori, jos epäselvää tekstiä, kellojen siirron piikkiin

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by zeniitti View Post
              Sama varmaan koskee keltapäisiä kilpiäkin? Jos tuo ajelemalla auton Saksasta Saksan siirtokilvillä eikä Suomessa tarvitse tarrakilpiä lainkaan? Oletus tietenkin että on Suomessa otettu liikennevakuutus jo runkonumerolla.
              Mä oon aina tehnyt niin, että oon ajellu Saksan siirtokilvillä niin kauan kun niissä päiväystä riittää. Sitten kun se loppuu niin olen hakenu tarrat ja 3kk ajoluvan siihen. Voisko siis tehdä niin, että hakis vaan sen 3kk ajoluvan niihin Saksa-kilpiin? Sori, jos epäselvää tekstiä, kellojen siirron piikkiin

              Tossa ei ole nykyään mitään järkeä, kun saksaan pitää maksaa verot myös tuolta ajalta ja vakuutus on myös kallis.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Tossa ei ole nykyään mitään järkeä, kun saksaan pitää maksaa verot myös tuolta ajalta ja vakuutus on myös kallis.
                Keltapääkivissä ei veroa tarvitse maksaa, vai onko se muuttunut juuri?
                Mutta punapääkilpiä ei tosiaan kannata ottaa kuin välttämättömäksi ajaksi niiden hinnan takia.
                Sen sijaan siihen kysymykseen: kilvet ovat voimassa niiden voimassaolon ajan. Eli keltapäillä saa ajaan vain sen max viisi päivää, vaikka vakuutus olisikin voimasssa. Sam punapäillä.
                No, onko tuo sitten iso rikos, en tiedä.
                Olen itsekin ottanut aina heti ostettaessa liikenne- ja kaskovakuutuksen, kun pelkkää kaskoa ei enää saa. Toisaalta pitäisi se liikenne ottaa kuitenkin hetikohta Suomeen tultaessa.
                Ja hakenut tarralaput, kun virta on Saksankilvistä loppunut.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by jaki View Post
                  Keltapääkivissä ei veroa tarvitse maksaa, vai onko se muuttunut juuri?

                  Ei tietenkään tarvi. Jos riittää 5 päivää ja tulee laivalla suomeen, niin ilman muuta keltaiset kilvet. Nykyään vaan niittenkin saantia tiukennettu, eikä enää saa joka paikasta ulkomaalaiset niitäkään. Vastasin vaan siihen että punaisia kilpiä ei ole mitään järkeä ottaa kuin minimi ajalle, jos ei jossain tuolla euroopassa pidempään ajele...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • zeniitti
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 574
                    • 127.0.0.1

                    Saksan siirtokilvet ei siis korvaa tarralappuja ikkunassa. Sitä vaan yritin kysyä. Eli jatkossakin, kun keltaset riittää, niin tarrat ikkunaan ja peltikilvet pois.

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      Originally posted by jaki View Post
                      Niin, oliko tuo joku uutinen? Siitä palvelusta sitten maksetaan myös auton hinnasssa.
                      Olen ostanut BMW:tä Münchenistä ja 18 v aloittelevalta huumekauppiaalta auton...ja kaikilta mahdollisilta siltä väliltä
                      Aina on kilvet järjestyneet, tavalla tai toisella. Maksaja vain muuttuu laidasta toiseen.
                      Korjaa toki jos olen väärässä mutta muistelen että itsekin hehkuttelit ensimmäistä hakureissuiasi aikoinaan ja ihmettelit kuinka helppoa se onkaan tuo autonhaku... Kun lentokentällä on vastassa avustaja joka vie suoraan merkkiliikkeeseen ja avustaja kauppiaan kanssa hoitelee hommat sille mallille että itse ei tarvitse kuin tietää mihin suuntaan lähtee ajelemaan.

                      Sen jälkeen ymmärtääkseni kokemusta on karttunut sinullekin laajemmin. Tapoja tehdä tuotakin on monia ja varmaankin kaikki ymmärtää että helppo vaihtoehto on yleensä kalliimpi kuin työläs/vaikea vaihtoehto.
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by j-a View Post
                        Korjaa toki jos olen väärässä mutta muistelen että itsekin hehkuttelit ensimmäistä hakureissuiasi aikoinaan ja ihmettelit kuinka helppoa se onkaan tuo autonhaku... Kun lentokentällä on vastassa avustaja joka vie suoraan merkkiliikkeeseen ja avustaja kauppiaan kanssa hoitelee hommat sille mallille että itse ei tarvitse kuin tietää mihin suuntaan lähtee ajelemaan.

                        Sen jälkeen ymmärtääkseni kokemusta on karttunut sinullekin laajemmin. Tapoja tehdä tuotakin on monia ja varmaankin kaikki ymmärtää että helppo vaihtoehto on yleensä kalliimpi kuin työläs/vaikea vaihtoehto.
                        Olet ihan oikeassa. Juri siitähän kirjoitin, että ilmaisia lounaita ei ole. Ne kilvet maksaa aina joku
                        Kokemuksesta, no enpä tiedä. Tosin hakiessani alkuvuonna, minun piti opastaa peri Saksalaista miten auto poistetaan rekisteristä ja otetaan keltapäät. Ei eihan helppo homma, kun normaalisti itse olen apuna ja toinen tekee "päätyön"...
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by zeniitti View Post
                          Saksan siirtokilvet ei siis korvaa tarralappuja ikkunassa. Sitä vaan yritin kysyä. Eli jatkossakin, kun keltaset riittää, niin tarrat ikkunaan ja peltikilvet pois.

                          Periaatteessa ne kyllä korvaa, mutta kyllä ne tarrat on tullut itsekin nykyään laitettua. Herättää liikaa huomiota saksan kilvillä ajelu. Tarvii se 3kk ajolupa ottaa joka tapauksessa.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 574
                            • 127.0.0.1

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Periaatteessa ne kyllä korvaa, mutta kyllä ne tarrat on tullut itsekin nykyään laitettua. Herättää liikaa huomiota saksan kilvillä ajelu. Tarvii se 3kk ajolupa ottaa joka tapauksessa.


                            Jos ajoneuvolla on Eta-alueen voimassa oleva rekisteröinti, ajoneuvoa saa käyttää Tullin vahvistamalla käyttöönottoilmoituksella. Käytön edellytyksenä on lisäksi, että ajoneuvolla on voimassa oleva liikennevakuutus.

                            Kun ajoneuvolla ei ole Eta-alueen voimassa olevaa rekisteröintiä, ajoneuvon käyttö liikenteessä edellyttää käyttöönottoilmoituksen lisäksi siirtolupaa. Siirtolupia myöntävät katsastusasemat ja Tulli.


                            Tulkitaanko tuota niin, että ulkomaille rekisteröidyllä autolla ei saa ajaa Suomessa (esim. keltapäiset kilvet) ilman käyttöönottoilmoitusta (voimassa 3kk)? Sitten kun keltapäiset (tai punapäisetkin) kilvet vanhenee -> ei ole voimassa olevaa eta-rekisteröintiä -> tarvitaan siirtolupa (tarrat).

                            Jostain muistan lukeneeni että Saksan siirtokilvet ovat Suomessa voimassa viimeinen voimassaolopäivä +7 päivää. En vaan mistään löydä moista virkettä enää.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by zeniitti View Post
                              http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/...dostot/020.pdf

                              Jos ajoneuvolla on Eta-alueen voimassa oleva rekisteröinti, ajoneuvoa saa käyttää Tullin vahvistamalla käyttöönottoilmoituksella. Käytön edellytyksenä on lisäksi, että ajoneuvolla on voimassa oleva liikennevakuutus.

                              Kun ajoneuvolla ei ole Eta-alueen voimassa olevaa rekisteröintiä, ajoneuvon käyttö liikenteessä edellyttää käyttöönottoilmoituksen lisäksi siirtolupaa. Siirtolupia myöntävät katsastusasemat ja Tulli.


                              Tulkitaanko tuota niin, että ulkomaille rekisteröidyllä autolla ei saa ajaa Suomessa (esim. keltapäiset kilvet) ilman käyttöönottoilmoitusta (voimassa 3kk)? Sitten kun keltapäiset (tai punapäisetkin) kilvet vanhenee -> ei ole voimassa olevaa eta-rekisteröintiä -> tarvitaan siirtolupa (tarrat).

                              Jostain muistan lukeneeni että Saksan siirtokilvet ovat Suomessa voimassa viimeinen voimassaolopäivä +7 päivää. En vaan mistään löydä moista virkettä enää.

                              Laita vaan ne tarrat kiinni, niin ei tarvi miettiä. Miksi niillä saksan kilvillä pitäisi ajaa? Tarvitset sen 3kk ajoluvan joka tapauksessa.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 574
                                • 127.0.0.1

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Laita vaan ne tarrat kiinni, niin ei tarvi miettiä. Miksi niillä saksan kilvillä pitäisi ajaa? Tarvitset sen 3kk ajoluvan joka tapauksessa.
                                Niin mä laitankin Kyselin vaan, kun alkoi kuulostamaan jotenkin epäselvältä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎